• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Peugeot, za którym się obejrzysz

Michał Jelionek
18 kwietnia 2023 (artykuł sprzed 1 roku) 
Opinie (132)
Nowy Peugeot 408. Nowy Peugeot 408.

Projektanci Peugeota nie zwalniają tempa i kolejny raz dali popis swoich niemałych możliwości. Stworzyli model, który bez dwóch zdań, ma to "coś". Który wyróżnia się w tłumie i który wywołuje emocje. Poznajcie bliżej Peugeot 408, bo właśnie o nim mowa.



Czy podoba ci się nowy Peugeot 408?

Peugeot 408 został zaprezentowany światu w połowie 2022 roku jako zupełnie nowy model w gamie francuskiego producenta. Choć pewnie wielu czytelników kojarzy, że przecież istniał już model 408. To prawda, debiutant przejął jego nazwę.

Nie jest niespodzianką, że nowe 408 w ofercie Peugeota pozycjonowane jest między kompaktowym 308 i flagowym 508. Trzeba przyznać, że brakowało mocnego reprezentanta, który wypełniłby tę lukę. I o to jest - 408, który z przytupem wjechał na motoryzacyjne salony.

Co do pozycji 408 w gamie Peugeota nie mamy wątpliwości, te jednak pojawiają się przy pozycjonowaniu go w rynkowych segmentach. To auto z pogranicza dwóch segmentów - C i D. To poniekąd połączenie kompaktu z cechami auta z wyższego segmentu D.

Warto przy tym dodać, że 408 to techniczny brat bliźniak Citroena C5 X, którego jakiś czas temu również testowaliśmy.

  • Nowy Peugeot 408.
  • Nowy Peugeot 408.
  • Nowy Peugeot 408.
  • Nowy Peugeot 408.
  • Nowy Peugeot 408.
  • Nowy Peugeot 408.

Stylistyka



O gustach się nie dyskutuje - to oczywiste. Ale moim zdaniem to samochód, który ma to "coś". A trzeba przyznać, że to sztuka w dzisiejszych czasach, w których masa modeli niczym szczególnym się nie wyróżnia. Co gorsza - te auta są bardzo podobne do siebie. 408 to model, za którym prawdopodobnie się obejrzysz.

Bez dwóch zdań, projektanci Peugeota stanęli na wysokości zadania. Bryła jest zgrabna, spójna i sportowa. Stylistyka - szczególnie w topowej wersji GT - to majstersztyk. Charakteru nadają liczne przetłoczenia na karoserii, dzięki którym design 408 jest zadziorny, z lwim pazurem.

  • Nowy Peugeot 408.
  • Nowy Peugeot 408.
  • Nowy Peugeot 408.
  • Nowy Peugeot 408.
  • Nowy Peugeot 408.
  • Nowy Peugeot 408.
  • Nowy Peugeot 408.
W pasie przednim uwagę przyciągają reflektory z ostrymi, pionowymi "kłami" do jazdy dziennej. Równie ciekawie prezentuje się grafika atrapy chłodnicy.

Znakiem rozpoznawczym nowego 408 jest wyraźnie opadająca linia dachu. Na klapie bagażnika, pod delikatnie zaakceptowanym spojlerem, widzimy światła z motywem potrójnego śladu pazurów.

Spoglądając na Peugeota 408 z profilu, widać oryginalnie poprowadzoną linię okien w tylnej części auta. Linie zakończone są ostrym szpicem - co wygląda ciekawie.

Warto również zwrócić uwagę na interesujący wzór 20-calowych felg. Podsumowując, design 408 to potężna broń tego modelu.

  • Nowy Peugeot 408.
  • Nowy Peugeot 408.
  • Nowy Peugeot 408.
  • Nowy Peugeot 408.
  • Nowy Peugeot 408.
  • Nowy Peugeot 408.

Silnik



Peugeot 408 dostępny jest w wersji benzynowej i hybrydowych typu Plug-in. Do jazd testowych otrzymaliśmy mocniejszy wariant hybrydowy. Moc układu to 225 KM (360 Nm maksymalnego momentu obrotowego). Hybryda bazuje na silniku benzynowym o pojemności 1,6 litra. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmuje 7,8 sekundy, a prędkość maksymalna to 233 km/h.

