• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Ograniczą prędkość na Drodze Gdyńskiej?

Michał Sielski
28 października 2014 (artykuł sprzed 9 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Droga Gdyńska zmieni nazwę na Romana Dmowskiego?
Do większości wypadków na Drodze Gdyńskiej dochodzi w tym samym miejscu. Przyczyną jest niemal zawsze nadmierna prędkość, a wypadki kończą się zazwyczaj tragicznie. Do większości wypadków na Drodze Gdyńskiej dochodzi w tym samym miejscu. Przyczyną jest niemal zawsze nadmierna prędkość, a wypadki kończą się zazwyczaj tragicznie.

Na newralgicznym odcinku Drogi Gdyńskiej zobacz na mapie Gdyni, na którym często dochodzi do wypadków, o 8 metrów przedłużona zostanie bariera ochronna. Policja chce też ograniczenia prędkości - do 50 km/h.



Czy ograniczenie prędkości zmniejszy liczbę wypadków?

Dziś na niemal całym odcinku Drogi Gdyńskiej można jechać z prędkością do 70 km/h. Droga jest dwupasmowa, nawierzchnia gładka, a skrzyżowań kolizyjnych praktycznie nie ma. Efekt można łatwo przewidzieć: większość kierowców jedzie znacznie szybciej niż można. I często kończy się to tragicznymi wypadkami. Do ostatniego - śmiertelnego - doszło tam przed dwoma tygodniami. Przyczyna jak zawsze ta sama: zbyt duża prędkość na zakręcie pod wiaduktem, kończąca się poślizgiem i wypadnięciem samochodu z drogi.

- Droga jest szeroka i niektórzy kierowcy odnoszą mylne wrażenie, że dzięki temu bezpieczna. Liczba wypadków nie potwierdza jednak tej tezy. Zginęło już tam kilka osób, mamy też sporo wypadków, po których pasażerowie i kierowcy mają poważne obrażenia ciała. Praktycznie zawsze przyczyną jest zbyt duża prędkość - podkreśla kom. Michał Rusak z gdyńskiej policji.

Dlatego policja już złożyła w gdyńskim Zarządzie Dróg i Zieleni - który odpowiada za oznakowanie miejskich dróg - wniosek o ograniczenie prędkości na newralgicznym odcinku, czyli niebezpiecznym zakręcie. Kierowcy mogliby tam jeździć z maksymalną prędkością 50 km/h.

- Wniosek wpłynął i jest właśnie rozpatrywany. Na dziś wiadomo już na pewno, że o 8 m przedłużona zostanie bariera ochronna. Zostanie też wkopana w ziemię. Decyzje o ewentualnym ograniczeniu prędkości oraz postawieniu znaku, ostrzegającego przed niebezpieczeństwem - zwłaszcza przy mokrej nawierzchni - jeszcze nie zapadły - mówi Tomasz Krzak z ZDiZ.

Opinie (303)

  • Idioci i tak przycisną...

    Na całej Drodze Gdyńskiej w tym również na tym zakręcie 70 km/h jest prędkością zupełnie bezpieczną - ze sporym jeszcze marginesem.
    Można dodać 50 w warunkach śniegowych.
    Obniżanie limitu na stałe nie ma sensu.
    Ustawienie tam nisko skalibrowanego radaru - jak najbardziej ma sens.
    Dodanie lepiej ustawionych barier - też.

    • 1 0

  • i co da 50? nic i tak będą jechać dużo szybciej. (22)

    • 397 11

    • DEBILIZM (8)

      co za debil wpadł na taki pomysł, to mnie ciekawi... NIKT NIGDY TAM NIE BEDZIE JECHAC 50km/h! NIGDY.

      edit:

      no sory, może jakiś Norweg w odwiedzinach u rodziny w Gdyni...

      • 77 3

      • Norwedzy nie mają rodzin w Gdyni (4)

        • 14 5

        • (3)

          Mają

          • 7 3

          • (2)

            Co najwyżej Norwegowie.

            • 9 1

            • (1)

              i Fińczycy też mają

              • 3 0

              • I Szwecjanie.

                (mieszkańcy Szwecji pod Olsztynem)

                • 1 0

      • (2)

        Pewnie nikt nie będzie jeździł 50-tka, ale jak taki znak ustawią to tzw. prędkość miarodajna spadnie o kilkanaście kilometrów. Jak była 70-tka, to większość uważała ze 100 to jeszcze ok, przy "50" ludzie będą jeździli 70-80. Także efekt będzie.

