- 1 Od soboty spore utrudnienia na A1 (37 opinii)
- 2 Mamy najdłuższą estakadę w Polsce (72 opinie)
- 3 Apel policji do kierowców aut i motocykli (19 opinii)
- 4 Jechaliśmy Obwodnicą Metropolitalną (253 opinie)
- 5 Będzie łatwiej zaparkować na Świętojańskiej (354 opinie)
- 6 W sobotę półmaraton, zmiany od piątku (201 opinii)
Otwarto 7,5-kilometrowy fragment ekspresówki na Żuławach
Kierowcy pojechali w czwartek po południu gotowym odcinkiem drogi ekspresowej z Koszwał do Kiezmarku. Na otwarcie pozostałych fragmentów ekspresówki z Trójmiasta do Elbląga trzeba poczekać do końca października tego roku.
Ruch został przełożony z tymczasowej drogi objazdowej na dwujezdniowy odcinek S7 od Koszwał (koniec Południowej Obwodnicy Gdańska) do Kiezmarka (do Wisły) na odcinku nr 1 budowanym przez Metrostav.
- To przeszło 7,5 km dwujezdniowej drogi ekspresowej, po dwa pasy ruchu i pas awaryjnego postoju. Dotychczas ruch na drodze krajowej nr 7 odbywał się wąską drogą objazdową, na której funkcjonowały trzy ronda - mówi Piotr Michalski, rzecznik prasowy gdańskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.
To największe usprawnienie w ruchu na budowanej S7 przed jej oddaniem do ruchu w całości. Dotychczas kierowcy korzystają z fragmentów drogi ekspresowej - przy zachowaniu ruchu dwukierunkowego - na jednej jezdni między Dworkiem a Kanałem Linawy na odcinku nr 1 oraz między Nowym Dworem Gdańskim a Kmiecinem na odcinku nr 2, czyli budowanym przez Budimex.
Droga ekspresowa za 2,7 mld zł
Trwająca od 2015 roku budowa drogi ekspresowej z Gdańska do Elbląga została podzielona na dwa etapy, podczas których powstają odcinki liczące ok. 20 km długości. Inwestorem jest gdański oddział Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.
Pierwszy odcinek - z Koszwał do Nowego Dworu Gdańskiego - buduje czeska firma Metrostav, która dostanie za to 1,335 mld zł (netto), czyli ok. 66 mln zł za kilometr. Kolejny odcinek - budowany przez Budimex - zaczyna się w Nowym Dworze Gdańskim, a kończy w Kazimierzowie pod Elblągiem. Tutaj kontrakt opiewa na 1,281 mld zł (netto), co daje 64 mln zł za kilometr. Inwestorem jest gdański oddział Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.
Miejsca
Opinie (262) ponad 10 zablokowanych
-
2018-10-19 12:26
Predkosc
Dopóki nie zamontuja odcinkowowego pomiaru kontroli prędkości będzie można z Gdańska do Elbląga w nocy przejechać się z duża prędkością i bić rekordy :-)
- 2 1
-
2018-10-19 12:33
Ale bajka
najgorszy odcinek trasy, te wszystkie objazdy od ronda do ronda. Super.
- 0 0
-
2018-10-19 12:57
Pamietam jak PiS zarzucal PO-PSL, ze oni budowali po 10 mln za 1km a teraz PiS buduje za 66 mln za 1km i wszystko gra?
marnotrawia pieniadze, nie potrafia tanio budowac
- 5 5
-
2018-10-19 13:11
odcinek?
z otwarciem poczekac do końca ale czym by nakarmili wyborców
brawo pis- 1 2
-
2018-10-19 13:15
Wszystko wina Szczurka!
Nie widziałem jeszcze w tym temacie winy szczurka dlatego obwiniam go o to że to otworzył!
- 2 0
-
2018-10-19 13:26
spoko spoko !
nauczylim sie od amerykanow -lanksam lanksam !
- 1 0
-
2018-10-19 13:32
A flaszka poświecił odcinek drogi
- 3 1
-
2018-10-19 13:48
bez pokropka
bez pokropka to nie otwarcie
- 3 0
-
2018-10-19 14:01
Ewidentny sukces PO, walczyli nieprzerwanie o S7 od 45-go roku. Najpierw, to był sukces zausznika stalina bieruta, potem gomułka, potem giero, że już nie wspomnę o giereemkowskich zausznikach tych niby mozawieckich a potem to już tak poszło. Gratulacje dla peło. Trzymacie trynd. Żart graniczący z prawdą. Pomyślcie.
- 1 3
-
2018-10-19 19:29
ale o co chodzi?
0:27 stacja benzynowa bez połączenia z droga?
Hm, ciekawe rozwiązanie.- 3 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.