Co można powiedzieć o tym napędzie? Jest wystarczająco żwawy. Mimo że auto jest dość ciężkie - waży ponad 1,8 tony.

Dodam, że 408 na samym prądzie realnie jest w stanie przejechać około 40 km. Bateria ma pojemność 12,4 kWh.

  • Nowy Peugeot 408.
  • Nowy Peugeot 408.
  • Nowy Peugeot 408.
  • Nowy Peugeot 408.
  • Nowy Peugeot 408.
Silnik został zestrojony z 8-biegową automatyczną skrzynią. I tutaj chyba największe rozczarowanie. Być może to wadliwa sztuka, ale przy dynamicznym przyspieszeniu, przy zmianie 6 i 7 biegu czuć było lekkie szarpanie. Ten mankament zdecydowanie do poprawy. Stawiam, że to jednostkowy przypadek.

Podróżując w trybie hybrydowym możecie liczyć na naprawdę rewelacyjne zużycie paliwa, w granicach 2 litrów na 100 km. Gdy prąd się skończy, a wy macie ochotę na bardziej dynamiczną jazdę (do czego zresztą 408 zachęca) - wzrośnie apetyt na paliwo. Podczas jazd testowych średnie zużycie oscylowało w granicach 7 l na 100 km.

Dwa słowa o samej jeździe. 408 prowadzi się kapitalnie. Niska pozycja za "kółkiem" i do tego czucie pojazdu dają bardzo dużo frajdy podczas jazdy. Usztywniony Peugeot efektywnie klei z podłożem. Można poczuć namiastkę sportowego auta.



  • Nowy Peugeot 408.
  • Nowy Peugeot 408.
  • Nowy Peugeot 408.
  • Nowy Peugeot 408.
  • Nowy Peugeot 408.
  • Nowy Peugeot 408.
  • Nowy Peugeot 408.
  • Nowy Peugeot 408.

Wnętrze



408 mierzy 4687 mm długości, 1848 mm szerokości i 1478 mm wysokości. Dzięki sporemu rozstawowi osi (2787 mm) we wnętrzu udało się wygospodarować sporo przestrzeni dla pasażerów. Pojemność bagażnika przy standardowej konfiguracji siedzeń wynosi 536 l (po złożeniu tylnej kanapy - 1611 l).

Sportowa kierownica (świetnie się nią prowadzi), wygodne fotele i ciekawy styl - tak zapamiętam wnętrze Peugeota 408. Jedyne, do czego mógłbym się przyczepić, to mało intuicyjna obsługa multimediów. Francuzi wciąż tego nie poprawili.



We wnętrzu 408 znajdziemy m.in. 10-calowy dotykowy ekran centralny z programowalnymi wirtualnymi przyciskami i-Toggles, najnowszą generację i-Cockpit, system nagłośnienia Focal (10 głośników wysokiej jakości, subwoofer i 12 kanałowy wzmacniacz o mocy 690 W) czy bezprzewodową komunikację Mirror Screen (Apple Carplay i Android Auto).

Poza tym, w kwestii bezpieczeństwa wyposażono 408 w: aktywny tempomat z funkcją Stop & Go, funkcję Night Vision, która poprawia widoczność w nocy, ostrzega kierowcę o obecności zwierząt, pieszych lub rowerzystów na drodze zanim pojawią się w świetle reflektorów, system monitorowania martwego pola dalekiego zasięgu (do 75 m) czy ostrzeganie o pojazdach zbliżających się w poprzek z lewej lub prawej strony podczas jazdy na wstecznym bieg.

  • Nowy Peugeot 408.
  • Nowy Peugeot 408.
  • Nowy Peugeot 408.
  • Nowy Peugeot 408.
  • Nowy Peugeot 408.
  • Nowy Peugeot 408.
  • Nowy Peugeot 408.

Cennik



Peugeot 408 dostępny jest w trzech opcjach wyposażenia: Allure, Allure Pack i GT.

