• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Peugeot 207. Szybki brzdąc

Bawo,Mart,Ps
14 grudnia 2011 (artykuł sprzed 12 lat) 


Jeśli wydaje ci się, że Peugeot 207 to "babskie" auto i ruszając spod świateł pokażesz mu, gdzie jego miejsce to masz rację: wydaje ci się. Przynajmniej jeżeli chodzi o wersję 150 THP.



Prawie najmniejsze Peugeoty potrafią sprawiać niespodzianki. Dawno temu, 205 mocno zaznaczył swoją obecność w rajdach, a jego następca 206, pokazał, że Francuzi potrafią projektować piękne samochody o ponadczasowych kształtach.

207 w 150-konnej wersji THP też nie wypadł lwu spod ogona. Turbodoładowane, benzynowe 1.6, raczy świetną dynamiką już od najniższych obrotów, niczym diesel z potężnym momentem obrotowym. Do setki startuje w 8,7 sekund, jest cichy gdy trzeba i nieźle brzmi gdy go podkręcić.

  • Peugeot 207 150 THP


Ten 207 nie jest autem sportowym lecz usportowionym. Na zewnątrz świadczy o tym chociażby chromowana końcówka wydechu i spojlery. Wewnątrz mamy m.in. dziurkowane pedały, chromowane obwódki zegarów i metalową kulę - końcówkę dźwigni sześciobiegowej skrzyni. Parzy gdy gorąco, zimą lepiej przez pierwsze minuty zmieniać biegi w rękawiczce. Lubimy seryjny w tej wersji, panoramiczny dach. Lubimy przestronność z przodu, z tyłu nie lubimy jak kolana wbijają się nam w przednie fotele.

Bez znacznego uszczerbku dla komfortu w tej wersji 207 usztywniono zawieszenie. Wiadomo po co i zrobiono to bardzo dobrze. Słabością Peugeotów bywały zbyt gumowe układy kierownicze, tutaj cecha ta prawie nie występuje. Jest też na tyle "twarde", że zapewnia poprawne czucie tego co dzieje się z pojazdem.

Nazywając 207 banalnie lwiątkiem, stwierdzamy, że to dobrze odżywione lwiątko (coś około 1200 kg), więc swoje musi skonsumować. W mieście wypije i 9,5 litrów benzyny, na autostradzie w czasie jazdy z przepisową prędkością, na komputer liczący zużycie paliwa lepiej nie patrzeć. Gdy jedzie się spokojniej, jest oczywiście lepiej, konsumpcja spada do ok. 6 litrów na 100 km.

Jeśli ktoś myśli o miejskim aucie szybszym niż przeciętniaki w swojej klasie, ceni sobie ciekawy design, poukładane wnętrze i jest gotowy na nieco wyższe wydatki na utrzymanie samochodu, powinien poważnie rozważyć propozycję Peugeota. Tym bardziej, że ma szansę rzadko spotkać się z takim samym autem na ulicy. 150 THP jest sprzedawany na indywidualne zamówienie w cenie nieco powyżej 60 tys. zł.
Bawo,Mart,Ps

Opinie (95) ponad 10 zablokowanych

  • nie rozumiem do konca o co chodzi? (6)

    czy to ze jest to 150 koni i ma 8,7 sek do 100 ma powalic na kolana?

    Honda 20 lat temu robila motory 1,6 wolnossace ktore generowaly 160 koni i latały lepiej niz ten peżot.

    • 36 18

    • dokladnie, nie ma sie czym podniecac (2)

      150 koni to zupelnie przecietna moc. nie za malo ale duzo to na pewno nie jest. konkurencja jak Opel Corsa, Renault Clio czy VW Polo ofeurja swoje najmocniejsze wersje w granicach 200 koni mechanicznych. tyle ze na korzysc Puga wypada cena. bo mocna konkurencja oscyluje w granicach 80 000 zl. ale coz, w ofercie sa takie mocne silniki a u Peugeota nie ma.

