• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Ogromne korki na ul. Małomiejskiej. Czy trzeba się do nich przyzwyczaić?

Maciej Naskręt
3 listopada 2015 (artykuł sprzed 8 lat) 
Ul. Podmiejska w Gdańsku. Ul. Podmiejska w Gdańsku.

Mieszkańcy Oruni i Oruni Górnej narzekają na ogromne poranne korki na ul. Małomiejskiej zobacz na mapie Gdańskaul. Podmiejskiej zobacz na mapie Gdańska do centrum. Ich powodem ma być zmieniony program sygnalizacji przed Traktem św. Wojciecha zobacz na mapie Gdańska na czas toczących się prac drogowych. Inżynierowie ruchu utrzymują, że świateł nie przeprogramowali. Zmiana sygnalizacji na splocie Traktu i ul. Podmiejskiej ma być dopiero wprowadzona. Sprawdzamy, czy poprawi sytuację drogową.



Co może wpłynąć najbardziej na odkorkowanie ul. Małomiejskiej?

Od sierpnia, kiedy rozpoczął się remont Traktu św. Wojciecha, mieszkańcom Oruni i Oruni Górnej dokuczają ogromne poranne korki na ul. Małomiejskiej i ul. Podmiejskiej do centrum. Pokonanie 1,5 km odcinka drogi zajmuje w godzinach szczytu nawet 30 minut. Szybciej mieszkańcy poruszają się tam piechotą. Wielu kierowców zrezygnowało z jazdy wspomnianymi ulicami i wybierają drogę okrężną - m.in. al. Havla, która nad ranem od kilku tygodni również nie wygląda zachęcająco.

Mieszkańcy upatrują problemu w źle ustawionym programie sygnalizacji świetlnej na skrzyżowaniu ul. Podmiejskiej, Traktu św. Wojciecha i ul. Sandomierskiej. zobacz na mapie Gdańska

- Dojazd do centrum z Oruni Górnej zajmuje 45-60 minut, a przecież jedziemy zaledwie kilka kilometrów. Co gorsza, problem dotyczy autobusowej komunikacji miejskiej. Korki zaczęły doskwierać szczególnie po rozpoczęciu prac na Trakcie św. Wojciecha. Teraz, gdy można już jeździć na Trakcie dwiema nitkami, na ul. Małomiejskiej i ul. Podmiejskiej wciąż są duże korki. Drogowcy z pewnością zapomnieli o poprawieniu przy tej okazji programu sygnalizacji przed Traktem św. Wojciecha - mówi pani Wioletta, mieszkanka południowego Gdańska.
Czy inżynierowie ruchu faktycznie przeoczyli zmianę świateł?

- Niczego nie zmienialiśmy podczas remontu Traktu - sygnalizacja działa obecnie w identycznych cyklach, jak przed remontem i w jego trakcie - zapewnia Tomasz Wawrzonek, kierownik działu inżynierii ruchu w Zarządzie Dróg i Zieleni w Gdańsku.
Co ciekawe, program sygnalizacji na skrzyżowaniu ul. Podmiejskiej, Traktu św. Wojciecha i ul. Sandomierskiej ma się dopiero zmienić. Inżynierowie ruchu przyklasnęli pomysłowi radnych dzielnicy, którzy zachęcali władze miasta do przeniesienia przejścia dla pieszych ze zjazdu z ul. Podmiejskiej w Trakt Św. Wojciecha. Piesi będą mogli przejść przez czteropasmową jezdnię za skrzyżowaniem (patrząc od strony ul. Podmiejskiej) - na wysokości sklepu Lidl.

Kto zyska czas, a kto straci?

- Układ cykli sygnalizacji zmieni się dopiero po przeniesieniu przejścia dla pieszych. Wtedy jednak nie zmienią się warunki jazdy dla kierowców z ul. Podmiejskiej, a dla tych, którzy jadą ul. Sandomierską i Traktem Św. Wojciecha - cykl dla Traktu zostanie skrócony, wydłużony zostanie za to cykl dla pojazdów na Sandomierskiej - wyjaśnia Wawrzonek.
Inwestorem prac przy przeniesieniu przejścia jest Dyrekcja Rozbudowy Miasta Gdańska i prowadzi je w ramach przebudowy Traktu św. Wojciecha. Inwestycja ma być gotowa do końca listopada tego roku.

Nowy kształt skrzyżowania ulic: Podmiejskiej, Trakt św. Wojciecha i  Sandomierskiej. Nowy kształt skrzyżowania ulic: Podmiejskiej, Trakt św. Wojciecha i  Sandomierskiej.

Poznaj historię przedwojennej pralni przy dzisiejszym Trakcie św. Wojciecha

Miejsca

Opinie (185) 8 zablokowanych

  • Spece z ZDiZ od lat nie ogarniają tematu, jeśli chodzi o ustawienia sygnalizacji. Dostali komputery, tristary i wciąż są jak (2)

    Skutkiem tego jest między innymi poranna masakra na dole Armii Krajowej. 70% czasu, gdy świeci się zielone światło dla kierowców jadących od strony Chełmu, to oczekiwanie na możliwość wjazdu na skrzyżowanie. Kolejna sygnalizacja skutecznie bowiem blokuje płynność ruchu. Zanim się coś ruszy, to na wyjeździe z AK znów jest czerwone. A korek rośnie i rośnie...

    W dobie sterowania komputerami można ustawić dłuższe i krótsze fazy (np. co drugą, co trzecią), tym bardziej, że o tej porze chociażby do jazdy z Podwala Przedmiejskiego na Trakt św. Wojciecha jest niewielu chętnych. Wystarczą dobre chęci i odrobina inteligencji (o ile się ją ma).