Cennik Peugeot 408 w wersji benzynowej startuje od kwoty 143 tys. zł. Za 180-konną hybrydę typu Plug-in trzeba zapłacić co najmniej 190 550 zł. Mocniejsza hybryda to wydatek 202 850 zł. Testowy egzemplarz został wyceniony na kwotę 232 400 zł.

Samochód do jazd testowych udostępnił dealer Peugeot Zdunek.




  • Nowy Peugeot 408.
  • Nowy Peugeot 408.
  • Nowy Peugeot 408.
  • Nowy Peugeot 408.
  • Nowy Peugeot 408.

Miejsca

Opinie (132) 5 zablokowanych

Wszystkie opinie

  • Creativ technology a nie szwabski psujący się szrot (6)

    • 10 8

    • Faktycznie szczyt kreatywnosci. Skopiowac linie BMW X6 (2)

      po jakichs 20 latach.

      • 2 8

      • ta skrzynia 8 biegowy ZF była już w 2009 w E60 (1)

        w tamtym czasie w peugeotach montowali jeszcze 4 biegowe automaty z lat 90tych...

        • 2 3

        • Serio? Ty to się naprawdę znasz. Prawdziwy szpec.

          Jakoś kupowałem w 2007 r. puga 3008 i miał 6-biegową skrzynię manual, a moglem też wybrać 6-biegowy automat. Jak to się stało, skoro ty wiesz wszystko?

          • 4 2

    • creativ to są mechanicy z ASo którzy mowia żeby sie pozbywac aut przed 200 tys nalotu bo będziesz stałym gosciem u nich. (2)

      Awarie których nie uświadczysz w starczych autach czesto i przy przebiegu 800 tys.

      • 3 2

      • Buahahahahahahahahaha

        Sorki, przepona mi pękła od śmiechu z twej głupoty

        • 2 3

      • Teraz auta sa do 150 tys

        Koncerny dają nawet t lat gwarancji. Bo wiedzą, że normalny użytkownik nie jest w stanie zrobić 30 tys rocznie. Tylko jakiś przedstawiciel ale oni nie mogą brać leasingu na powyżej 3 lat I 30 ty rocznie. Dlatego takie ciekawe oferty są PO tym terminie

        • 0 0

  • 4 liter nie urywa.... (5)

    Auto podobne do większości wyprodukowanych w dzisiejszych czasach ,na pewno nie jest warte tych pieniędzy .

    • 19 9

    • Nooo, ty masz na razie odłozone 20 tys. (1)

      Starcza na rocznik 2010, sprowadzony, bezwypadkowy. Ten jest wart tych pieniędzy, dlatego takie kupujesz.

      • 6 6

      • Jak nie bede kupował od wyborcy tuska

        To nawet nie będzie oszukany

        • 0 0

    • Niepraktyczny gadżet kupowany głównie dla szpanu (2)

      Do garażu mi nie wejdzie a do środka rodzina plus bagaż też się nie zmieści.
      Widoczność do tyłu i na boki - koszmar.
      Obsługa skomplikowana.
      Awaryjność wysoka, podobnie koszt serwisu tych wszystkich niepotrzebnych nikomu systemów.
      Ale dobrze wygląda na insta, więc teraz każda lala będzie kłuć zad swojego misia pier..sia by taki właśnie kupił - specjaliści od marketingu wiedzą co robią.

      • 5 2

      • Sam byś w nim chętnei woził swoją lalę i pozował na ulicy (1)

        Ale na razie stać się na 18 letniego golfa, więc cieszysz się tym co masz, a zawiść skręca ci jelita.

        • 3 4

        • A

          A ciebie na co stać? Na 15 letniego golfa?

          • 1 3

  • Zerowa widoczność w tył i na boki.... Dlaczego w tej chwili auta projektuje się tak, by utrudnić życie? (6)

    • 18 3

    • Zawsze możesz kupić Fiata Multiplę (2)

      Ona ma ogromne szyby. Polecam.

      • 8 6

      • To nie takie proste (1)

        Multipli jest mało wystawionych. Czy to przez gnicie, czy wywieźli do biedniejszych krajów, nie wiem, natomiast Multipla polift w 1.9d to bardzo fajne podmiejskie pierdzikółko.