      • 0 1

      • bez porównania (1)

        nie porównuj corsy czy clio do tej wersji 207 bo jest jeszcze wersja 207 RC która jest mocniejsza i wcale dużo nie ustępuje wymienionym przez ciebie samochodom

        • 1 0

        • sory masz racje zapomnialem o RC

          jednak na stronie peugeota prozno szukac tej wersji. czy ona aby na pewno jest nadal produkowana. nie da sie skonfigurowac takiego auta. moze mi cos nie dziala. tak czy siak takie autko bylo aczkolwiek troche slabsze bo jego moc to 175 hp.
          moj faworyt w tej kolasie to Clio, ewentualnie slabsze MiTo

          • 0 0

    • mówisz o motocyklach? (2)

      • 4 9

      • aha

        VTI miało po 160 koni. np 3 gen CRX lub 5 Civic. A 2 gen. CRX B16 150 kucyków :)

        • 1 0

      • CRX, Civic

        modele VTI, dla japońców był jeszcze SiR 1,6 170 koni o ile się nie mylę

        • 3 0

  • Ale te francuskie są znane z awaryjności - bardzo skomplikowanych usterek (15)

    mały prestiż itp. Rozsądniejszy wybór to nawet starsze auto ale Japońskie lub Niemieckie. Znam wiele osób które kupiły nowego francuza i juz po kilku miesiącach były poważne problemy.

    • 21 38

    • japonskie i prestiz?! (8)

      chyba tylko w PL ...

      • 12 6

      • Nie a PL (6)

        Tylko na przyklad w USA czy Kanadzie.,Lexus,Acura,Infinity to prestiz,choc rozumiem ze dla ciebie prestiz to 10 letbie Audi A6 w"w tdiku".

        • 9 4

        • prestiż ciołku (5)

          to Jaguar, Porsche, Maserati ... a to co wymieniles to marki aspirujące, ktore nigdy nie uzyskaja uznania, bo niczym sie nie wyrozniaja.

          Swoja droga nowa limuzyba audi ma wiekszy prestiz niz nijaki lexus

          • 6 12

          • Audi prestiz? (4)

            Chyba na wsi pod remiza.

            • 13 2

            • ha ha ha (3)

              mowisz chyba o swojej wsi? Wyjmij Polskę i zobacz inne kraje europejskie - audi i bmw to najbardziej prestizowe samochody (oprocz superluksusowych), a nawet w cytowanych przez ciebie Stanach, gdzie europejski samochod ma wiekszy prestiz niz jakis denny lexus. Jak nie wiesz, to sie nie wypowiadaj łajzo.

              • 1 7

              • czy ja wiem czy w niemczech audi jest prestizowe (2)

                to ze jezdzi tego duzo jeszcze o tym nie przesadza. u nas duzo jezdzi cors, clio i polo a nie powiedzialbym zeby byly prestizowe. w niemczech byle robola stac na audi, tam to jest samochod dla ludu. na zachodzie prestiz to wlasine maserati, bentley czy ferrari. audi to taxowkarze nawet uzywaja

                • 7 0

              • (1)

                nie przesadzaj, ze przecietnego robola w DE stac na nowe duze Audi

                • 0 3

              • zaraz na duze

                na A3 czy A4 stac. to nie sa drogie auta. to tak jak u nas auto za 30-40 tysiecy. w koncu zarabiaja ponad 4 razy wiecej

                • 3 0

      • Polacy błędnie wrzucają wszystkich japońców do jednego wora,

        Między takimi japońskimi markami jak suzuki, isuzu czy daihatsu, a lexusem, hondą, mazdą jest kolosalna różnica i w jakości i w materiałach co przenosi się na prestiż.

        • 4 3

    • jasne (2)

      jeśli chcesz wiedzieć to peugeoty są znane z wprowadzania licznych innowacji- zresztą jak i citroeny. Zapóźnieni mechanicy garażowi znający się tylko na golfach nie łapali się w elektronice i poszła fama, że się psują... Tyle. Ja znam znacznie więcej ludzi którzy płaczą nad swoimi nowymi Volksami czy Audi ;)
      Pozdrawiam

      • 16 3

      • mi w 307 poszly lozyska od McPersonow

        w miejscu mocowania w kielichu. przez 30 000km od nowosci wymienialem je 2 razy. to ewidentna wada konstrukcyjna. nigdy mi sie takie cos nie przytrafilo. auto bylo nowe i w leasingu wiec serwisowalem je w ASO. nie potrafili mi pomoc nawet z tak banalna usterka.

