• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Parkowanie w Gdańsku będzie droższe niż bilet na komunikację miejską

Krzysztof Koprowski
21 marca 2019 (artykuł sprzed 5 lat) 
Nowy cennik zacznie obowiązywać we wrześniu, zaś nowe granice SPP najwcześniej za kilka tygodni. Nowy cennik zacznie obowiązywać we wrześniu, zaś nowe granice SPP najwcześniej za kilka tygodni.

Już wkrótce przestanie się opłacać celowe unikanie opłat w Strefach Płatnego Parkowania w Gdańsku. Projekt uchwały, który za tydzień trafi na sesję Rady Miasta, zakłada wzrost opłaty karnej z 30-50 zł do 130-200 zł, czyli do poziomu opłat za brak biletu w tramwaju czy autobusie. Planowana jest także podwyżka cen za parkowanie oraz zwiększenie stref poboru opłat.



Ile powinny wynosić opłaty w Strefach Płatnego Parkowania?

W czwartek 28 marca na sesję Rady Miasta Gdańska skierowana zostanie uchwała zmieniająca dotychczasowe opłaty i granice Stref Płatnego Parkowania w mieście.

Dokument ten będzie przełomowy, ponieważ po raz pierwszy od wielu lat wzrosną ceny za parkowanie, które będą od teraz mniej atrakcyjne od cen biletów na komunikację miejską (bilet jednorazowy ZTM kosztuje dzisiaj 3,20 zł, zaś godzinny - 3,80 zł):

  • pierwsza godzina postoju będzie kosztowała 3,30 zł
  • druga godzina - 3,90 zł (obecnie 3,60 zł)
  • trzecia godzina - 4,60 zł (obecnie 4,30 zł)
  • czwarta i każda kolejna godzina 3,30 zł (obecnie 3 zł)


Przypomnijmy, że to znacznie niższa stawka, niż dopuszczalne przez ustawę ok. 9 zł za godz. w centrum miasta.

200 zł za brak wniesienia opłaty za parkowanie



Projekt uchwały zakłada również zwiększenie kar za parkowanie bez opłat. Dotychczas zdarzało się, że kierowcy celowo nie płacili, bo w najgorszym razie groziła im opłata dodatkowa w wysokości zaledwie 30 lub 50 zł (30 zł - dwa razy w roku, przy płatności w ciągu siedmiu dni).

Po zmianach opłata karna wyniesie 130 lub 200 zł (130 zł - dwa razy w roku przy płatności w ciągu siedmiu dni), czyli będzie zbliżona do opłaty za brak biletu w autobusie i tramwaju, gdzie trzeba zapłacić 133 zł (płatność w ciągu siedmiu dni) lub 190 zł (w terminie późniejszym).


[Artykuł z 2017 r.] Kierowcy traktowani lepiej niż pasażerowie



10 zł za pierwsze auto, 30 zł za drugie i 40 zł za każde kolejne



Zmianie ulegnie także wysokość ryczałtu, jaki za parkowanie w strefie płacą ich mieszkańcy. Opłata miesięczna dla pierwszego auta mieszkańca strefy PP nadal będzie wynosić 10 zł (120 zł rocznie). Jednak za drugi pojazd trzeba będzie zapłacić 30 zł miesięcznie (360 zł rocznie), a za trzeci i każdy kolejny - odpowiednio 40 i 480 zł.

Co ważne, z opłat zryczałtowanych dla mieszkańca nie będą mogły korzystać już osoby legitymujące się umową użyczenia pojazdu. Bez zmian pozostaną natomiast abonamenty dla osób prowadzących działalność gospodarczą w granicach SPP.

Wyższe opłaty za parkowanie od 9 września



Możliwość wprowadzenia wyższych opłat za parkowanie to efekt zmiany ustawy procedowanej już od 2017 r. i ostatecznie przegłosowanej niemal jednogłośnie w Sejmie (za 422 posłów, 5 przeciw, 0 wstrzymujących; Senat nie wniósł poprawek) w połowie 2018 r.

