• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Osiem "elektryków" dla gdańskich urzędników

Michał Jelionek
7 lipca 2021 (artykuł sprzed 2 lat) 
Osiem nowych aut elektrycznych zasili flotę gdańskich urzędników. Osiem nowych aut elektrycznych zasili flotę gdańskich urzędników.

Gdańscy urzędnicy już niebawem otrzymają osiem nowych samochodów elektrycznych. Miasto Gdańsk ogłosiło przetarg na dostawę aut zasilanych prądem.



Czy twoim zdaniem miasto powinno kupować auta elektryczne?

Przedmiotem zamówienia jest dostawa ośmiu samochodów osobowych jednej marki o napędzie elektrycznym na potrzeby Gminy Miasta Gdańska oraz jej jednostek organizacyjnych: Gdańskiego Ogrodu Zoologicznego, ZTM, GDZiZ oraz Gdańskich Nieruchomości.

Warunki, które muszą zostać spełnione przez oferentów, to zasięg samochodów. Siedem egzemplarzy musi dysponować zasięgiem minimum 340 km, a jeden z nich na jednym ładowaniu powinien przejechać co najmniej 400 km.

Maksymalny czas realizacji dostawy samochodów od daty podpisania umowy wynosi 160 dni kalendarzowych. Termin składania ofert mija 22 lipca.

Czytaj także:
Gdański magistrat kupi dwa auta elektryczne za ok. 250 tys. zł

Niewykluczone, że wśród ofert znajdzie się Volkswagen ID.3. Niewykluczone, że wśród ofert znajdzie się Volkswagen ID.3.
Jakie modele aut wchodzą w grę? Na rynku nie ma zbyt wielu samochodów, które są w stanie przejechać minimum 340 km na pełnej baterii. Oczywiście są "elektryki" z górnej półki, jak chociażby modele Tesli, które bez większego trudu pokonają ponad 500, a nawet 600 km na jednym "tankowaniu".

Zdaje się jednak, że nie o takich autach elektrycznych myślą urzędnicy, a raczej o bardziej przyziemnych i zdecydowanie tańszych egzemplarzach. Tańszych, nie oznacza jednak tanich.

Przykładowe ceny aut elektrycznych:

  • Volkswagen ID.3 (w zależności od pojemności baterii zasięg wynosi od 330 do 550 km) - cena od 139 990 zł,
  • Nissan Leaf (do 385 km) - od 157 600 zł,
  • Kia e-Soul (do 452 km) - od 160 990 zł,
  • Volkswagen ID.4 (od 346 do 522 km) - od 160 990 zł,
  • Kia e-Niro (do 455 km) - od 167 990 zł,
  • Hyundai Kona Electric (do 484 km) - od 182 400 zł.

Więcej artykułów na temat aut elektrycznych

Miejsca

Opinie (168) 5 zablokowanych

  • Do wszytkich krytykow tej decyzji: (4)

    Dulkiewicz dostała ponad 80% głosów. Waszych głosów.

    Mam nadzieję że jest wam teraz głupio. To wasze zaślepienie do tego doprowadziło.

    • 21 2

    • (1)

      hahaha a kogo mieli mieszkancy wybrac jak tylko ona startowala. To nie oznacza ze nie mozna krytykowac roznych decyzji to nie tv pis

      • 3 3

      • A w przeciwieństwie do TVN Le ming w TVP mozesz co dziennie zobaczyc kilka programów debat z politykami wszystkich parti

        • 1 1

    • 80% czyli nie wszystkich ,ale zgadza sie cała kadencje bedą krytykowac a wyborach i tak ich wybiorą:) (1)

      To takie nałogowe jest jak by było dobrze to coby krytykowali :)

      • 1 1

      • a ty kogo bys wybral hahaha kaczora smieszne

        • 1 6

  • Raczej powinni kupićim rowery i to najzwyklejsze (1)

    • 7 0

    • ale oni juz kilka lat temu kupili i to bardzo drogie ponad 8 tys za sztuke!

      • 2 0

  • A jednak

    jednak następne rydwany będą ;)

    • 5 0

  • W miescie tylko

    Elektryk hehe najlepszy bedzie ID3 i Leaf

    • 0 1

  • (1)

    Miasto podobno nie ma pieniędzy. Przy takiej gospodarce - nie jestem zaskoczony.

    • 76 0

    • To akurat wymóg ustawowy

      • 0 2

  • Komunikacją miejską bądź rowerami niech się "rozbijają", skoro tak ochoczo promują ten styl!

    • 8 0

  • A co uber i bolt się urzędnikom nie podoba? Liczyć nie potrafią? Pomijając fakt, że hulajnogi są cały rok. (1)

    A mevo w abonamencie?

    • 68 0

    • jakie mevo? może będzie za 2 lata, jak się przetarg w końcu uda rozstrzygnąć...

      przez miesiąc i potem znów szopka jakaś :)

      • 0 0

  • przydałoby się zadać bardziej konkretne pytania:

    1) po co dokładnie im ta kosztowna flota aut?
    2) kto konkretnie będzie się nimi poruszał?
    Przypominam, że każdy wydatek środków publicznych w Polsce musi być uzasadniony.

    • 10 0

  • taniej (2)

    rower a zimą super komunikacja miejska

    • 146 3

    • Fajnie by było (1)

      Żeby z artykułu był pożytek czyli dalszy ciąg historii i pytania do urzędników o ten poroniony pomysł. Miasto i zachwalana jako super komunikacja to chyba powinny być darmowe przejazdy dla urzędników a nie auta za grubą kasę

      • 8 0

      • a niby czemu darmowe przejazdy dla urzędników?

        tobie pracodawca funduje bilety na dojazd do pracy?

