• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Nowy pomysł na korki na Hutniczej

Łukasz Piesiewicz, Miasto Wspólne, Kajetan Lewandowski, Stowarzyszenie Rowerowa Gdynia
24 kwietnia 2017 (artykuł sprzed 7 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Nocą wymienią nawierzchnię na Hutniczej
Jadąc permanentnie zakorkowaną ul. Hutniczą kierowcy mają dużo czasu na oglądanie przemysłowej okolicy. Pomysły na odkorowanie drogi wzajemnie się wykluczają. Jadąc permanentnie zakorkowaną ul. Hutniczą kierowcy mają dużo czasu na oglądanie przemysłowej okolicy. Pomysły na odkorowanie drogi wzajemnie się wykluczają.

Mieszkańcy Gdyni mają całkiem inny pomysł na korki na ul. Hutniczej zobacz na mapie Gdyni niż przedstawiciele organizacji pracodawców. I przekonują, że miasto jest dla tysięcy gdynian i władze miasta powinny kierować się ich interesem, a nie głosem kilkunastu firm.



Czy budowa buspasu może pomóc w przejeździe ul. Hutniczą?

Niedawno pisaliśmy o protestach gdyńskich pracodawców, którzy grożą, że przeniosą firmy z Gdyni, jeśli władze miasta nadal będą pozwalać na zniszczenia i korki na ul. Hutniczej, przy której mieszczą się ich przedsiębiorstwa.

Czytaj więcej: Przedsiębiorcy chcą remontu Hutniczej

Dziś prezentujemy opinię dwóch gdyńskich stowarzyszeń, które w temacie problemów na ul. Hutniczej postanowiły przemówić jednym głosem. Oto opinia stowarzyszeń Miasto Wspólna oraz Rowerowa Gdynia:

***


Przedstawiciele Gdyńskiego Związku Pracodawców Nord domagają się likwidacji korków na ul. Hutniczej, twierdząc że nierozwiązanie ich problemów oznaczać będzie ucieczkę firm z Gdyni. Zgadzamy się, że rozwiązanie kwestii Hutniczej jest potrzebne, ale na pierwszym miejscu powinien być postawiony interes mieszkańców, co oznacza jak najszybsze wprowadzenie tam buspasu. Co też może odbyć się naprawdę niskim kosztem, w przeciwieństwie do pomysłów na "rozbudowę arterii".

Hutnicza budowana wyłącznie dla samochodów

Ulica Hutnicza miała być by-passem dla zakorkowanej ul. Morskiej, ale jest obecnie tak samo, jeśli nie bardziej zakorkowana. Ulica Hutnicza miała być by-passem dla zakorkowanej ul. Morskiej, ale jest obecnie tak samo, jeśli nie bardziej zakorkowana.
Orędownikiem inwestycji drogowych na rzecz pracodawców jest Stefan Benkowski. To on pośrednio odpowiada za obecne problemy z korkami w całym mieście. Przez długie lata swojej działalności na kierowniczym stanowisku w Zarządzie Dróg i Zieleni (był kierownikiem Działu Dróg) realizował on politykę preferencji dla samochodów indywidualnych.

Rzut oka na archiwalne satelitarne zdjęcia Hutniczej pokazuje, jak krok po kroku dzielono jej przestrzeń, mając na względzie wyłącznie wygodę kierowców. Takie działanie musiało się skończyć permanentnym korkiem, na który GZP Nord dzisiaj narzeka.

Sprawdź Raport - gdzie stoimy teraz w korkach.

W sytuacji, gdy liczba samochodów w Gdyni zbliża się do 600 na 1000 mieszkańców, gdy każda ważniejsza droga w mieście w godzinach szczytu staje w permanentnych korkach, organizacja pana Benkowskiego proponuje wydawanie milionów na budowę nowych arterii w mieście, by jeszcze bardziej podporządkować je komunikacji indywidualnej.

Hutnicza to droga mieszkańców, nie tylko przedsiębiorców

Do przegubowego autobusu linii R wchodzi 150-160 osób. Dobowa podaż miejsc na linii R wynosi 13 tys. osób. Śmiało można założyć, że każdy kurs "R" to około 100 samochodów mniej na ulicy Hutniczej.
Hutnicza nie jest tylko dojazdem do firm i przedsiębiorstw na terenie Chyloni Przemysłowej, ale także główną arterią przenoszącą ruch pomiędzy Gdynią a rumskim osiedlem Janowo i trasą dojazdu do pracy dla tysięcy osób. Jest także "oknem na świat" dla osiedla Meksyk.

