- 1 Od soboty spore utrudnienia na A1 (58 opinii)
- 2 Mamy najdłuższą estakadę w Polsce (72 opinie)
- 3 Apel policji do kierowców aut i motocykli (65 opinii)
- 4 Jechaliśmy Obwodnicą Metropolitalną (256 opinii)
- 5 W sobotę półmaraton, zmiany od piątku (207 opinii)
- 6 Będzie łatwiej zaparkować na Świętojańskiej (358 opinii)
Nowy pomysł na korki na Hutniczej
Mieszkańcy Gdyni mają całkiem inny pomysł na korki na ul. Hutniczej niż przedstawiciele organizacji pracodawców. I przekonują, że miasto jest dla tysięcy gdynian i władze miasta powinny kierować się ich interesem, a nie głosem kilkunastu firm.
Czytaj więcej: Przedsiębiorcy chcą remontu Hutniczej
Dziś prezentujemy opinię dwóch gdyńskich stowarzyszeń, które w temacie problemów na ul. Hutniczej postanowiły przemówić jednym głosem. Oto opinia stowarzyszeń Miasto Wspólna oraz Rowerowa Gdynia:
Przedstawiciele Gdyńskiego Związku Pracodawców Nord domagają się likwidacji korków na ul. Hutniczej, twierdząc że nierozwiązanie ich problemów oznaczać będzie ucieczkę firm z Gdyni. Zgadzamy się, że rozwiązanie kwestii Hutniczej jest potrzebne, ale na pierwszym miejscu powinien być postawiony interes mieszkańców, co oznacza jak najszybsze wprowadzenie tam buspasu. Co też może odbyć się naprawdę niskim kosztem, w przeciwieństwie do pomysłów na "rozbudowę arterii".
Hutnicza budowana wyłącznie dla samochodów
Orędownikiem inwestycji drogowych na rzecz pracodawców jest Stefan Benkowski. To on pośrednio odpowiada za obecne problemy z korkami w całym mieście. Przez długie lata swojej działalności na kierowniczym stanowisku w Zarządzie Dróg i Zieleni (był kierownikiem Działu Dróg) realizował on politykę preferencji dla samochodów indywidualnych.
Rzut oka na archiwalne satelitarne zdjęcia Hutniczej pokazuje, jak krok po kroku dzielono jej przestrzeń, mając na względzie wyłącznie wygodę kierowców. Takie działanie musiało się skończyć permanentnym korkiem, na który GZP Nord dzisiaj narzeka.
Sprawdź Raport - gdzie stoimy teraz w korkach.
W sytuacji, gdy liczba samochodów w Gdyni zbliża się do 600 na 1000 mieszkańców, gdy każda ważniejsza droga w mieście w godzinach szczytu staje w permanentnych korkach, organizacja pana Benkowskiego proponuje wydawanie milionów na budowę nowych arterii w mieście, by jeszcze bardziej podporządkować je komunikacji indywidualnej.
Hutnicza to droga mieszkańców, nie tylko przedsiębiorców
Do przegubowego autobusu linii R wchodzi 150-160 osób. Dobowa podaż miejsc na linii R wynosi 13 tys. osób. Śmiało można założyć, że każdy kurs "R" to około 100 samochodów mniej na ulicy Hutniczej.Hutnicza nie jest tylko dojazdem do firm i przedsiębiorstw na terenie Chyloni Przemysłowej, ale także główną arterią przenoszącą ruch pomiędzy Gdynią a rumskim osiedlem Janowo i trasą dojazdu do pracy dla tysięcy osób. Jest także "oknem na świat" dla osiedla Meksyk.
Ulicą kursuje jedna z najważniejszych linii autobusowych w Gdyni i Rumi - R. I to o nią należy się upomnieć na pierwszym miejscu. O linię, która przez lawinowy wzrost liczby samochodów grzęźnie w korkach na Hutniczej. O pasażerów tracących czas i przewoźników tracących pieniądze. Ileż to już ludzi z Rumi Janowa przesiadło się do własnego auta przez decyzje m.in. pana Benkowskiego sprzed lat? Odpowiedzi należy szukać koło Radmoru między godz. 7 a 8 rano. I na rozjeżdżonych chodnikach i zieleńcach Śródmieścia czy też w wynikach pomiarów jakości powietrza, pokazujących stężenia norm rakotwórczych substancji w powietrzu.
Korki na Hutniczej dotyczą niemal całej Gdyni
Korki na Hutniczej to nie tylko problem przedsiębiorców z Hutniczej, ale przede wszystkim pasażerów ZKM z połowy Gdyni i Rumi. "R" opóźniona o kilkanaście minut w szczycie - kursuje potem nieregularnie na Wzgórzu Maksymiliana, w Redłowie, Orłowie, Małym i Wielkim Kacku, Karwinach i Dąbrowie oraz Janowie i Starej Rumi. Jak widać lista dzielnic dotkniętych brakiem udogodnień dla transportu zbiorowego w rejonie Hutniczej jest niezwykle długa.
