• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Otwarcie drugiej nitki tunelu od wtorku 11.05. Liczymy na mniejsze korki

Szymon Zięba
6 maja 2021 (artykuł sprzed 3 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat 18-latek wbiegł do tunelu. 2 tys. zł mandatu

Zamknięcie nitki w Tunelu pod Martwą Wisłą pokazało jak bardzo przejazd w tym miejscu był potrzebny.

Na początku przyszłego tygodnia drogowcy zakończą pierwszy etap prac w obrębie ronda w ciągu ul. Marynarki PolskiejMapka. Z 10 na 11 maja planowane jest otwarcie drugiej nitki Tunelu pod Martwą WisłąMapka. To dobra wiadomość dla kierowców, którzy od początku remontu narzekają na olbrzymie korki na Trasie SucharskiegoMapka i na drogach w Letnicy.



Czy odczułe(a)ś korki związane z utrudnieniami w tunelu?

Prace gwarancyjne w obrębie ronda w ciągu ul. Marynarki Polskiej mają być prowadzone w dwóch etapach. Pierwszy z nich zaczął się w drugiej połowie kwietnia.

W efekcie w godzinach szczytu Trasa Sucharskiego i okolica stadionu w Letnicy praktycznie stoi w obu kierunkach, o czym regularnie informują nas czytelnicy w Raporcie z Trójmiasta.

Dzieje się tak, ponieważ:
  • w związku z robotami, rura T1 Tunelu pod Martwą Wisłą (w stronę Letnicy) została zamknięta,
  • ruch dwukierunkowy poprowadzony jest jedynie jezdnią rury T2 (w stronę Stogów) na odcinku od al. Płażyńskiego z ul. Uczniowską do węzła Ku Ujściu,
  • kierowcy jadący od strony Stogów jadąc rurą T2 "pod prąd" nie mają możliwości bezpośredniego wjazdu na rondo Marynarki Polskiej. Muszą więc jechać prosto do al. Hallera, a następnie zawrócić,
  • obniżono dopuszczalną prędkość w tunelu do 50 km/h.

Pan Karol, czytelnik, który napisał do naszej redakcji, wylicza problemy, na jakie trafia jadąc do pracy.

14:53 5 MAJA 21 (aktualizacjaakt. 15:37)

Ogromne utrudnienia drogowe w Letnicy (49 opinii)

Paraliż Letnicy, zablokowane rondo im. Mazowieckiego i wjazd do tunelu pod Martwą Wisłą.
Paraliż Letnicy, zablokowane rondo im. Mazowieckiego i wjazd do tunelu pod Martwą Wisłą.

- Jest ogromny problem z wjazdem na rondo im. T. Mazowieckiego, jedni kierowcy nie wpuszczają drugich. Problemem jest też zjazd z ronda - osoby jadące prosto ani myślą zrobić miejsce dla innych aut. Najgorzej jednak gdy na swoją kolej czeka duża ciężarówka - wówczas blokuje się cała okolica, a czas zjazdu ze skrzyżowania wydłuża się jeszcze bardziej - opisuje nasz rozmówca. - Z drugiej strony, jak ktoś jednak wpuści ciężarówkę to zwykle ta nie ma miejsca na włączenie się do ruchu. No i wreszcie czas włączenia się TIR-a do ruchu jest bardzo długi. Zanim taki pojazd ruszy i rozpędzi się w tunelu, w tym czasie spokojnie przejechałoby parę innych samochodów.
TIR-y korkują dojazd do ronda w Letnicy. TIR-y korkują dojazd do ronda w Letnicy.
Zdaniem pana Karola, problem mogłaby rozwiązać jazda na suwak, tymczasowa sygnalizacja świetlna, albo policjant, który sterowałby w okolicy ruchem.

