• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Opel Astra IV. Żyje dzięki turbo

BaWo,Mart,PS
4 maja 2011 (artykuł sprzed 13 lat) 

Mocne serce w solidnych kształtach. Opel Astra 1.4 turbo.



Opel Astra czwartej generacji. Całkiem udany. Opel Astra czwartej generacji. Całkiem udany.

Ciężkie jest życie, gdy jest się nieustannie porównywanym do innych, a zwłaszcza konkurencji. Do tej pory Opel Astra musiał mocno się starać, by być zauważonym w tzw. "klasie Golfa". Prawda, że dla Astry nie brzmiało to dobrze? Jednak teraz ma się czym pochwalić.



W odniesieniu do gabarytów Astry padło nawet określenie "słoniątko". Nie brzmiało to dobrze, zwłaszcza, że epitet nie był na wyrost. Wraz ze wszystkimi dodatkami i kompletem pasażerów na pokładzie ten Opel może ważyć nawet ponad 1,5 tony. A tu tylko silnik 1.4 pod maską... Na szczęście turbo, 140 KM i 200 Nm momentu obrotowego. To nie byle co, ale czy poradzi sobie na drodze?

Poradzi, i to całkiem nieźle. Sprint do setki zajmuje 10 sekund, silnik jest cichy, biegi zmienia się przyjemnie twardo, czuć, że samochód jest dynamiczny. Na trzecim biegu Astra rozpędza się prawie do 150 km/h. Warto to zapamiętać, bo zważywszy właśnie na ciężar samochodu, elastyczność nie jest jego najmocniejszą stroną. Jeśli chcemy wyprzedzać dynamicznie i bezpiecznie, to tylko na "trójce". Już na czwartym biegu, nie wspominając o szóstym, trwa to zdecydowanie za długo. Spalanie? W czasie testu w cyklu mieszanym wyniosło 8 litrów na 100 km.

Słusznej wagi samochodu nie odczuwa się za to zza kierownicy. Astra chętnie i posłusznie skręca, stabilnie zachowuje się podczas szybkich manewrów, a układ kierowniczy błyskawicznie reaguje na polecenia kierowcy.

Docenić należy też zawieszenie samochodu. Astra miękko i komfortowo tłumi wszystkie nierówności nawierzchni. Tu producent wcale się nie przechwala mówiąc, że komfort resorowania dorównuje pojazdom z wyższego segmentu. Dorównuje.

Wiele elementów wyposażenia wnętrza samochodu przejęto z większej Insigni. Do obsługi licznych przycisków należy dość długo się przyzwyczajać, bo choć projektantom wnętrza nie można odmówić logiki w umieszczaniu w nim poszczególnych elementów sterujących, to nie jest to wzorzec funkcjonalności.

Nienaganna i bardzo wygodna jest za to pozycja za kierownicą. W połączeniu z dużą ilością miejsca z przodu i funkcjonalnym 370-litrowym bagażnikiem ze sprytnie dzieloną podłogą, przysadzista Astra staje się dobrym kompanem codziennych podróży, nie tylko jako auto flotowe i narzędzie pracy przedstawicieli handlowych. Cena? Od 72 tys. zł.
BaWo,Mart,PS

Opinie (59) 1 zablokowana

  • ak wygląda trzydrzwiowa wersja Opla Astra IV generacji - samochodu, który będzie produkowany w śląskiej fabryce koncernu General Motors. Gliwickie zakłady produkują już pięciodrzwiową wersję tego modelu, ale decyzja o tym, że będzie tam powstawać również wersja trzydrzwiowa oznacza dla fabryki nowe inwestycje.
    Premierowe zdjęcia najnowszej Astry IV jako pierwsza pokazała telewizja TVN CNBC.

    General Motors rozkwita
    Koncern General Motors szykuje się do ponownego debiutu na nowojorskiej... czytaj więcej »
    Prototyp auta w najściślejszej tajemnicy do fabryki w Gliwicach przywieziono z Niemiec. Identyczny ma zostać zaprezentowany jako model koncepcyjny podczas październikowego salonu motoryzacyjnego w Paryżu.

