• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Paraliż drogowy na północy Gdyni. Wyraźna poprawa dopiero we wrześniu?

Patryk Szczerba
24 kwietnia 2024, godz. 11:30 
Opinie (202)

Korki dają się we znaki zwłaszcza po południu

Przebudowa ul. UnrugaMapka i związane z nią ostatnie zmiany w organizacji ruchu, zakorkowały północ Gdyni. Problemy występują zwłaszcza po południu. Spóźniają się też autobusy, a do tego pasażerowie muszą korzystać z prowizorycznego przystanku zlokalizowanego na... pasie ruchu jezdni Estakady Kwiatkowskiego. Taka organizacja ruchu ma obowiązywać do września.




Czy przez przebudowę ul. Unruga tracisz czas?

Przypomnijmy:

  • Zmiany zostały wprowadzone 13 kwietnia, na odcinku od estakady Kwiatkowskiego do ul. Nasypowej
  • Została zamknięta jezdnia ul. Unruga przy skrzyżowaniu z ul. Kwiatkowskiego, przy jednoczesnym udostępnieniu dla ruchu dwukierunkowego jezdni północnej na tym odcinku.
  • Nie działa sygnalizacja na skrzyżowaniu ul. Unruga i Kwiatkowskiego. Istniejące skrzyżowanie działa na zasadzie ronda.
  • Nie działa sygnalizacja świetlna na skrzyżowaniu ul. Unruga i Szlifierzy.
  • Nie ma możliwości skrętu w lewo z ul. Unruga w ul. Cechową.
  • Jezdnia ul. Szlifierzy w rejonie skrzyżowania z ul. Unruga jest zwężona do jednego pasa ruchu w każdym kierunku
  • Jezdnia ul. Unruga z obu stron skrzyżowania również jest zawężona do jednego pasa ruchu w każdym kierunku.


Prace, które trwają od listopada, prowadzi firma Strabag na bazie projektu za blisko 400 tys. zł. Strabag za prace budowlane zainkasuje blisko 31 mln zł. Zamówienie jest dofinansowane z rządowego programu Polski Ład.

Tak będzie wyglądała Unruga po remoncie Tak będzie wyglądała Unruga po remoncie

Natychmiast po zmianach ruchu pojawiły się wpisy w Raporcie z Trójmiasta, w których czytelnicy narzekali na zmiany w ruchu.

16:50 17 KWIETNIA

Oksywie - Obłuże (96 opinii)

Omijać szerokim łukiem Oksywie Obłuże. Unruga nasypowa cechowa i wszystko co do tych ulic stoi. U góry Dąbka do swiatel i wszystko co do Dąbka też stoi. Z cechowej na skrajną godzine czasu. Szkoda życia. Lepiej pieszo
Omijać szerokim łukiem Oksywie Obłuże. Unruga nasypowa cechowa i wszystko co do tych ulic stoi. U góry Dąbka do swiatel i wszystko co do Dąbka też stoi. Z cechowej na skrajną godzine czasu. Szkoda życia. Lepiej pieszo


- Kwiatkowskiego w górę stoi od Obłuża centrum, oba pasy. Unruga w stronę Oksywia stoi prawie już od Obłuża centrum. Jeśli ktoś mieszka na Oksywiu, to polecam zdrzemnąć się w aucie na poboczu lub podpalić śmietnik celem stworzenia prowizorycznego koksownika ulicznego - pisze jeden z czytelników.

Kierowcy za sytuację obwiniają byłe władze Gdyni



Inni zwracali uwagę na bierność inżynierów ruchu z powodu zmiany władzy w Gdyni.

- Fantastyczna niespodzianka na koniec urzędowania, panie Szczurek. Pół godziny jedziemy 200-metrowy odcinek na Bosmańskiej, przed rondem koło Lidla. Chamstwo od strony Marynarki Woj. nie puszcza z lewej - tu trzeba ustawić światła! Oczywiście nikt się tym nie zajmie, bo ci, co tracą stołki po wyborach, mają to gdzieś - komentują kierowcy.

