• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Parkingowy chaos na ul. Wajdeloty

Krzysztof Koprowski
27 grudnia 2013 (artykuł sprzed 10 lat) 

Parkujące samochody na rondzie utrudniają przejazd nie tylko innym kierowcom aut osobowych, ale także autokarów.


Mimo że remont ulicy Wajdeloty trwa już kilka miesięcy, to kierowcy wciąż nie chcą zastosować się do nowego sposobu parkowania. Utrudniają tym samym swobodne poruszanie się pieszym, ale także kierowcom innych aut.



Przebudowa ul. Wajdeloty zobacz na mapie Gdańska trwa od lutego br. Do tej pory robotnikom udało się na znacznej części położyć nową nawierzchnię, wykonać zatoki postojowe oraz chodniki.

Niestety pierwsze efekty rewitalizacji niweczą kierowcy, którzy stawiają swoje auta na niemal każdym wolnym miejscu. Niektórym na tyle mocno w krew weszło parkowanie skośne, że próbują je stosować także w zatokach równoległych do jezdni.

Zastawione są chodniki wokół ronda zobacz na mapie Gdańska (a także jezdnia na środku), w obrębie niewykończonych przejść dla pieszych, a także niemal wszędzie tam, gdzie nie ma jeszcze słupków.

  • W wielu miejscach na chodnikach widać już plamy po wycieku płynów eksploatacyjnych z samochodów.
  • Plama po wycieku płynów eksploatacyjnych.
  • Auta w obrębie ronda utrudniają swobodne przejście pieszym.
  • Auta w obrębie ronda utrudniają swobodne przejście pieszym.
  • Auta w obrębie ronda.
  • Auto zaparkowane na przejściu dla pieszych.
  • Auto zaparkowane w obrębie ronda.
  • Kierowcy parkują również na środku ronda.
  • Auta blokują jeden kierunek ruchu na fragmencie, gdzie obowiązuje ruch dwukierunkowy.
  • Kierowcy parkują w najróżniejszy sposób.
  • Mimo wykonania zatok postojowych równoległych do jezdni, kierowcy parkują skośnie.
  • Po prawej auta zaparkowane także tam, gdzie nie przewidziano zatok postojowych.
  • Kierowcy wybierają nawet te miejsca, gdzie nie można zaparkować auta równolegle do jezdni.


Jak walczyć z niewłaściwym parkowaniem na ul. Wajdeloty?

- Samochody parkujące niezgodnie z przepisami potrafią zablokować ruch w obrębie ronda. Udało mi się uchwycić sytuację, gdy autokar nie mógł pokonać tego miejsca, a tuż zanim utworzył się korek - pisze pan Artur, który przesłał do nas film.

Czytelnik zwraca również uwagę, że sytuację komunikacyjną utrudniają także kierowcy, którzy upodobali sobie parkowanie na pasie ruchu między rondem a ul. Waryńskiego zobacz na mapie Gdańska.

- Gdy panował tam ruch jednokierunkowy, kierowcy parkowali po jednej stronie. Obecnie, mimo że obowiązuje obecnie tutaj ruch dwukierunkowy, to kierowcy nadal zostawiają auta - tak, jakby organizacja ruchu nie uległa zmianie. Gdy jedziemy od ul. Waryńskiego i naprzeciwko jedzie również inny kierowca, trzeba cofać się aż do skrzyżowania, bo nie ma możliwości, by się minąć.

Problem nieprawidłowo zaparkowanych aut znany jest Zarządowi Dróg i Zieleni, który odpowiada za tę inwestycję.

- Parkowanie na odcinku dwukierunkowym to kwestia łamania przepisów przez kierowców. Wokół pobliskiego ronda staną natomiast granitowe słupki, które uniemożliwią parkowanie na chodniku. Nie planuje się jednak słupkowania pierścienia samego ronda - informuje Katarzyna Kaczmarek, rzecznik ZDiZ w Gdańsku.

Ze złym zachowaniem kierowców walczą również strażnicy miejscy. Ci jednak, biorąc pod uwagę prace budowlane i związane z tym niedogodności, starają się być wyrozumiali.

- W tym rejonie na ogół stosowane są pouczenia zamiast manadatów - mówi Karolina Podoska, młodsza inspektor ds. komunikacji społecznej, która jednocześnie przypomina: - Jeżeli w trakcie remontu zasłonięty jest znak, to zastosowanie mają ogólne przepisy ruchu.