Ponieważ ustawa zakłada vacatio legis do 5 września 2019 r., w uchwale RMG wprowadzenie nowych opłat przewidziano dopiero 9 września 2019 r.

Wkrótce opłatami może zostać objęta m.in. ul. Długie Ogrody oraz inne ulice w tej części Śródmieścia. Wkrótce opłatami może zostać objęta m.in. ul. Długie Ogrody oraz inne ulice w tej części Śródmieścia.

Nowe granice Stref Płatnego Parkowania



Znacznie szybciej, bo już 14 dni od ogłoszenia uchwały przyjętej przez radnych miejskich, mogą wejść w życie korekty granic i godzin obowiązywania SPP:

Nowością będzie także wydłużenie godzin obowiązywania SPP do godz. 20 na terenie Głównego Miasta (teraz trzeba płacić do godz. 17). Do godz. 20 będzie trzeba też płacić za postój na ul. 3 Maja.

Zmiana granic SPP otwiera drogę do poboru opłat



Przypomnijmy: w przypadku ustalenia nowych granic SPP pobór opłat rozpoczyna się dopiero w momencie wyznaczenia jej w terenie poprzez wymalowanie miejsc, montaż znaków i parkometrów. Przyjęcie uchwały z nowymi granicami jedynie otwiera drogę do rozpoczęcia takich działań.

Łatwiej o mandat za wykroczenia drogowe



Opinie (569) 10 zablokowanych

  • Jak kogoś stać na nowy samochód i parkowanie to i tak samochód wybierze (49)

    • 210 61

    • niech sobie wybiera co chce, ale niech nie myśli, że koszty generowane przez niego będą ponoszone przez współmieszkańców (24)

      jak na razie to mieliśmy przez wiele lat do czynienia z prywatyzowaniem korzyści i upublicznianiem kosztów korzystania z samochodów prywatnych.

      • 38 26

      • (21)

        co to znaczy upublicznianie kosztów korzystania z samochodów prywatnych? Skarbonki wisiały na samochodach i trzeba było w nie wrzucać? Podatek na warsztaty sam. płaciłeś?

        • 15 20

        • (20)

          To znaczy, że kierowcy mimo lamentów na akcyzy itd. nie pokrywają nawet bezpośrednich kosztów budowy i utrzymania infrastruktury. Więc dorzucają się do niej niezmotoryzowani.

          • 12 16

          • (2)

            "To znaczy, że kierowcy mimo lamentów na akcyzy itd. nie pokrywają nawet bezpośrednich kosztów budowy i utrzymania infrastruktury"

            podatki zawarte w paliwach to 22% budzetu
            wydatki na infrastrukture to 13% bnudzetu
            wiec kierowcy nie dosc placa to jeszcze sponsoruja innych
            wiec powiedz klamco czemu łzesz?

            • 10 3

            • Bzdura totalna. Ty nawet chyba nie umiesz podsumować akcyzy i opłaty paliwowej (1)

              i podzielić tego przez budżet (który nawet nie wymaga sumowania) jak Ci wychodzi 22%. Kierowcy pokrywają nieco powyżej 1/3 wydatków z nimi związanych.

              • 1 7

              • Poniewaz nie tylko indywidualni kierowcy kozystaja z drog, caly transport towarowy oraz transport publiczny, sluzby wszelakiej maci z drog kozystaja

                • 0 0

          • (5)

            jak to nie pokrywają? a pamiętasz o tym, że posiadacze samochodów zarabiają i to często dużo? więc płacą dużo podatków innych?

            • 7 2

            • (3)

              Mam wizję. Wszyscy przesiądą się na komunikację, a w sezonie dojdą do tego turyści. Ciekawe czy tabor jest do tego przystosowany. Miasto oczywiście wspomoże transport rozpoczynając remonty. Turyści będą zachwyceni. Na szczęście nie brak frajerów. Co roku przyjeżdżają nowi.

