- 1 Wandale niszczą "auta na minuty" (17 opinii)
- 2 Nie było ofert na przebudowę Świętojańskiej (215 opinii)
- 3 Nietypowy remont ulicy. Prace w nocy i weekendy (67 opinii)
- 4 Rowerzyści dostali drogę, której nie chcą (422 opinie)
- 5 Wrak nie do usunięcia przez biurokrację (218 opinii)
- 6 Wypadki TIR-ów i wojskowej ciężarówki (60 opinii)
Na ok. siedemdziesiątym kilometrze autostrady A1, pas budowanej drogi przechodzi skrajem Jeziora Czarne. Ponieważ niezbędne okazało się przygotowanie nasypu oraz podwodne umacnianie skarpy i dna jeziora o pomoc poproszono wyspecjalizowaną grupę nurków.
Grupa nurków kontrolowała budowę nasypu, a następnie wyłożyła podwodną część skarpy specjalnym materiałem (włókniną) wykorzystywanym w budowlach hydro-technicznych. Wykorzystana tkanina filtracyjna ma na celu utrudnić wypłukiwanie ziaren piasku i innych drobin przez wodę. Tak przygotowany nasyp pokryto warstwą kamieni.
Prace prowadzone były na skarpie brzegowej zbiornika oraz pod wodą, głównie na głębokości 3,5 metra. Niekiedy jednak nurkowie schodzili nawet na głębokość 7 metrów.
Prace podwodne na Jeziorze Czarne rozpoczęto pod koniec grudnia ubiegłego roku. Trwały do początku lutego. Prowadziła je grupa czterech wykwalifikowanych nurków z wrocławskiej firmy specjalizującej się m.in. w poszukiwaniu wraków, wykonywaniu remontów
podwodnych, prac minersko-wyburzeniowych, itp.
Prace wykonywano zimą, aby zabezpieczenie fragmentu skarpy jeziora można było zakończyć przed sezonem wegetacyjnym i lęgowym.
Opinie (30) ponad 200 zablokowanych
-
2008-10-17 20:29
kto tam nie był niech milczy bo nie wie o co chodzi
- 0 0
-
2007-02-23 02:03
Bolo
Akurat Hutu i Tutsi szaleją w Rwandzie i Burundi.
- 0 0
-
2007-02-21 20:36
Uszczegółowienie kilku detali:)
Do Autora:
-nie włóknina lecz geowłóknina
-nie hydro-technicznych tylko hydrotechnicznych
-nasypu nie pokryto warstwą kamieni, lecz wykonano filtr odwrotny wykorzystując kruszywo 20-60 mm
- a co do prac nurkowych to na pomorzu jest kilka firm specjalizujących się w tego typu pracach i są o 40% tańsi.
Yo- 0 0
-
2007-02-21 15:18
Trzeba było przez jezioro
Autostrada przechodzi między linią kolejową a jeziorem. Czyli bardziej się nie dało już przesunąć. Warto pamiętać, że promienie łuków na autostradzie muszą być powyżej 900 m, a zalecene jest powyżej 1400 m.
A tak poza tym pierwotna trasa była po drugiej stronie jeziora. Tak jest nawet w niektórych atlasach z A1 'w budowie'. Tylko, że tam są cenne przyrodniczo obszary, m.in. rezerwat przyrody.
Tak więc taki przebieg, tuż obok lini kolejowej jest jak najbardziej optymalny.- 0 0
-
2007-02-21 14:36
Mirono
Ja bym dodał obwodnicę Konga bo tam szaleją Hutu i Tutsi.
Biorą cholerne myto, a jak nie zapłacisz - straszą lwem i pytonem jadowitym.- 0 0
-
2007-02-21 13:05
Generalnie
Można dociągnąć autostradę do obwodnicy Kapsztadu (chyba Kapsztad ma obwodnicę).
Pod Morzem Śródziemnym można zrobić tunel autostradowy a nad Sudanem estakadę, bo tam jest niebezpiecznie.
I mieszkaniec Obłuża chciałby udać się na kilka dni do RPA to prosto Estakadą do Obwodnicy (kiedy ją tam wreszcie dociągną) a dalej w lewo i już cały czas prosto.- 0 0
-
2007-02-21 13:03
Kolejne jezior zniszczone
No to fajnie, kolejne jezioro zniszczone. Czy naprawdę nie można budować autostrad w jakiejś odległości od wody? Przecież benzyna, smary, oleje spłyną do jeziora. A pewnie kiedyś było to fajne miejsce do odpoczynku.
- 0 0
-
2007-02-21 12:47
sprawna kolej
dlaczego likwiduje sie kolej?
- 0 0
-
2007-02-21 12:34
do Bola errata
spoko
aby była erupcja
najpierw musi być erekcja
a u Vezuwuisza takowej nie odnotowano od dawna
możesz sprawdzić na żywaca via webcam
np. http://www.vesuvioinrete.it/e_webcam.htm- 0 0
-
2007-02-21 11:42
Matipl
to Torunia mozna bardzo szybko dostać się pociągiem (wiem ,bo sam jeżdżę). Bilet na PKP jest TANI, a znacznie szybciej niż autostradą. Ty MATIPL jednak cierpisz na autoholizm i od tych spalin Ci już komórki zźera. Mózgowe komórki oczywiście, podobnie jak innym chorym na tą cieżką chorobę.
PRECZ Z AUTOSTRADAMI !!!- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.