My również domagamy się odkorkowania ulicy Hutniczej - ale nie poprzez gaszenie pożaru benzyną. Podstawową kwestią w przypadku tej ulicy jest wydzielenie buspasa dla "eRki" - na zdecydowanej większości długości ulicy jest na to miejsce. Pasy ruchu są na tyle szerokie, że nie wymaga ona poszerzania.
W autobusach jest więcej ludzi niż w samochodach
Należy przypomnieć, że do jednego przegubowego autobusu linii R wchodzi około 150-160 osób. Dobowa podaż miejsc na linii R wynosi 13 tys. osób. Śmiało można założyć, że każdy kurs "R" to około 100 samochodów mniej na ulicy Hutniczej i mniejsze korki.
Kolejną kwestią jest umożliwienie części pracowników i mieszkańcom Janowa dojazdu rowerem. Szerokie pasy zieleni umożliwiają budowę drogi rowerowej. Po "rumskiej" stronie ulicy (za wiaduktem linii kolejowej nr 228) droga dla rowerów została wybudowana. Niestety obecnie kończy się ona "nigdzie" - w Gdyni budowy drogi nie kontynuowano, przez co rowerzyści muszą dzielić jezdnię z rozpędzonymi tirami. Warto przypomnieć, że kosztowało to już życie jednego z nich. Winnym tej śmierci był kierowca ciężarówki.
Sytuacja wymaga efektywnego działania na rzecz odkorkowania miasta, a nie wdrażania kosztownych recept, których porażkę można z góry przewidzieć. Hutnicza to zbyt ważna arteria, by pozostawić ją jedynie przedsiębiorcom - jak widzimy proponującym jedynie powielanie rozwiązań rodem z czasów wczesnego Gierka.
Co Cię gryzie - artykuł czytelnika to rubryka redagowana przez czytelników, zawierająca ich spostrzeżenia na temat otaczającej nas trójmiejskiej rzeczywistości. Wbrew nazwie nie wszystkie refleksje mają charakter narzekania. Jeśli coś cię gryzie opisz to i zobacz co inni myślą o sprawie. A my z radością nagrodzimy najciekawsze teksty biletami do kina lub na inne imprezy odbywające się w Trójmieście.
Miejsca
Opinie (261) 3 zablokowane
-
2017-04-24 07:20
Na Hutniczej
polatajcie najpierw dziury, wszystkie zapadniete kawalki jezdni + wystajace studzienki.
- 18 0
-
2017-04-24 07:15
Równie dobrze tanim kosztem można "wybudowac" lotnisko dla awionetek. Wystarczy tylko usunąć wysepki i wymalować pasy. Światła pozycyjne juz są bo mamy oświetlenie wzdłuż ulicy.
Te sztucznie projektowane bus pasy ( wydzielane z jednego pasa ruchu) to zagroEnie ruchu drogowego. Ewidentny przykład to bus pas przy ciapkowie. Na górze (witomino- koniec bus pasa) kierowcy autobusow wymuszaja pierwszenstwo, gdyż olewają zakończenie bus pasa i przejeżdzają skrzyżowanie z lidlem i dopiero z prawoskretnego pasa wciskaja sie na chama blokując tym samym oba pasy (jazda na wprost w kierunku obwodnicy jak i jazda w prawo w kierunku Riwiery.)- 16 0
-
2017-04-24 06:54
Pan Piesiewicz do tej pory promował SKM do północnej Gdyni
Nawet przejazd kolejką zorganizował. To już zarzucił ten pomysł? Bo buspas na hutniczej i SKM przez hutniczą to jest wojna wobec kierowców
- 15 0
-
2017-04-24 06:51
ja tam bym zakazał stania w korku na Hutniczej.
Kaźdemu łamiącemu zakaz 100 zł. mandatu od SM.
- 11 1
-
2017-04-24 06:37
"Okno na świat" osiedla Meksyk...
To jest dzielnica przemysłowa i rozbudowa ul. Hutniczej do dwóch pasów jest niezbędna. A "Meksyk" trzeba zlikwidować podobnie jak "Pekin" Natomiast dla mieszkańców Janowa istnieje alternatywa dla autobusu R w postaci SKM
- 28 5
-
2017-04-24 06:35
Hmmm buspas? a po co skoro jest szybsza i wygodniejsza SKM(o ile się nie zepsuje) biegnąca równolegle do hutniczej
- 27 1
-
2017-04-24 06:11
Zawsze najlepszym pomysłem na korki jest ...
Odkorkowanie
- 18 6
-
2017-04-24 06:07
Na to wszystko trzeba odwagi pomysłu i pieniędzy a tego u nas nie ma!
- 39 2
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.