        • 1 0

      • co z tego że innowacje jak usterkowe

        ma jezdzić !!! nawet ASO ma problemy z naprawą tych wozidełek.

        • 4 9

    • mały prestiż?

      ja mówię na swojego Anatol, Czesio z Włatcuf Móch nazywał go Wackiem, no, ale PRESTIŻ...hmm.. brzmi naprawdę elegancko :o)

      • 0 0

    • a dekra niemiecka to debile

      bo po badaniach ma drugie miejsce w bezawaryjności

      • 5 1

    • olo

      • 0 0

  • sam posiadam (1)

    207 w wersji sporty, czyli 1 niżej niż THP. (teraz już nazwy wyposażenia się zmieniły). Auto ma 5 lat, nalatane prawie 80kkm i nic sie z nim nie dzieje.
    Bawią mnie opinie osób, które twierdzą, że jak francuskie to musi się psuć, jednocześnie polerując swojego wieśvagena passata 1.8turbo w gazie.... albo trzymającego się w całości na słowo honoru golfa II... żenada...

    • 14 5

    • auto masz niemal nowe,ale poczekaj jeszcze chwilke...:)

      • 0 0

  • Szybki Peugeot 207

    I widzę,że nie ma odważnych którzy brzydzą się marką francuską a nie potrafią "pochwalić" się tym czym jeżdzą i ile płacą za części które się im psują???Tak myslałem.Zapraszam do rozmowy.Volvo S40 płyta podłogowa forda zawieszenie forda silnik forda i czy to jeszcze szweckie auto???

    • 0 1

  • (1)

    Ponad 60tysięcy za miejskie autko? Masakra.

    • 2 0

    • nie, to 3 pensje Niemca w jego własnym kraju

      • 0 0

  • Na francuza gada ten, kto go nigdy nie miał.

    Teoretycy... Ja mam 306 od 1999 roku, poki co tylko rzeczy eksploatacyjne w nim robię, wystarczy dbać i będzie służył długo. Ale jak wychodzimy z założenia, że "kupiłem fajne auto, nic przy nim nie robie, bo jeździ super" to nie dziwcie się, że zaczyna się pieprzyć :) Ja tylko narzekałem na okablowanie w drzwiach... Zrobiłem i działa jak należy..

    Aczkolwiek co do peżotów nowszych - faktycznie dają ciała. Mogliby wpaść na coś innego. VW też mi się nie podoba. Jedyna co bym chciał teraz kupić. Albo stary CRX bo był cudowny albo Honda Integra.

    Pozdrawiam :)

    • 0 0

  • syfiasty francuski wygląd

    i syfiaste francuskie wnętrze, tyle w temacie

    • 2 2

  • Takiego sobie zamówiłam właśnie, bo dobrze zarabiam (1)

    • 31 5

    • uważaj Jola bo kamera przy kasie patrzy....

      • 9 0

  • Ten rajd po Brzeźnie - szok

    ale poważnie mówiąc wnętrze auta bardzo sztywne w porównaniu z poprzednikiem tzn. 206 zdecydowanie nieudane, osiągi auta stosunkowo słabe no i zużycie paliwa nie na dzisiejsze czasy

    • 0 0

  • wszystkie marki złe a krytycey codzień polerują swojego golfa w gazie :D (2)

    • 54 3

    • krytycy chyba z kaszub (1)

      w gdańsku nikt nie jeździ golfem bo to wieś

      • 16 2

      • To nieprawda. Gdańsk jest miastem i wielu z nas jeździ Golfami.

        czasami zła stylistyka zgubną bywa :D

        • 1 3

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Gdańska Liga Rallycross Modeli RC

30 zł
zawody / wyścigi

Distinguished Gentleman's Ride (1 opinia)

(1 opinia)
w plenerze, zlot, imprezy i akcje charytatywne

Event w Audi City Gdańsk

warsztaty, dni otwarte

Sprawdź się

Sprawdź się

VW Crafter to:

 

Najczęściej czytane