• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Opel Astra IV. Mała Insignia

BaWo, Mart
19 stycznia 2011 (artykuł sprzed 13 lat) 

Opel Astra IV - popularne auto flotowe, do rodziny Astr niedługo dołączy ciekawe i obszerne kombi



Skromność popłaca. Ta zasada ma na pewno zastosowanie w przypadku Astry IV - samochodu, który poza wymiarami, w zasadzie niczym nie różni się od większej Insigni. A jest sporo tańszy.



Opel Astra - czwarte wcielenie niezmordowanego konkurenta VW Golfa. Opel Astra - czwarte wcielenie niezmordowanego konkurenta VW Golfa.
Historia Astry to tak naprawdę zaklęta w nadwozia opowieść o najnowszej historii Opla. Astra I to samochód będący swego czasu symbolem skoku jakościowego i nowej filozofii projektowania aut, której bliżej było do VW, niż do Fiata. Astra II i III to czas korporacyjnego samozadowolenia i mniej lub bardziej udanych prób walki z VW Golfem. Walka ta przybrała w przypadku modelu III karykaturalne rozmiary. Bo tylko Volkswagen potrafi zrobić rynkowy hit z tego, co jest zwyczajnie brzydkie. Firmie z Russelsheim to nie wyszło.

I wreszcie Astra IV. Samochód, który powstawał w niezwykle trudnym okresie, w którym możliwe było nawet zniknięcie Opla ze światowego rynku motoryzacyjnego. Często jakoś tak bywa, że w tych kryzysowych sytuacjach, producenci potrafią stworzyć samochody wyjątkowe, które z czasem przechodzą do historii. Gdyby Opel padł, Astra IV byłaby z pewnością takim samochodem. Dlaczego?

Bo zespołowi konstrukcyjnemu udało się stworzyć samochód prawie perfekcyjny. Zacznijmy od tego, co najbardziej subiektywne, czyli stylizacji samochodu i jego wnętrza. Jedno i drugie mogłoby spokojnie znaleźć się w samochodach segmentu premium. Agresywna linia przywodzi na myśl bardziej Alfę Romeo, niż kwadratową, nieporadną Astrę III. Materiały, spasowanie i elementy wyposażenia nie różnią się niczym od tych, które mamy okazję oglądać w Audi, czy BMW.

Stylistom udało się w tym nawet przedobrzyć. Mnogość lampek i wyświetlaczy potrafi bowiem srogo zmęczyć w nocy oczy kierowcy. Największą przesadą jest chyba czerwony pas LED, podkreślający gniazdo lewarka skrzyni przekładniowej.

Według inżynierów Opla, Astra IV to obecnie największy samochód w segmencie. Przekłada się to głównie na ilość miejsca na nogi pasażerów tylnego rzędu. Bagażnik, o pojemności 370 litrów, wydaje się być wystarczający. Lecz nie odbiega specjalnie od standardów w klasie. Podobnie jest z przodu, gdzie podróżujemy wygodnie. Ale wrażenie przestrzeni niweluje modna, "samolotowa" deska rozdzielcza. Co ważne - z dużą ilością schowków.

Siadamy za świetnie leżącą w dłoni kierownicą i uruchamiamy klasyczny dla Opla, 1,7-litrowy silnik wysokoprężny. W przypadku opisywanego modelu ma on moc 110 KM. Mogłoby się wydawać, że jak na prawie 4,5 metrowe auto, nie jest to wiele. Jednak zastosowanie 6-biegowej przekładni manualnej sprawia, że Astra, nawet z czterema osobami na pokładzie, bez problemu radzi sobie tak podczas jazdy z dużymi prędkościami po autostradzie, jak i w ruchu miejskim. Nie jest jednak sprinterem. Przyspieszenie do setki zajmuje jej 12,6 s.

Na koniec kilka słów o elektronice. Wszyscy przyzwyczailiśmy się już do wszechobecnych poduszek powietrznych, systemów kontroli trakcji elektrycznych szyb, lusterek i klimatyzacji. Testowana Astra miała jednak coś "ponadto", czyli system aktywnego doświetlania zakrętów i automatyczne włączanie się długich świateł podczas jazdy ciemną drogą. To prawdziwa rewelacja! Tylko co na to kierowcy aut, jadących z przeciwka?

Samochód do testów użyczony przez firmę Serwis Haller
BaWo, Mart

Opinie (76) 3 zablokowane

  • skromny...ale ładny;)

    • 1 1

  • Użytkuję Opla wiele lat - polecam

    Czego nie często mogą zrobic np użytkownicy popularnych VW.
    A w kręgu znajomych znajduję się np Astra 1.4 z 1998r - nie do zajechania, klocki, filtry i tak rok za rokiem.

    Obawiam się, że obecne wynalazki motoryzacyjne bez względu na znaczek na masce nigdy takich wyników nie osiągną. Producenci przeskakują na zyski w częściach :(((

    • 1 0

  • Rowniez, jak moja poprzedniczka kupilam astre IV i to z silnikiem TURBO 180 KM-jest boska, smiga jak rakieta:) i podobnie jestem w niej zakochana, a jezdze nia juz prawie rok. Jest bardzo wygodna-kubelkowe siedzenia-oczywiscie to zalezy od wersji. Ma sliczny design w srodku i z zewnatrz. Wcale tych swiatelek w srodku nie jest za duzo-przeciwnie dodaje jej to sportowego charakteru. Kierownica przewygodna w trzymaniu i prowadzeniu. Troszke mala z tylu, ale to zalezy jakie kto ma potrzeby. Silnik jest cichutki. Porownujac ja do poprzedniego modelu-w srodku-to niebo a ziemia. Dla kobiety, ktora jezdzi po miescie jest idealna. Wiem, ze porownujac ja do golfa VI-WYGRALA. Marka Opel stanela na wysokosci zadania, model Insignia i nowa Astra to juz nie ten opel co kiedys byl...tylko zaznaczam, wszystko zalezy od wersji i wyposarzenia-jak w kazdej marce. Polecam z czystym sumieniem-nie oceniajcie, nie majac pojecia na temat tego samochodu.

