• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Nowy peron na budowie PKM w Gdyni już skuty

Maciej Naskręt
17 marca 2017 (artykuł sprzed 7 lat) 
Prace rozbiórkowe peronu na przystanku PKM Karwiny. Prace rozbiórkowe peronu na przystanku PKM Karwiny.

Wykonawca przystanków PKM w Gdyni zmuszony był rozebrać elementy przyszłego peronu w Karwinach. Beton, z którego zostały wykonane, nie spełniał warunków technicznych ustalonych przez inwestora.



Poprawki inwestycji publicznych to:

Przy torowisku na Karwinach zobacz na mapie Gdyni trwa budowa przystanku kolejowego Gdynia Karwiny. Jest to zadanie związane z realizacją przystanków PKM - kolejny przystanek powstaje przy stadionie. Wykonawcą wartej 25,5 mln zł inwestycji jest konsorcjum firm Budimex i Ferrovial Agroman, które - przypomnijmy - odpowiadało za budowę całej linii PKM w Gdańsku.

W piątek rano rozebrano jednak elementy przyszłego peronu, który niedawno był pieczołowicie stawiany na przystanku PKM Gdynia Karwiny.

- Na przystanek zostanie wydanych sporo pieniędzy. Tymczasem część z nich może trafić dosłownie w piach. Przez miesiąc wykonawca lał beton, później stawiał na nim betonowe elementy. Teraz wszystko zostało ściągnięte i zaczęła się produkcja... gruzu - mówi pan Wiktor, nasz czytelnik.
Dlaczego ustawiane do niedawna elementy musiały zostać rozebrane?

- Rzeczywiście od kilku dni na budowie przystanku PKM Gdynia Karwiny trwa rozbiórka ścianki peronowej wykonanej przez Budimex jeszcze przed zimową przerwą na budowie. Po ustąpieniu mrozów - czyli w pierwszym możliwym terminie - zleciliśmy wykonanie specjalistycznych badań laboratoryjnych, które wykazały, że użyty przez wykonawcę beton nie spełnia wymaganych przez nas parametrów. Tego typu badania prowadzone są regularnie na każdej takiej inwestycji - mówi Trojmiasto.pl Tomasz Konopacki, rzecznik prasowy spółki PKM.
Inspektorzy PKM SA, nadzorujący budowę w Gdyni, nakazali wykonawcy rozbiórkę i ponowne wykonanie tych prac w odpowiedniej jakości.

Planowane przystanki w Gdyni Planowane przystanki w Gdyni
Inwestycja gotowa w wakacje

Przystanki powinny być wybudowane najpóźniej do końca lipca tego roku. Graniczny termin podany w przetargu to 31 października 2017 r.

Oprócz budowy nowych przystanków, architektonicznie nawiązujących do tych w Gdańsku i wyposażonych w podobną infrastrukturę, szczególnie dużej ingerencji poddane zostanie torowisko na wysokości przystanku w Karwinach.

Z racji tego, że przystanek znajduje się na łuku, konieczne jest stworzenie tzw. splotu torowego, czyli toru w torze, składającego się w sumie z czterech szyn. Dzięki temu ponadgabarytowe ładunki z portu będą mogły przejechać tamtędy w bezpiecznej odległości, za to pociągi pasażerskie zatrzymają się blisko krawędzi peronu.

Wartość prac oszacowano na ok. 7,5 mln zł.

Miejsca

Opinie (160) 1 zablokowana

  • A jakich warunków nie spełniają wiadukty na Strzyży (13)

    że nie mogą na nie wjechać dwa pociągi jednocześnie?
    Jeden zawsze czeka, aż ten z przeciwka przejedzie.

    • 27 6

    • semafor wjazdowy (12)

      Czeka, bo ma semafor wjazdowy do stacji Gdańsk Wrzeszcz jest po prostu przed wiaduktem na Strzyży. Jest to wynik braku powiązania blokady liniowej PKM z blokadą po stronie PLKi. Chyba nadal obowiązuje tam telefoniczne zapowiadanie pociągów. Więc proszę pod każdym artykułem o PKM nie pisać bajek o wiadukcie na Strzyży nie znając tematu.

      • 6 2

      • (11)

        Wjazdowy 2,5 km przed stacją?
        Ech, znawca...

        • 1 7

        • (10)

          Stacja to nie perony - pierwsza głowica rozjazdowa to już jest stacja. A semafor wjazdowy to właśnie granica stacji. Ech, znawca.....nie wie ale się wypowie.

          • 5 1

          • (9)

            Ta...
            No to powiedz, expierdzie - od kiedy to w granicach stacji jest inny przystanek?
            A OSx do tego semafora gdzie jest? No to możemy wysnuć wnioski o charakterystyce ruchu prowadzonego na linii, prawda? Co za tym idzie - o wymaganej topologii urządzeń SRK. A tak w ogóle - odnośne instrukcje można znaleźć na stronie PKM.
            Także - znafffco - zapoznaj się trochę z tematem przed kolejną wypowiedzią.

