- 1 Od soboty spore utrudnienia na A1 (37 opinii)
- 2 Mamy najdłuższą estakadę w Polsce (72 opinie)
- 3 Apel policji do kierowców aut i motocykli (19 opinii)
- 4 Jechaliśmy Obwodnicą Metropolitalną (253 opinie)
- 5 Będzie łatwiej zaparkować na Świętojańskiej (354 opinie)
- 6 W sobotę półmaraton, zmiany od piątku (201 opinii)
Jeśli wydaje ci się, że Peugeot 207 to "babskie" auto i ruszając spod świateł pokażesz mu, gdzie jego miejsce to masz rację: wydaje ci się. Przynajmniej jeżeli chodzi o wersję 150 THP.
Prawie najmniejsze Peugeoty potrafią sprawiać niespodzianki. Dawno temu, 205 mocno zaznaczył swoją obecność w rajdach, a jego następca 206, pokazał, że Francuzi potrafią projektować piękne samochody o ponadczasowych kształtach.
207 w 150-konnej wersji THP też nie wypadł lwu spod ogona. Turbodoładowane, benzynowe 1.6, raczy świetną dynamiką już od najniższych obrotów, niczym diesel z potężnym momentem obrotowym. Do setki startuje w 8,7 sekund, jest cichy gdy trzeba i nieźle brzmi gdy go podkręcić.
Ten 207 nie jest autem sportowym lecz usportowionym. Na zewnątrz świadczy o tym chociażby chromowana końcówka wydechu i spojlery. Wewnątrz mamy m.in. dziurkowane pedały, chromowane obwódki zegarów i metalową kulę - końcówkę dźwigni sześciobiegowej skrzyni. Parzy gdy gorąco, zimą lepiej przez pierwsze minuty zmieniać biegi w rękawiczce. Lubimy seryjny w tej wersji, panoramiczny dach. Lubimy przestronność z przodu, z tyłu nie lubimy jak kolana wbijają się nam w przednie fotele.
Bez znacznego uszczerbku dla komfortu w tej wersji 207 usztywniono zawieszenie. Wiadomo po co i zrobiono to bardzo dobrze. Słabością Peugeotów bywały zbyt gumowe układy kierownicze, tutaj cecha ta prawie nie występuje. Jest też na tyle "twarde", że zapewnia poprawne czucie tego co dzieje się z pojazdem.
Nazywając 207 banalnie lwiątkiem, stwierdzamy, że to dobrze odżywione lwiątko (coś około 1200 kg), więc swoje musi skonsumować. W mieście wypije i 9,5 litrów benzyny, na autostradzie w czasie jazdy z przepisową prędkością, na komputer liczący zużycie paliwa lepiej nie patrzeć. Gdy jedzie się spokojniej, jest oczywiście lepiej, konsumpcja spada do ok. 6 litrów na 100 km.
Jeśli ktoś myśli o miejskim aucie szybszym niż przeciętniaki w swojej klasie, ceni sobie ciekawy design, poukładane wnętrze i jest gotowy na nieco wyższe wydatki na utrzymanie samochodu, powinien poważnie rozważyć propozycję Peugeota. Tym bardziej, że ma szansę rzadko spotkać się z takim samym autem na ulicy. 150 THP jest sprzedawany na indywidualne zamówienie w cenie nieco powyżej 60 tys. zł.
Opinie (95) ponad 10 zablokowanych
-
2011-12-15 09:32
Niech nie nie wymądrza, kto nie jeździł Peugeotem.
Wcześniej jezdziłam toyotą i mercedesem, a peugeout jest póki co bezkonkurencyjny.Toyota samochód dla małych (patrz Japończycy), niemieckie samochody to już nie te niemieckie co kiedyś (no chyba że jakąś full wypasiona wersja), a francuz nie dość że po prostu klasa w wykończeniu, to jakoś nie zauważyłam, żeby się psuł. Ale tu oczywiście mądrale na francuzy narzekają, a sami kią pewnie jeżdżą czy innym hyundaiem.
- 3 1
-
2011-12-14 17:47
"Peugeot 207 jest autem usportowionym" - LOL (2)
Babski samochodzik do jazdy po mieście. Nic więcej.
- 10 4
-
2011-12-14 18:31
16hdi 110km,mina lykanych niemiecki tdikow ,pasikonikow o folkswagenach (1)
nie wspomne...
- 2 3
-
2011-12-15 04:03
Chciałbym to zobaczyć :)
- 2 0
-
2011-12-14 21:57
Francuz jest pod koniec roku bez dopłat ;)
- 5 0
-
2011-12-14 11:19
hmmm (2)
nie opłaca się... lepiej kupić np. Golfa IV taniej .. wstawić dobry LPG i polatamy nim dłuże niż pasożytem
Wiem bo sam mam golfa III i nie narzekam- 9 44
-
2011-12-14 11:24
(1)
tylko znajomi sie troche ciebie wstydza
- 20 5
-
2011-12-14 21:53
albo KOC nie umie z
- 1 0
-
2011-12-14 20:58
autko
ten mały Francuzik jest OK. wszyscy promują auta niemieckie a czym one lepsze . 207 z motorkiem 16 HDI wącha paliwko , odejście ma niezłe natomiast to nie rajdówka to samochodzik dla normalnych ludzi :)
- 6 0
-
2011-12-14 17:22
Peugeot 207 (1)
Zamiasta narzekać,że to brzydkie bo francuskie nijakie choć twierdzę,że to kwestia gustu a o gustach się nie rozmawia porozmawiajmy o tym jak auto sie sprawdza na co dzień.Jakie są usterki jaki mamy styl jazdy i w końcu najważniejsze co ile kosztuje jeśli chodzi o naprawę.I tu niestety zwolennicy aut japońskich i niemieckich leżą bo do nich części są tak drogie,że każe zastanawiać gdzie tu sens i powiązanie niemieckie bo solidne i solidne bo drogie???Przykład???Wtryski do Mazdy 6 serwis 25tys zł tak tak 25tys zł.Do Peugeota 307 1 wtrysk z serwisu 1tys zł.Jest różnica?Bez komentarza
- 7 4
-
2011-12-14 20:29
a passtuch 2,0 TDI 1 wtrysk 3,5 tysiąca
- 0 2
-
2011-12-14 17:36
Ten model jest na rynku juz 6 lat !!! (1)
dziwią komentarze że to nowe auto i opinia negatywna to tylko wymysł.
- 4 6
-
2011-12-14 18:29
m
- 1 0
-
2011-12-14 16:46
(2)
tylko Golf a nie ta kupa że po 4 m/cach siada system zmiany biegów
- 9 3
-
2011-12-14 16:56
(1)
a jeździłeś tym ponad 4 miesiące? czy piszesz takie bzdury bo ktoś Ci to powiedział?
- 2 5
-
2011-12-14 18:29
jeździłem wersją CC, 4 m/ce i 16 tys km i poszedł synchronizator 2 biegu plus te gówienka od przełączania, poza ty żyleta :-)
- 8 0
-
2011-12-14 16:26
bardzo fajne autko. Cztery lata śmigałem takim tylko 1,6 HDI. Zadnych problemów, a wizyty w serwisie wiązały się tylko z wymiana elementów eksploatacyjnych
- 8 2
-
2011-12-14 16:23
kupcie,pojeżdżijcie i pogadamy wtedy
- 6 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.