• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Opel Astra V. Pierwsze wrażenia

Marcin Tymiński
25 września 2015 (artykuł sprzed 8 lat) 
Opel Astra V zapowiada się na prawdziwy rynkowy przebój. Opel Astra V zapowiada się na prawdziwy rynkowy przebój.

Ten egzemplarz Opla Astry V generacji jest jeszcze jedyny i unikatowy. Nie prezentowano go nigdzie w Polsce. Jako pierwsi poznają go klienci Trójmiejskich Targów Motoryzacyjnych. Astra V odsłoniła jednak część swoich sekretów podczas bardzo przedpremierowej prezentacji w salonie Serwis Haller.



Dla Opla to najważniejsza premiera tego roku. Dla naszego kraju także. Samochód powstaje w polskiej fabryce Opla w Gliwicach. Biorąc pod uwagę krajowe statystki sprzedaży wszystkich generacji Opla Astry od 1991 roku, model ten zajmuje u nas trzecie miejsce. Koncern nie ukrywa, że najnowsza Astra ma jeszcze większe ambicje. Ma stać się prawdziwym przebojem rynkowym.

W Trójmieście samochód pojawił się wyjątkowo wcześnie, zaledwie kilka dni po światowej premierze na targach we Frankfurcie. Egzemplarz, który dzięki staraniom firmy Serwis Haller dotarł do Gdańska, jest wyjątkowy jeszcze pod jednym względem.

- To pierwszy egzemplarz w kraju wyposażony w pełni LED-owe, matrycowe światła - przedstawia auto Józef Haller z Serwis Haller.
To właśnie oświetlenie ma być jednym z najmocniejszych atutów kompaktu z Russelsheim. IntelliLux to technologia, która emituje wiązkę świateł drogowych, która nie oświetla pozostałych uczestników ruchu drogowego. System składa się z ośmiu segmentów diodowych w każdym z reflektorów, który w zależności od sytuacji na drodze automatycznie dostosowuje długość i rozkład wiązki świetlnej. System współpracuje z kamerą, która włącza lub wyłącza poszczególne elementy diodowe, gdy np. z naprzeciwka zbliża się inne auto.

Światła pozwalają tak oświetlić drogę i przestrzeń przed pojazdem, że kierowca będzie mógł dostrzec obiekty nawet 40 metrów wcześniej. To przekłada się również na czas reakcji w przypadku pojawienia się przeszkody na drodze. Kierujący ma szansę zareagować nawet 1,5 sekundy szybciej. Przedstawiciele Opla twierdzą, że opracowana przez nich technologia znacznie wyprzedza tę stosowaną np. w Volkswagenach.

  • Opel Astra V
  • Opel Astra V
  • Opel Astra V
  • Opel Astra V
  • Opel Astra V
  • Opel Astra V
  • Opel Astra V
  • Opel Astra V
  • Opel Astra V
  • Opel Astra V
Najważniejsze jest pierwsze wrażenie. Na nas Astra V wywarła jak najbardziej pozytywne odczucia. Samochód odchudzono o 200 kg i to także widać. W porównaniu z przysadzistą poprzedniczką, nowa Astra jest wyraźnie lżejsza wizualnie.

Największe zmiany zaszły jednak we wnętrzu. Mimo zmniejszonych rozmiarów w stosunku do poprzedniej generacji, w środku pasażerowie znajdą więcej miejsca. Przestronniej zrobiło się zwłaszcza na tylnej kanapie. Z tyłu nie brakuje miejsca także nad głową.

Deska rozdzielacza także "odetchnęła". Koniec z nagromadzeniem mnóstwa przycisków na konsoli środkowej. Nikt nie będzie już wodził po niej palcem w poszukiwaniu odpowiedniego klawisza. Tych jest mniej i są przejrzyście i logicznie porozkładane. Dobre wrażenie robią także użyte we wnętrzu materiały i ich jakość wykonania. Widoczność z miejsca kierowcy jest dobra.

Miłośnicy długich podróży mogą być za to lekko rozczarowani wielkością bagażnika. Wydaje się nieco płaski. Niezbędne drobiazgi można poukrywać też w schowkach pod podłogą obok koła zapasowego, jednak nie będą to przedmioty o solidnych gabarytach.

Wraz z premierą Astry V w pojazdach marki pojawia się opcjonalny system OnStar. Dzięki niemu za pomocą smartfona będziemy mogli zdiagnozować stan samochodu lub wezwać pomoc w razie kolizji. Gdy system wykryje aktywację poduszek powietrznych, a kierowca lub pasażer nie będzie w stanie wezwać pomocy, konsultant systemu natychmiast zareaguje uruchamiając służby ratunkowe. Asystent służy także pomocą np. w odnajdywaniu celu podróży. Poszuka np. adresu hotelu czy innego miejsca docelowego wgrywając je do nawigacji pojazdu.

Oficjalnie na rynku samochód pojawi się 10 października. Wydaje się jednak, że w koncernie GM korki od szampana mogą już strzelać. Na odbiór pojazdu czeka już ponad 30 tysięcy klientów.

O Astrze V przeczytasz także tutaj

Opinie (50) 2 zablokowane

  • jak sie skrzykniemy cala zmiana w biedronce to pod warunkem niewydawania calej pensji przez rok to mamy taka astre na spolke we (1)

    • 15 2

    • No i

      Masz radość że Polacy tyrają na pensje zagranicy ?. Widzisz, Anglik zarobi parę tysięcy w angielskim markecie, ma więc realne szanse na nowy samochód, Polak zarobi piątą część tego co Anglik i to jak załapie się na nadgodziny.
      Jak myślisz, kto napędzi gospodarkę, również motoryzacyjną...

      • 2 0

  • To naprawde 5 czy yylko lift?

    • 5 1

  • Tylna oś za daleko wysunięta.

    • 1 4

  • Astra II i III to bardzo ładne samochody, późniejsze niestety nic nadzwyczajnego a szkoda.

    • 5 15

  • Albo są to słabe zdjęcia albo naprawdę auto jest z niskiej jakości materiałów -:) Przynajmniej tak to wygląda na zdjęciach -:)

    • 2 15

  • Kolor - masakra ! (1)

    Szkoda, że ma tak tragiczny kolor. za malowanie w takim min. kolorze powinna być kara !

    • 11 33

    • Jak Ci możemy pomóc?

      • 14 4

2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Gdańska Liga Rallycross Modeli RC

30 zł
zawody / wyścigi

Distinguished Gentleman's Ride (1 opinia)

(1 opinia)
w plenerze, zlot, imprezy i akcje charytatywne

Event w Audi City Gdańsk

warsztaty, dni otwarte

Sprawdź się

Sprawdź się

Jak nazywa się impreza, organizowana na Pomorzu, która promuje zasady bezpieczeństwa w ruchu drogowym?

 

Najczęściej czytane