    Na uruchomienie produkcji nowego modelu w Gliwicach koncern General Motors przeznaczył 120 milionów euro, w całości wykładając ją z własnych środków. Jak powiedział TVN CNBC dyrektor gliwickiej fabryki Opla Andrzej Korpak, zakład przygotowuje się już do nowej produkcji. Taśmy montażowe nowego modelu astry mają ruszyć na przełomie lat 2011 i 2012.

    Wersja hatchback Opla Astra IV generacji będzie produkowana wyłącznie w Gliwicach. Fabryka produkuje już wersję sedan tego modelu

    • 2 1

  • tym roku gliwicka fabryka Opla chce wyprodukować ponad 170 tys. aut, wobec ok. 159 tys. w roku 2010. W październiku zakład rozpocznie produkcję trzydrzwiowej wersji swojego głównego modelu - Astry IV, a w kwietniu przyszłego roku - wersji sedan.
    Jak powiedział dyrektor gliwickiego zakładu, Andrzej Korpak, rozpoczęcie produkcji nowych wersji Astry IV generacji zostało przyspieszone w stosunku do pierwotnych planów - początkowo trzydrzwiowy hatchback miał pojawić się dopiero w styczniu przyszłego roku.

    - Rynek czeka na ten samochód. Planujemy, że jego oficjalna premiera nastąpi w połowie października - powiedział dyrektor. Obecnie w fabryce trwają ostatnie przygotowania do produkcji tej wersji astry IV - drugiej po pięciodrzwiowej, która od listopada 2009 r. powstaje w gliwickiej fabryce. Pierwsze próbne egzemplarze nowej wersji (m.in. do tzw. crash testów) gotowe będą już w marcu.

    Plan zakłada, że w tym roku z fabryki wyjedzie ok. 16 tys. egzemplarzy trzydrzwiowej Astry IV. W wersji pięciodrzwiowej Astry IV będzie ok. 130-135 tys. sztuk, a wciąż produkowanej na niektóre rynki astry III - ok. 20 tys. egzemplarzy. W 2012 r., gdy w Gliwicach ruszy produkcja Astry IV w wersji sedan (głównie na rynki Europy środkowej), prawdopodobnie zakończy się produkcja astry III, która trafia przede wszystkim na Wschód i do Turcji.

    Opel Astra z 2010 roku: sprawdź!

    Według dyrektora Korpaka, uruchomienie produkcji dwóch nowych wersji Astry IV będzie kosztowało ok. 110-120 mln euro. Jak mówił, kolejne wersje tego modelu to w praktyce dla fabryki nowe auta, bo inna jest np. karoseria. Największe inwestycje prowadzone są na wydziałach spawalni oraz tłoczni.

    Opel Astra IV ( zdjęcia: 21 )
    Astra IV Astra IV Astra IV Astra IV
    Gliwicka fabryka zakładała w ubiegłym roku wyprodukowanie ok. 162,5 tys. samochodów - ostatecznie było ich ok. 159 tys. Według dyrektora, nieco mniejsza produkcja była efektem świadomej decyzji. Chodziło o to, by samochody nie wypełniały placów postojowych w okresie świątecznym, ale trafiały od razu do klientów. Produkcję ok. 3 tys. aut przesunięto na początek tego roku, dlatego w styczniu i lutym fabryka będzie pracować także w soboty.

    W ubiegłorocznej produkcji dominowała Astra IV - z linii produkcyjnej zjechało ponad 120 tys. aut tego modelu. Po ok. 20 tys. wyprodukowano Astry III i Zafiry, która od lata nie jest już wytwarzana w gliwickim zakładzie.

    Zdolności produkcyjne gliwickiej fabryki to ok. 207 tys. aut rocznie. W kryzysowym dla rynku motoryzacyjnego 2009 roku, z linii produkcyjnych zakładu zjechało niespełna 96,7 tys. samochodów. W ubiegłym roku, dzięki astrze IV, nastąpiło odbicie i znaczący wzrost produkcji, o ok. 65 proc.