              • 9 2

              • (1)

                Większość remontów wykonuje się wiosną i jesienią.. pomija się okres wakacyjny..

                • 2 2

              • No to wlasnie sopot zaczyna remont wiaduktu kolejowego na Al Niepodleglosci akurat na sezon wakacji

                • 0 0

              • Oby nie. Doskonale pamietam ostatnia dekade PRLu - wtedy podrozowalo sie tylko komunikacja zbiorowa. W moim bloku gdzie bylo 30 mieszkan tylko 2 ludzi mialo samochody i jezdzili nimi od swieta. Podroz gdziekolowiek to byla walka o miejsce i to nie siedzace tylko jakiekolwiek. Scisk, drozyzna, opoznienia, chamstwo. Jedyna zaleta tamtych czasow bylo, ze polaczen bylo calkiem duzo, ale za nic nie chcialbym podrozowac jak wtedy.

                • 14 1

            • Inni też zarabiają i też płacą. I dodatkowo płacą na posiadaczy samochodów.

              • 1 9

          • Rozumiem ze niezmotoryzowani poruszaja sie po miescie lewitujac 5 cm nad ziemia i nie potrzebuja chodnikow oraz drog lub torow bo przeciez nie kozystaja z rowerow, autobusow, tramwajow czy kolejki?

            • 0 0

          • Kto i czym Cię wiezie do szpitala? (7)

            Kto przywozi bułki do sklepu? Bez sieci dróg nie byłoby nic w tym kraju. One generują przedsiębiorczość i zyski dla Ciebie, komuchu.

            • 18 11

            • Uuuuuuu (2)

              Komuch to teraz ktoś kto mówi "zapłać za usługę". Kiedyś komuchem był ktoś kto mówił "usługa jest społecznie pożyteczna, więc musi być za darmo a na jej funkcjonowanie będą się składali wszyscy". Ale zmiana mentalności u tych komuchów.

              • 5 8

              • Ja place podwojnie na NFZ (etat i dzialalnosc) a dodatkowo mam pakiet medyczny w firmie wiec z publicznej sluzby zdrowia nie kozystam. Niestety ja utrzymuje i co mam powiedziec ze skoro nie kozystam to maja zamknac szpitale???

                • 0 0

              • Jaką usługę?

                • 3 4

            • (2)

              A co ze zdublowanymi opłatami? Wrzucam na dwie godz., ale sprawę załatwiam w godzinę i zwalniam miejsce. Następny stawia na już opłaconym, ale też musi wrzucić. Jak nie zjesz pizzy, to resztę bierzesz do domu, a jak odzyskać nadpłatę? Na strzeżonym płacisz tyle ile wystałeś.

              • 13 7

              • co w tym zdublowanego? (1)

                jak wrzuciles na 2 godizny i pojechales po godiznie to twoja sprawa
                mogles sobie godzine w samochodzie siedziec i sie cieszyc tym miejscem abl wrzucic za godzine

                "Jak nie zjesz pizzy, to resztę bierzesz do domu"

                a oddadza ci pieniadze jak nie bedziesz chcial jej wziac do domu?

                to ja tez moglbym sie zapytac
                kto mi zwroci za bilet?
                bilet jest na godzine a ja jechalem pol godziny

                kto mi zwroci za zarcie w mcdonaldzie?
                wzialem 10 cheesburgerow ale zjadlem tylko 4
                kto mi za te 6 odda ktorych nie zjadlem?

                • 8 11

              • No to wyobraź sobie na przykładzie pizzy w knajpie,

                że ze znajomym zrzuciliście się na jeden placek. Twój znajomy wychodzi i zostawia twoją część a knajpa każe ci drugi raz zapłacić za już opłaconą połowę pizzy.

                • 2 1

            • Weź parę głębokich oddechów

              Nie ubliżaj człowiekowi, który wyraził swoją opinię. On Ciebie nie obrażał.

