• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Opel Corsa: mała, ale dojrzała

BachMG
23 listopada 2015 (artykuł sprzed 8 lat) 

Opel Corsa. Dojrzała, pozbawiona ekstrawagancji konstrukcja.

W segmencie B wciąż dużo się dzieje, dominacja Yarisa i Polo jakby nie ma końca. Świetnie sprzedaje się też Clio i Fabia, liderzy słupków sprzedażowych. Nie można zapominać też o silnej frakcji aut koreańskich. Czy w tej walce jest jeszcze miejsce dla Opla Corsy?



Koncern z Russelsheim, z błyskawicą w logo przedstawił nie tak dawno najnowszą generację swojego przedstawiciela aut klasy B, dodajmy, że gruntownie odświeżoną, no właśnie, tu pada pierwsze pytanie. To już nowa generacja czy duży lifting? Raczej jednak to drugie. Corsa, która zadebiutowała na rynku w 1982 roku to jeden z największych przebojów w Europie. Przez ponad 30 lat pojawiło się jej pięć generacji. Ta testowa zadebiutowała podczas Salonu Samochodowego w Paryżu pod koniec 2014 roku. Zobaczmy zatem, jakich argumentów używa najnowsza generacja małego Opla, żeby przekonać do siebie klientów.

Właścicielem Opla jest amerykański koncern General Motors, jednak samochody tej marki powstają w Europie. To widać. Opel ma obecnie bardzo podobny trend do konkurencyjnego Volkswagena. Wprowadzając nową generację Corsy nie spowodował wielkiej rewolucji w wyglądzie auta, w zasadzie samochód został poprawiony pod kątem panujących trendów.

Opel Corsa 1.0 115 KM COSMO Opel Corsa 1.0 115 KM COSMO
Bryła nadwozia została lekko zretuszowana. Z czysto stylistycznego punktu widzenia przyznać trzeba, że rzadko wybierana 3-drzwiowa odmiana prezentuje się troszkę lepiej od "5-drzwiówki". Z przodu widać spore zmiany, nowa atrapa czy oświetlenie. Szczególnie uwagę zwraca umiejscowiona na środku podłużna chromowana listwa z logotypem. Powyżej dwa łezkowate reflektory z żarnikami biksenonowymi i funkcją doświetlania zakrętów, co jest niestety już opcją. Opadająca maska z dodatkowymi przetłoczeniami dodaje uroku, a całość przypomina trochę front modelu Adam. Dobrze, Opel gra na zmysłach...

Przechodząc do linii bocznej widać, że tu też nie ma rewolucji. Małe okienka przy słupkach A pomagają przy manewrach, ale szerokie słupki C z małymi tylnymi szybami już mocno szkodzą przy wyjeżdżaniu tyłem z miejsca parkingowego. W małych autach to ważne.

Z tyłu Corsy widać podobieństwo do poprzednika. Mocno zwężająca się klapa bagażnika z dużą tylną szybą pozostały praktycznie bez zmian - nie licząc dwóch delikatnych linii nad i pod znaczkiem producenta. Zniknęła osobna klamka do otwierania, w nowej Corsie mechanizm ukryto pod znaczkiem z błyskawicą. Zderzak posiada spore wycięcie na tablicę rejestracyjną, nad którą ukryto obiektyw opcjonalnej kamery cofania, jednak uwaga, łatwo się brudzi.

Współgrając z trendami, jakie obecnie panują na rynku, pod maską Corsy znalazł się mały, jednolitrowy turbodoładowany benzyniak. Jednostka o mocy 115 KM mimo trzech cylindrów zaskakuje dynamicznym startem, jak i dobrą elastycznością, ma niestety typowy, "trzycylindrowy dźwięk silnika". W mieście auto zużywało 6,5 l/100 km. Skrzynia biegów chodzi z przyjemnym oporem, natomiast skok lewarka jest trochę za duży.

