- 1 Auto wjechało w pieszych i w budynek (151 opinii)
- 2 Mieszkańcy Bojana naprawili drogę w Gdyni (164 opinie)
- 3 Nowy Ford Mustang już w Trójmieście (100 opinii)
- 4 Po ośmiu godzinach otwarto obwodnicę (377 opinii)
- 5 Hamowanie przed autem to bandyterka (172 opinie)
- 6 Nie będzie podatku od aut spalinowych (169 opinii)
Otwarcie drugiej nitki tunelu od wtorku 11.05. Liczymy na mniejsze korki
Zamknięcie nitki w Tunelu pod Martwą Wisłą pokazało jak bardzo przejazd w tym miejscu był potrzebny.
Na początku przyszłego tygodnia drogowcy zakończą pierwszy etap prac w obrębie ronda w ciągu ul. Marynarki Polskiej. Z 10 na 11 maja planowane jest otwarcie drugiej nitki Tunelu pod Martwą Wisłą. To dobra wiadomość dla kierowców, którzy od początku remontu narzekają na olbrzymie korki na Trasie Sucharskiego i na drogach w Letnicy.
W efekcie w godzinach szczytu Trasa Sucharskiego i okolica stadionu w Letnicy praktycznie stoi w obu kierunkach, o czym regularnie informują nas czytelnicy w Raporcie z Trójmiasta.
Dzieje się tak, ponieważ:
- w związku z robotami, rura T1 Tunelu pod Martwą Wisłą (w stronę Letnicy) została zamknięta,
- ruch dwukierunkowy poprowadzony jest jedynie jezdnią rury T2 (w stronę Stogów) na odcinku od al. Płażyńskiego z ul. Uczniowską do węzła Ku Ujściu,
- kierowcy jadący od strony Stogów jadąc rurą T2 "pod prąd" nie mają możliwości bezpośredniego wjazdu na rondo Marynarki Polskiej. Muszą więc jechać prosto do al. Hallera, a następnie zawrócić,
- obniżono dopuszczalną prędkość w tunelu do 50 km/h.
Pan Karol, czytelnik, który napisał do naszej redakcji, wylicza problemy, na jakie trafia jadąc do pracy.
Ogromne utrudnienia drogowe w Letnicy (49 opinii)
- Jest ogromny problem z wjazdem na rondo im. T. Mazowieckiego, jedni kierowcy nie wpuszczają drugich. Problemem jest też zjazd z ronda - osoby jadące prosto ani myślą zrobić miejsce dla innych aut. Najgorzej jednak gdy na swoją kolej czeka duża ciężarówka - wówczas blokuje się cała okolica, a czas zjazdu ze skrzyżowania wydłuża się jeszcze bardziej - opisuje nasz rozmówca. - Z drugiej strony, jak ktoś jednak wpuści ciężarówkę to zwykle ta nie ma miejsca na włączenie się do ruchu. No i wreszcie czas włączenia się TIR-a do ruchu jest bardzo długi. Zanim taki pojazd ruszy i rozpędzi się w tunelu, w tym czasie spokojnie przejechałoby parę innych samochodów.
Zdaniem pana Karola, problem mogłaby rozwiązać jazda na suwak, tymczasowa sygnalizacja świetlna, albo policjant, który sterowałby w okolicy ruchem.
Drugi etap w przyszłym tygodniu. Mniejsze utrudnienia dla kierowców
Wszystko jednak wskazuje na to, że w przyszłym tygodniu niedogodności kierowców zmniejszą się. Magdalena Kiljan z Gdańskiego Zarządu Dróg i Zieleni zapowiada, że koniec pierwszego, najbardziej uciążliwego dla kierowców, etapu zaplanowano na pierwszą połowę maja. Zmiana organizacji ruchu planowana jest w nocy z 10 na 11 maja Obecnie trwają prace związane z wykonaniem ostatnich szpachlowań oraz prace malarskie.
Duże korki na obwodnicy możliwe od 14 maja
- Drugi etap remontu obiektów w kierunku Stogów nie zakłada utrudnień w Tunelu pod Martwą Wisłą - podsumowuje urzędniczka.
Czego powinni spodziewać się kierowcy?
- Ruch odbywać się będzie obiema rurami.
- Kierowcy jadący z Brzeźna w kierunku Stogów będą mogli wjechać do tunelu tylko z poziomu ronda (górą).
- Niemożliwy jednak będzie wjazd do tunelu bezpośrednio z al. Płażyńskiego.
Z jakiego powodu prowadzony jest remont?
Jak informuje GZDiZ, prace gwarancyjne na trzypoziomowym rondzie znajdującym się przy wjeździe do Tunelu pod Martwą Wisłą, prowadzone będą łącznie na siedmiu obiektach inżynierskich - dwóch wiaduktach drogowych, dwóch przejściach dla pieszych, dwóch wiaduktach technologicznych oraz wiadukcie tramwajowym.
- W trakcie cyklicznych przeglądów oceniających stan techniczny obiektów w okresie gwarancji zauważono pojawienie się zarysowań. Rysy czy pęknięcia na konstrukcjach budowlanych, w tym żelbetowych, są typowym zjawiskiem. Ich wystąpienie związane jest z pracą elementów konstrukcji. To naturalna ich cecha i obecność zarysowań jest dopuszczalna - tłumaczy Magdalena Kiljan.
Dążąc do poprawy stanu i trwałości obiektów, aby nie dopuszczać do penetracji wody i innych szkodliwych czynników atmosferycznych przez beton oraz żeby zabezpieczyć stal zbrojeniową przed korozją, należy je zabezpieczyć i zamknąć.