              • 4 3

          • (1)

            Kiedy porownuje ceny paliwa w USA i w Polsce to mysle, ze je pokrywaja i to z nawiazka.

            • 9 1

            • To nie myśl, tylko poszukaj gotowych obliczeń.

              • 0 7

      • Ja ze swoich składek na NFZ (1)

        Dokładam się do leczenia psychiatrycznego niezrównoważonych miłośników zrównoważonego transportu. I co poradzę? No nic nie poradzę.

        • 9 7

        • Piękna riposta.

          Taka prawdziwa.

          • 2 2

    • hmmm

      bez sensu , a jak kupi stary ?

      • 0 0

    • Samochód to łon ma ni byle jaki panocku, ale na parking w mieście to jus ni ma.

      • 0 0

    • Co to za bandyckie miasto?!?!? (7)

      Lepiej coś zróbcie, aby przybysze spoza 3M płacili za możliwość wjazdu do metropolii.
      To oni blokują i niszczą nasze drogi, które opłacamy z 3M podatków.
      Niech zostawiają swoje złomy u siebie, a tutaj przyjeżdżają np pociągami tak jak to jest np w Londynie.

      • 20 17

      • (6)

        Ależ wymyśliłeś. Od strony drogi Dworek - Gdańsk nie da się wjechać inaczej niż autobusem/samochodem. Pociągi od dawna już na trasie Gdańsk - nowy dwór gdański nie kursują. Jakim pociągiem w takim razie ?

        • 9 6

        • nie ma pociągów bo wszyscy samochodami dojeżdżacie (5)

          • 11 5

          • (2)

            pociągi likwidowali w czasach kiedy nie każdy miał auto

            • 4 3

            • To było celowe działanie lobby drogowego. (1)

              Cała nieudolna reforma kolei w Polsce jest mocno podejrzana.

              • 2 3

              • Taa,

                szczególnie, że część z opłat w paliwie idzie na kolej...
                Po prostu wykumali sobie, że nie będą utrzymywać taboru, bo to się grubasom na stołkach odziedziczonych po prl, nie opłaca.

                • 1 0

          • Skoro nie ma pociągów to jakoś dojechać muszą.

            I koło się zamyka. Kiedy do waszych durnych łbów dotrze, że jeśli większość podróży aglomeracyjnych ma się odbywać transportem zbiorowym to komunikacja nie może być rentowna ale MUSI być częsta i pewna?!

            • 2 1

          • I po temacie ;)

            • 6 2

    • ile płacą urzednicy za parking przy UM? (3)

      • 23 8

      • (2)

        A co z parkingiem za przystankiem na Toruńskiej - Rzeźnickiej firmy WEIP. Wczoraj był, dziś nie ma. Pokasowali ludzi i się zwinęli? Czy on był legalny? Facet pewnie wynajął od miasta glebę, postawił automat i kosił. Brak ogrodzenia, brak wydzielonych stanowisk, brak oznaczenia o płatnym parkowaniu. Błoto, kałuże, dziury, cegły i kamienie, ale parkometr był!

        • 4 1

        • jak ci parking nie odpowiadal to trzeba bylo nie korzystac (1)

          • 3 4

          • Nie byłem poinformowany, że wjeżdżam na parking - wjazd teoretycznie na całej długości od obu ulic. Nie przejeżdżałem ani nie przechodziłem obok parkometru. Gdybym wiedział, że za parkowanie w błocie muszę płacić szukałbym gdzie indziej. I dlaczego już tam nie ma parkometru? Znudziło się panu zarabianie? A może to jakiś szwindel?

            • 3 2

    • Kochani (1)

      Uśmiechajcie się i bądźcie mili dla siebie

      • 7 1

      • Sven, ty to umiesz rozładować atmosferę, ale swoim autem zajmujesz miejsce pod zieleniakiem, cwaniaczku.

        • 1 1

    • (4)

      Brawo! Cebulaki w szpachlowozach dostaną zawału.

