• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Padł rekord natężenia ruchu na Obwodnicy Trójmiasta

Maciej Naskręt
14 lipca 2017 (artykuł sprzed 6 lat) 
Na Obwodnicę Trójmiasta z każdym rokiem wjeżdża coraz więcej samochodów. Na Obwodnicę Trójmiasta z każdym rokiem wjeżdża coraz więcej samochodów.

101 tys. 200 samochodów przejechało jednego dnia Obwodnicą Trójmiasta zobacz na mapie Gdańska. Największy ruch zanotowano 14 czerwca, dzień przed Bożym Ciałem. Eksperci: to sygnał do budowy Obwodnicy Metropolitalnej i poszerzenia istniejącej ekspresówki, inaczej Trójmiastu, m.in. w wakacje, grozi drogowy paraliż.



Czy jeździsz Obwodnicą Trójmiasta?

Potwierdza się, to o czym mówią od dłuższego czasu eksperci transportu. Liczba aut nieustannie rośnie, także w Trójmieście. Ponadto coraz częściej i dalej nimi podróżujemy. Dowód? 14 czerwca, dzień przed Bożym Ciałem zanotowano rekordowe natężenie ruchu na obwodnicy w rejonie Osowej. Przejechało tam 101 tys. 200 samochodów.

Tym samym został pobity rekord z ubiegłego roku - 1 lipca, Obwodnicą Trójmiasta przejechało 100 tys. 820 pojazdów.

Eksperci przestrzegają, że rosnące natężenie na Obwodnicy Trójmiasta w najbliższych latach wywoła m.in. korki na drogach w centrum Gdańska i Gdyni. Problemy z ruchem będą miały także gminy ościenne - Żukowo, Kolbudy, czy Pruszcz Gdański. Ruch rozleje się na nie na zasadzie naczyń połączonych.

- Tak duża liczba aut to sygnał, że należy budować drogę alternatywną. Dla Obwodnicy Trójmiasta jest to Obwodnica Metropolitalna, która po otwarciu odciążyłaby istniejącą ekspresówkę. Ponadto w drugiej kolejności należałoby poszerzyć istniejącą obwodnicę o kolejny - trzeci pas ruchu - mówi Karol Markowski, zastępca dyrektora do spraw utrzymania w gdańskim oddziale Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.
Problem w tym, że Obwodnica Metropolitalna jest blokowana przez cztery osoby i gminę Kolbudy. Sprawa utknęła w sądzie administracyjnym w Warszawie. Z kolei najpierw poszerzenie obwodnicy, a potem budowa ewentualnego objazdu oznaczałaby paraliż Trójmiasta.



- Ponadto w przypadku tak dużych natężeń trzeba dokładniej planować prace remontowe na obwodnicy, a kierowcy powinni lepiej analizować to, co dzieje się na obwodnicy i dokładniej planować godziny przejazdu wspomnianą trasą - dodaje Markowski.
Eksperci podkreślają, że powoli zacierają się granice szczytów drogowych. Na obwodnicy panuje cały czas duży ruch. Jeśli nie chcemy stać tam w korku, trasę powinniśmy omijać w godz. 7-9 i 15-18. Trzeba pamiętać, że przed długimi weekendami zatory na obwodnicy mogą dokuczać od godz. 13 do nawet 23.

Miejsca

Opinie (307) ponad 10 zablokowanych

  • Wychodzi 500+, a jak będziecie już doklejać trzeci pas to pomyślcie o punkcie stały do pogotowia, straży, no i policji ale oni z reguły tam są

    • 3 1

  • to prawda nowa obwodnica jest potrzebna (1)

    bo wtedy ruch rozkłada się automatycznie na 2

    • 4 8

    • na 2 ?

      prędzej na 3:1 , bo ta nowa będzie za daleko zwłaszcza w rejonie Gdańska. Nikt z Gdańska nie pojedzie do Gdyni przez Żukowo. 3x ważniejszy jest trzeci pas na obecnej obwodnicy. Wtedy jednym pasem jadą ciężarówki+ emeryci i niedzielni kierowcy a reszta może normalnie jechać pozostałymi dwoma.

      • 2 1

  • Panie Karolu Markowski (1)

    Odwrotnie. Najpierw poszerzenie obwodnicy o trzeci pasa potem ewentualnie Obwodnica Metropolitalna, która nie wiadomo, czy w ogóle odciąży ruch,bo jest za daleko od 3miasta.

    • 11 4

    • w istotny sposób na pewno OM nie odciąży obecnej obwodnicy. Przecież podczas budowy trzeciego pasa na obwodnicy nikt nie pojedzie OM np. z Pruszcza do Sopotu tamtędy. Z W-wy do Sopot też pojadą tunelem a nie OM. Jedynie daleki tranzyt lub Kaszubi z Żukowa do Gdyni.

      • 4 0

  • to bez sensu

    Po wybudowaniu Obwodnicy Metropolitalnej i poszerzeniu istniejącej ekspresówki również grozi drogowy paraliż. To tylko kwestia czasu.

    • 6 6

  • Trzeba po prostu wprowadzić opłaty.

    • 4 3

  • trzeba zmienić tak prawo by przez jakiś pojedyńczych debili którzy chcą zarobić nie było możliwości (1)

    blokowania strategicznej inwestycji- to jest chore, że jakiś wieśniak ma kawałem ziemi i zachowuje się jak Pawlak z Kargulem

    • 25 12

    • Chcesz żeby przestało obowiązywać prawo własności?

      Wyobraź sobie że ktoś przez twoją działkę chce przeprowadzić autostradę nie pytając cię o zdanie!

      • 4 1

  • lewy pas bo skręcamy w Gdynii w lewo

    Trzeci pas niestety niewiele wniesie bo wszyscy jadą tam gdzie są trzy pasy tylko dwoma, srodkowym i skrajnym lewym a prawy wolny na calej długości wiec dodatkowe pasy nic nie zmienią. Edukować kierowców ze jak w Gdyni skręca w lewo to nie zznaczy że na całej długości ma jechac lewym pasem.

    • 2 6

  • Jak to jest liczone ? (2)

    Czy tylko na jednej jezdni (np. w kierunku Gdyni), czy suma w obu kierunkach ?

    • 25 1

    • Oczywiście oba kierunki.

      • 4 0

    • Jest liczone na odcinku

      Reda-Wejherowo i potem podnoszone do potęgi 2, aby było przełożenie na obwodnicę.

      • 20 5

  • wyjdzie ustawa o kasacjji starych aut i od razu się przezedzi (1)

    spokojnie więc. 1/Czy lepiej wydać z publicznej kasy kilka/kilkanaście miliardów i to ojro na budowę kolejnej drogi 2/czy też lepiej przetrzebić trochę ten park maszynowy pełen starych wraków a z tego same zyski bo zwiększy się bezpieczeństwo, huty będą miały wsad do pieca a właściciel będzie zdrowszy bo zacznie chodzić piechotą. Pytanie retoryczne

    • 24 8

    • Sorry ale mój japończyk 12 lat

      Jest w lepszym stanie blacharsko/mechanicznym niż nie jeden 4 letni niemiecki czy francuski złom.

      • 6 4

  • Poludniowa i Zachodnia obwodnica Gdanska powinna byc szersza... Z Gdanska do Szczecina S6 jest potrzebna...

    • 9 4

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Bezpłatne badania dla kierowców zawodowych (1 opinia)

(1 opinia)
badania

Premiera MINI Cooper F66

Premiera MINI Cooper F66

Sprawdź się

Sprawdź się

Jakie zwierzę widnieje w logo Alfa Romeo?

 

Najczęściej czytane