- 1 Od soboty spore utrudnienia na A1 (58 opinii)
- 2 Mamy najdłuższą estakadę w Polsce (72 opinie)
- 3 Apel policji do kierowców aut i motocykli (66 opinii)
- 4 Będzie łatwiej zaparkować na Świętojańskiej (358 opinii)
- 5 Jechaliśmy Obwodnicą Metropolitalną (257 opinii)
- 6 W sobotę półmaraton, zmiany od piątku (207 opinii)
Od poniedziałku większa strefa płatnego parkowania w Gdańsku
Od nowego tygodnia na ulicach Gdańska zacznie obowiązywać powiększona strefa płatnego parkowania. Trzeba uważać, gdzie stawia się auto, bo brak opłaty za postój może skończyć się 50-złotowym mandatem. Podpowiadamy kierowcom, gdzie trzeba szczególnie uważać.
Największe zmiany wprowadzone zostaną w centrum Gdańska - do strefy zostanie włączone Młode Miasto i tereny wokół Urzędu Miejskiego na ul. Nowe Ogrody . Koronnym argumentem urzędników w tej sytuacji jest zapewnienie rotacji samochodów na wolnych miejscach w godz. od 9 do 17 w dni powszednie.
W Oliwie natomiast strefę poszerzono o ulice przy Olivia Business Center i Hali Olivia. Na Aniołkach z kolei opłatę za postój będzie trzeba dodatkowo wnosić przy ul. Smoluchowskiego , gdzie znajduje się Centrum Medycyny Inwazyjnej. We Wrzeszczu za parkowanie kierowcy zapłacą w rejonie Galerii Bałtyckiej i ul. Lendziona .
Opłaty, przynajmniej na razie, nie będą pobierane w nowej strefie parkowania w Brzeźnie. O ewentualnym kasowaniu kierowców zdecydują sami mieszkańcy, jeśli okaże się, że trudno im tam zaparkować auto.
Za postój zapłacimy kartą bankomatową
Urzędnicy zapewniają, że nowe parkomaty są dostosowane do niezawodnej pracy na otwartej przestrzeni, przy temperaturze od minus 25 do plus 55 stopni Celsjusza, przy wilgotności względnej do co najmniej 95 proc. Mają być też odporne na akty wandalizmu, a stalowa obudowa ma być zabezpieczona powłokami antygraffiti oraz antyplakatowymi.
Na parkomatach pojawią się klawiatury, bo aby wykupić bilet w parkomacie, trzeba będzie wprowadzić numery tablic rejestracyjnych pojazdu. Dlatego wszystkie przyciski funkcyjne są podświetlane przy słabej widoczności oraz odporne na uszkodzenia mechaniczne i możliwość zablokowania (np. klejem szybkoschnącym). System obsługi będzie intuicyjny i trwale opisany słownie w trzech językach (polskim, angielskim i niemieckim). Zmiany uszczelnią system i sprawią, że kierowcy nie będą już mogli przekazywać sobie niewykorzystanych biletów parkingowych.
Za postój będzie można płacić bilonem (w złotówkach i w euro), przy pomocy telefonów komórkowych, a także żetonami i kartami bankomatowymi metodą zbliżeniową. To nie tylko ułatwi płatności, ale także usprawni rozliczanie się.
Nowe parkomaty - podobnie jak te obecnie działające - nie będą wydawać reszty, a w przypadku awarii powinny wyświetlać lokalizację najbliższego sprawnego parkometru.
Większa strefa już budzi kontrowersje
Choć poszerzona strefa jeszcze nie obowiązuje, już wywołuje niezadowolenie wśród mieszkańców.
- Jej wprowadzenie w rejonie Politechniki Gdańskiej uważam za nieprzemyślane rozwiązanie. Mnóstwo studentów na wykłady dojeżdża do Gdańska z odległych miejscowości na Pomorzu, co narazi nas na dodatkowe koszta - mówi Tomasz, który mieszka w Żukowie.
Mieszkańców dziwi także większa strefa parkowania w rejonie GUM-edu.
- Moim zdaniem to jest skandal, co chcą nam zrobić, bo my pracujemy, żeby ratować życie innych, a pod Akademię nikt nie przyjeżdża na zakupy i opalać się, tylko to są pacjenci chorzy, którzy przyjeżdżają się leczyć - mówi wzburzona pani Marzena.
Również właściciele firm w Oliwie nie kryją niezadowolenia.
- Mam zatrudnionych trzech kierowców do rozwożenia pizzy. Ten dodatkowy koszt, jakim jest opłata za postój dla trzech pojazdów prawdopodobnie przerzucę na klientów, ale przez to stanę się mniej konkurencyjny - opowiada nam właściciel oliwskiej pizzerii.
Miasto twierdzi, że strefa płatnego parkowania sprawi, że skończą się problemy ze znalezieniem miejsca postojowego - będzie większa rotacja aut, a ponadto skłoni ona dotychczasowych kierowców do korzystania z komunikacji miejskiej.