      • 20 15

      • (3)

        poprosimy teraz tylko o więcej kontroli - bo jeszcze są cebulaki, którym udaje się postawić na cały dzień samochód w SPP i nie zapłacić mandatu

        • 16 5

        • (1)

          To od was dwóch właśnie wali cebulą w komentarzach :-D

          Przeczytaj jeszcze raz co napisałeś

          • 9 4

          • Czytam i czytam, ale śpiący już jestem i nie kumam. Miasto jest i dla zmotoryzowanych i dla wielbicieli komunikacji, przecież to nie skansen. We wszystkim powinien być umiar, w ruchu kołowym i w opłatach, a jedni drugim skaczą do gardła.

            • 10 3

        • Lepiej płacić za parking niż gnieść się w smrodobusach, a przedtem moknąć na przystankach.

          • 10 6

    • (2)

      A jak ktoś ma stary samochód?

      • 1 2

      • to nie taki stary :)

        • 1 1

      • To parkuje w muzeum za free.

        • 4 0

  • Testament Pawła A.???

    Szok.

    • 1 0

  • Nareszcie, będą z tego bardzo wymierne korzyści. (15)

    1. Ograniczenie ilości aut w centrum.
    2. Łatwiejsze znalezienie wolnego miejsca.
    3. Większe zyski lokalnego biznesu, klient pieszy korzysta więcej bo widzi więcej (co udowadniają wielkie galerie handlowe, którym biznes idzie lepiej gdy jak największa ilość ludzi przechodzi koło atrakcyjnych witryn)

    • 39 61

    • Lokalny biznes korzysta... Ta.... A mieszkaniec z pierwszego piętra kamienicy buja się bo parking zajął biznes ... No super... Biznes korzysta . A ja?!!!!!!!!!

      • 1 0

    • (3)

      Wydaje mi sie, ze lokalny biznes raczej straci. Ale pisze tylko na podstawie mojej subiektywnej opinii. Jesli mam wybrac jakas usluge to pierwsze co sprawdzam to czy da sie zaparkowac legalnie i bez ceregieli. Nie chodzi mi o wysokosc oplaty, tylko o to, ze nie chce mi sie szukac parkometrow, zbierac drobniakow, sprawdzac w jakich godzinach trzeba placic i w jakie dni, pilnowac czas, itp. Jesli mam wybor to jade tam gdzie nie musze tego robic. Wiec przestalem jezdzic do kina, do sklepu, do kawiarni, do dentysty, i w inne takie miejsca gdzie mam takie "atrakcje".

      • 11 3

      • (2)

        A na Twoje miejce jest dwóch, którzy wcześniej nie mogli przejść po chodniku.

        • 0 9

        • Tak. Pięćdziesięciu od razu.

          • 4 1

        • piszesz głupoty

          • 7 0

    • Co za naiwność (2)

      • 21 18

      • to refleksja oparta o twarde dane a nie naiwność (1)

        ulice wolne od jeżdżących i parkujących samochodów to najlepsze ulice dla handlu detalicznego i operatorów restauracji. Sprawdzone w wielu miastach Polski i Europy. W Trójmieście to Monte Cassino w Sopocie, w Gdańsku Długa , Stągiewna i okolice.

        • 16 16

        • bzdura

          • 5 5

    • A teraz zagadka

      Dlaczego w wielkich galeriach handlowych jest tylu klientów? Podpowiem tylko, że w sobotę o godzinie 11 na parkingu w Riwierze ciężko szpilkę wcisnąć.

      • 6 3

    • Naiwny człowieku planowane jest zbudowanie 4 parkingów na 1200 aut. Więc będzie tylko gorzej, więcej spalin. Podziękuj władzom Gdańska

      • 9 3

    • (3)

      Myślisz ze po takiej podwyżce zmniejszy się ilość aut w centrum . Jak będzie z kolei za drogo to taka Hala Targowa padnie , miejscowi i tak przychodzą pieszo a kierowcy nie przyjadą . Można przelicytować .