        • 12 9

        • Cóż za pozbawiona logiki wypowiedź, zakładam że to gimbazjalista. (1)

          • 5 11

          • jak nie masz argumentów, obrażasz innych

            • 3 0

    • Pośrednia przyczyna i sposób rozwiązania wymieniona jest w artykule:

      "o 8 m przedłużona zostanie bariera ochronna. Zostanie też wkopana w ziemię."

      15-latek projektujący tę drogę nie przewidział wcześniej, że taka bariera zaczynająca się równolegle do krawędzi drogi na wysokości kilkudziesięciu cm będzie działać jak gilotyna.

      • 7 0

    • Nie rozumiem (5)

      po co jakieś nakłady jeszcze ponosić z tego powodu. Niech Ci co mają się pozabijać to się pozabijają i z głowy będzie problem. Na pustej drodze w tym miejscu jedynie sobie krzywdę porobią. Zabrać się za baranów jeżdżących na cwaniaczka: już na czerwonym, skręcanie w prawo z lewego, wbijanie się innym przed maskę, nieprzytomne tlenione blondi podczas makijażu, itp. takie barany zmuszają kierowców normalnie jeżdżących do niebezpiecznych manewrów.

      • 60 8

      • Chłopie, ... (1)

        ... przeca Inspektory z GITD stwierdziły, że w Gdyni na dwóch jedynie krzyżówkach nie lza jeździć na czerwonym świetle. W tym kraju kretynów zdyscyplinować się po prostu nie da - nie ma woli waaadzy! A od zawsze powtarzam - rozsądne ograniczenia (bo obecne to czasami totalna kpina) i bezwzględne karanie je łamiących!

        • 13 5

        • sirs

          Coty wachasz betonie

          • 2 2

      • Jeżdzę codziennie od 20 lat (2)

        I nigdy nie widziałem malującej sie za kierownica kobiety!

        • 12 27

        • a ja jeżdżę od kilku lat i widzę codziennie...

          ...w lusterku

          • 17 2

        • hehe ja jeźdże od 6 lat i widziałem raz :-)

          • 11 4

    • Ustawie radar (2)

      A nie znak który na debili nie dziala

      • 47 8

      • Ustawisz?

        obiecujesz?

        • 3 1

      • radar ustawiony na 70 km * h^ -1

        i po kłopocie

        • 27 4

    • (1)

      Mandaty będą wyższe. Teraz nie warto kontrolować. Wypadki do których tam dochodziło byly przy. Prędkościach 100 plus wiec nie wiem czemu wszyscy kierowcy maja być karani za debili i samobójców.

      • 52 2

      • bo tak wygląda całe prawo w polsce

        • 16 0

    • ale będzie można wystawić mandacik, bo nawt lamer nie będzie jechał tam 50.

      • 20 3

  • gdyńska (6)

    przyczyną śmiertelnych wypadków jest właśnie ta bariera, tnie auta i ludzi .to jest gilotyna tak jak Kubicę by zabiło. zmienić tą technologię

    • 33 45

    • (1)

      Rozumiem, ze wg. ciebie to martwe rzeczy atakuja. Tak samo jak stojace nieruchomo drzewa, albo 50kg. czlowiek jest wiekszym zagrozeniem dla samochodu. Kierowca pedzi ciezka maszyna i on jest zupelnie bezwolna osoba, kt. wszystko atakuje, ale tylko wtedy, gdy jedzie samochodem. Jak juz wysiadzie to drzewa staja sie znow lagodne jak baranki a bariery nie atakuja.

      • 2 0

      • Zombi drzewa!

        • 0 0

    • niemniej jednak, masz całkowitą akurat rację, że bezpośrednią przyczyną śmierci

      osoby, która zginęła w wypadku, którego ślady uwieczniona na tym zdjęcia jest właśnie barierka (oprócz przypuszczalnie "bitego" auta). Kierowca, oprócz kolegi, stracił ponoć nóżki i nie pierwszy samochód w ten sposób, biedaczek jeden.

      • 4 1

    • przyczyną śmiertelnych wypadków samochodowych są tylko i wyłącznie kierowcy tych samochodów.

      i choćbyś se odgryzł rękę, nic lepszego nie wymyślisz.