Ulicą kursuje jedna z najważniejszych linii autobusowych w Gdyni i Rumi - R. I to o nią należy się upomnieć na pierwszym miejscu. O linię, która przez lawinowy wzrost liczby samochodów grzęźnie w korkach na Hutniczej. O pasażerów tracących czas i przewoźników tracących pieniądze. Ileż to już ludzi z Rumi Janowa przesiadło się do własnego auta przez decyzje m.in. pana Benkowskiego sprzed lat? Odpowiedzi należy szukać koło Radmoru między godz. 7 a 8 rano. I na rozjeżdżonych chodnikach i zieleńcach Śródmieścia czy też w wynikach pomiarów jakości powietrza, pokazujących stężenia norm rakotwórczych substancji w powietrzu.

Korki na Hutniczej dotyczą niemal całej Gdyni

Korki na Hutniczej to nie tylko problem przedsiębiorców z Hutniczej, ale przede wszystkim pasażerów ZKM z połowy Gdyni i Rumi. "R" opóźniona o kilkanaście minut w szczycie - kursuje potem nieregularnie na Wzgórzu Maksymiliana, w Redłowie, Orłowie, Małym i Wielkim Kacku, Karwinach i Dąbrowie oraz Janowie i Starej Rumi. Jak widać lista dzielnic dotkniętych brakiem udogodnień dla transportu zbiorowego w rejonie Hutniczej jest niezwykle długa.

My również domagamy się odkorkowania ulicy Hutniczej - ale nie poprzez gaszenie pożaru benzyną. Podstawową kwestią w przypadku tej ulicy jest wydzielenie buspasa dla "eRki" - na zdecydowanej większości długości ulicy jest na to miejsce. Pasy ruchu są na tyle szerokie, że nie wymaga ona poszerzania.

W autobusach jest więcej ludzi niż w samochodach

Należy przypomnieć, że do jednego przegubowego autobusu linii R wchodzi około 150-160 osób. Dobowa podaż miejsc na linii R wynosi 13 tys. osób. Śmiało można założyć, że każdy kurs "R" to około 100 samochodów mniej na ulicy Hutniczej i mniejsze korki.

Kolejną kwestią jest umożliwienie części pracowników i mieszkańcom Janowa dojazdu rowerem. Szerokie pasy zieleni umożliwiają budowę drogi rowerowej. Po "rumskiej" stronie ulicy (za wiaduktem linii kolejowej nr 228) droga dla rowerów została wybudowana. Niestety obecnie kończy się ona "nigdzie" - w Gdyni budowy drogi nie kontynuowano, przez co rowerzyści muszą dzielić jezdnię z rozpędzonymi tirami. Warto przypomnieć, że kosztowało to już życie jednego z nich. Winnym tej śmierci był kierowca ciężarówki.

Sytuacja wymaga efektywnego działania na rzecz odkorkowania miasta, a nie wdrażania kosztownych recept, których porażkę można z góry przewidzieć. Hutnicza to zbyt ważna arteria, by pozostawić ją jedynie przedsiębiorcom - jak widzimy proponującym jedynie powielanie rozwiązań rodem z czasów wczesnego Gierka.
Łukasz Piesiewicz, Miasto Wspólne, Kajetan Lewandowski, Stowarzyszenie Rowerowa Gdynia

Co Cię gryzie - artykuł czytelnika to rubryka redagowana przez czytelników, zawierająca ich spostrzeżenia na temat otaczającej nas trójmiejskiej rzeczywistości. Wbrew nazwie nie wszystkie refleksje mają charakter narzekania. Jeśli coś cię gryzie opisz to i zobacz co inni myślą o sprawie. A my z radością nagrodzimy najciekawsze teksty biletami do kina lub na inne imprezy odbywające się w Trójmieście.

Miejsca

Opinie (261) 3 zablokowane

  • Przypominam

    że dawno,dawno temu to ulica Pucka była z pierwszeństwem przejazdu, natomiast na Hutniczej wogóle nie był ruchu.

    • 0 0

  • Szybka kolej miejska

    Jeżeli masz w zanadrzu tylko komunikację zbiorową i chcesz szybko dostać się do Rumii wybierz SKM. Jaki problem? Poza tym 2 pasy dla wszystkich w obu kierunkach to podstawa w tej okolicy, wiadomo bedzie ciężko to zaprojektować z głową - lewoskręty . Ronda turbinowe są swietnym rozwiązaniem

    • 0 0

  • Masakra IQ autora zmian to w porywach 50.

