• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Nowy pomysł na korki na Hutniczej

Łukasz Piesiewicz, Miasto Wspólne, Kajetan Lewandowski, Stowarzyszenie Rowerowa Gdynia
24 kwietnia 2017 (artykuł sprzed 7 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Nocą wymienią nawierzchnię na Hutniczej
Jadąc permanentnie zakorkowaną ul. Hutniczą kierowcy mają dużo czasu na oglądanie przemysłowej okolicy. Pomysły na odkorowanie drogi wzajemnie się wykluczają. Jadąc permanentnie zakorkowaną ul. Hutniczą kierowcy mają dużo czasu na oglądanie przemysłowej okolicy. Pomysły na odkorowanie drogi wzajemnie się wykluczają.

Mieszkańcy Gdyni mają całkiem inny pomysł na korki na ul. Hutniczej zobacz na mapie Gdyni niż przedstawiciele organizacji pracodawców. I przekonują, że miasto jest dla tysięcy gdynian i władze miasta powinny kierować się ich interesem, a nie głosem kilkunastu firm.



Czy budowa buspasu może pomóc w przejeździe ul. Hutniczą?

Niedawno pisaliśmy o protestach gdyńskich pracodawców, którzy grożą, że przeniosą firmy z Gdyni, jeśli władze miasta nadal będą pozwalać na zniszczenia i korki na ul. Hutniczej, przy której mieszczą się ich przedsiębiorstwa.

Czytaj więcej: Przedsiębiorcy chcą remontu Hutniczej

Dziś prezentujemy opinię dwóch gdyńskich stowarzyszeń, które w temacie problemów na ul. Hutniczej postanowiły przemówić jednym głosem. Oto opinia stowarzyszeń Miasto Wspólna oraz Rowerowa Gdynia:

***


Przedstawiciele Gdyńskiego Związku Pracodawców Nord domagają się likwidacji korków na ul. Hutniczej, twierdząc że nierozwiązanie ich problemów oznaczać będzie ucieczkę firm z Gdyni. Zgadzamy się, że rozwiązanie kwestii Hutniczej jest potrzebne, ale na pierwszym miejscu powinien być postawiony interes mieszkańców, co oznacza jak najszybsze wprowadzenie tam buspasu. Co też może odbyć się naprawdę niskim kosztem, w przeciwieństwie do pomysłów na "rozbudowę arterii".

Hutnicza budowana wyłącznie dla samochodów

Ulica Hutnicza miała być by-passem dla zakorkowanej ul. Morskiej, ale jest obecnie tak samo, jeśli nie bardziej zakorkowana. Ulica Hutnicza miała być by-passem dla zakorkowanej ul. Morskiej, ale jest obecnie tak samo, jeśli nie bardziej zakorkowana.
Orędownikiem inwestycji drogowych na rzecz pracodawców jest Stefan Benkowski. To on pośrednio odpowiada za obecne problemy z korkami w całym mieście. Przez długie lata swojej działalności na kierowniczym stanowisku w Zarządzie Dróg i Zieleni (był kierownikiem Działu Dróg) realizował on politykę preferencji dla samochodów indywidualnych.

Rzut oka na archiwalne satelitarne zdjęcia Hutniczej pokazuje, jak krok po kroku dzielono jej przestrzeń, mając na względzie wyłącznie wygodę kierowców. Takie działanie musiało się skończyć permanentnym korkiem, na który GZP Nord dzisiaj narzeka.

Sprawdź Raport - gdzie stoimy teraz w korkach.

W sytuacji, gdy liczba samochodów w Gdyni zbliża się do 600 na 1000 mieszkańców, gdy każda ważniejsza droga w mieście w godzinach szczytu staje w permanentnych korkach, organizacja pana Benkowskiego proponuje wydawanie milionów na budowę nowych arterii w mieście, by jeszcze bardziej podporządkować je komunikacji indywidualnej.

Hutnicza to droga mieszkańców, nie tylko przedsiębiorców

Do przegubowego autobusu linii R wchodzi 150-160 osób. Dobowa podaż miejsc na linii R wynosi 13 tys. osób. Śmiało można założyć, że każdy kurs "R" to około 100 samochodów mniej na ulicy Hutniczej.
Hutnicza nie jest tylko dojazdem do firm i przedsiębiorstw na terenie Chyloni Przemysłowej, ale także główną arterią przenoszącą ruch pomiędzy Gdynią a rumskim osiedlem Janowo i trasą dojazdu do pracy dla tysięcy osób. Jest także "oknem na świat" dla osiedla Meksyk.