Zmiany w organizacji ruchu nie są planowane



Czy w najbliższym czasie nastąpią zmiany drogowe na północy Gdyni?

- Kolejna większa zmiana organizacji ruchu nastąpi we wrześniu - odpowiada Magdalena Wojtkiewicz, rzecznik ZDiZ w Gdyni.
Na problem zwraca uwagę Aleksandra Kosiorek, nowa prezydent Gdyni. Zapowiada, że oprócz audytu finansowego, jednym z pierwszych działań będzie próba rozwiązania problemu korków generowanych przez przez przebudowę ulic Chwarznieńskiej i Unruga.

Przystanek na pasie estakady jest niebezpieczny



W ostatnich dniach napisał do nas także pasażer autobusu na temat przystanku w kierunku Oksywia i Pogórza, który został zlokalizowany na pasie ruchu jezdni Estakady Kwiatkowskiego.

- Peron przystanku został ułożony dla pasażerów z nierównych płyt betonowych. Jest on zdecydowanie za krótki, ponieważ płyty nie są wyłożone na całej długości przystanku wyznaczonej znakami poziomymi P-17, tzw. zygzakiem. Czasem kierowca, stojąc za innym autobusem, otworzy już drzwi, ale wtedy trzecie albo czwarte drzwi są już poza obszarem płyt i niekiedy na dodatek na wprost słupka. Osoba na wózku inwalidzkim, zwłaszcza elektrycznym, jak opuści już autobus, to pozostaje na peronie niczym wyspie, ponieważ nie ma jak bezpiecznie zjechać do poziomu jezdni - relacjonuje pan Mateusz.

ZKM i urzędnicy: nastąpiły zmiany



O sprawę zapytaliśmy urzędników. Przedstawiciele ZKM Gdynia przyznają, że z projektu tymczasowej organizacji ruchu wynikało, że peron przystankowy powinien wyglądać inaczej.

- Powinien być dłuższy (40 m) i znacznie szerszy (aż do barier energochłonnych). Przedstawiciele ZKM w Gdyni spotkali się w tej sprawie z wykonawcą, wnioskując o wydłużenie i poszerzenie peronu przystankowego. Wykonawca zapewnił, że ma to być wkrótce zrobione. Ma też zostać postawione tymczasowe zadaszenie (w postaci kontenera bez bocznej ściany) - wyjaśnia Marcin Gromadzki, rzecznik ZKM Gdynia.
W poniedziałek otrzymaliśmy odpowiedź z magistratu, którzy zapewnili, że doszło już do zmian. Peron jest dłuższy, zaś szczeliny między płytami zostały wypełnione destruktem asfaltowym - materiałem z rozbiórki). Ułożono również podjazdy na płyty z destruktu.

Stać już powinna także wiata z kontenera.

Co da przebudowa ul. Unruga w Gdyni?



  • Wzdłuż całego odcinka po stronie południowej zaprojektowano chodnik z kostki betonowej oraz ścieżkę rowerową o nawierzchni bitumicznej.
  • Po stronie północnej, na odcinku Kwiatkowskiego - CechowaMapka, powstanie chodnik z dopuszczeniem ruchu rowerowego o zmiennej szerokości dowiązany do istniejącego zagospodarowania terenów przyległych, miejscami ze ścieżką rowerową oraz miejscami postojowymi równoległymi (łącznie 13 miejsc postojowych, w tym 3 dla osób z niepełnosprawnościami).
  • Na odcinku od ul. Cechowej do ul. BosmańskiejMapka, po stronie północnej, powstanie chodnik o zmiennej szerokości dowiązany do istniejącego zagospodarowania terenów przyległych oraz ścieżka rowerowa i miejsca postojowe równoległe.
  • Na północnych wlotach podporządkowanych (za wyjątkiem ul. Cechowej) w celu zwiększenia bezpieczeństwa pieszych i rowerzystów pojawią się wyniesione przejścia i przejazdy rowerowe.
  • Na skrzyżowaniu ul. Kwiatkowskiego i UnrugaMapka, na wlotach północnym i wschodnim, pojawią się chodniki i ścieżki rowerowe wraz z przejściami i przejazdami w dowiązaniu do istniejących oraz projektowanych.
  • Zatokę autobusową wyznaczono na wlocie południowym w celu wyeliminowania konieczności wjazdu autobusów jadących z ul. Kwiatkowskiego z kierunku południowego w kierunku zachodnim i północnym, w ul. Unruga, a następnie wykonania manewru zawracania.