        • 5 1

        • Zgaduje, ze malo sie jej sprzedalo, a ci co maja nie chca sie pozbywac.

          • 1 2

    • Wzieli przykład z Toyoty CRV (1)

      • 2 2

      • CRV to Honda. Mowisz jak sadze o CHR. To chyba najlepszy przyklad jak kompletnie zepsuc auto.

        Wlasciwie nie wiadomo co to jest - ni to suv ni to czolg, ni to lodz podwodna, ni Aygo cargo na sterydach.
        Z zewnatrz wielki bąbel, wewnatrz słabo szczegolnie z tyłu. Widocznosc ZERO

        • 6 0

    • Jeździłeś już nim ?

      • 0 0

  • Niestety to tylko Peugeot. (6)

    Auto awaryjne i nie na nasze drogi. No ale na pewno lepszy od melexa Tesli.

    • 10 22

    • Ty się naprawdę znasz

      Dlatego pod twoim domem stawiasz 18 letnią audiuszkę A4 kombi tdi

      • 11 3

    • Nie wiem co chcesz od polskich dróg. (4)

      Chyba że masz na myśli zapyziałe 3miasto albo Łódz, gdzie samorzad z PO nie radzi dobie z tym tematem.

      • 6 7

      • Zacznij jeździć czymś innym niż Citaro (1)

        Przykład z przed 15 minut - dziura wielkości głowy na skrzyżowaniu małomiejska/raduńska. Jak huknęło, to aż zakląłem.

        • 6 1

        • Zgłoś się na lekcję ortografii

          To najlepsza rada na dziś

          • 2 2

      • Jak u ciebie na Podlasiu PIS wybudował super gładziutkie asfaltówki, to po co się u nas męczysz?

        • 5 1

      • Rondo koło sądu i dworca głównego w Gdyni - jedna wielka dziura !!!

        zawsze staram się omijać tą cześć Gdyni. W sumie patrząc jaka bieda w centrum ( co drugi lokal do wynajęcia, brak miejsc parkingowych) to chyba coraz więcej ludzi omija całe miasto !!!

        • 0 0

  • Opinia wyróżniona

    Osobiście boli mnie, że teraz każda marka chce być premium (19)

    I przez to nie ma samochodów stworzonych w prosty sposób, i tanich (no, może poza dacią, chociaż to już też za nami). Gdyby człowiek nawet chciał poświęcić te 50-60k zł na wkład własny na auto, a na pozostałą część wziąć pożyczkę, to co kupi za 100-120k zł teraz? Vw polo czy inną fabię? Nawet najtańsza dacia sandero wg cennika zaczyna się od ponad 62 tysięcy zł...

    • 112 4

    • No i sam sobie odpowiedziałeś (3)

      Obecnie nowe auto do w miarę jako tako wygodnego jeżdzenia startuje od 115-120 tys. (i to bez wodotrysków) A będzie coraz drożej bo świat ma pieniądze i popyt na auta nie zwalnia. A przepisy pro-eko i rosnąca moda na elekttyki sprawi, że niedługo bez 200 tysi. nie kupisz niczego.

      • 27 3

      • (1)

        Auta są drogie bo producenci wydają kasę na biliard stron. Na koniec jak wyliczysz ilu ludzi budowało auto, to wyjdzie że ćwierć rzeszy. Teraz każdy liczący sie producent zarabia tylko na prywatnym kliencie i każe mu płacić jakby otrzymywał coś niesamowitego, a właściwie to puszka od koli z której zwisają układy podwozia i napędu czekając na oderwanie.

        • 11 7

        • Większość ceny

          Stanowią tak naprawdę podatki i stawiane od kilku lat wymagania aby auta były wyposażane w coraz to bardzie skomplikowane systemy czy to związane z ochroną środowiska czy ułatwiające jazdę. Od 40 do 60% wartości samochodu obecnie to wartość elektroniki.