Ulicą kursuje jedna z najważniejszych linii autobusowych w Gdyni i Rumi - R. I to o nią należy się upomnieć na pierwszym miejscu. O linię, która przez lawinowy wzrost liczby samochodów grzęźnie w korkach na Hutniczej. O pasażerów tracących czas i przewoźników tracących pieniądze. Ileż to już ludzi z Rumi Janowa przesiadło się do własnego auta przez decyzje m.in. pana Benkowskiego sprzed lat? Odpowiedzi należy szukać koło Radmoru między godz. 7 a 8 rano. I na rozjeżdżonych chodnikach i zieleńcach Śródmieścia czy też w wynikach pomiarów jakości powietrza, pokazujących stężenia norm rakotwórczych substancji w powietrzu.

Korki na Hutniczej dotyczą niemal całej Gdyni

Korki na Hutniczej to nie tylko problem przedsiębiorców z Hutniczej, ale przede wszystkim pasażerów ZKM z połowy Gdyni i Rumi. "R" opóźniona o kilkanaście minut w szczycie - kursuje potem nieregularnie na Wzgórzu Maksymiliana, w Redłowie, Orłowie, Małym i Wielkim Kacku, Karwinach i Dąbrowie oraz Janowie i Starej Rumi. Jak widać lista dzielnic dotkniętych brakiem udogodnień dla transportu zbiorowego w rejonie Hutniczej jest niezwykle długa.

My również domagamy się odkorkowania ulicy Hutniczej - ale nie poprzez gaszenie pożaru benzyną. Podstawową kwestią w przypadku tej ulicy jest wydzielenie buspasa dla "eRki" - na zdecydowanej większości długości ulicy jest na to miejsce. Pasy ruchu są na tyle szerokie, że nie wymaga ona poszerzania.

W autobusach jest więcej ludzi niż w samochodach

Należy przypomnieć, że do jednego przegubowego autobusu linii R wchodzi około 150-160 osób. Dobowa podaż miejsc na linii R wynosi 13 tys. osób. Śmiało można założyć, że każdy kurs "R" to około 100 samochodów mniej na ulicy Hutniczej i mniejsze korki.

Kolejną kwestią jest umożliwienie części pracowników i mieszkańcom Janowa dojazdu rowerem. Szerokie pasy zieleni umożliwiają budowę drogi rowerowej. Po "rumskiej" stronie ulicy (za wiaduktem linii kolejowej nr 228) droga dla rowerów została wybudowana. Niestety obecnie kończy się ona "nigdzie" - w Gdyni budowy drogi nie kontynuowano, przez co rowerzyści muszą dzielić jezdnię z rozpędzonymi tirami. Warto przypomnieć, że kosztowało to już życie jednego z nich. Winnym tej śmierci był kierowca ciężarówki.

Sytuacja wymaga efektywnego działania na rzecz odkorkowania miasta, a nie wdrażania kosztownych recept, których porażkę można z góry przewidzieć. Hutnicza to zbyt ważna arteria, by pozostawić ją jedynie przedsiębiorcom - jak widzimy proponującym jedynie powielanie rozwiązań rodem z czasów wczesnego Gierka.
Łukasz Piesiewicz, Miasto Wspólne, Kajetan Lewandowski, Stowarzyszenie Rowerowa Gdynia

Co Cię gryzie - artykuł czytelnika to rubryka redagowana przez czytelników, zawierająca ich spostrzeżenia na temat otaczającej nas trójmiejskiej rzeczywistości. Wbrew nazwie nie wszystkie refleksje mają charakter narzekania. Jeśli coś cię gryzie opisz to i zobacz co inni myślą o sprawie. A my z radością nagrodzimy najciekawsze teksty biletami do kina lub na inne imprezy odbywające się w Trójmieście.

Miejsca

Opinie (261) 3 zablokowane

  • Hutnicza powinna mieć tunel pod estakadą po dwa pasy w każdą stronę.

    • 5 0

  • Niech sie resztka biznesu z Gdyni wyniesie... (21)

    Zobaczymy co wtedy bedzie...
    Te firmy placa tyle podatkow co polowa Gdyni.