            • 0 4

            • (8)

              Od zawsze przystanek osobowy może być w granicach stacji znaffco. Przystanek Gdynia Stocznia jest w granicach stacji Gdynia Główna, przystanek Gdańsk Stocznia i Gdańsk Śródmieście jest w granicach stacji Gdańsk Główny. Więc widać że masz blade pojęcia o urządzeniach srk jak i samym prowadzeniu ruchu. Instrukcje PKMki są w zasadzie kopią instrukcji PLKowskich, więc nie wiem z czym tutaj wyjeżdżasz. Granice stacji wyznaczają semafory wjazdowe lub wskaźniki W5 "granica przetaczania", a w obrębie stacji może znajdować się dowolna ilość przystanków osobowych, więc nie kompromituj się znaffco :)

              • 3 0

              • (7)

                Fajnie chłopaki, że sobie tak miło rozmawiacie. Może potraficie wytłumaczyć laikowi poniższe kwestie?
                1. Jaki jest sens stawiania semafora wjazdowego do stacji ponad dwa kilometry od tej stacji? W sytuacji, gdy na linii wleką się lekkie szynobusy, pomiędzy semaforem a stacją jest przystanek na którym zatrzymują się wszystkie składy i do najbliższej zwrotnicy (przed Wrzeszczem) jest też około dwóch kilometrów.
                2. Co stanęło na przeszkodzie, aby semafor wjazdowy do Wrzeszcza był bezpośrednio za przystankiem Strzyża? Ta minuta stracona na węźle przesiadkowym łatwo potrafi się zmienić w kilkanaście minut straty...

                • 3 1

              • (6)

                Odległość semafora wjazdowego liczy się od pierwszego rozjazdu. Cytując przepisy: "Semafory wjazdowe są ustawiane przed stacjami w odległości co najmniej 100 m przed miejscem niebezpiecznym. Odległość ta jest nazywana odcinkiem ochronnym." Miejscem niebezpiecznym jest właśnie pierwszy rozjazd, który znajduje się zaraz za peronem przystanku Gdańsk Strzyża albo właśnie miejsce początku hamowania pociągu przed przystankiem osobowym, gdy znajduje się on przed pierwszym rozjazdem na torze wjazdowym. Więc jeśli miałby być ustawiony za peronem, to przesunięciu musiałby ulec również pierwszy rozjazd. Nie wiem, czy w tym wypadku było to technicznie wykonalne.

                • 3 0

              • (5)

                A dokąd to prowadzi "rozjazd, który znajduje się zaraz za peronem przystanku Gdańsk Strzyża"???
                Wydaje mi się, że tam tor prowadzony jest po nasypie ziemnym...

                • 0 0

              • (4)

                Zaraz za peronem przystanku Gdańsk Strzyża jest rozjazd który umożliwia jazdę dołem,albo górą po wiadukcie WK2 nad torami linii numer 202. Czy tor biegnie po nasypie czy nie,to bez znaczenia.

                • 2 0

              • (3)

                To znaczy, że jest to po prostu rozjazd umożliwiający zmianę toru?
                Jeśli tak, to rzeczywiście nie mógłby on być te 100 metrów dalej w stronę Wrzeszcza?
                Przecież od przystanku Strzyża do wiaduktu nad Grunwaldzką jest spoko ponad 300 metrów. A i za tym wiaduktem można by ten rozjazd zrobić...
                Czy nie?

                • 0 1

              • (2)

                To już raczej pytanie do projektantów.

                • 1 0

              • (1)

                No tak... Znaczy można przypuszczać, że jest to kiks projektowy?
                I to jest cecha słowiańskich inwestycji... Wszystko nigdy nie będzie dobrze. Na szczęście - również wszystko nigdy nie będzie źle... :-)
                Bo nie dziw się, że ludzi wqrwia takie stanie na czubku wału w odległości 100m od przystanku, ze świadomością że właśnie tramwaj odjeżdża.
                Stąd te spiskowe teorie...
                No i faktem jest, że na kolei to wygoda pasażera jest gdzieś pod koniec rozważana. Dlatego - myślę że lepszy byłby tam tramwaj. Taki szybki - jak w Krakowie, czy Wiedniu. Z pętlą na Osowej.

                • 1 1

              • Czas na odpoczynek

                Proponuje Ci wystąpić do Prokuratory ze stosownym wnioskiem w tym temacie. Ale lepiej byłoby jakbyś zapisał sie na kurs czytania ze zrozumieniem.