          • 7 3

      • To w Europie takie ceny są chore

        Zobacz ile kosztują samochody w Chinach

        • 8 2

    • Podziękuj usa, zsrr no i niezawodnej UE (5)

      Roosevelt oddał nas pod płaszczyk wujka Stalina, ten w***mał nas i wepchnął do krajów trzeciego świata. Wyleźliśmy z wielkim bólem planu balcerowicza (tfu) i prywazytorów z lat 90-tych, a teraz unia wymyśla bzdury w stylu limit 90g/co2 czy czarne skrzynki, za które trzeba płacić kilogramami nic nie wartych polskich pieniędzy.

      • 31 11

      • Ta straszna Unia. Jeszcze kazała nam oczyszczalnie ścieków budować (2)

        A moglibyśmy być wolni i zrzucać je prosto do Wisły. Ogranicza nam wolność. Ekologia jest beee.

        • 8 20

        • Z skrajności w skrajność.

          • 10 2

        • Oczyszczalnia ścieków nie ma nic do rzeczy w tym temacie.

          • 10 1

      • Jak ta ochrona działa widać po akcjach VW z kontrolą spalin

        Po przegranych w USA procesach VW musiał wybulić ponad 30 miliardów dolarów odszkodowań za walenie w * ze swoją ochroną w warunkach laboratoryjnych. Znajomy który kupił w San Bernardino nowego Arteona za ok 40 tys dolców dostał w ramach odszkodowania po dwóch latach użytkowania propozycję zwrotu 100% kasy w ramach odkupu auta przez dealera lub 8 tys dolców rekompensaty lub taką kwotę zniżki na nowe auto. Słyszałeś o czymś podobnym w Europie ? Tutaj dyma się klientów na każdy możliwy sposób spuszczając się nad gramami CO2 gdy równolegle całe Indie mają wywalone we wszystkie normy i ochronę czegokolwiek wrzucając wszystko do Gangesu......o Afryce nie wspominam.....

        • 19 0

      • Wszystkie Unie zawsze kończyły się rozpadem

        Komuna pod postacią UE wraca.

        • 3 1

    • (1)

      No i to są właśnie obecne ceny samochodów kompaktowych, zwykłych. Premium zaczyna się od 500tys. zł wzwyż, więc nie narzekaj, bo 150tys. zł za auto to jest nic. Ostatnio sprzedawałem używany, 5-letni samochód za 300tys. zł i poszedł jak ciepłe bułki w piekarni. 2 dni czekałem na kupca.

      • 3 20

      • Jak ktoś chce niech kupuje. Nigdy nie kupiłabym dupowoza w cenie mieszkania.
        Już kiedyś tak było, że auta były chorendalnie drogie, ale i tak ich wartość dewaluowała się i pod koniec swojego żywota były warte tyle co kg złomu.
        Wolę inwestować ciężko zarobione pieniądze w inne dobra.

        • 4 0

    • Toyota (2)

      warto zerknąć na corolle

      • 2 10

      • Najbardziej awaryjne auto w Europie wg wszystkich statystyk

        • 4 1

      • To taka tandeta w środku i brak wyciszenia, że szkoda gadać. Nie ma co porównywać

        • 1 0

    • Dlatego jezdze 17 letnia Corollą. Wlewasz paliwo i jedziesz. Nie potrzebuje gadajacego asystenta bąków czy siedzen (2)

      pokrytych jedwabista skórą z łechtaczek wiewiórek.

      • 16 4

      • Jeżdżę 20-letnią Corollą, bez zarzutów poza rdzą w jednym miejscu (na razie mała plamka, ale coś muszę z tym zrobić)

        • 5 2

      • To sie bardzo chwali. Wbrew pozorom to najbardziej ekologiczna postawa

        Inna sprawa, ze te stare Corolle nie zachwycaja, ale oczywiscie dojedzie sie z punktu do punktu. Nie bede reklamowal zadnej marki, ani na nic namawial, ale sam po oporach (poznanska natura) przesiadlem sie z ciut nowszej corolli 1.6 od twojej do czegos wyzszej klasy (oczywiscie uzywanego) z V8, kilkunastoma glosnikami, adaptacyjnym zawieszeniem itd. Nie spodziewalem sie tak duzej roznicy i mimo, ze mialem zatrzymac stare auto jako drugie, to sprzedalem od razu jak nadazyla sie okazja.

