- 1 Od soboty spore utrudnienia na A1 (57 opinii)
- 2 Mamy najdłuższą estakadę w Polsce (72 opinie)
- 3 W sobotę półmaraton, zmiany od piątku (206 opinii)
- 4 Apel policji do kierowców aut i motocykli (63 opinie)
- 5 Jechaliśmy Obwodnicą Metropolitalną (256 opinii)
- 6 Będzie łatwiej zaparkować na Świętojańskiej (358 opinii)
Opóźniona przebudowa Podwala Przedmiejskiego
Rozpoczęcie prac przy przebudowie Podwala Przedmiejskiego opóźni się co najmniej o pięć tygodni. Inwestycja nie ruszy o czasie, bo urzędnicy zlecili tzw. audyt bezpieczeństwa ruchu drogowego dla odcinka między ul. Okopową a Elbląską .
Wnioski będą uwzględnione w projekcie
Okazało się, że powodem opóźnienia jest konieczność zlecenia dodatkowego Audytu Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego. Co to takiego?
Audyt Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego to niezależna, szczegółowa i techniczna ocena cech, w tym wypadku przebudowywanej drogi publicznej, pod względem bezpieczeństwa uczestników ruchu drogowego. Audytorzy bezpieczeństwa ruchu drogowego to osoby posiadające odpowiedni certyfikat wydany przez ministra właściwego ds. transportu.
- Koncepcja, według której sporządzona będzie dokumentacja projektowa, przewiduje wprowadzenie ruchu rowerowego w ciągu przebudowanej trasy. W związku z tym w celu zapewnienia należytego bezpieczeństwa ruchu oraz uzyskania dodatkowych założeń projektowych zlecenie audytu okazało się niezbędne - wyjaśnia Ewa Parafjanowicz-Potuczko, specjalista z Dyrekcji Rozbudowy Miasta Gdańska.
Jak tłumaczą urzędnicy, konieczność wykonania audytu planowana była równolegle do opracowywania dokumentacji projektowej. Jednak po przeanalizowaniu koncepcji, z uwagi na znaczące zmiany w układzie drogowym, DRMG podjęła decyzję, aby audyt został wykonany jeszcze przed zleceniem projektu.
- Dzięki temu wnioski z opracowanej analizy zostaną uwzględnione już na etapie prac projektowych - podkreśla Ewa Parafjanowicz-Potuczko.
Budowa ruszy później, ale zakończy się o czasie
W połowie lutego mija termin składania ofert na przeprowadzenie audytu. Na jego wykonanie (wyłoniona w trybie postępowania poza ustawą) niezależna firma będzie miała trzy tygodnie. Po wykonanej analizie ewentualne zmiany i uwagi uwzględnione zostaną w Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia na opracowanie dokumentacji projektowej.
Choć procedury, a przez to początek prac najpierw projektowych, a potem drogowych rozpoczną się z co najmniej 5-tygodniowym opóźnieniem, urzędnicy zapewniają, że sam termin zakończenia inwestycji, a więc koniec 2016 r., nie jest zagrożony.
Przebudowa Podwala Przedmiejskiego ruszy w drugiej połowie roku. Między Elbląską a Okopową powstaną cztery nowe skrzyżowania z sygnalizacją świetlną i naziemnymi przejściami dla pieszych. Ponadto zniknie jeden z pasów na jezdni z centrum w kierunku Stogów, a po obu stronach pojawią się ścieżki rowerowe. Nowy fragment drogi wraz z infrastrukturą będzie włączony do systemu Tristar. Prace rozpoczną się po otwarciu tunelu pod Martwą Wisłą, dzięki czemu utrudnienia w ruchu w południowo-wschodniej części miasta powinny być mniejsze.
Miejsca
Opinie (297) 2 zablokowane
-
2016-02-22 21:16
Paranoja
Z jednej z głównych arterii miasta chcą zrobić deptak . 4 bez kolizyjne przejścia podziemne zamienić na światła ( po trzy pasy w jedną stronę) no super plan , prawo skręty ( nie hamujące ruchu ) w stronę Łąkowej i byłej Ęlbońskiej . Ja się pytam kto mi chce zrobić na złość ?
- 1 1
-
2016-04-04 19:31
Brak słów
Jedyna normalna droga w tym mieście będzie jak cała reszta generować korek i smog. Znając życie wybitni specjaliści po gimnazjum ze ZDiZu ustawia tak światła, że będziemy stać na czerwonym na każdym skrzyżowaniu. I jeszcze jeden pas mniej. Gratuluje bezmyślności. Pewnie na ten genialny pomysł wpadł urzędas, który tą drogą jeździ raz do roku na Westerplatte.
- 0 1
-
2017-01-03 12:29
Kiedy wreszcie ruszą prace?
Rok 2016 się skończył, w którym miały powstać nowe skrzyżowania. Dlaczego jeszcze nie powstały???
- 0 0
-
2017-01-10 16:22
kjk
Docelowo chcą zlikwidować cala trase
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.