                • 0 0

  • to się chwali (2)

    jak to się mówi

    • 70 3

    • zjazdy/podjazdy na schodach

      A ja postulował bym (piszę bardzo poważnie) o dobudowanie zjazdów dla wózków na schodach. Wiem, że są windy ale są przypadki że zjazdy są o wiele wygodniejsze dla podróżnych... Jadąc z sakwami bocznymi i dzieckiem w przyczepce przedostanie się pomiędzy peronami staje się wyzwaniem. Nie zostawię przecież dziecka samego a sam udam się do windy! Proste zjazdy z "polimerowych desek" załatwiło by sprawę. A przyczepki dla dzieci są coraz popularniejsze :)
      ps. nie jestem terrorystą rowerowym! :)

      • 0 0

    • Pytanie

      Dlaczego pasażerowie przystanku pkm karwiny będą zmuszeni do przechodzenia jezdni aby dotrzeć do chodnika leżącego po południowej stronie ul.Wielkopolskiej - dotyczy to zwłaszcza osób niepełnosprawnych oraz matek z dziećmi ? Dziwne - skoro m.Gdynia zostało wyróżnione nagrodą za szczególną troskę o takie osoby, obrazki załączonego filmiku wirują szybko i trudno to zauważyć.

      • 4 3

  • Prowizorka (3)

    • 27 12

    • (2)

      sami specjaliści na tym portalu :)
      w każdym temacie

      • 5 0

      • no jest nas tu troche... jesli masz pytania to nie krępuj się - pytaj. Któryś z nas - specjalistów - odpowie Ci tak abyś pojął to i owo... :)))

        • 0 0

      • kierownik budowy się odezwał

        • 0 0

  • hahaha (2)

    I nikt nie beknie za to jak we wszystkich firmach no chyba ze pracownik szeregowy to ukarać

    • 61 6

    • Beton Towarowy

      Problem to ma węzeł betoniarski

      • 0 0

    • no jak nie

      Odpowiedzialność będzie najcięższa - finansowa. A poniesie ją ten co zawinił, co wcale nie oznacza, że wykonawca (finalnie).

      • 8 1

  • Beton ma przynajmniej tę zaletę, że ulega recyklingowi w stu procentach i można go użyć do czego innego. A jak ważne sa parametry betonu i jego skład (np odpowiedni cement) żeby był trwaly, to się chyba wszyscy przekonali. Oby następnym razem nie trzeba było 2 razy robic...

    • 0 0

  • Super

    Właśnie coś mi nie pasowało beton był a później walnał skruchę :/, masakra

    • 0 0

  • Tak dla przypomnienia kamienie milowe z warunków umowy:
    1. Wykonanie konstrukcji przejścia dla pieszych w stanie surowym na Przystanku Gdynia Stadion - do 21.02.2017 r.
    2. Wykonanie przęsła konstrukcji umożliwiającej powiązanie piesze peronu z ul. Wielkopolską w stanie surowym na Przystanku Gdynia Karwiny - do 13.04.2017 r.
    Po co trzymać się terminów Zamawiającego.
    Budimex ma własny harmonogram!!!

    • 2 0

  • dalsze rozbiórki

    To samo jest z przystankiem Gdynia Stadion - też rozebrano zbudowaną wcześniej konstrukcję :)

    • 1 0

  • A lotniska jeszcze nie skuli? (6)

    Też nie spełnia wymagań...

    • 70 36

    • szczur zapowiedział że jeszcze boingi bedą latać z Kosakowa:) (4)

      • 14 7

      • podczas Gdyńsko- Europejskich Pokazów Modeli na uwięzi. (3)

        • 14 6

        • Przynajmniej to w Gdyni nie ma imienia agenta esbe (2)

          • 14 19

          • Lepiej żeby lotnisku w Gdańsku...

            ... nosiło imię Lecha K.?
            Taki czarny humor

            • 0 0

          • Już pislamisci szczekaja, do budy karakany

            • 0 1

    • a czemu mają skuwać? lotnisko działa od kilkudziesięciu lat

      • 4 1

  • Ilość nie jakość (1)

    Firmy ktore wygrały przetarg skupiają sie na ilości i czasie, a nie na jakości wykonywanych uslug. Czas z tym skończyć! Jakość, a nie ilość!
    Poziom wykonania powinien być na pierwszym miejscu! Nie ilość i szybkość, która prowadzi prosta. Droga do fuszerki!

    • 0 0

    • 100% racji. Tylko jak firma stawia na jakość i daje odpowiednia cenę to pojawia sie jeszcze więcej komentarzy ze za drogo.

      • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Pomorskie Targi Autokosmetyki 2024

10 - 25 zł
Kup bilet
targi

Dni testowe w promotocykle chwaszczyno

dni otwarte

Pomorska Giełda Modeli Samochodów

kiermasz

Sprawdź się

Sprawdź się

Co to jest TPMS?

 

Najczęściej czytane