- W ramach gwarancji wykonawca obiektów - firma OHL - usunie powstałe zarysowania. Prace polegają na oczyszczeniu powierzchni betonowych, zamknięciu zarysowań, zaszpachlowaniu oraz malowaniu powierzchni - podsumowuje urzędniczka.
Damroka, maszyna, która drążyła tunel pod Martwą Wisłą, skończyła na złomowisku.
Opinie (70) 2 zablokowane
-
2021-05-13 12:23
Fatalna organizacja
Dlaczego remont odbywa się od pn do pt w godz. 8:00-16:00?!
- 0 0
-
2021-05-13 12:09
Kto tym zarządza?
Miesiąc korków z powodu kilku panów łatających rysy z rusztowania ustawionego na ulicy! W dodatku pracują pn-pt od 8:00-16:00! Takie remonty powinni robić 24h na dobę żeby jak najszybciej skończyć a nie zatruwać ludziom życie. Kto podpisał takie umowy z wykonawcą? W czasie takiego remontu zbudowali u mnie 3 bloki na osiedlu... paranoja!
- 0 0
-
2021-05-11 09:55
A miało być lepiej
Od rana armagedon. Zapowiadane otwarcie spowodowało jeszcze większe utrudnienia.
Co z tego,że otwarta druga nitka jak dojazd zajmuje 30 minut. Jest gorzej niż było.- 0 0
-
2021-05-06 16:13
Niestety bedzie jeszcze gorzej bo będzie się korkowac rondo (9)
Skoro cały ruch w stronę Stogów ma być kierowany ,,górą" przez rondo to będzie dalej straszny korek. Aby wjechać na rondo z płażyńskiego jest tylko jeden lewy pas i Ci już będący na rondzie maja pierwszeństwo, więc nadal cala Płażyńskiego będzie zakorkowana bo z dwóch pasów wszystko musi zmieścić się w jeden i jeszcze ustąpić wszystkim na rondzie. Będzie jeszcze gorzej niż teraz.
- 55 7
-
2021-05-07 21:13
trochę uprzejmości
i mozna jezdzić na zakładkę, na zamek :D
- 0 0
-
2021-05-06 20:15
Jak pozwolą z dwóch pasów jechać do tunelu to jakoś (2)
to się będzie kręcić, w przeciwnym razie - armagedon
- 2 0
-
2021-05-06 23:31
(1)
Przecież na dziś dzień można z dwóch pasów skręcić do tunelu
- 2 5
-
2021-05-07 09:40
Po czym jest zwężenie do jednego pasa, na samym wjeździe ...
- 2 0
-
2021-05-06 17:01
Chyba wezmę urlop na tydzień :) (2)
- 3 0
-
2021-05-06 18:06
(1)
nie na tydzień a dwa, być może by było warto tymczasową sygnalizację świetlną tam ustawić - o ile ktoś to ogarnie
- 6 0
-
2021-05-07 07:22
Chyba tamtędy nie jeździsz. Gdybyś jeździł, to byś wiedział, że jest tam stała sygnalizacja świetlna.
- 1 1
-
2021-05-06 23:30
(1)
Zawsze można uciec pokoleń Lechii Gdańsk ;)
- 0 1
-
2021-05-07 07:13
Nic to nie zmieni
- 2 0
-
2021-05-07 18:43
Do kiedy trwać bedzie 2 etap
Szkoda tylko, że niema informacji w artykule o tym ile ma potrwać 2 etap... korki będą tak czy inaczej...
- 2 0
-
2021-05-07 06:18
(1)
Na czas remontów tunela powinni puszczać TIRY przez miasto. W jednej chwili korki by zgineły.
- 2 1
-
2021-05-07 12:28
jak zwykle
mało kto jest tu zorientowany, władze Gdańska również.Równocześnie z zamknięciem części tunelu, na Okopowej z dwóch nitek zrobiono jedną i jazda przez miasto również się zakorkowała
- 0 0
-
2021-05-06 18:14
Fatalne oznakowanie (1)
Zwracam wagę na fatalne oznakowanie wszystkich dróg zwłaszcza szybkiego ruchu w obrębie Trójmiasta. Tablice pokazują się tylko 1 raz, najczęściej tuż przed zjazdem lub skrzyżowaniem, gdy kierowca nie ma już czasu na analizę sytuacji lub nie może zmienić pada ruchu / gruntownie zakorkowane/. Na zachodzie tablice kierunkowe powtarzane są kilkukrotnie, co zmniejsza ryzyko wypadków, pomaga uniknąć gwałtownych manewrów i upłynnia ruch.
2. Brak wszędzie wyrażnych tablic kierunkowych do poszczególnych dzielnic miast oraz ważnych punktów typu urzędy państwowe. Ludzie błądzą po mieście i niepotrzebnie zwiększają obciążenie tras- 9 1
-
2021-05-07 11:07
Racja
Ma Pan racje po Gdańsku nie da się jezdzic polegając tylko na znakach. Konieczna jest dodatkowa nawigacja co często wiąże się z korzystaniem z telefonu
- 0 0
-
2021-05-07 11:05
Kierowcy samisobie winni gigantycznym korkom !!!
Problemem nie sa prace ale idioci, którzy przez tunel jada 10km/h mimo, ze przed sobą nie mają utrudnień.
Gdyby każdy stosował się do prędkości 50km/h to korki byłyby zapewne o 80% mniejsze.
Ludzie padają ze skrajnosci w skrajność - albo "grzeją" 100km/h albo, w przypadku robót, nie przekraczają 10km/h.- 4 1
-
2021-05-07 09:13
Co ma obniżenie prędkości do 50 kmh
Do powstania korków? Redaktor napisal swoją opinię, która jest bzdurą
- 3 1
-
2021-05-07 08:51
5 lat i już sie sypie....
- 5 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.