Drugi etap w przyszłym tygodniu. Mniejsze utrudnienia dla kierowców



Wszystko jednak wskazuje na to, że w przyszłym tygodniu niedogodności kierowców zmniejszą się. Magdalena Kiljan z Gdańskiego Zarządu Dróg i Zieleni zapowiada, że koniec pierwszego, najbardziej uciążliwego dla kierowców, etapu zaplanowano na pierwszą połowę maja. Zmiana organizacji ruchu planowana jest w nocy z 10 na 11 maja Obecnie trwają prace związane z wykonaniem ostatnich szpachlowań oraz prace malarskie.

Duże korki na obwodnicy możliwe od 14 maja



- Drugi etap remontu obiektów w kierunku Stogów nie zakłada utrudnień w Tunelu pod Martwą Wisłą - podsumowuje urzędniczka.
Czego powinni spodziewać się kierowcy?
  • Ruch odbywać się będzie obiema rurami.
  • Kierowcy jadący z Brzeźna w kierunku Stogów będą mogli wjechać do tunelu tylko z poziomu ronda (górą).
  • Niemożliwy jednak będzie wjazd do tunelu bezpośrednio z al. Płażyńskiego.

Z jakiego powodu prowadzony jest remont?



Jak informuje GZDiZ, prace gwarancyjne na trzypoziomowym rondzie znajdującym się przy wjeździe do Tunelu pod Martwą Wisłą, prowadzone będą łącznie na siedmiu obiektach inżynierskich - dwóch wiaduktach drogowych, dwóch przejściach dla pieszych, dwóch wiaduktach technologicznych oraz wiadukcie tramwajowym.

- W trakcie cyklicznych przeglądów oceniających stan techniczny obiektów w okresie gwarancji zauważono pojawienie się zarysowań. Rysy czy pęknięcia na konstrukcjach budowlanych, w tym żelbetowych, są typowym zjawiskiem. Ich wystąpienie związane jest z pracą elementów konstrukcji. To naturalna ich cecha i obecność zarysowań jest dopuszczalna - tłumaczy Magdalena Kiljan.
Paraliż Letnicy, zablokowane rondo im. Mazowieckiego i wjazd do tunelu pod Martwą Wisłą to codzienność od rozpoczęcia prac remontowych. Paraliż Letnicy, zablokowane rondo im. Mazowieckiego i wjazd do tunelu pod Martwą Wisłą to codzienność od rozpoczęcia prac remontowych.
Dążąc do poprawy stanu i trwałości obiektów, aby nie dopuszczać do penetracji wody i innych szkodliwych czynników atmosferycznych przez beton oraz żeby zabezpieczyć stal zbrojeniową przed korozją, należy je zabezpieczyć i zamknąć.

- W ramach gwarancji wykonawca obiektów - firma OHL - usunie powstałe zarysowania. Prace polegają na oczyszczeniu powierzchni betonowych, zamknięciu zarysowań, zaszpachlowaniu oraz malowaniu powierzchni - podsumowuje urzędniczka.

Damroka, maszyna, która drążyła tunel pod Martwą Wisłą, skończyła na złomowisku.

Opinie (70) 2 zablokowane

  • Fatalna organizacja

    Dlaczego remont odbywa się od pn do pt w godz. 8:00-16:00?!

    • 0 0

  • Kto tym zarządza?

    Miesiąc korków z powodu kilku panów łatających rysy z rusztowania ustawionego na ulicy! W dodatku pracują pn-pt od 8:00-16:00! Takie remonty powinni robić 24h na dobę żeby jak najszybciej skończyć a nie zatruwać ludziom życie. Kto podpisał takie umowy z wykonawcą? W czasie takiego remontu zbudowali u mnie 3 bloki na osiedlu... paranoja!

    • 0 0

  • A miało być lepiej

    Od rana armagedon. Zapowiadane otwarcie spowodowało jeszcze większe utrudnienia.
    Co z tego,że otwarta druga nitka jak dojazd zajmuje 30 minut. Jest gorzej niż było.

    • 0 0

  • Niestety bedzie jeszcze gorzej bo będzie się korkowac rondo (9)

    Skoro cały ruch w stronę Stogów ma być kierowany ,,górą" przez rondo to będzie dalej straszny korek. Aby wjechać na rondo z płażyńskiego jest tylko jeden lewy pas i Ci już będący na rondzie maja pierwszeństwo, więc nadal cala Płażyńskiego będzie zakorkowana bo z dwóch pasów wszystko musi zmieścić się w jeden i jeszcze ustąpić wszystkim na rondzie. Będzie jeszcze gorzej niż teraz.