      • 9 12

      • Cieszę się że przytaczasz przykład hali targowej (2)

        Teraz, gdy nie ma tam samochodów, wreszcie widać gdzie jest wejście. Spodziewam się zwiększenia liczby klientów.

        • 3 8

        • Pożyjemy zobaczymy

          • 4 0

        • musiz pójść do lekarza od oczu jak nie widzisz wejścia

          • 7 2

    • Forum Radunia jest bardzo atrakcyjne obchodząc je dookoła.

      Mur, mur, mur, mur...

      • 16 0

  • Wreszcie prawidłowa Idea (33)

    jeszcze zakazać jakiegokolwiek ruchu zmotoryzowanego w całym starym mieście ... i będzie jak w innych cywilizowanych miastach EU

    • 175 194

    • hmm

      Lubisz szczuć ?

      • 1 0

    • Spokojnie, (1)

      wprowadzą i za rowery. Takie to władze miejskie.

      • 13 11

      • Oby jak najszybciej! Dosyć mam tego złomu porozrzucanego na chodnikach

        i rowerraków robiących slalom między ludźmi.
        Miasto dla ludzi, nie dla rowerów!!

        • 7 1

    • (10)

      To wyprowadzcie miejsca pracy i instytucje publiczne z tych stref? Jak mam tam dotrzec z malym dzieckiem, z osoba niepełnosprawną albo sluzbowo? No tylko autem bo inaczej się nie da! I jeszcze klody pod nogi. Mam nadzieję że darmowe dla niepelnosprawnych pozostanie?

      • 34 16

      • (2)

        miejsca dwa razy większe, to i opłaty dla niepełnosprawnych dwa razy większe! A po co niepełnosprawni mają po centrum samochodem jeździć?

        • 9 8

        • No właśnie!

          Niepełnosprawni umysłowo jeżdżą rowerem. Można? Można!

          • 5 1

        • Bo tam jest zus, pzu , przychodnie ,szpitale i sklepy. Czy masz jeszcze jakieś pytania.

          • 9 6

      • (6)

        Dla wszystkich negatywow-z calego serca Wam życzę zebyscie byli kiedyś samotna matka bez sil na targanie niepełnosprawnego dziecka albo schorowana fizycznie osobą zdana tylko na siebie, pomyslcie tez o takich ludziach. Nie kazdy moze jechac zkm, nie kazdy ma sile i czas na to. Ale wokol tylko mlodzi i zdrowi... Smutne to.

        • 35 17

        • (3)

          A co jest złego w tym że człowiek jest młody i zdrowy.

          • 8 5

          • Młody i zdrowy to nic (1)

            Gorzej jak głupszy od kalosza.

            • 6 2

            • Każda Twoja wypowiedź to potwierdza.

              Już wiemy. Nie musisz się tak starać.

              • 0 5

          • Czas.

            Jedno i drugie trwa zdecydowanie zbyt krótko ;)

            • 13 0

        • Na pewno masz kartę inwalidy.masz za darmo

          • 13 3

        • „Dla wszystkich negatywów”? Dostałaś od kogoś jednego i już wyklinasz? Skąd tyle frustracji.

          • 10 14

    • Decyzja (10)

      słuszna ,ale podwyżka za mała i to zdecydowanie.Cena godziny postoju powinna wynosić min 2x wartość biletu.Przecież jak ktoś przyjeżdża komunikacją miejska to i nią wraca.Trochę logiki proszę UM

      • 15 21

      • (2)

        ale jak ktoś przyjeżdża komunikacją i siedzi cały dzień na mieście to wraca i placi za przyjazd i powrót, a nie za każdą godzinę siedzenia w centrum...