    Smiesza mnie wyliczanki starych dziadow i te buspasy

    • 147 25

    • (19)

      Ale gdzie sie niby wyniosą? Na Chwaszczyno? Tam też będą terroryzowac władze? Debile i tyle.
      Skm, zkm, rowery, piesi, taxi/uber.... dlugo dlugo nic i dopiero auta prywatne, tak powinny wyglądać priorytety.

      • 18 39

      • Dlaczego piesi sa u Ciebie za rowerami? (15)

        Autobus to 100-150 ludzi, dlatego przed samochodami

        Rower zawsze jest jednoosobowy- a na powierzchnie zajmowana przez jeden rower zmiesci sie 3 ludzi...

        Widac,
        Ze rowerzysta pisal

        • 21 6

        • rower ma większy zasięg poruszania się niż pieszy (5)

          • 5 17

          • A samochod ma wiekszy niz rower (4)

            • 18 4

            • i stoi w korku (3)

              • 4 11

              • Rower nie stoi bo rowerzystow zadne zasady i przepisy nie obowiązują. (2)

                • 20 7

              • Rowerzysta ma dach, ogrzewanie, wycieraczki ? WIęc coś za coś.

                • 0 1

              • nie, rowerzysci tak jak np. motocyklisci zajmuja mniejsza powierzchnie, przez co latwiej im ominac stojace samochody

                Tak samo, jak 20 malkuchow stworzy mniejszy korek niz 20 tirow.

                • 2 4

        • (8)

          Autobus to max 100-150 ludzi, zwykle mniej. Co nie zmienia tego, że gdyby wszyscy jeździli autobusami to nie było korków, a gdyby wszyscy jeździli samochodami to nawet by nie ruszyli z miejsca które nielegalnie zajęli na parking.

          • 11 6

          • Przelicz to dokladnie (7)

            Gdyby wszyscy jezdzili autobusami...
            Bylyby kolejki do przystanku...
            Zabrakloby autobusow...
            Miasto musialoby podniesc podatki bo autobusy sa kosztem, nie zarabiaja na siebie.
            Trzebaby wyasfaltowac znaczna czesc
            dzisiejszych ulic- nie wyobrazam sobie autobusu jezdzacego po piaszczystej, nierownej drodze

            • 11 10

            • samochody też nie generują wpływów do miasta idioto (6)

              a budowa kolejnych dróg i parkingów obciąża tylko miasto

              • 8 16

              • Idioto, wlasnie ze generuja... (3)

                Zakup paliwa, polisy, czesci zamienne, zakup nowych samochodow...
                To sa ogromne wplywy.
                Za to koszty napraw samochodow spoczywaja na wlascicielu...

                I kto tu jest idiota?

                Najwiekszy koszt wedlug Twojego myslenia to rowerzysci, trzeba budowac drogi, parkingi a podatkow nie placa zadnych, paliwa nie tankuja, ubezpieczenie OC to dla nich zlo najwieksze zaraz po samochodach

                • 13 4

              • hehe, wpływy dla kogo? Raczej nie dla miasta, które parkingi i ulice buduje. (1)

                Dla firmy ubezpieczeniowej z Warszawy wpływy z OC na pewno gwarantowane.

                • 4 3

              • A właśnie, że dla miasta...

                Paliwo jak kupujesz to na stacji w danym mieście, a ta jest tu zarejestrowana.
                Ubezpieczenie kupujesz u agenta, który jest tu zarejestrowany.

                • 2 1

              • ale tu mowimy o kasie miejskiej

                a nie centralnej.

                Poza tym, zaraz wyjdzie na to, ze samochody utrzymuja gospodarke.

                Byloby to prawda, gdyby nie fakt, ze to KOSZT. Jakby ktos nie wydal 500zl na samochod, to wydalby gdzie indziej. Moze rozsadniej (np. cos by mu zostalo, a paliwo sie po prostu bezpowrotnie spala).

                Chyba, ze uwazasz, ze jak ktos nie wyda na samochod to spali te pieniadze w piecu?

                • 2 3

              • A podatki ?

                • 9 0

              • Dlaczego dyskutujecie z tym rowerzystą trollem który wszystkich wyzywa od idiotów? IGNOROWAĆ!

                • 16 4

      • Nie na Chwaszczyno tylko do Gdańska. (2)

        I wtedy potomkowie bosych Antków z Zamojszczyzny będą do Gdańska do roboty poginać.
        I tak już biznes omija Gdynię.
        W Gdańsku zrobiono dojazdy do portu i już port przeskoczył ten gdyński.
        Jak tak dalej pójdzie to Gdynia będzie Radomiem północy z tą przewagą nad Radomiem że ma blisko Gdańsk.