Prace budowlane zakończyć się powinny do 15 listopada 2014 r. Wykonawca robót w momencie odbioru ma obowiązek przekazać chodniki czyste, bez plam od płynów eksploatacyjnych źle zaparkowanych samochodów.

Miejsca

Opinie (296) 2 zablokowane

  • (4)

    Najlepiej jest obarczyć winą kierowców -.-'
    a gdzie niby ci mieszkańcy mają parkować? Zbyt mało miejsc teraz zrobili!

    • 10 14

    • ciekawe (2)

      ile średnio jest tam samochodów na jeden mieszkanie/rodzinę

      żyjemy w mieście, jest alternatywa dla auta. i to o wiele od niego tańsza. a spacer też nikomu nie zaszkodzi.

      • 9 3

      • dlaczego chcesz dyktowac innym jak maja zyc? (1)

        Typowy socjalista....

        • 2 4

        • nie udawaj sprawiedliwego

          opłaty za parkowanie to nie socjalistyczny podatek ale stosowanie liberalnej zasady obciążania sprawcy kosztami zewnętrznymi ponoszonymi przez innych - np. pieszych z wózkami. Opłaty także zwiększają rotację czyli są korzystne dla kierowców, którzy nie decydują się zostawiać samochodu na 8 godzin na miejscu, które może być bardziej produktywnie wykorzystane.

          • 2 0

    • Mieszkańcami sobie gęby nie wycieraj - my mamy gdzie parkować

      W weekend jest pusto, bydło robi się w środku tygodnia jak zjeżdżają się tutaj mistrzowie parkowania. Nie mogę doczekać się parkometrów w tym rejonie.

      • 13 2

  • Nie umiecie żyć bez zakazów (23)

    Sedno Waszego istnienia to zabraniać, utrudniać, donosić.
    Na każdego spoglądacie jak na złoczyńcę.
    Blokada na kołach to sukces o jakim wspominać będziecie następny tydzień.
    Wszystko musi być urządzone pod Wasz egoizm.
    Mieszkacie w przestrzeni publicznej, w mieście a mentalnie siedzicie z sierpem na miedzy warcząc na każdego kto się do niej zbliży.

    • 9 22

    • a parkowanie na środku ronda (20)

      i na chodniku, blokując ruch pieszych i innych pojazdów to co innego niby jest, jak nie egoizm?

      egoistami są kierowcy, którzy najchętniej każdy wolny skrawek przestrzeni przekształciliby na miejsce parkingowe.

      tak nie wyglądają nowoczesne miasta. tam dominuje komunikacja zbiorowa, piesza i rowerowa.

      • 14 7

      • nie, to nie egoizm (8)

        a konieczność.
        Być może części z Was wystarcza rower lub autobus, inni potrzebują auta.
        Są nowoczesne miasta bez komunikacji zbiorowej...

        • 4 15

        • te miasta lokują się w dolnych rejonach rankingów jakości życia (7)

          • 10 4

          • (6)

            można z Tobą pisać telenowele.
            Rozumiem, że mieszkańcy Los Angeles marzą o mieszkaniu w Gdańsku bo mamy komunikację zbiorową?

            • 4 10

            • (2)

              Jak tępym trzeba być aby Gdańsk przyrównywać do LA...... OMG.
              Pozujesz na jakiegoś filozofa, który zawsze wie lepiej i nic go nie obchodzą zakazy, nakazy i ograniczenia, sam sobie sterem i okrętem. Czas dorosnąć.

              • 5 2

              • Jestem tępy polemizując z oszołomem? (1)

                Mam po prostu dosyć pętaków którym wydaje się lepiej jak inni powinni żyć

                • 3 2

              • weź Cejrowskiego i do Ekwadoru jedźcie

                • 1 1

            • znam kilku takich (2)

              nie chodzi tylko o komunikację zbiorową, ale kształtowanie miasta pod potrzeby ludzi, a nie tylko ludzi chcących wszędzie (nawet na małe odległości) dojeżdżać samochodem i tam za darmo parkować. Nie udawaj antykomunisty - bo nawet pseudoliberałem nie jesteś.

              • 2 1

              • (1)

                bełkoczesz Przyjacielu ....
                Co do opłat, podnieście je maksymalnie, nawet niedorzecznie i obserwujcie jak miasto pustoszeje.

                • 0 1

              • Opustoszeje jak starówka w Toruniu czy Poznaniu - tam wicher hula po pustych lokalach, trawa porasta chodniki... a kiedyś tętniło życiem! Wśród rzędów zaparkowanych samochodów przewijali się zamożni ludzie, a lokale pękały w szwach!