Dodatkowo w rejonie skrzyżowania ul. Unruga i FlisakówMapka nie będzie skrętu w lewo z ul. Unruga z kierunku wschodniego. Dopuszczony zostanie skręt pojazdów z ul. Flisaków w kierunku ul. Kwiatkowskiego oraz wyznaczono dodatkowy pas dla tych pojazdów.

W obrębie skrzyżowania wyznaczono wyniesione przejście i przejazd rowerowy przez ul. Unruga.



Skrzyżowanie Unruga z CechowąMapka będzie czterowlotowe



Kolejne skrzyżowanie ul. Unruga z ul. Cechową/Szlifierzy zaprojektowano jako czterowlotowe z sygnalizacją świetlną.

- Na wlotach wschodnim i zachodnim wyznaczono po trzy pasy (jeden dla pojazdów skręcających w prawo i do jazdy na wprost dla autobusów, drugi do jazdy na wprost i trzeci do skrętu w lewo). Za skrzyżowaniem w obu kierunkach zaprojektowano przystanki autobusowe. Wokół całego skrzyżowania zaprojektowano przejazdy dla rowerzystów i przejścia dla pieszych. Natomiast skrzyżowanie ul. Unruga z RobotnicząMapka także będzie czterowlotowe - bez możliwości skrętu w lewo - ze względu na znikomy udział relacji. W obrębie skrzyżowania wyznaczono przejście dla pieszych przez ul. Unruga w formie wyniesionej - informują urzędnicy.
Z kolei skrzyżowanie ul. Unruga z BosmańskąMapka będzie miało postać małego ronda z jednym pasem ruchu oraz z dodatkowymi pasami poza tarczą ronda dla najbardziej obciążonych relacji (Bosmańska - Unruga Zach. i Unruga Zach. - Unruga Wsch.). W celu zwiększenia bezpieczeństwa pieszych i rowerzystów na każdym wlocie i wylocie zaprojektowano wyniesione przejścia i przejazdy dla rowerzystów.

Miejsca

Opinie (202) 2 zablokowane

Wszystkie opinie

  • (4)

    Szczurka już nie ma, miejmy nadzieję, że niedługo wszystko powróci do normy.

    • 32 13

    • Normą od przełomu wieków jest coraz większy korek w peryferyjnych lokalizacjach (1)

      bo koncepcja "samochodem wszędzie" nie wytrzymała starcia z realiami w żadnym kraju

      • 6 11

      • spoko, zrobią SKM na północ Gdyni

        zrobią, prawda?...

        • 2 0

    • Niedługo to zatęsknisz za Szczurkiem. (1)

      Kasa na inwestycje drogowe zostanie obcięta bo są ważniejsze sprawy w mieście.

      • 3 3

      • Jakie inwestycje drogowe? :) jakoś dużo się nie działo

        • 2 2

  • Opinia wyróżniona

    obecna sytuacja jest nie do zycia (3)

    • 34 6

    • to pomyślcie co przeżywali mieszkańcy Dąbrowy przez ostatnie 3 lata (1)

      jak budowali trasę kaszubską i węzeł Karwiny

      • 5 0

      • Dlatego też poleciał Szczurek!

        To były tygodnie życia spędzone w mega korkach!
        Zresztą teraz też tak jest na Sopockiej po zmianie skrzyżowania na Strzeleckiej!

        Znowu stoimy!!!

        • 5 0

    • To jest nie do opisania.

      To kompletnie zabije tą dzielnicę, do tego przebudowa jest kompletnie bez sensu. Dalej bedzie JEDEN pas w każdym kierunku plus buspas wiec jakis i**ota to zaplanował.