    Po co buspas wzdłuż SKM? Po co buspas dla klientów Makro, Mors, Vistal, Rubo, Wilbo, Sanipor, Eurocash, Prometkol? Będą wozić palety autobusem??? Po co budować tunel pod torami? Przecież do Chyloni i obwodnicy można dojechać Hutniczą. Po co alternatywna droga do Rumi? Przecież jest Hutnicza. A może SKM na Obłuże? Szlaban na Hutniczej już jest możnaby go częściej zamykać. No i te światła na X z Pucką, pozwalają odczytać zaległe maile i smsy.

    • 1 0

  • (7)

    Jak przeczytałam "Piesiewicz" to od razu wiedziałam, co będzie dalej: buspas rozwiązaniem na korki.

    Buahahahahahahahahaha

    Bez komentarza :D

    • 114 28

    • IQ Gdynian spada - to epidemia jest. Buspas dla firm bo przedsiębiorcy będą autobusami jeździć.

      • 0 0

    • Kontenery na autobusy! Ludzie do kontenerów! :D i korków nie będzie ;-)

      • 2 0

    • Bo gupiś

      Buspas jest super. Najlepszy pomysł w Gdyni to buspas na Witomino. Mnie śmieszy "droga rowerowa rozwiązaniem na korki".

      • 3 0

    • Jak czytam takie wypowiedzi to uświadamiam sobie, jakie w Polsce jest zacofanie umysłowe... (1)

      • 8 4

      • Dokładnie. Artykuł tłumaczy dokładnie jak i dlaczego, ale jeden z drugim ciągle "nie rozumi".

        • 4 3

    • podaj trollu swój pomysł. (1)

      • 11 10

      • Nie karmię trolli.

        • 5 5

  • (3)

    Oczywiście że lepiej byłoby mieć dwa pasy ruchu,ale bus pas jest dobrym pomysłem,jak na razie..

    • 56 87

    • A po co buspas dla przedsiębiorców? Nie widziałem przedstawiciela handlowego bez samochodu. Tym co za wolno jadą R ką przypominam że jest SKM 100m od Hutniczej!

      • 0 0

    • ciekawe czy ktoś liczy ile haj$u idzie z paliwa na drogi
      no ale wiadomo że dróg za bardzo nie budują
      dlaczego ktoś się za to nie weźmie

      • 0 1

    • Czyli po Gdyńsku

      Stare dziury zostaną, a doczekamy się kolejnych lini malowanych bialym akrylem, stref i kontra pasów . Miasto z marzeń...

      • 11 3

  • (15)

    Hutnicza powinna mieć po dwa pasy w każdą stronę i bezkolizyjny wjazd na estakadę. Wszystko inne to półśrodki w kwestii korków. Buspasy i rowery nie pomogą bo kierowcy nie przesiada sie na komunikacje zbiorowa. Ta jest za droga i ma niski standard.

    • 237 58

    • "kierowcy nie przesiada sie na komunikacje zbiorowa" (3)

      Aha. Nie, bo nie.

      • 4 6

      • Chciałem ostatnio przewieźć autobusem szalunki na budowę (jedna z firma Hutniczej miała). To mnie kierowca nie chciał zabrać - może SKM by mi pomogła? Bym zabrał rowerem ale ważą 300kg, a rower ma udźwig 150kg. Pomóżcie!

        • 1 0

      • nie, bo wiekszosc z nich ma do przejechania kawał drogi i dzieci do wychowania (1)

        autobusy są dobre dla kasztanów sluchających rapów i czytajacych komiksy w drodze do szkoly a nie dla normalnych ludzi

        • 9 6

        • A każdy "normalny" ma predyspozycje do bycia dobrym kierowcą ? Nie weźmiesz

          pod uwagę tego ? Słyszałem o ludziach, których brakiem "zbiorkomu" wepchnięto do samochodów, gdzie byli kiepskimi kierowcami, i z własnej winy powodującymi kolizje i wypadki.
          Zatem naprawdę chcesz każdego uszczęśliwić samochodem ?
          Lubiących nadmiar piwka też chcesz wciskać w blaszaki ? Jak rano nie do końca wytrzeźwieją ?

          Zamiast cieszyć się że ubędzie "konkurencji" za kierownicą to ty w przeciwną stronę - jeszcze maksymalnie zatkać drogi.

          Tu taka uwaga - byłem w Amsterdamie i tam nie ma korków samochodowych. Nie spotkałem takowych, a znajomi ludzie tam mieszkający potwierdzili mi to. Lubią (zwłaszcza starsi) jeździć autami - bardzo rzadko w nich grzęzną.