    • 55 7

    • trochę uprzejmości

      i mozna jezdzić na zakładkę, na zamek :D

      • 0 0

    • Jak pozwolą z dwóch pasów jechać do tunelu to jakoś (2)

      to się będzie kręcić, w przeciwnym razie - armagedon

      • 2 0

      • (1)

        Przecież na dziś dzień można z dwóch pasów skręcić do tunelu

        • 2 5

        • Po czym jest zwężenie do jednego pasa, na samym wjeździe ...

          • 2 0

    • Chyba wezmę urlop na tydzień :) (2)

      • 3 0

      • (1)

        nie na tydzień a dwa, być może by było warto tymczasową sygnalizację świetlną tam ustawić - o ile ktoś to ogarnie

        • 6 0

        • Chyba tamtędy nie jeździsz. Gdybyś jeździł, to byś wiedział, że jest tam stała sygnalizacja świetlna.

          • 1 1

    • (1)

      Zawsze można uciec pokoleń Lechii Gdańsk ;)

      • 0 1

      • Nic to nie zmieni

        • 2 0

  • Do kiedy trwać bedzie 2 etap

    Szkoda tylko, że niema informacji w artykule o tym ile ma potrwać 2 etap... korki będą tak czy inaczej...

    • 2 0

  • (1)

    Na czas remontów tunela powinni puszczać TIRY przez miasto. W jednej chwili korki by zgineły.

    • 2 1

    • jak zwykle

      mało kto jest tu zorientowany, władze Gdańska również.Równocześnie z zamknięciem części tunelu, na Okopowej z dwóch nitek zrobiono jedną i jazda przez miasto również się zakorkowała

      • 0 0

  • Fatalne oznakowanie (1)

    Zwracam wagę na fatalne oznakowanie wszystkich dróg zwłaszcza szybkiego ruchu w obrębie Trójmiasta. Tablice pokazują się tylko 1 raz, najczęściej tuż przed zjazdem lub skrzyżowaniem, gdy kierowca nie ma już czasu na analizę sytuacji lub nie może zmienić pada ruchu / gruntownie zakorkowane/. Na zachodzie tablice kierunkowe powtarzane są kilkukrotnie, co zmniejsza ryzyko wypadków, pomaga uniknąć gwałtownych manewrów i upłynnia ruch.
    2. Brak wszędzie wyrażnych tablic kierunkowych do poszczególnych dzielnic miast oraz ważnych punktów typu urzędy państwowe. Ludzie błądzą po mieście i niepotrzebnie zwiększają obciążenie tras

    • 9 1

    • Racja

      Ma Pan racje po Gdańsku nie da się jezdzic polegając tylko na znakach. Konieczna jest dodatkowa nawigacja co często wiąże się z korzystaniem z telefonu

      • 0 0

  • Kierowcy samisobie winni gigantycznym korkom !!!

    Problemem nie sa prace ale idioci, którzy przez tunel jada 10km/h mimo, ze przed sobą nie mają utrudnień.
    Gdyby każdy stosował się do prędkości 50km/h to korki byłyby zapewne o 80% mniejsze.
    Ludzie padają ze skrajnosci w skrajność - albo "grzeją" 100km/h albo, w przypadku robót, nie przekraczają 10km/h.

    • 4 1

  • Co ma obniżenie prędkości do 50 kmh

    Do powstania korków? Redaktor napisal swoją opinię, która jest bzdurą

    • 3 1

  • 5 lat i już sie sypie....

    • 5 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Bezpłatne badania dla kierowców zawodowych (1 opinia)

(1 opinia)
badania

Premiera MINI Cooper F66

Premiera MINI Cooper F66

Sprawdź się

Sprawdź się

Jimny to terenówka marki:

 

Najczęściej czytane