- 1 Pod prąd uciekał przed policją (265 opinii)
- 2 Za rok pojedziemy Obw. Metropolitalną (313 opinii)
- 3 Stacje tankowania wodoru w Trójmieście (129 opinii)
- 4 Pomorskie Targi Autokosmetyki po raz drugi (33 opinie)
- 5 Wyścigi zdalnie sterowanych modeli (14 opinii)
- 6 Paraliż drogowy na północy Gdyni (198 opinii)
Oksywie: tak zmienią się drogi w dzielnicy
Rondo zamiast niebezpiecznego skrzyżowania oraz przejścia dla pieszych przy przystankach - tak zmienią się drogi Oksywia, które zostaną przebudowane po konsultacjach z mieszkańcami.
Zmiany na drogach Oksywia
- Po przebudowie, w ramach prowadzonej na Oksywiu rewitalizacji, to miejsce stanie się bezpieczniejsze i wygodne dla wszystkich użytkowników. Będzie też, rzecz jasna, uwzględniać potrzeby osób z niepełnosprawnościami. Teren wokół zyska na atrakcyjności dzięki nowej roślinności czy elementom małej architektury - mówi Maciej Warszakowski, zastępca dyrektora Laboratorium Innowacji Społecznych w Gdyni.
Skrzyżowanie ul. Dąbka i Bosmańskiej po przebudowie ma być rondem. Między przystankami Oksywie Górne (w obu kierunkach) zaprojektowano natomiast dwa nowe przejścia dla pieszych.
- Przed rozpoczęciem prac projektowych wykonaliśmy szczegółowe badania natężenia ruchu samochodowego, pieszego i komunikacji miejskiej na obu skrzyżowaniach - mówi Krzysztof Linke z pracowni Poldukt Projekt. - Szczególnie duży ruch samochodowy widoczny jest w godz. 15-16 z kierunku Oksywia Dolnego (ul. Arciszewskich) oraz Dickmana w kierunku ulic Dąbka oraz Bosmańskiej. Znacząco przewyższa on natężenie w relacji odwrotnej. W godzinach porannych ruch we wszystkich kierunkach jest bardziej zrównoważony.
Ponadto przystanek "Oksywie Górne" w kierunku ul. Dąbka i Bosmańskiej będzie miał zatokę autobusową, a w kierunku ulicy Arciszewskich będzie bezzatokowy, co ułatwi włączanie się do ruchu pojazdów komunikacji publicznej.
Zmiany nie tylko na drogach
Powstały też dwie koncepcje zagospodarowania terenu nieopodal hospicjum. Pierwsza zmienia lokalizację kapliczki św. Rocha wraz z ławeczkami wokół. W drugiej jest ona na środku ronda, przez co jest lepiej widoczna, ale już niedostępna. Nie zapomniano o krzewach i innej roślinności, dekoracyjnych wiatach przystankowych czy małej architekturze.
Kolejne - i ostatnie - spotkanie konsultacyjne odbędzie się na przełomie sierpnia i września. Wtedy też poznamy ostateczną koncepcję skrzyżowań oraz wariant zagospodarowania oksywskich terenów.
Miejsca
Opinie (96) 2 zablokowane
-
2019-07-10 07:46
A co z Witominem?
A co z dojazdem do Obwodowej trójmiasta przez Witomino? Zakochana Kielecka, Witomińska i Małokacka. Droga z lat 70. A pojazdów oraz więcej. Żeby do obwodnicy nie możnaby normalnie dojechać? Nie mówiąc już o ciągle rozbudowującej się dzielnicy Chwarzno-Wiczlino. Panowie prezydenci Szczurek i Łucyk kiedy będzie obwodnicą Witomino? To jest jedyne rozwiązanie problemu.
- 24 0
-
2019-07-10 07:26
Przecież to kropla w morzu potrzeb. (1)
Co z całą dojazdową Dąbka?? Dziura na dziurze, brak kanalizacji deszczowej. Dno!
- 67 1
-
2019-07-10 07:45
Jedno male skrzyzowanie robia przez rok, zrobienie calej Dabka to minimum dwa stulecia.
Plus jeszcze jedno stulecie na nieprzewidziane opoznienia.
- 18 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.