        • 14 4

        • Jest nasz gdański trollcio, co wietrzy Gdyni upadek i wychwala swój Gdańsk ponad miarę.

          Przy okazji swojej kulturalnej wypowiedzi zaserwował nam kilka epitetów o bosych Antkach z Zamojszczyzny - to o mieszkańcach Gdyni - i o Radomiu Północy - to rzekomo o Gdyni.

          • 1 1

        • uwierz że tych firm nie stać na lokalizację w Gdańsku

          • 3 8

    • masz rację. trwa ucieczka ludzi i firm, wszyscy mają uciec bo UM nic nie robi???

      • 5 2

  • brawo!!! 3- (1)

    pomysł z d..y, widać, że wymyślił to jakiś dziadek bez rozumu. Póki nie powstanie północna obwodnica, to każde działanie mające na celu odkorkowanie dk6 i hutniczej będzie wyrzucaniem pieniędzy w błoto i udawaniem, że wszystko jest ok. Potrzebna jest droga bezkolizyjna tzn. bez rond, świateł i spowolnień do 50 kmh. Jeśli w to nie wierzycie to zastanówcie się dlaczego na Zachodzie to standard. To co u nas staje się problemem, oni rozwiązali już nawet 50 lat temu budując normalne drogi.

    • 10 1

    • wyobraźnia poniosła trochę co?

      • 0 2

  • hehehe, ale sie ubawilem (1)

    Buspasy, rowery jako panaceum na korki w Gdyni. Piesiewicz i co jeszcze wymyslisz? Chyba masz problem ...

    • 20 2

    • ten artykuł to paranoja jakaś.

      To może się na drony przesiądziemy, żeby korki zmniejszyć, a z Hutniczej zrobimy tylko bus pas i drogę rowerową dla max 100 rowerzystów dziennie w obie strony.

      No i nie zapominajmy o rozbudowie wysepek na środku Hutniczej, żeby nikt nie mógł jechać szybciej niż 40 km/h.

      • 8 0

  • Buspas

    Buspas dla rowerów... Czy ja dobrze myślę?

    • 6 0

  • Nie rozumiem o co chodzi, przecież w całej Gdyni we wszystkich dzielnicach są korki.

    • 2 0

  • hutnicza (1)

    rozwiązanie jest proste....słynną drogę do rumi przez łąki zrobić ogólnodostępną ...naprawić i po kłopocie...mieszkańcy rumi nie będa się pchać na hutniczą...ile mniej pojazdów na hutniczej

    • 8 0

    • za łatwo być nie może

      • 5 0

  • Samochod zlo, rower dobro, coz za egoistyczne podejscie (5)

    Denerwuje mnie ciagle wywieranie presji na jazde rowerem; niestety nie kazdy ma chec poruszania sie rowerem lub mozliwosci; nie kazdy ma w pracy prysznic i szatnie, by moc sie przebrac; pozatym dlaczego mamy byc zmuszani do jazdy rowerem??? Samochod jest po to by z niego korzystac, a ze jest ich na ulicach sporo, coz takie czasy, trzeba dostosowac drogi do zwiekszonego ruchu, wiekszosc drog to jednopasmowki i stad bierze sie problem, na jutniczej jest miejsce, by poszerzyc droge; Hutnicza jest przemyslowa i zyje dzieki firmom, ktore placa nie male podatki; wkurza mnie to narzekanie na przedsiebiorcow, gdyby nie oni to gdzie byscie pracowali i za co zyli??? Im wiecej firm tym wiecej pieniedZy w budzecie na inwestycje; wiec trzeba brac pod uwage zdanie przedsiebiorcow!

    • 50 8

    • Rower (1)

      Spójrz na Holandię gdzie prezesi firm jeżdżą na rowerach elektrycznych w garniturach i się nawet nie spiąć. W Polsce się ludzie awanturuja a jaj pojadą do Holandii to grzecznie na rowerek i się umieją dostosować? Nadal nie klimacie, że przez wygodę na dojeżdżamy kilku kilometrów zabijanie rakiem że spalin swoje dzieci? Jakich argumentów jeszcze trzeba żeby przeciwnicy zbior komu i roweru w końcu się dali sobie na luz z tym jestem?