    • 4 0

  • ASTRA IV

    kupiłam astrę IV i jestem w niej zakochana. 3 miesiące wybierałam samochód, byłam u wszystkich dealerów i wieloma markami miałam okazje w tym czasie przebyć jazdę próbną. Astra mnie zachwyciła.. i zachwyca nadal.

    • 12 0

  • MOŻE COŚ NA TEMAT PANOWIE FACHOWCY OD FORUM? (1)

    Może by się ktoś z prawdziwych użytkowników na temat samochodu w końcu wypowiedział bo moją octavię stojącą więcej w serwisie niż jeżdżącą (mechanicy jak zwykle nie potrafią sobie poradzić z naprawą) chciałbym wymienić właśnie na nową astrę i nie interesują mnie opinie kogoś kto samochodu na oczy nie widział, ale coś tam tylko o nim słyszał w autobusie albo "powąchał jak pachnie tapicerka w Astrze II z 99 roku" czy inne podobne bzdurne pseudoopinie....

    • 3 1

    • dobra rada

      Przesiadz sie na autobus i poczytaj sobie, co jest lepsze: Solaris czy Mercedes

      • 0 1

  • w USA tego auta nawet za free by nikt nie wzial! serio! (1)

    a czy jest w wersji automat czy only kij i sprzeglo hahahaha w 21 wieku wajchowac to juz za wiele! bye

    • 1 8

    • W USA i Kanadzie

      GM sprzedawal Astre III jako Saturna cos tam,nie cieszyl on sie jednak powodzeniem,w tej chwili Insignia jest sprzedawana za oceanem jako Buick(nazwy modelu nie pamietam) tyle ze tam nie ma w ofercie klekotow diesla bo nikt by tam tego nie kupil.

      • 1 2

  • bardzo fajne auto.. (2)

    ..Uważam to za świetne auto, jedyna WADA - cena trochę za wysoka dla przeciętnego "kowalskiego"....
    Amatorom nastoletnich "szrotów" i tak nie przekonam... :)

    • 9 2

    • Wysoka cena Opla

      Moze to i nie jest zle auto ale jednak tak zwany Low end czyli nizsza polka tym bardziej dziwi ta cena jakby z kosmosu.

      • 0 0

    • Masz rację. Dlatego chyba lepiej wybrać chevy cruze. Ta sama konstrukcja, jeszcze bardziej ekstrawagancka stylistyka a pieniądze zdecydowanie mniejsze.

      • 1 2

  • Błagam was

    nie kupujcie 3-bryłowych małych samochodów imitujących duże limuzyny, bo wyglądają po prostu okropnie, a w dodatku są mało praktyczne

    • 2 2

  • jezdzilem oplem

    Mialem wątpliwość jezdzić przez kilkanascie dni oplem Astrą III kombi .....bardziej plastikowego i beznadziejnego samochodu nigdy w rekach nie mialem ... rocznik 2010 a chodzil jakby mial 15 lat ....komfort i wyposazenie pozostawiam bez komentarza ...

    • 2 3

  • ....................... (3)

    Czytam tak Wasze wypowiedzi i zastanawiam się ilu z was tak naprawdę miało możliwość jazdy tym samochodem???? Od pół roku jestem szczęśliwym posiadaczem tego samochodu. Jak na razie nie mam żadnych zastrzeżeń co do niego. Prowadzi się dobrze i pewnie na naszych drogach, a przecież nie należą one do najłatwiejszych. Jeśli chodzi o cenę to fakt, może nie należy do najtańszych w tej klasie, ale Opel postarał się aby jego standardowe wyposażenie, które występuje w 4 wersjach zadowoliło nawet najbardziej wymagających klientów. No tak, ale dla niektórych kierowców jazda Oplem to WIOCHA. Jeśli SZPAN to tylko w AUDI lub BMW..... Przykre, doprwady przykre i smutne :(((

    • 16 2

    • ??

      A dlaczego stereotypowo wszyscy szpanuja w BMW?
      Marka bardzo luksusowa, choc auta nie naleza do oszczednych i raczej maja sportowy charakter, sam posiadam serie 7 i wcale nie uważam ze szpanuje, poprostu cenie luksus, niezawodnosc a przede wszystkim sprawdzone i trwale technologie.
      Producent przynajmniej nie mysli o tym jak uprzykrzyc zycie użytkownikowi, nie wprowadza rozwiazań, które za 5 lat będą wymagały wizyty w warsztacie i zostawienia kilku tysięcy.

      • 0 0

    • Zobaczymy jak bedziesz spiewal przy pierwszym przegladzie seriwsowym! (1)

      Zapytaj Helmuta co sie kupuje?
      A usluszysz Audi, BMW...

      Niestety inne marki zeszly na psy,
      natowmiast nie ukrywam ze opel powoli dogania niemieckich
      liderow, ale jeszcze troche mu brakuje jesli chodzi o jakosc.

      • 1 3

      • Opel w Niemczech jest autem dla wiejskiego nauczyciela, ale tam jest rok 2028

        • 1 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Gdańska Liga Rallycross Modeli RC

30 zł
zawody / wyścigi

Distinguished Gentleman's Ride (1 opinia)

(1 opinia)
w plenerze, zlot, imprezy i akcje charytatywne

Event w Audi City Gdańsk

warsztaty, dni otwarte

Sprawdź się

Sprawdź się

Tivoli to model z oferty którego producenta?

 

Najczęściej czytane