                • 2 0

      • "dominuje komunikacja piesza i rowerowa" (10)

        LOL

        • 1 10

        • tak, w nowoczesnych i przyajznych ludziom maistach dominuje komunikacja piesza i rowerowa (7)

          Zobacz sobie na wikipedi hasło "Modal share" i tam możesz sobie sortować listę miast po udziale danego środka transportu.
          Samochód jest dominującym środkiem transportu wyłącznie w Stanach i Australii.
          I z reguły widać wyraźna zależność miedzy jakością życia w mieście a dominującym sposobem transportu -na niekorzyść samochodów.

          np dla dużych (>1M mieszkańców ) miast udział wygląda tak:
          Miasto; piechotą; rower; komunikacja publiczna; samochody prywatne
          France Paris 61% 3% 27% 9%
          Japan Tokyo 23% 14% 51% 12%
          India Mumbai 27% 6% 52% 15%
          Bogota 15% 2% 64% 19%
          India Delhi 21% 12% 48% 19%
          China Shanghai 27% 20% 33% 20%
          China Beijing 21% 32% 26% 21%
          Barcelona 40% 2% 33% 25%
          Austria Vienna 28% 6% 39% 27%
          New York City 10% 1% 55% 29%

          • 8 1

          • (1)

            W końcu zrozumiałem dlaczego wszyscy chcą do Stanów i Australii.

            • 4 8

            • w Stanach i Australii wiele miast (zwłaszcza ich centrów)

              przekształca się na przyjazne dla ludzi

              • 1 0

          • internet jest pełen bzdur (3)

            czego dowodem jest Twoja obecność.
            Każde miasto jest inne i jakikolwiek procent nie świadczy o tym, że gdzieś jest lepiej.
            Te liczby jak każde inne różnić się będą zależnie od przyjętej metody badawczej. Inne będą wnioski zwłaszcza gdy podchodzimy do liczb z pasją udowodnienia racji inne gdy obiektywnie.
            Porównujesz miasta takie jak Bogota czy Delhi z Paryżem, Tokio. Co to ma dowodzić?
            Mimo tego ciekaw jestem jak na tle tych miast wypada Gdańsk

            • 2 9

            • (2)

              Cieszę się, że zainteresowały cie moje "bzdury" aczkolwiek trochę za bardzo ekstrapolujesz z tym dowodem bo wyszło ci coś mało logicznego.
              Te liczby to nie jest żaden dowód - to po prostu lista dużych miast z małym udziałem ruchu samochodowego. Resztę danych znajdziesz w wikipedii. A akurat Paryż czy Tokio są dość wysoko w rankingach jakości życia.
              Miedzy inni dlatego właśnie, że nie są samochodowa monokulturą. O takim sztandarowym przykładzie jak Kopenhaga nie będę nawet wspominał.

              Chcesz dane dla Gdańska? Proszę:
              z raportu Civitas Mimosa ( http://www.civitas.eu za 2009 rok:
              samochód osobowy: ~40%
              zbiorkom: ~37%
              pieszo+rower: ~23%, w tym rower ok 2-3%

              I jeszcze często przytaczana ciekawostka - ilość samochodów na 1000 mieszkańców:
              Gdańsk - 450
              Berlin - 340

              jak widzisz dominuje u nas samochód, rozpleniła się ta zaraza strasznie i naprawdę jest z czego śmiało kroić

              • 7 2

              • napisz jaki liczby będą Ciebie satysfakcjonowały?

                • 0 3

              • rozplenila sie zaraza

                Wielbicieli Kopenhagi ktora jest taka jak dunczyki nuuuuuuuda

                • 0 2

          • Zapomniałeś o innych przyjaznych mieszkańcom miastach, gdzie nie ma problemu z samochodami. Oto kilka wartych naśladowania przykładów.
            Pjongjang - Korea Północna
            Dhaka - Bangladesz
            Asmara - Erytrea
            Harare - Zimbabwe

            • 2 2

        • ......... (1)

          piesi chodzą jak chcą , a na znaku dla zaopatrzenia (czyli tylko do 30 min) stoi cały dzień ten sam samochód i pewnie cieszy się , że udało mu się zaparkować ... rewitalizacja Wajdeloty spowodowała między innymi to , że jest mniej miejsc do parkowania ... zatem kto pierwszy ten lepszy , a dopiero się zacznie jak się skończy rewitalizacja ....