    • 11 4

    • zgadzam się z przedmówcą

      tyle kasy poszło w systemy i komputery a na Hucisku z zamkniętym pasem ruchu dalej sygnalizacja działa tak jakby był normalny obustronny ruch. Widocznie zmiana programu i przestawienie sygnalizacji przerasta możliwości ludzi i sprzętu.

      • 3 3

    • TRISTAR

      jeszcze nie jest ukończony, miał zwiększyć przepustowość o 20% ... a dwa, że jest na gwarancji, nie można go dotykać przez 10 lat, trzy, nawet jak minie okres gwarancji to i tak nikt nie będzie wiedział jak to zrobić, no i cztery, TRISTAR to inteligentny system tak jak jego operatorzy ... Adamowicz kupił swoim dzieciom zabaweczkę ...

      • 3 3

  • Nikt nigdy sygnalizacji nie przestawia...

    a potem, okazuje się, że ktoś faktycznie przeciął podczas remontu jakiś kabel i synchronizacja poszła sie pie***lić. To u nas norma przecież.

    • 4 2

  • (1)

    Jak widzę nazwisko Wawrzonek to mi się supełki na jelitach robią!

    • 7 2

    • jak nie masz pomysłów, energię ładujesz w roszady personalne

      co konkretnie byś zaproponował, gdybyś pracował w ZDiZ?

      • 0 1

  • Przeciągnijcie w końcu te tory SKM chociaż do Pruszcza!

    Nikt mieszkający w pasie drogi nr91 od Oruni do Pszczółek nie korzysta z pociągów, mimo że mają tory kolejowe pod nosem, a to z uwagi na nędzną ofertę kolejową (SKM praktycznie się nie udziela, PR są przeładowane dojeżdżającymi z Tczewa). Traktu nigdy nie odkorkujecie, bo skrzyżowań z Małomiejską, Zaroślakiem, Toruńską i Armii Krajowej/Podwalem Przedmiejskim zawsze będą generować korki. Moim zdaniem trzeba stworzyć porządną ofertę na transport szynowy: tramwaj na Świętokrzyską i SKM do Pruszcza (a może nawet i do Kolbud).

    • 17 2

  • Miasto będzie się korkować jeszcze bardziej, samochodów wciąż przybywa a nie ubywa... (2)

    jedyny ratunek to przeprowadzka bliżej centrum, ale tutaj teraz jest odwrotnie! Każdy kto ma za mało środków na mieszkanie w centrum kupuje mieszkanie dalej, im mniej kasy tym dalej od centrum, nie licząc że w perspektywie 10-20 lat w korkach na paliwo wydadzą majątek. Inwestycje biurowe powstają głównie w okolicy CPU, tam w przeciągu najbliższych 5-10 lat powstanie najwięcej miejsc pracy i tam większość będzie dojeżdżać, do tego dochodzą tereny stoczniowe i portowe gdzie pracują i będą pracować dziesiątki tysięcy ludzi!!

    • 5 3

    • (1)

      Nawet gdyby WSZYSCY mieszkańcy Gdańska mieli środki na mieszkanie w centrum, to uważasz, że by się tam pomieścili? Naprawdę? To chyba normalne, że miasto się rozrasta - właśnie na przedmieściach, a nie kurczy. Rozwiązaniem jest, według mnie, sprawna komunikacja miejska - szynowa, nie stojąca w korkach, albo buspasy, a nie przeprowadzka całego Gdańska do centrum :-)

      • 2 5

      • po co przeprowadzka "całego" Gdańska do centrum?

        wystarczy, by wprowadzić bodźce skłaniające do przesiadania się z samochodu na jego alternatywy: np. zbudować drogę rowerową wzdłuż doliny Potoku Oruńskiego z dojazdem do stacji SKM i poprawić jakość połączeń szynowych z centrum miasta.

        • 1 1

  • (2)

    Orunia to wieś . Nie dziwię się, bo ściągnęły do tej dzielnicy same wsioki z pomorza. Brud, smród i kiepskie drogi to wizytówka tej dzielnicy. Poza tym mieszkają tam sami syfiarze.

    • 5 28

    • napisz coś jeszcze (1)

      to bardzo interesujące co piszesz

      • 8 1

      • tak, tak nie przeszkadzaj sobie Klemens kontynuuj

        • 3 0

  • Dramat!!!!!

    Codziennie rano stoję na havla 30 min i codziennie się spozniam! Jeszcze rok temu nie było tam nigdy korku

    • 7 9

  • kłamią ze nic nie zmieniali.

    Przynajmniej od wakacji są zmienione czasy na skrzyżowaniu przy sandomierskiej. Samochody stoją od tego skrzyżowania aż do Raduńskiej i tam blokują już przejazd. Wyjazd z Sandomierskiej na Trakt też jest porażką choć chyba dodali ze 2 sekundy bo teraz dają radę przejechać 4 samochody a nie 2 na jedna zmianę świateł.

    • 11 2

  • orunia

    oruńska patola, tam sie jeszcze nic nie zmieniło

    • 4 18

  • Skargi żale

    • 2 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Bezpłatne badania dla kierowców zawodowych (1 opinia)

(1 opinia)
badania

Premiera MINI Cooper F66

Premiera MINI Cooper F66

Sprawdź się

Sprawdź się

Marka Rolls-Royce należy do koncernu:

 

Najczęściej czytane