          Oczywiście jest w mieście max. 50 czy nawet 30 km/h dozwolone, ale się jedzie a nie stoi jak w Polsce, gdzie w czasie wizyt w niej po Gdańsku czy innych miastach przejechanie 1 km zajmuje dużo więcej czasu nawet tam gdzie jest dozwolone 70 km/h czy nawet więcej aniżeli w Amsterdamie czy innych holenderskich miastach. Oni są bardzo zadowoleni, iż całe masy ludzi, zwłaszcza młodych korzysta z rowerów i ze "zbiorkomu".

          • 2 3

    • oczywiście skoro przejazd autem jest tanszy niz starym gdyńskim autobusem (7)

      • 16 2

      • nie jest tanszy, ale nie chce mi sie tego po raz kolejny udowadniac (6)

        chyba, ze zakladasz, ze jezdzac codziennie do pracy kupujesz najdrozszy bilet jednorazowy oraz, ze posiadanie i naprawianie samochodu jest obowiazkowym kosztem, ktory niezaleznie od wszystkiego ponosisz.

        Kupujac samochod za 20 tys. zlotych sama jego utrata wartosci po roku zwraca ci koszt biletow miesiecznych

        • 4 4

        • bajduły (4)

          najwieksza wartoscia jest czas. ale to rozumieją pracujący z rodzinami na utrzymaniu, a nie studenciaki na rowerach ktorzy ględza o miescie dla piechurów. poczekaj pan az bedziesz mial 3 dzieciorów, pogadamy wtedy o rowerach.

          • 13 3

          • (1)

            Jak następnym razem postoisz w korku na Hutniczej to rozejrzyj się ile osób ma w aucie 3 dzieci. Albo chociaż jedno. 80% siedzą SAMI. Jak ktoś musi - ok, od tego jest auto. Ale większość po prostu nie musi!

            • 2 1

            • Weźcie ludzie myślcie trochę nie tylko o sobie. Hutnicza to w 90% firmy. Tam jeżdżą dostawczaki, ciężarówki i przedstawiciele handlowi oraz klienci ww firm. Po co buspas na drodze wzdłuż SKM? Jak komuś zależy na czasie to nie musijechać Rką. Potrzebny jest przejazd pod torami do Chylońskiej to zmniejszy ruch o 15%, 20% to droga alternatywna do Rumi (ta EC albo wzdłuż lasu od Złotej) oraz kolejne 15% to przedłużenie Wiśniewskiego do Puckiej, a najlepiej do tej drogi do Rumi. To zmniejszy ruch o połowę i zostaną głównie klienci firm na Hutniczej, reszta pojedzie opłotkami.

              • 0 0

          • pooglądaj zdjęcia z bogatej Holandii - na rowerach-cargo mają po kilkoro dzieci. (1)

            I co na to powiesz ty, "budowniczy" polskiej wysokiej stopy życiowej. Jak widać twoje jazdy samochodem nie wiele wnoszą do tego - dalej drepczemy w miejscu z niskimi płacami od 27 lat.

            • 3 8

            • Holandia jest płaska,Trójmiasto ma róznicę wzniesień 145metrów

              koniec wywodu

              • 2 0

        • co innego wygoda, podbudowane ego dla niektorych czy czas

          taniej jednak nie jest.

          • 4 0

    • Katy Freeway

      Na katy freeway rowery nie jeżdżą.Nie cofajmy się.

      • 1 4

    • Tja

      I wszystko i tak zaraz zes*a się na zjeździe na Morską/Wiśniewskiego.

      • 21 3

    • Dwa pasy w każda i po trzy na zad.

      • 10 9

  • (11)

    Brawo.

    • 84 33

    • smiech na sali (5)

      Pomysl tragiczny.Hutnicza jezdzi tylko jeden autobus.Jedynym rozsadnym I skutecznym rozwiazaniem jest tunel na Puckiej pod Hutnicza I przejazdem kolejowym.Korki tworza sie rowniez przez zle ustawiona sygnalizacje na skrzyzowaniu z Pucka wlasnie.Zlikfidowac swiatla na hutniczej wjazd powyzej 3.5t tylko docelowy.

      • 11 11

      • zgadzam sie (1)

        likwidacja swiateł na puckiej to juz połowa sukcesu. Rondo w tym miejscu nie powodowałoby takich korków!!
        Tunel lub etakada to jest wyjscie logiczne. co z przedłużeniem obwodnicy? Kiedyś były takie plany zeby wybudowac tam estakade???

        • 5 1

        • Rondo tak, najlepiej turbo rondojak na Budowlanych w Gdańsku, super tam się jeździ. Od 50 lat Gdynia ma w d... tunel i mieć będzie - a jak zobaczyłem wizualizację przedłużenua Estakady to pgratulowałem synowi że jego wnuki będą miały szansę zatrudnić się przy projekcie.