          • 4 2

          • uratuje Was Metropolia..;)

            Hi hi

            • 0 0

    • O nie nie, mój drogi. To stawianie samochodu w poprzek chodnika, na trawniku czy na miejscu dla niepełnosprawnych to jest czysty egoizm. Bo ja mam samochód i muszę zaparkować!!

      • 5 0

    • z sierpem i mlotem

      Dokladnie rzecz biorac...;)
      Tak bylo fajnie w PRL - kiedy samochody mieli tylko nasi z partii i mozna bylo donosic i utrudniac do woli zycie zwyklym ludziom

      • 1 2

  • MMM

    Większość kierowców to idioci. Trzeba było zobaczyć co się działo jak zamknęli ulicę - stoi znak jak byk - ulica ślepa i co - i tak wszyscy wjeżdżali i nagle zdziwienie "jak to?"

    • 14 1

  • A niech sie wreszcie te pseudorobotniki zwezmą do pracy i przestana udawać ,że coś robią, bo do końca nie skończą.2014 (1)

    • 2 6

    • PKM szybciej wybuduja

      Niz Wajdeloty 400m zrewitalizuja...;)

      • 0 1

  • A może jednak warto zrobić barierkę wokół ronda?

    Tak było w oryginale.

    • 4 1

  • tej patologi raz dziennie manatady 100 zł i 1 pkt

    straszne towarzystwo tam mieszka. Odnowia budynki ale mieszkańców juz nie !

    • 6 8

  • Jak pseudo byznesmeni w yarisach i tym podobnych wyjada na trasy to pusto wszedzie

    Jak ta szarancza wraca do domow to sie jazda zaczyna

    • 5 2

  • Wktótce nastąpią zmiany. (5)

    Działalnność gospodarcza w parterach budynków mieszkalnych, bo ona jest źródłem ilości parkujących samochodów zostanie przeniesiona do parków biurowych jak Arkońska, Towers, Olivia Gate. Tosą miejsca przygotowane na zwiększoną liczbę pojazdów. W kwartałach mieszkalnych pozostaną mieszkańcy i drobne sklepiki jak piekarniczy, kwiaciarnia.

    • 3 8

    • Przykro mi ... (1)

      ... ale to bzdura.
      1.
      Nie każda firma ma ochotę lokować się w biurowcach. Są klienci na duże biurowce, są tqcy którzy preferują mniejsze budynki biurowe, są w końcu tacy dla których lokalizacja w budynkach biurowych nie wchodzi w rachubę.
      2.
      Budynki biurowe nie zapewniają odpowiedniej ilości miejsc parkingowych - ale to "zawdzięczamy" myśleniu (czy raczej jego braku) ze strony planistów miejskich.

      • 6 3

      • budynki biurowe nie zapewniają odpowiedniej ilości miejsc parkingowych

        bo jaśnie pan developer nie chce budować podziemnych parkingów, a liczy na to, że miasto da mu hektar za darmo. TY też na to liczysz?

        • 0 2

    • Każdy lokuje swą działalnośc (1)

      tam gdzie uważa.
      Żaden developer, urzędnik nie może nakazać gdzie ma ona być prowadzona.
      Jeśli by tak miało być, WITAMY w KOMUSZYM RAJU!!!

      • 3 3

      • urzednicy by tak chcieli

        Wiec mozesz sie zdziwic....
        Juz manipulacje strefa parkowania na Glownym Miescie sa dowodem - pod haslem zwiekszenia uslug ha ha uslugi ale bez dojazdu lub z wielkimi utrudnieniami

        • 0 2

    • A co jest w tej chwili na parterach domów na Wajdeloty? Ponadnarodowe koncerny? Czy drobni przedsiębiorcy?

      • 4 0

  • Zobaczymy jak miasto odbierze te chodniki z plamami oleju.

    Firma Poldróg daje ciała bo to ona powinna pilnować porządku na budowie.

    • 8 1

  • a po H tam sie pchaja autokary ?

    ?

    • 11 3

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Gdańska Liga Rallycross Modeli RC

30 zł
zawody / wyścigi

Distinguished Gentleman's Ride (1 opinia)

(1 opinia)
w plenerze, zlot, imprezy i akcje charytatywne

Event w Audi City Gdańsk

warsztaty, dni otwarte

Sprawdź się

Sprawdź się

Cullinan to luksusowy SUV marki:

 

Najczęściej czytane