      • 12 2

    • wprowadzić ograniczniki prędkości do 70 w każdym samochodzie (1)

      • 10 3

      • i przy okazji rozładuje to korki na A1 przy bramkach :D

        • 5 1

  • Śmiać się chce (1)

    Tok myślenia geniuszy z policji jest na poziomie przedszkolaków, droga dwupasmowa gładka jak stół a ptasie móżdżki chcą 50km/h. Ograniczcie też prędkość na obwodnicy bo tam też giną ludzie.

    • 3 1

    • Jacku,fizyki nie oszukasz. Szybsza jazda = poważniejsze wypadki,a oszczędność czasu znikoma.

      • 0 0

  • Takie drogi, to w Europie są w tunelach i to na prawach autostrad. (1)

    Ograniczenie do 120km/h i spróbuj jechać wolniej. W takich Włoszech to ciebie zabiją dźwiękiem klaksonów - w tunelu hałas ogromny. Takie pomysły z ograniczeniami to mogą być u ludzi co świata nie widzieli, nie są zainteresowani jak inni sobie radzą. Za granicą, jedną, czy drugą, też żyją ludzie, tacy sami jak my.

    • 3 1

    • Ja jestem odporny na dźwięk klaksonòw,jestem supermenem! :)

      70 to dobra prędkość :)

      • 1 0

  • Takie rozumowanie ma świetlaną przyszłość.

    Niektórzy nie płacą podatków, więc tym co płacą należy podnieść, żeby się wyrównało. Indolencja rozdmuchanych struktur urzędniczych nie zna granic.

    • 2 1

  • Najlepiej ograniczyć do 40 km/h - idiotyzm

    Jeżdżę to drogą od jej powstania, 70 km/h to dobra prędkość dla tej drogi - 50 to już głupota. Zawsze znajdzie się jakiś niewydarzony kierowca co pędzi szybciej ale od tego jest tzw. "policja" by temperować zapędy piratów a nie ograniczać prędkość dla normalnych użytkowników. Weźcie się do roboty milicjanty a nie wymyślacie głupoty.

    • 3 0

  • Skumajcie wreszcie to, że ten który chce i tak przekroczy prędkość, a durne ograniczenia tylko utrudniają życie normalnym ludziom.

    • 1 1

  • słabi kierowcy (7)

    Słabi kierowcy i beznadziejne samochody są winne wypadkom w takich miejscach. Na Różowej jest bardzo dobra nawierzchnia i sam układ drogi, nie za bardzo rozumiem jak można tam się rozbić. Spokojnie można przejechać 140km/h bez jakichkolwiek obaw o wypadek, oczywiście mówie o sprawnym samochodzie prowadzonym przez rozsądnego kierowcę, a nie gnoju w aucie od ojca czy golfie z GWE
    Od lat uważam ze prawo jazdy w Polsce jest zbyt łatwo zdobyć,szkółki uczą tylko żeby na ślepo zdać egzamin który jest formalnością..

    • 12 6

    • (5)

      Powiem więcej! Vettel by tam i 200 bezpiecznie pocisnął. Podnieśmy więc do 200 to ograniczenie, co tam.

      • 2 0

      • nie trzeba (4)

        Nie chodzi o to żeby podnosić w nieskończoność ,ale o to żeby nie obniżać ograniczenia.70 w takim miejscu to absolutne minimum przecież.

        • 1 1

        • Nie ma czegoś takiego, jak prędkość minimalna. (3)

          • 0 0

          • ...

            70 jako minimalna prędkość maksymalna lol

            • 0 0

          • jest (1)

            • 0 0

            • Gdzie?

              Podaj przepis.

              • 0 0

    • zgadzam sie w 100%!

      • 4 1

  • do wypadku

    Doszlo przed zakrętem, a genialna policja zamiast ustawiać się z radarem przed lukiem robi to za nim, bo inaczej niema się jak schować na polowaniu. Bariery od dawna powinny być wkopane bo to ich nieprawidłowy montaż przyczynia się do ciężkich skutków tych zdarzeń. Oczywiście geniusze jedyny sposób jaki znaja to przywalenie ograniczeniem do 50 na drodze bez przejść do pieszych gdzie można y spokojnie śmigać 80

    • 1 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Gdańska Liga Rallycross Modeli RC

30 zł
zawody / wyścigi

Distinguished Gentleman's Ride (1 opinia)

(1 opinia)
w plenerze, zlot, imprezy i akcje charytatywne

Event w Audi City Gdańsk

warsztaty, dni otwarte

Sprawdź się

Sprawdź się

Kto był gościem specjalnym podczas gdyńskiej edycji Verva Street Racing w 2019 roku?

 

Najczęściej czytane