      • 0 0

  • głosowali na nich ponad 20 lat to niech maja prezent pożegnalny :D (1)

    • 44 7

    • Żeby nie było jak na Witominie remont kawałka ulicy ponad 2 lata i nic się nie dzieje. Piękne zakończenie kadencji.

      • 1 0

  • Opinia wyróżniona

    Najpierw budowac. A potem sprawdzic czy sie da wyjechac. Tak to działa, prawda? (21)

    Przeciez kilka lat temu to byly tereny gdzie psy odbytami szczekały. A teraz dom na domu. A droga pozostała jedna i ta sama.
    Kiedy tunel pod wejsciem do portu ??

    • 125 18

    • Jutro o 13.00

      • 2 3

    • Tunel (5)

      Tunel to mrzonka. Nic nie rozwiaze a wrecz utrudni. Kto mialby tym tunelem jezdzic? Wojskowi do portu i troche studentow? Na oksywie potrzebna jest szybka kolej co 10 minut a nie tunel za miliardy.

      • 22 4

      • Powiedz to uzytkownikom tunelu w gdansku (3)

        • 4 3

        • Powiedz to mieszkańcom Wyzwolenia. (2)

          Bardzo ucieszyli się z tunelu.

          • 2 2

          • rozumiem cale miasto powinno dostosowac sie do woli mieszkancow ul wyzwolenia, tak? (1)

            • 2 3

            • Tak

              Tak

              • 0 0

      • Górnicy z węglem

        • 1 0

    • Po co tunel do centrum (4)

      ...taniej wyjdzie kolej linowa nad wejściem do portu wożąca pasażerów z Oksywia do centrum w ciągu paru minut. Ruch aut do centrum powinien być ograniczony.

      • 9 7

      • Tak, to tez jest opcja!

        • 3 1

      • Pomysl (2)

        Pomysl z poczatku wydaje sie szalony, ale po zastanowieniu nie jest taki zly. Jeden dworzec w okolicach starego koscioa na oksywiu ale gdzie mialby byc drugi? Ale realnie myslac. Jedynie kamienna góra.

        • 3 1

        • Można estakadę postawić na słupach w wodzie, wokół portu, (1)

          Wtedy może zaczynać się i kończyć na niskim poziomie, jedynie w środku zrobić dużo wyżej żeby statki mogły przepływać. Coś podobnego zrobiono w Hamburgu - most Kohl-Brand.
          Ale Niemcy potrafią, w Polsce urzędnicy o własne nogi się przewracają.

          • 1 0

          • nawet na pontonach by można...

            • 0 0

    • Dlatego developer powinien miec warunek obowiazkowy , ze jak chce budowac mieszkania to musi zrealizowac takze infrastrukture dojazdowa w okolicy

      • 12 1

    • zaraz jak oddadzą obwodnicę witomina

      • 5 0

    • albo most ? (2)

      • 1 1

      • Tylko nie most (1)

        No chyba ze port zewnetrzny kiedys powstanie. Most musialby bys wiekszy niz estakada. To juz taniej by bylo wyburzyc wreszcie i wybudowac od nowa lepsza estakade.

        • 2 0

        • najpierw zobacz jak wygląda Unruga w okolicach Stoczni MW i AMW. Do portu wojennego przybijają czasem Natowskie okręty i jak tak sobie patrzą na ten krowidołek rodem z trzeciego świata (dziurawe drogi, samochody na chodnikach, syf przy tych magazynach) to pewnie myślą, że do Bangladeszu przypłynęli.

          • 2 0

    • Tunel? (2)

      Nigdy nie było takich planów. Kto miałby za to zapłacić? Już niebawem wchodzą podatki dla posiadaczy aut spalinowych, dużo pójdzie na złom, korki znikną.

      • 6 11

      • Nie od spalinówek, a od 18 letnich i starszych strucli.

