• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Olej Lotosu w silnikach Volvo

js
10 maja 2007 (artykuł sprzed 17 lat) 
aktualizacja: godz. 12:26 (10 maja 2007)
"Olej Turdus CNG 15W40, produkt spółki Lotos Oil nadaje się do naszych silników zasilanych gazem ziemnym" - orzekł szwedzki koncern samochodowy Volvo.

W stosowaniu gazu ziemnego jako paliwa Volvo jest liderem na rynku światowym. Pierwsze autobusy zasilane CNG wyjechały na ulicę już w 1992 r.

- Z jednej strony mamy technologów, którzy opracowują nowe produkty i handlowców, którzy lokują je potem na rynku, z drugiej zaś użytkowników. Aby obie strony mogły się spotkać konieczna jest aprobata, czyli świadectwo jakości, które mówi, że oferowany przez nas produkt posiada sprawdzoną, wysoką jakość - mówi Jacek Neska, prezes zarządu spółki LOTOS Oil S.A. - Aprobaty od producentów silników i pojazdów, to dowód uznania i zaufania dla naszej pracy.

Turdus CNG 15W40 to wielosezonowy olej silnikowy przeznaczony do smarowania wysokoobciążonych silników zasilanych gazem ziemnym i podobnymi paliwami. Zawiera selektywnie rafinowane, odparafinowane rozpuszczalnikowo i hydrorafinowane destylaty olejowe uzyskiwane z ropy naftowej oraz pakiet dodatków uszlachetniających o działaniu przeciwutleniającym, przeciwkorozyjnym, poprawiającym własności myjąco-dyspergujące, własności smarne i lepkościowo-temperaturowe. Olej ten zapewnia doskonałe smarowanie wysokoobrotowych, czterosuwowych silników zasilanych gazem: ciągników siodłowych, pojazdów ciężarowych, autobusów, samochodów specjalnych i innych agregatów.

- Nie działamy w oderwaniu od rynku, obserwujemy zachodzące na nim wydarzenia i pojawiające się rozwiązania technologiczne. Współpracujemy z producentami pojazdów oraz projektantami silników - podkreśla Jacek Matracki, dyrektor handlowy spółki LOTOS Oil S.A. - Na podstawie tych doświadczeń nasi technolodzy opracowali formułę oleju przeznaczonego specjalnie do smarowania silników wykorzystujących gaz ziemny.
js

Opinie (16)

  • Paweł

    Lotos jest tak samo dobry wylko tanszy bo transport nie kosztuje tyle i cło.
    Kupcie sobie polska vodke we francji 1/2 wyborowej 100zł prawie

    • 0 0

  • Serwis

    Ja równierz uważam ze w starych autach olej nie robi róznicy byle był wymieniany regularnie byle nie lać gówna z allegro gdzie sprzedaje sie przelewany olej z jednej beczki do wszystkiego bo butelki skupuje sie elegancko otworzone opalarka po serwisach i zamykamy bez sladu i myk na allegro i interes sie kreci, a jak słysze ze komuś silnik padł na lotosie to skod mamy pewnos czy nie padł by na mobilu,motulu,czy castrolu bo miał juz przelatane ponad 200tys
    Ja mam wsród swoich aut dupowoz do wozenia towaru leje w nim od lat 15w40 lotosa wymieniam co 5tys i mam przelatane 320tys i nic nie bierze oleju i nic nie wskazuje na to ze cos mu bedzie w najblizszym czasie( peugeot partner 1.9d) ale pamietam o wymianie regularnie i smiga

    • 0 0

  • Kuba-a jak tam twe 25 letnie BMW ?

    Pamiętam jak kiedyś traktorem cię objechałem ;) Nie wstyd ci?

    • 0 0

  • Wiemy - QSstate był modny jakieś 15 lat temu...

    Teraz prawie go w Polsce nie widać, choć jest baardzo dobry! Za to widać gorsze oleje, bardziej reklamowane po prostu...

    • 0 0

  • a co sadzicie o Quaker State

    Czy macie doswiadczenie z olejem Quaker State. Podobno z unikalnej Pensylwańskiej ropy, co powoduje ze silnik zuzywa się najmniej. Na naszym rynku to mało znana marka oleju, co nie znaczy chyba że najgorsza?
    Wiecie coś o tym?

    • 0 0

  • ale to prawda !

    ale tak się akurat składa, że Maniek ma sporo racji ! Do tego padła co jeździ w Polsce, gdzie prędkości względne elementów trących są znikome (2...3 tyś. obr/min.) a zużycie silników sięga nawet 60% (a zatem i pasowania tych elementów są raczej zabawne) naprawdę wystarczy nalać "kujawskiego". Akurat tak się składa, że podstawowe parametry oleju jak jego smarność, lepkość (całkowicie spełniają normy SAE / API), temperatura krzepnięcia i zapłonu są tak naprawdę niewiele gorsze od absolutnego lidera w tej dziedzinie (Mobil) przy cenie średnio o 60% niższej. Być może dodatki przeciewspieniające i przeciwutleniające nie są tak doskonałe jak w Mobil'u, ale naprawdę nic silnikowi nie robi lepiej jak częsta wymiana oleju ! A zatem zamiast wykłócać się jak wyrostki bez pojęcia - po prostu zmieniajcie częściej olej. Przy okazji załatwiacie jeszcze jeden ważny aspekt: KUPUJESZ POLSKIE - DAJESZ PRACĘ.

    • 0 0

  • DO MANKA!!!

    Maniuś....biednyś z takim myśleniem. Lej sobie rzepakowy do swojego "kaszlaka" lej...

    • 0 0

  • A ja od czasu do czasu uzywam rycynowego i tez nie narzekam-przebieg ok 7s/100m. polecam.

    • 0 0

  • dupa !

    ja s**** na te wasze idiotyczne utarczki słowne! Znawcy olejów się znaleźli! Dla waszych zdechlackich Fordów Sierra, Kadettów czy Renaultach 19 to i tak nie ma znaczenia jaki olej wlejesz! Nawet taki po frytkach! Co za kretyni

    • 0 0

  • wypuścili

    już "olvita"?!

    • 0 0

1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Gdańska Liga Rallycross Modeli RC

30 zł
zawody / wyścigi

Distinguished Gentleman's Ride (1 opinia)

(1 opinia)
w plenerze, zlot, imprezy i akcje charytatywne

Event w Audi City Gdańsk

warsztaty, dni otwarte

Sprawdź się

Sprawdź się

W którym roku do użytku kierowców oddano pierwszy odcinek trójmiejskiej obwodnicy?

 

Najczęściej czytane