    Dyr. Korpak spodziewa się, że dzięki produkcji obecnej pięciodrzwiowej Astry IV oraz dwóch innych nowych wersji tego modelu, fabryka ma na 4-5 lat zapewnione stabilne wykorzystanie zdolności produkcyjnych w ok. 80-100 proc. Da to również stabilizację zatrudnienia, wynoszącego obecnie ok. 3 tys. osób. Od maja ubiegłego roku fabryka ponownie pracuje na trzy zmiany, z powrotem przyjęto do pracy ok. 600 osób. W tym roku ok. 150 pracowników, zatrudnianych dotąd przez agencję pracy tymczasowej, znajdzie pracę bezpośrednio w fabryce.

    Wytwarzana w Gliwicach oraz w Wielkiej Brytanii Astra IV należy do europejskich liderów rynku w swoim segmencie. Auto pojawiło się dzięki strategii koncernu, zakładającej m.in. odświeżenie oferty samochodów. Wśród siedmiu głównych ubiegłorocznych nowości Opla, oprócz Astry IV, były m.in. modele Meriva oraz Movano. Na 2011 rok zaplanowano kilka

    • 1 2

  • kolejnych ważnych premier.

    • 1 1

  • 72 tysiące... (2)

    Przeciętne wynagrodzenie wg GUS w I kwartale 2011 r. to 2.450 netto
    Czyli dla "przeciętnego Polaka" to auto to wydatek 30 pensji.

    Zakładam, że przeciętne wynagrodzenie w Niemczech to około 2.450 euro.
    Czyli dla "przeciętnego Niemca" to auto to wydatek 7,3 pensji.

    I jak to skomentować ?

    • 20 0

    • (1)

      przeciętne jak przeciętne ale realne dużej większości Polaków to 1300-2000 na łapkę...

      • 5 0

      • kogo to obchodzi jak te świnie mają pełne koryto :(

        • 1 0

  • (2)

    Jak ja bym chciał mieć 2.450 na rękę...

    • 9 0

    • (1)

      było się uczyć a nie kamieniami w szkołę rzucać ...

      • 2 2

      • Tobie pewnie tata kupił

        • 0 0

  • "Poradzi, i to całkiem nieźle. Sprint do setki zajmuje 10 sekund..." (1)

    No super wynik. a na ulicy wstyd jak spod swiatel szybciej odjedzie 20 letni golf...

    • 2 5

    • nie odjedzie, bo z reguły prowadzi go ciulowaty emeryt

      • 0 0

  • ale... (2)

    dodajmy (jako że portal trójmiejski) to mamy mały udział w tym samochodzie tj. konsola środkowa z dużą ilością przycisków powstaje w Gdańsku na Kokoszkach

    • 0 0

    • a w bimecie pewnie panewki do niego robią ...

      • 0 0

    • ale

      dokladniej gdzie?

      • 0 0

  • zwyczajnie brzydki
    ale czego spodziewać się po niemcach

    a i jakość już nie ta

    • 1 3

  • astra

    -ogólnie to ładne autko tylko pomału nadeszły czasy że elektronika jest wszędzie.Nie daj Boże jak to wszystko zacznie szwankować,człowiek nie zarobi na naprawy.Sam mam Asterkę ale jeszcze wersja II 1.6 8v,super auto,tanie w częściach i nie ma tyle elektroniki. Pozdrawiam

    • 1 1

  • Na Oplu Astra I z 1994 roku (1)

    na trojce osiagam 150 km.

    • 1 0

    • Na śmietniku jak rozpędzę 160

      • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Pomorskie Targi Autokosmetyki 2024

10 - 25 zł
targi

Dni testowe w promotocykle chwaszczyno

dni otwarte

Pomorska Giełda Modeli Samochodów

kiermasz

Sprawdź się

Sprawdź się

Firma JD Kulej to przedstawiciel marek:

 

Najczęściej czytane