        • 18 5

        • ten co przyjechał samochodem tez nie płaci za siedzenie w centrum... (1)

          ...tylko za zajmowanie dużej ilości miejsca przez jego kolubrynę

          • 6 9

          • Ja bym tylko chcial, aby ci najmadrzejsi i najbardziej ekologiczni, jadac swoja mikro kolubryna o napedzie mocy jednego osla niemechanicznego po jezdni, zagluszyli troszke swoje ego. Ja rozumiem, ze nie wszedzie sa sciezki rowerowe, ale jak juz jest jakas wzdluz jezdni, to z niej korzystamy, a nie wleczemy sie srodkiem jezdni "bo tak". Z gory dziekuje.

            • 9 4

      • (6)

        Kiedy podjeżdżam pod halę targową mam przynajmnie 3 siatki z zakupami , niewygodnie mi jest iść z tym siatkami do tramwaju.

        • 14 4

        • za wygodę się płaci (5)

          • 7 5

          • (1)

            To nie wygoda , w tym wieku to konieczność zobaczysz jak dozyjesz tego wieku. I po drugie zapłacę jak będę na to godnie zarabiał . Kiedy byłem ostatnio w Berlinie na Kudamie płaciłem za parkowanie 1€ /h nie wiem ile zarabia przecietny Berlińczyk,wiem ile mam emerytury

            • 11 2

            • Nie wiem czy konieczność

              Mój dziadek dożył 92. Samochodu nie miał. Babcia 88. Samochodu nie miała. Matka samochód miała, sprzedała, kupuje w sklepach, żyje i ma się dobrze. Więc konieczność jest jak widać pojęciem względnym. Ostatnio za granicą płaciłem za parkowanie w Glasgow, 2,40 funta za godzinę - i to było to tanie miejsce. W centrum Berlina jest owszem euro, ale za kwadrans. Czyli 17zł/h.

              • 2 5

          • Za rehabiltację kręgosłupa też (2)

            • 6 5

            • Akurat namiętnymi miłośnikami rehabilitacji

              (i to z konieczności, nie wyboru) są w znakomitej większości przyspawani przez cały dzień do biurka i siedzenia samochodu.

              • 1 5

            • To trzeba kupić rydwan emeryta i nie trzeba wtedy targać.

              • 2 4

    • (5)

      Taxi i dostawy tez zakazac?

      • 9 2

      • jakoś w takiej Holandii mogą wózkami nad ranem towar do barów i sklepów dowozić (4)

        a u nas jak nie wjedzie dostawczakiem pod same drzwi ... to padnie :))))

        • 14 11

        • Powodzenia (3)

          Powodzenia życzę w targaniu np. palety 500-1000kg z napojami do baru czy restauracji. Na początek proponuję tak z 300 metrów chociaż. Przypadek oczywiscie skrajny ale nie wszystkie przesylki to kartoniki po 2kg.

          • 15 6

          • (2)

            Paleta jedzie na takim fajnym elektrycznym wózeczku, co nawet ze schodami sobie radzi. Da się, w całej EU się da, tylko u nas tirem do biedry w historycznym centrum...

            • 10 6

            • (1)

              Jak wszyscy restauratorzy kupią taki wózek to za wode na starym miescie nie bedziesz płacił 8zł tylko 15 :D

              • 8 5

              • Skoro dostawcy mają

                Bo już kilka razy zwykły kurier używał przy mnie - to nic nie zapłacą. Przy okazji, nie tak daleko - w Niemczech - tirem do centrów nie wjedziesz, pod samymi drzwiami nie zaparkujesz, masz ograniczenia godzin dostaw i tak dalej, a i tak jest taniej. Dziwne, co?

                • 2 4

    • Czyli w jakich cywilizowanych miastach??

      A widziales(las) jak dziala komunikacja miejska w tych miastach??
      Czy tak jak w Gdansku??

      • 15 6

    • popieram!

      • 1 6

  • Wódeczka rządzi

    Caryca w akcji.

    • 0 0

  • Hajs na 500+ musi być! Paliwko tez, zeby przypadkiem zbytnio nie potanialo dowalili oplate paliwową! Brac hajs za nic i jeszcze podwyzszac ceny, skandal. Nie gadajcie mi o inwestowaniu w nowe drogi, bo od tego jest podatek w paliwie...ile to teraz? 52% ceny koncowej??? Złodzieje

    • 0 0

  • Dojazd do pracy

    Mam pytanie, czym władze miasta dojeżdżają do pracy?