          • 0 0

      • Co ma Pucka z Hutniczą i po co ci ten tunel? Tu jest mowa o tanim rozwiązaniu, a nie o milionowych iinwestycjach. (2)

        • 7 5

        • Dla każdego kto myśli, ma dużo wspólnego. Żeby pojechać na obwodnicę, wszyscy od Rumi jeżdżą do Estakady Hutniczą! Ale nie martwcie się Rumia buduje przejazd w Janowie. Firmy zapraszamy do Rumi tu Szczurek nie ma szans.

          • 1 0

        • odpowiadam

          To ma wspolnego ze korki na hutniczej tworza sie przez sygnalizacje swietlna na skrzyzowaniu z Pucka.
          Tanie rozwiazanie?Nie ma takich jak chcecie byc dalej zasciankowym miastem bez tunelow.wiaduktow itp.to stosujcie tanie rozwiazania tak jak w przypadku estakady ktora co wakacje jest remontowana.

          • 3 4

    • budżet Gdyni to 1.5 miliarda złotych. gdzie te pieniądze? ?? (3)

      Dlaczego nie ma żadnych inwestycji? ??

      • 13 4

      • na razie PiS wstrzymał inwestycje

        dlaczego?

        • 0 0

      • (1)

        Skąd wy macie na to wszystko pieniędze?

        • 1 5

        • A miejski troll już komentarze pisze podszywając się pod Gdyniankę bo chce sprawić wrażenie, że to niby tylko hejtowanie przez 1 osobę

          • 4 1

    • Co za idiota ?

      Wykombinował na ul. Hutniczej zawężenie drogi ?

      W dwóch miejscach ?

      Moja propozycja aby ten kto to projektował i zatwierdzał wsiadł w samochód, autobus i o godz. dajmy na to 06.30 ruszyl w kierunku Gdyni !!!

      Przyjemności życze .

      Jedynym sensownym rozwiązaniem jest budowa w ekspresowym tempie drogi tkzw " pijackiej "

      Odciążylaby w stosób zdecydowany kierunek Wejherowo , Pólwysep Helski do dzielnic pólnocnych Gdyni .

      Innej alternatywy nie ma , mozna w koncu tez wybudować tunele pod ul. Hutnicza .

      Tyle lat się o tym mowi .

      Efekt zerowy .

      • 4 1

  • Hutnicza i inne ulice jak udrożnić?

    Prosta recepta na udrożnienie Gdyni:
    -rowerzyści na drogi rowerowe a nie na ulice obok wytyczonych ścieżek (jak permanentnie na Chwaszczyńskiej i Wielkopolskiej)
    -policjanci tłumaczący obcisłogaciowym za pomocą mandatów zasady ruchu drogowego
    -obligatoryjny zakaz manifestacji rowerowych w godzinach szczytu komunikacyjnego
    -parkingi P&R przy węzłowych stacjach SKM i PKM
    -udostępnienie buspasów dla motocykli
    To wystarczy do poprawy o ok 10% drożności większości przelotowych ulic
    Aha, zakaz wypowiadania się Stowarzyszenia Rowerowa Gdynia w imieniu mieszkańców Gdyni!!!

    • 0 0

  • (1)

    Noooo towary rowerami dowieziemy :D

    • 4 0

    • Graty na budowę też :D

      • 0 0

  • bus pas = fatalny pomysł

    ciekawe kto i po co wymyślił ostatnio ograniczenie do 30 km/h na jedynym bezkolizyjnym szerokim odcinku Hutniczej i dołożył 2 wyspy na środku, które niby mają zwiększać bezpieczeństwo kierowców, a będą niebezpieczeństwem dla wyprzedzających teraz na wariata, byle zdążyć przed wyspą. I jeszcze buspas i może jeszcze dołóżmy ściężkę rowerową, bo przecież aura pogodowa przez większość roku rowerowa.. A może w ogóle zamknijmy Hutniczą dla aut osobowych, no bo po co mieć samochód mieszkając w Rumi?! I te wszystkie pomysły na usprawnienie ruchu na Hutniczej to tak na trzeźwo powstają?! Jestem przerażona głupotą zgłaszających takie rozwiązania, a jeszcze bardziej głupotą, która to realizuje za grube pieniądze... Co tu więcej komentować?!

    • 5 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Bezpłatne badania dla kierowców zawodowych (1 opinia)

(1 opinia)
badania

Premiera MINI Cooper F66

Premiera MINI Cooper F66

Sprawdź się

Sprawdź się

Ecoboost to silniki produkowane przez:

 

Najczęściej czytane