- 1 Od soboty spore utrudnienia na A1 (62 opinie)
- 2 Mamy najdłuższą estakadę w Polsce (72 opinie)
- 3 Apel policji do kierowców aut i motocykli (71 opinii)
- 4 Jechaliśmy Obwodnicą Metropolitalną (257 opinii)
- 5 Będzie łatwiej zaparkować na Świętojańskiej (359 opinii)
- 6 W sobotę półmaraton, zmiany od piątku (207 opinii)
Opel poinformuje, ile naprawdę pali
12 stycznia 2016 (artykuł sprzed 8 lat)
Rewelacyjne wyniki spalania podawane przez producentów w katalogach informujących o danych technicznych auta tak naprawdę można włożyć między bajki. Rzeczywiste zużycie paliwa prawie zawsze jest o wiele wyższe. Realne wyniki spalania jako pierwszy chce oficjalnie podawać Opel.
Badany samochód "przejeżdża" z różną prędkością jedenaście kilometrów na stanowisku w hamowni, kiedy poruszają się tylko jego koła. Temperatura w pomieszczeniu powinna wynosić miedzy 20 a 30 stopni Celsjusza. Wyników zużycia paliwa nie podaje się na podstawie wskazań komputera ani sprawdzenia pojemności baku po teście, który w momencie jego rozpoczęcia zatankowany jest w 90 proc. To, ile samochód spalił paliwa wyliczane jest na podstawie analizy zebranych spalin. Producenci samochodów dodatkowo stosują różne wybiegi, by maksymalnie zaniżyć spalanie.
Sprawdź, gdzie w Trójmieście kupisz Opla
A to w realnych warunkach jest przeważnie o 20, 30 proc wyższe od wartości, które znajdziemy w katalogach producentów. Międzynarodowa Rada Czystego Transportu (ICCT), niezależna organizacja pożytku publicznego, opublikowała w 2013 roku raport dotyczący rzeczywistego zużycia paliwa przez samochody poszczególnych marek. Według niego dane najbardziej lubiło zaniżać BMW - o 30 proc., Audi i Opel zaniżało rzeczywiste spalanie o 28 proc., Mercedes o 26 proc., Fiat i Ford o 24 proc., a Volkswagen o 23 proc.
Najlepiej w raporcie wypadła wówczas Toyota, która podawała wyniki o 15 proc. słabsze niż deklarowane. Bardzo podobny wynik osiągnęły francuskie Renault - 17 proc. i pojazdy koncernu PSA, czyli Peugeot i Citroen - 16 proc.
Raport podsumował tylko to, co wiedzą wszyscy kierowcy. Zużycie paliwa zależy przecież od wielu czynników, m.in. stylu jazdy kierowcy, liczby pasażerów i przewożonych przedmiotów, warunków atmosferycznych czy natężenia ruchu.
- Skuteczne egzekwowanie standardów regulacyjnych jest kluczowym elementem ograniczania emisji pochodzących z transportu drogowego. Systemy testowania poważnie zaniżyły emisje gazów cieplarnianych oraz niektórych zanieczyszczeń powietrza. W tym kontekście Komisja przygotowuje wniosek dotyczący stosowania w UE światowej zharmonizowanej procedury badania pojazdów lekkich (WLTP). Po jej wejściu w życie w 2017 r. dostarczy ona dokładniejszych informacji na temat emisji CO2 i zużycia paliwa - informuje komunikat jednej z komisji na stronach Parlamentu Europejskiego.
Czytaj także: Opel OnStar - jak działa osobisty asystent kierowcy?
To właśnie wejście w życie światowej zharmonizowanej procedury badania pojazdów lekkich, która przewiduje testy w realnych warunkach drogowych ma sprawić, że producenci zaczną podawać bardziej realne dane dotyczące zużycia paliwa.
Jako pierwszy na szczerość chce się zdobyć Opel. Firma informuje, że z własnej inicjatywy podejmuje kolejne działania służące spełnieniu przyszłych norm emisji CO2 i NOx. Od drugiego kwartału przyszłego roku oprócz oficjalnych informacji o zużyciu paliwa i emisji CO2 firma będzie publikować - począwszy od nowej Astry - również wartości zużycia paliwa zarejestrowane w cyklu WLTP. Nowe procedury mają więc obowiązywać w Oplu jeszcze przed oficjalnymi regulacjami wprowadzanymi przez UE.
Mart
Opinie (44) ponad 10 zablokowanych
-
2016-01-12 09:29
(1)
Pali tyle, ile musi.
- 24 1
-
2016-01-12 11:17
dokładnie, pali tyle ile mocy wyciskam z niego
jak nie cisnę to pali tyle co mucha
ale jak pocisnę to zaczyna palić normalnie :)- 4 0
-
2016-01-12 09:37
Nie rozumiem, to dotychczasowe dane były nieprawdziwe?! Szok! Jak można? (1)
- 19 3
-
2016-01-12 10:43
Oby tylko nie palił za dużo gaziu, zresztą i tak kupię go dopiero w 2025
- 5 0
2
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.