- 1 Mieszkańcy Bojana naprawili drogę w Gdyni (158 opinii)
- 2 Nowy Ford Mustang już w Trójmieście (98 opinii)
- 3 Po ośmiu godzinach otwarto obwodnicę (377 opinii)
- 4 Hamowanie przed autem to bandyterka (172 opinie)
- 5 Nie będzie podatku od aut spalinowych (169 opinii)
- 6 Korytarz życia i... cwaniacy (95 opinii)
Nowy Rok - wyższe ceny samochodów
To nieuniknione - od 1 stycznia 2020 r. ceny nowych samochodów poszybują w górę. Najbardziej podrożeją modele małe i stosunkowo tanie. Wszystko przez zaostrzone, unijne przepisy dotyczące emisji CO2. A to dopiero początek rynkowej rewolucji.
Aktualnie w Europie Zachodniej średni poziom emisji dwutlenku węgla utrzymuje się na poziomie 120 g/km, a w naszym kraju oscyluje w granicach 130 g/km.
Po Nowym Roku przekroczenie limitu będzie oznaczało sankcję. Zakładając, że emisja aut danego producenta pozostanie na poziomie 130 g/km, wówczas koncern będzie musiał zapłacić karę finansową w wysokości 95 euro za każdy gram ponad normę. W praktyce dopłaci za każdy zarejestrowany samochód około 14 tys. zł. Jak nietrudno się domyślić, te kary odbiją się na cenach samochodów, w praktyce zapłaci za to klient.
W grę wchodzą samochody sprzedane i zarejestrowane. Dlatego też producenci będą starać się kształtować sprzedaż tak, aby średnie zużycie paliwa sprzedawanych aut w jak najmniejszym stopniu przekraczało obowiązujący limit emisji spalin.
Najbardziej poszkodowanymi samochodami rynkowej rewolucji będą modele najmniejsze i najtańsze. Dlaczego? Gdyż stosowane będą przeliczniki wagowe. Cięższe auta to wyższe limity, a lżejsze - niższe. Przykładowo, mały model ważący około 1100 kg będzie prawdopodobnie objęty limitem oscylującym w graniach 85-86 g/km, a auto o masie 1400 kg nie będzie mogło emitować więcej CO2 niż wspomniane już 95 g/km. Cięższe SUV-y będą objęte limitem na poziomie 102 g/km.
Co zrobią producenci? Będą wdrażać bardziej ekologiczne rozwiązania i innowacyjne technologie. To oczywiste. Będą prawdopodobnie także inwestować w modele hybrydowe i ekologiczne, gdyż dla tego typu aut ustawodawca przewidział bonusy. W końcu będziemy świadkami aliasów między producentami aut zeroemisyjnych (jak chociażby Tesla) z koncernami samochodów korzystających z tradycyjnego napędu. Będą to tzw. grupy rozliczeniowe, za których stworzenie ogromne pieniądze zapłacą producenci aut z "brudnym" napędem.
Jak już wspomnieliśmy, to dopiero początek rewolucji. Bo ambitny plan UE zakłada, że do 2030 r. emisja spadnie o nawet 37,5 proc względem roku 2021.
Opinie (130) 3 zablokowane
-
2019-10-15 20:51
Więcej lewactwa i UE to na piechotę będziecie chodzić :D
- 11 2
-
2019-10-15 20:39
gdzie my do nowych aut skoro zarabiamy po kilkaset Euro
- 6 1
-
2019-10-15 20:27
niemieckie szroty zacierają ręce
- 9 0
-
2019-10-15 20:18
Pierdu pierdu (2)
Ściema jakich mało , trzeba pomóc niemieckim fabrykom za wtopę z emisją spalin . Takie pieprzenie , jakby chcieli naprawdę pomoc światu to powinni eliminować stare złomy, czyli zachęcić obniżając cenę nowych aut. A tak ludzie będą klepać stare graty i dalej nimi jeździć.
- 18 4
-
2019-10-15 20:22
Następny geniusz... (1)
Czyli produkcja nowego samochodu jest bardziej ekologiczna od utrzymywania przy życiu starego TDI?
- 0 5
-
2019-10-15 20:26
Tego akurat nie twierdzę, produkcja to już inny temat, mi chodzi o eksploatację g*wnianego TDI z wyciętym filtrem a nowego auta ze sprawnymi systemami oczyszczalnia spalin. Jeśli w ogóle wiesz o czym mówię
- 6 0
-
2019-10-15 20:19
Spokojnie
Nie dajmy się zwariować na szczęście żyjemy w realiach wolnego rynku.
- 2 2
-
2019-10-15 16:12
Jakbym chciał żeby auto nie kopciło to konia bym kupił:)
- 15 2
-
2019-10-15 14:57
normy uchwalono klamka zapadla
teraz dojdzie do dosc dziwacznej sytuacji kiedy nowe samochody beda jezdzic na wysrubowanych normach a stare kaszlaki zostawiac za soba chmure dymu. moim zdaniem potrzebne sa ogolnopolskie policyjne akcje przewachiwania spaln.. tylko ze mandaciarze zainwestowali w baloniki na alkohol a nie czujniki spalin wiec wszystko bedzie sie krecic po staremu. mozna truc ale na trzezwo !
PS: na tym sie nie skonczy po swietach bedziemy mdlec po otrzymaniu rachunku za prad z brudnego wegla- 17 7
-
2019-10-15 13:54
już biegnę do salonu po nowe auto
- 51 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.