Za pierwszą godzinę w SPP trzeba będzie zapłacić 3 zł, za drugą - 3,60 zł, trzecią - 4,30 zł, a za czwartą i następne - 3 zł.
Aby nowe strefy płatnego parkowania mieszkańcy w pozostałych dzielnicach przyjęli z większym zrozumieniem, władze miasta postanowiły znacząco obniżyć ceny abonamentów miesięcznych. Opłaty spadły do 20 zł miesięcznie. Jeszcze mniej - bo nawet 10 zł za miesiąc - płacą kierowcy, którzy wniosą opłatę za cały rok z góry (120 zł).
Ci kierowcy, którzy chcą parkować samochód legalnie we wszystkich strefach płatnego parkowania muszą wnieść opłatę do ZDiZ w wysokości 500 zł miesięcznie.
W ubiegłym roku miasto z tytułu opłat za parkowanie w strefach płatnego parkowania uzyskało przychód w wysokości 4,4 mln zł (z czego 401 tys. zł pochodziło z opłat abonamentowych). Rok wcześniej do budżetu miasta wpłynęło 3,9 mln zł, a w 2013 r. - 3,7 mln zł.
Rośnie strefa płatnego parkowania w Gdańsku (13 opinii)
Tymczasem na drogach korki. Powoli jedziemy al. AK do centrum przed ul. Łostowicką. Kierowcy powoli jadą też ul. Kartuską w stronę centrum od Jasienia do Siedlec.
Tymczasem na drogach korki. Powoli jedziemy al. AK do centrum przed ul. Łostowicką. Kierowcy powoli jadą też ul. Kartuską w stronę centrum od Jasienia do Siedlec.
Miejsca
Opinie (568) 8 zablokowanych
-
2016-09-30 07:33
Jestem jak najbardziej za komunikacją miejską tak jest w innych europejskich miastach wszyscy korzystają z metra i autobusow ale w porownaniu do naszej komunikacji tam autobus przyjezdza co 5 minut wszedzie dojedzie sie bardzo szybko. No a u nas wiadomo jak jest taki autobus jak 199 wracając z pracy to jezdzi sobie jak chce :/ nabudowali pętli tramwajowych czas jazdy się wydłużyl czlowiek wysiada z tramwaju i autobus ucieka sprzed nosa, 5 minut stoi dalej przy przystanku na swiatlach ale juz nie wposci ehhh
- 32 2
-
2016-09-30 07:31
Jak zawsze dobry pomysł ale wykonanie do bani
1. We Wrzeszczu brak oznaczenia płatnej strefy, Parkomaty przeniesione z innych punktów miasta, po bazgrane i w dość dużej odległości od siebie, nie ma numerów parkomatów, w razie kiedy się uszkodzą tzn nie przyjmują opłaty obsługa prosiła o podanie nr . Prawdopodobnie obsługa i konserwacja łącznie z zakupem tych parkomatów szybko się nie zwróci, a można by wygospodarować jakieś miejsce na parkowanie za symboliczna opłatę.
Do Akademii podjeżdżają oczywiście wszyscy zdrowi i młodzi ludzie i blokują miejsca parkingowe.
Kto parkuje pod Urzędem Miasta? Urzędnicy i interesanci przecież. Czyli aby Nie zawracać głowy urzędnikom należy wprowadzić płatne miejsca parkowania. A urzędnicy będą mieli więcej miejsca do parkowania. M patrząc na ich parking za szlabanem to jakoś z cudownej komunikacji miejskiej nie korzystają.
2. Czy miasto w końcu wybuduje parkingi dla mieszkańców z prawdziwego zdarzenia ? W normalnych krajach np. Niemcy budowane są miejskie parkingi piętrowe na 300 500 aut albo i więcej. Na dole dworzec autobusowy lub kolejowy z możliwością przesiadki na komunikację miejską. To lepiej wybudować kolejne centrum handlowe. Tak właśnie dbają włodarze o swoich wyborców.
3. Opłaty powinny być uzależnione od odległości od "centrum".- 39 3
-
2016-09-30 07:27
powinnien być nowy podział stref
W ogóle ktoś zrobił jakąs analizę gdzie można parkować w strefie AG kiedy jest jarmark?!!! z 3 ulice zostają a chętnych od groma. Wcześniej sobie parkowaliśmy na bezpłatnych ulicach, bo było blisko a teraz ciekawe co będzie. Mam se zaparkować na Zaspie i wrócić komunikacją miejską??
Druga sprawa, czemu ZDIZ nie ma ksera w budynku, może być płatne...
Zaznaczam, że żeby złożyć wniosek trzeba porobić ksera...- 10 6
-
2016-09-30 07:25
Raus z PO! Stop złodziejstwu!
- 24 22
-
2016-09-30 07:19
budyń dziękujemy-BRAWO platforma-by żyło się
Lepiej. budyń WON!
- 41 26
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.