    • 0 0

  • Podwyżka tylko dla wizerunku (2)

    3zł za godzinę to się już tyle lat płaci, że te 10% podwyżki to chyba tylko inflację objęło i nawet nie do końca. Radni tak zagłosowali, żeby rowerowi ekstremiści mogli zawołać że hurr durr brawo drożej niż autobus, a z drugiej dla kogoś kto uczciwie płaci za parking 30gr nie zrobi różnicy. Wiadomo, że duża grupa wyborców to kierowcy (bo przepraszam, ale jazda komunikacją po tym mieście dalej niż 7 przystanków to jest nieporozumienie), a w wyborców nie można rzucać kamieniami.
    W każdym razie uśmiałem się z komentarzy Januszy, którzy krzyczą o rzuceniu blachosmrodów z miasta. Też bym chciał, ale w obecnych warunkach jazda ZTM to kpina.

    • 25 11

    • Bilety będą musiały podrożeć, bo cena prądu i paliwa stale idą w górę.

      Do tego trzeba doliczyć wzrost wynagrodzeń pracowników sektora transportu publicznego.

      • 0 0

    • dwie rzeczy są istotne turaj

      podwyżka kar i poszerzenie strefy

      • 4 1

  • "Pierwsza godzina postoju będzie kosztowała 3,30 zł" to przecież wciąż taniej niż ZTMem (5)

    To jest jakiś śmiech na sali. Żeby dojechać komunikacją we dwójkę wydajesz 2x3PLN w dwie strony, więc 12 PLN. Praktycznie do 4 godzin wciąż będzie się zatem opłacało dojeżdżać autem.

    • 46 15

    • no chyba, że jesteś 70+, to jeździsz komunikacją miejską za darmo ;-)

      • 0 0

    • Niepotrzebnie mówisz o tym (2)

      na forum. Z pewnością zmienią propozycje.

      • 8 0

      • Tu nie chodzi o restrykcje i zniechęcenie do jazdy autem. (1)

        Zwiekszy się wpływ ze strefy płatnego parkowania i tyle.

        • 4 1

        • dlatego zwiększają powolutku i stopniowo, żebyś przywyknął
          jak by serio chcieli, byś tam nie parkował, skokowo zwiększyli by do 9zł

          wiesz jak jest z zupą z żywej żaby? jak ją wrzucisz do wrzątku to wyskoczy, ale jak stopniowo podgrzewasz wodę, to ją ugotujesz żywcem...

          więc proszę bez ściemniania, celem jest zysk.

          handełe, handełe. jak to możliwe, że nas śmią oskarżać o antysemitym, skoro takie straozakonne podejście do życia jest takie powszechne?

          • 3 0

    • Tylko za benzynę też się płaci..

      • 2 1

  • Brawo! (1)

    Bardzo dobry pomysł! Centrum miasta nie jest miejscem do gromadzenia samochodów. Turyści przyjeżdżają do miasta oglądać zabytki, a nie wielkie place aut czy piętrowe parkingi. Do centrum można dojechać komunikacją miejską lub powinien być dostęp do parkingów na skraju miasta, z dobrym połączeniem z centrum. Idealnym miejscem jest plac w okolicach stadionu żużlowego - a nie centrum, czy ul. Długie Ogrody leżące na Trakcie Królewskim.

    • 22 23

    • Turyści tu przyjeżdżają, nie przychodzą.

      Widać, że nawet w tak małym mieście się gubią.

      • 0 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Bezpłatne badania dla kierowców zawodowych (1 opinia)

(1 opinia)
badania

Premiera MINI Cooper F66

Premiera MINI Cooper F66

Sprawdź się

Sprawdź się

Co to jest DPF?

 

Najczęściej czytane