  • Opel Corsa 1.0 115 KM COSMO
  • Opel Corsa 1.0 115 KM COSMO
  • Opel Corsa 1.0 115 KM COSMO
  • Opel Corsa 1.0 115 KM COSMO
  • Opel Corsa 1.0 115 KM COSMO
  • Opel Corsa 1.0 115 KM COSMO
  • Opel Corsa 1.0 115 KM COSMO
  • Opel Corsa 1.0 115 KM COSMO
  • Opel Corsa 1.0 115 KM COSMO
  • Opel Corsa 1.0 115 KM COSMO
  • Opel Corsa 1.0 115 KM COSMO
  • Opel Corsa 1.0 115 KM COSMO
W czasie jazdy Corsa prowadzi się jak po sznurku i nawet gwałtowna zmiana kierunku nie wyprowadza auta z równowagi, to jej wielki atut. Zmieniona geometria, praca sprężyn i amortyzatorów przy belce skrętnej spowodowały, że auto jest stabilniejsze i to też czuć. Tendencje do podsterowności są małe, a to zachęca do żwawszej jazdy, na to szczególnie nie pozwolą fabryczne opony, które mogłyby być ciut szersze. Przy jeździe dziurawymi odcinkami dróg do wnętrza nie przedostają się żadne niepowołane stuki, a nadwozie nie ma tendencji do nerwowego przenoszenia drgań.

Sprawdź, gdzie w Trójmieście kupisz Opla

Wyposażenie testowej odmiany COSMO to znowu atut, wyżej w katalogu są już tylko sportowe odmiany OPC. Wyposażenie obejmuje ABS, ESP, ASR, system wspomagania ruszania pod górkę, 6 poduszek powietrznych, a to tylko wierzchołek listy. Dodatkowo nad bezpieczeństwem pasażerów czuwał w testowanym egzemplarzu system zapobiegający kolizjom kontrolujący odległość przed poprzedzającym samochodem. Od niedawna na pokładzie Corsy zawitał system OnStar - rewolucja, jeśli chodzi o interaktywne systemy pokładowe, warto wspomnieć, że jego pierwszy rok użytkowania dla właścicieli Opli jest darmowy.

Podsumowując: Corsa to przemyślane, sprawdzone i pewne auto. Czy konkurenci oferują więcej? Możliwe, ale mają też swoje wady. Corsa to dobra inwestycja i - co najważniejsze - przyjemny samochód. Warto szczególnie skorzystać z aktualnych promocji, gdyż u dilerów Opla ten model oferowany jest w promocyjnych cenach. Testowe auto z pakietem COSMO to wydatek 67 tys.zł.
Samochód do testów udostępniony przez General Motors Polska
BachMG

Opinie (44) 1 zablokowana

  • 1.0 turbo.

    Za auto z takim silnikiem mogę zapłacić maksymalnie 30-40k pln, bo to silnik na około 80k km.

    • 14 2

  • Kopia poprzedniczki... (1)

    Corsa zbudowana na plycie podlogowej poprzedniego modelu. Mnostwo wspolnych czesci, te same praktycznie silniki. Dla uzystkownika zadnej zmiany, poza designem deski rozdzielczej. Ta wyglada ladnie, ale prezentowana jest absolutnie najdrozsza wersja. Pojdzcie do salonu i zobaczcie jak wyglada wnetrze w wersji zwyklej - bida z nędzą. No i ten dziob z przodu maski - czy Wam sie to podoba? Moim zdaniem przod poprzedniej byl o wiele ladniejszy.

    • 18 4

    • Za bezguście i bezsens uważam te dzióbki w lampach przednich, czy tylnych (tu akurat z tyłu zapomnieli ich zrobić).

      • 6 0

2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Bezpłatne badania dla kierowców zawodowych (1 opinia)

(1 opinia)
badania

Premiera MINI Cooper F66

Premiera MINI Cooper F66

Sprawdź się

Sprawdź się

Czerwone światło na sygnalizatorze świetlnym znajduje się:

 

Najczęściej czytane