        • 5 1

  • Drogie i nieekologicze! (9)

    A na rowery to nie można się przesiąść?

    • 75 1

    • Na rowery to nie można się przesiąść? (8)

      Tak, zwłaszcza ZTM jadący z Wrzeszcza na Morenę informować pasażerów o komunikacji za tramwaj.
      Od razu widać, dlaczego Polacy ze swoją mentalnością są na poziomie Somalii.

      • 1 16

      • No minusujcie, mentalne biedaki, minusujcie (7)

        Kupujecie gadkę o tanim państwie, to nie dziwcie się, że usługi publiczne wyglądają w tym państwie jak w erze kamienia łupanego. Skoro sępi się na płacach, sprzęcie, systemach informatycznych, to i macie co macie. Z waszym aplauzem.

        Szweda czy Szwajcara podatki nie bolą, bo wie, że i tak do niego w końcu trafią. Tym bardziej, gdy pofatyguje się z kontrolą ich sposobu wykorzystania.

        Tylko Polak wszędzie widzi złodziejstwo, wszędzie sępi, a potem dziwi się, że mosty po 10 latach się rozlatują, asfalt zwija, a autobusy jeżdżą po produktach ulicopodobnych.

        • 6 16

        • Zamiast na limuzyny te pieniądze warto wydać na mieszkańców. (4)

          Masz rację Informatyczny system obsługi mieszkańców wymaga wielomilionowych inwestycji !!!
          A co robi Dulkiewicz marnuje kilkanaście milionów złotych na służbowe limuzyny dla siebie i kolesi z partii. Absolutnie należy sprzedać wszystkie limuzyny służbowe samorządowców a pieniądze z tego przeznaczyć właśnie na potrzeby mieszkańców a nie na luksus dla urzędników.
          Kto nie chce być urzędnikiem niech idzie do biznesu i tam wozi się służbowymi limuzynami od właściciela firmy. A nie okrada mieszkańców bo chce na ich koszt pojeździć samochodem.
          W Szwecji i w Szwajcarii samorządowcy poruszają się rowerami i komunikacją publiczną co jest okazją dla mieszkańców do spotkania z nimi. Tam samorządowcy zajmują się sprawami mieszkańców a nie przetargami na limuzyny dla siebie za pieniądze mieszkańców to jest zwykłe złodziejstwo.
          Polak wszędzie widzi złodziejstwo jak patrzy na samorządowców dbających o swój luksus za pieniądze biednych mieszkańców. Mosty się rozlatują asfalt się zwija autobusy jeżdżą po produktach ulicopodobnych a w stolicy kupili tramwaje za szerokie na miejscowe przystanki .
          Tak właśnie wygląda pseudo samorząd który dba wyłącznie o swój luksus , o wygodne służbowe limuzyny za pieniądze mieszkańców, czy o zlecenia dla zaprzyjaźnionych firm budowlanych. Pseudo samorząd musi mieć drogie limuzyny.
          A ja uważam że należy wprowadzić całkowity zakaz kupowania jakichkolwiek limuzyn czy pojazdów służbowych dla urzędników samorządowych. W miastach trzeba walczyć ze smogiem i zacząć to trzeba od sprzedaży wyszeckich służbowych limuzyn. Jest komunikacja miejska można się przemieszczać a komu jest źle może przejść do prywatnego biznesu i tam jeździć limuzynami od właściciela. Proszę bardzo.

          • 11 0

          • (3)

            Absolutna prawda w każdym zdaniu! Szkoda, że nie mogę dać więcej plusów.

            • 6 0

            • Już pisowskie trolle w natarciu (2)

              To są samochody dla pracowników samorządowych, a nie żadne limuzyny. Co ty chcesz, żeby nadzór ruchu komunikacji rowerami jeździł?

              • 0 10

              • Przedstawiciel partyjnego pseudo samorządu w natarciu.

                Nadzór ruchu w ZKM dotychczas jeździł pojazdem citroen partner za 40 tyś zł a teraz ma się przesiąść do limuzyny Hyundai Kona Electric (do 484 km) - od 182 400 zł.
                No i do tego trzeba doliczyć serwisowanie.
                To ja powtórzę nadzór może jeździć 5 razy tańszymi pojazdami a samorządowcy winni natychmiast sprzedać całą flotę samochodów służbowych bo to marnowanie pieniędzy.
                Samorządowcy powinni korzystać wyłącznie z komunikacji miejskiej którą sami tworzą.

                • 6 0

              • A dlaczego nie?

                A dlaczego nadzór ruchu nie miałby rowerami jeździć? Skoro namawia się mieszkańców do zostawiania aut w domu to można dać dobry przykład.

                • 8 1

        • Akurat jeśli chodzi o podatki to mamy tego pod dostatkiem (1)

          Zaraz kilka nowych wpadnie, jeśli Ci mało

          • 10 1

          • no tak, dzieci Korwina podatki bolą najwięcej

            Zatem wybraliście Somalię. Czas więc pakować manatki i wyprowadzić się do cywilizacji, Reich najbliżej.

            • 3 3

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Gdańska Liga Rallycross Modeli RC

30 zł
zawody / wyścigi

Distinguished Gentleman's Ride (1 opinia)

(1 opinia)
w plenerze, zlot, imprezy i akcje charytatywne

Event w Audi City Gdańsk

warsztaty, dni otwarte

Sprawdź się

Sprawdź się

Która firma wyprodukowała autobus przedstawiony na zdjęciu?

 

Najczęściej czytane