      • 3 11

      • w holandii jest cieplej niz u nas

        wiec sie nie wypowiadaj. poza tym nie pisz bzdur - szefowie jezdza furami, reszta rowerkami. Za duzo tvn, polsatu tvp itd - polecam pojechac i sie przekonac samemu,

        • 9 0

    • (1)

      Niby proste ale nie uwzględniasz jednego: więcej dróg to więcej samochodów. Samochód nie jest złem, ale uleganie presji i ułatwianie życia kierowcom jest złym rozwiązaniem. Większość krajów lepiej od nas rozwiniętych już to przetestowała i jakoś nie idą w stronę samochodów. Ale są też wyjątki - polecam sprawdzić czy w np Los Angeles są korki (postawili wszystko na rozbudowę dróg więc nie powinno być , ale sprawdź). Oczywiście samochód jest po to żeby z niego skorzystać. Ale czy autobusy są dla ozdoby?

      • 9 13

      • Porównywanie komunikacji miejskiej na zachodzie (chociażby metro)

        do gdyńskiego syfu świadczy tylko o niedojrzałości i upośledzeniu umysłowym.
        Gdynia to nie Los Angeles idioto :) Poza tym akurat tam wszyscy jeżdżą autami.

        • 4 4

    • To poszeżanie ulic przerabiano w USA w latach 50 i 60.

      Tam nawet lobby paliwowe i samochodwe zlikwidowało komunikację miejską.
      Zbudowano drogi po 6-10 pasów w centrach miast i co z tego wyszło wystarczy poczytać. Zniszczenie totalne miast.

      • 6 11

  • w zasadzie to po to jest SKM (na linii Rumia - Gdynia i dalej) żeby autobus linii R był tylko małym dodatkiem (1)

    i zamiast martwić sie o 1 linię autobusową i dla niej wydzielac buspas to lepiej ją zlikwidować co ucieszy nie 150 osób w środku autobusu a pozostałe 1000 osób w samochodach wk###i

    • 8 4

    • Autobusy korkuja?

      A czy to R- ki korkuja Hutnicza? Co za bzdury wypisuja niektorzy...........

      • 3 1

  • Stowarzyszenie nierobów ! (8)

    Łukasz Piesiewicz, Miasto Wspólne, Kajetan Lewandowski, Stowarzyszenie Rowerowa Gdynia - skończą tak samo jak WÓDZ Trzebiatowski (cyklista). Znajdą się na marginesie życia społecznego. TAK, trzeba wyremontować ul. Hutniczą, to jest mój indywidualny głos mieszkańca Rumi. Metoda radnych Gdyni aby wyeliminować ruch samochodowy i tym sposobem zlikwidować problem korków do niczego dobrego nie doprowadzi. Robienie wysepek na ul Hutniczej i wyrzucanie pieniędzy w błoto to też nie jest metodą na korki.

    • 40 12

    • W takim razie znajdź sobie pracę w swoich Zjednoczonych Emiratach Kaszubskich a od Trójmiasta wara. Wam powinni wprowadzić jakieś wizy, bo patrząc na to co wyrabiacie to kaszubi są gorsi od ukraińców

      • 1 3

    • A mieszkańcu Rumi, podatki gdzie płacisz, że się wypowiadasz? (5)

      • 8 7

      • idioci już tak mają, szczególnie ci z Rumi myślą że mają prawo głosu (4)

        hahahahahahahaha

        • 2 8

        • (3)

          Moderatorze zablokuj tego trolla.

          • 0 2

          • to jest trojmiasto.pl a nie rumia.org (2)

            • 3 3

            • (1)

              I co? To oznacza ze masz prawo wyzywac ludzi od idiotów, kretynów i debili? Nie masz argumentów do dyskusji, nie dyskutuj trollu.

              • 6 0

              • poszukaj sobie pracy w rumi to nie będziesz cierpiał z powodu korków w Gdyni

                • 2 3

    • Piesiewicz czyli PiS + Misiewicz?

      • 5 3

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Gdańska Liga Rallycross Modeli RC

30 zł
zawody / wyścigi

Distinguished Gentleman's Ride (1 opinia)

(1 opinia)
w plenerze, zlot, imprezy i akcje charytatywne

Event w Audi City Gdańsk

warsztaty, dni otwarte

Sprawdź się

Sprawdź się

W którym mieście znajduje się siedziba Audi?

 

Najczęściej czytane