        • 0 3

      • Te plany były jak Gdynia zaczęła się budować. Śmiało można napisać że prawie 100 lat temu. Jeśli się jest przyjezdnym trzeba się po prostu zapytać albo przeczytać książkę lub materiały w internecie. Proste , prawda ?

        • 2 3

    • nie tunel, ale wysokowodna /zwodzona kładka pieszo-rowerowa z przedłużeniem drogi dla rowerów do Placu Kaszubskiego

      byłaby dużo tańsza od tunelu i na pewno przyciągnęłaby uwagę wielu dziennikarzy pisujących o wejściu Gdyni na ścieżkę zrównoważonego rozwoju systemu komunikacyjnego. Tunel (w domyśle: dla samochodów) wlałby tylko kolejne tysiące samochodów mieszkańców sąsiednich gmin chcących dotrzeć do pracy w biurowcach położonych w centrum Gdyni. Bez sensu.

      • 4 3

  • "W obrębie skrzyżowania wyznaczono wyniesione przejście i przejazd rowerowy przez ul. Unruga." Tak na mocno obciążonym przejściu dla pieszych który wstrzymuje ruch na Unruga zostało zaprojektowane wyniesienie. Oznacza to że po przebudowie będzie jeszcze gorzej bo nie dość że wstrzmywać będzie duży ruch pieszych to dodatkowo wyniesienie wymuszać będzie bardzo niskie prędkości. Brawo MŁ brawo uzgodnienia Wydziału Inwestycji

    • 41 6

  • ekipa z ZDiZ spakowana ?

    • 51 5

  • Pocałunek śmierci poprzedniej ekipy.

    • 48 5

  • (1)

    Klatwa Szczurka.20 lat nie robione nic I mamy co mamy.

    • 47 11

    • zbuk szczura

      20 lat nierobienia czegokolwiek musi wyjść czkawką, zwłaszcza tym którzy głosowali na tego bałwana. Pogórze i Obłuże zawsze dawało się wkręcać w triki szczura o SKM na Oksywie i inne bajeczki, niech teraz płacą za 80% poparcie dla lenia.

      • 6 1

  • Opinia wyróżniona

    Niestety (6)

    Tak jak na Witominie, nie liczył bym na te podane terminy. Trzymajcie się tam!

    • 172 6

    • na Witawie to już przesada, tam już dano to coś powinno być skończone!!! (3)

      • 17 0

      • Ścieżka rowerowa (2)

        musi być perfekcyjnie zrobiona, a nie na odwal. Nie po to jest ten remont, żeby kierowy mieli lepiej, tylko rowerzyści.

        • 9 6

        • I słusznie. (1)

          • 1 4

          • Gdyby robili to z głową

            To tak, ale robia bez

            • 1 0

    • Na Witominie działa MTM. Chwarzno przebudowywał Strabag. Zupełnie inna kultura pracy. Wszystko było w terminie

      • 2 0

    • Ale ...

      .. na Obłużu z plakatu wyborczego spoglądał Łucyk ze Szczurkiem, więc będzie chyba ...

      • 1 0

  • (3)

    Gdyby Sczurek lub Łucyk mieszkali w północnej części naszego miasta korków by nie było bo jak władza może stać w korku....

    • 53 5

    • Przecież korki wywołują kierowcy (2)

      spoza Gdyni. Już niebawem wejdą nowe opłaty dla posiadaczy aut i opłaty za wjazd do miasta. Korki automatycznie znikną.

      • 2 7

      • Taa (1)

        bo mało kierowcy płacą w paliwe podatków. Wincyj wincyj

        • 1 4

        • Na drogi miejskie w paliwie? Okrągłe zero.

          • 5 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Gdańska Liga Rallycross Modeli RC

30 zł
zawody / wyścigi

Distinguished Gentleman's Ride (1 opinia)

(1 opinia)
w plenerze, zlot, imprezy i akcje charytatywne

Event w Audi City Gdańsk

warsztaty, dni otwarte

Sprawdź się

Sprawdź się

W którym roku odbył się pierwszy przejazd przez Trójmiasto Mikołajów na motocyklach?

 

Najczęściej czytane