• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Panda zwycięzcą Supertestu Ekonomii

ms
25 czerwca 2005 (artykuł sprzed 19 lat) 
Po ostatnich podwyżkach cen oleju napedowego i benzyny, które ostatnio kosztowały już odpowiednio 3,65 zł i 4,19 zł za litr, wzrośnie zapewne ilość aut przerabianych na napęd gazowy. Konserwatyści, którzy wolą nie gmerać w swoich samochodach powinni zdecydować się na auto ekonomiczne. Zdaniem Autoklubu Dziennikarzy Polskich powinni postawić na Fiata Pandę z napędem diesla.

Auta wyruszyły w liczącą 560 km trasę Warszawa-Płońsk-Olsztyn-Mrągowo-Pisz-Łomża-Mińsk Mazowiecki-Warszawa. Pomimo tego, że był to wyścig, ich kierowcy nie ruszali z piskiem opon. Dlaczego? Ponieważ ścigające się auta miały za zadanie pokonać ten dystans w jak najbardziej ekonomiczny sposób. Dlatego też producenci wystawili do wyścigu prawie same auta z napędem diesla.

Autoklub Dziennikarzy Polskich juz po raz drugi przeprowadził Supertest Ekoniomii. Podobna do ubiegłorocznej była trasa, tylko, że tym razem, kierowcy pokonywali ją w druga stronę. Ważną róznicą była na pewno zmiana ceny oleju napędowego, który podrożał z 3,26 zł do 3,65 zł za litr, czyli sporo ponad 10 proc. Cena benzyny zmieniła się w tym czasie znacznie mniej, z 3,96 do 3,99 zł za litr.

Zwyciezcą testu na najbardziej ekonomiczne auto został Fiat Panda 1.3 Multijet. Spalił jedynie 2,84 l paliwa na 100 km. Biorąc pod uwagę koszt auta, cenę oleju napędowego, a także zakładając, że auto przejedzie ok. 100 tys. km, organizatorzy testu wyliczyli, że pokonanie Pandą jednego kilometra kosztuje ok. 44 gr.

Drugie miejsce w konkursie zajął Citroen C3 1.4 Hdi, który na trasie spalił 2,86 l na 100 km, czyli minimalnie więcej niż Panda, a trzeba pamiętać o jego sporo większej wadze.

Renault Kangoo 1.5 dCi zadowolił się 3,91 l na setkę. Ci, którzy skazywali go na pożarcie ze względu to, że jest samochodem i wyższym, i cięzszym, przecierali oczy ze zdumienia.

Najekonomiczniejszym autem w klasie beznyniaków okazał się Mitsubishi Colt 1.1 l, który spalił 3,69 l na 100 km.
ms

Opinie (5) 1 zablokowana

  • dziś mamy 23.czerwiec...

    ...a tu już wiadomość z datą 25.czerwca...

    • 0 0

  • woow

    a moja panda 1.1 benzyniak pali 7/100; ((

    • 0 0

  • co za bzdury tam piszecie...

    a mój golf 1,3 przerobiony na gaz na trasie pali ok 6 litrów LPG, czyli jakieś 10,2 (wiec chyba gaz najbardziej sie oplaca)
    natomiast jesli chodzi o najbardziej ekonomicznego diesla to polecam Vw Lupo - po miescie pali ok 3,7 litra ON, a na trasie - 2,7 litra - to jest dopiero ekonomia (dodam jeszcze, że cena rocznego lupo nie przekracza ceny nowej pandy, wiec lepiej chyba kupic cos innego niz gównianą pandę; )

    • 0 0

  • takie testy to tylko na papierze ładnie wyglądają. W rzeczywistości żaden "normalny" kierowca nie jest w stanie się do tych wyników nawet zbliżyć...niestety. A potem wielkie reklamy bo auto pali np. 5l/100km, człowieczek sobie kupuje bo w to wierzy i płacze bo mu pali 9/100.

    • 0 0

  • Beznadziejne auto!!!!

    Dziwię się ludziom którzy kupują takie g.. (tak samo zresztą jak fabię). Ja za cenę pandy mam sprowadzonego super passata z 2003 roku. No ale taki jeden z drugim chodzi potem dumny jak paw, bo ma noofkę z saloonu!

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Pomorska Giełda Modeli Samochodów

kiermasz

Street Show 2024 (6 opinii)

(6 opinii)
79 - 99 zł
widowisko / show, zlot

Trójmiejski Grill Motocyklowy Moto-Zone

w plenerze

Sprawdź się

Sprawdź się

Co przedstawia logo Skody?

 

Najczęściej czytane