        Polecam, chocby z ciekawosci, przejechac sie czyms, co ma zupelnie inne zawieszenie, duze wentylowane hamulce, szybka skrzynia i posmakowac troche innej motoryzacji. Nie trzeba od razu sie przesiadac na stale i wydawac majatku na auto, ale tylko zobaczyc na wlasnej skorze, na czym polega roznica.

        PS i nie, nie mowie o czyms takim jak ten Pezot, bo to zaden przeskok ;)

        • 7 3

    • wow, czyli nie masz prawdziwych problemów? Zazdroszczę.

      • 1 0

  • Bardzo udany stylistycznie (6)

    Niestety w najtańszej wersji dostępny z silnikiem 1.2 Puretech, który obecnie jest najbardziej awaryjnym silnikiem dostępnym na rynku, a pchany do Peugeotów, Citroenów, DS i Opli.
    Radzę poczytać forum lub opinie ekspertów, 1.2 omijać szerokim łukiem, poza tym przy 1.8 tony silnikowi 1.2 zdecydowanie brakuje mocy.
    Rozsądna wersja (hybryda) to wydatek rzędu równowartości marek BMW, Lexus czy Mercedes, więc pewnie nie podbije rynku, ale stylizacją wygrywa i mocno puka do klasy premium.

    • 16 4

    • Eeee... nie do końca (3)

      Ja mam 1.2 Pure Techa 130 KM w swojej nowej Mokce z 2022 i jeździ jak szalona.

      • 3 6

      • Pisze o awaryjnosci (2)

        • 9 1

        • No to wcześniej był 1.6 THP (1)

          I to była istna rzeźnia, bo projektowały go małpy na praktykach. PureTech nie jest gorszy od większości 3 garowych turbo, obecnych u innych koncernów.

          • 3 0

          • Małpy z BMW i PSA robiły 1.6 THP

            • 3 0

    • Chyba nie sprawdzałeś ostatnio cen bmw i merca

      • 1 1

    • Nowe już nie mają paska rozrządu, tylko łańcuch.

      Do tego jak ktoś zmienia olej co 30 tys km to proszenie się o problemy.

      I to dotyczy w sumie każdego silnika, nie tylko tego 1.2 PSA

      • 3 1

  • Opinia wyróżniona

    (2)

    mam 508 która również jest piękna, ten kolejny ciekawy model Peugeot będzie przez najbliższy czas się wyróżniał i zwracał uwagę na drogach. Miłego dnia.

    • 50 10

    • Pezot za którym się obejrzę to 504. Dzięki.

      • 3 6

    • Jak to się mówi o najnowszym P508: "Ciasny, ale własny".

      • 1 3

  • (1)

    Peugeoty generalnie są ładne. No może oprócz serii 7.

    • 8 1

    • 406 coupe jest ładny, a ten to wygląda jak koreaniec

      • 1 2

  • Spalinowe auto za 232 tys? (3)

    To już wolę lepiej wyposażoną Tesle 3 za 185 tys pod dopłacie rządowej.

    • 5 21

    • Kupiłeś już teslę?

      Kiedy odbierasz?

      • 6 1

    • (1)

      No popatrz, a ja wolę prawdziwe, spalinowe V8 za 700tys. zł.

      • 1 3

      • Ty to możesz

        • 3 0

  • Z tą szarpiącą skrzynią to na pewno przypadek (4)

    Sam jeżdżę na takiej samej skrzyni EAT8 swoją Insignią B i działa jak ta lala. Poza tym 408 jest naprawdę super, tylko ten kolor jakoś mi nie leży.

    • 4 6

    • Te skrzynie w plug-inach Peugeota niestety nie działają najlepiej. Sam jeździłem nową 308ką i 508ką i choć sam napęd miodzio (przydałby się większy zasięg na samym prądzie), to skrzynia szarpie a hamulce mają mocno irytujące nastawienie na bardzo ostre hamowanie przy lekkim wciśnięciu pedała. W efekcie też jest spore szarpanie

      • 3 1

    • (1)

      > ten kolor jakoś mi nie leży

      Że niebieski?
      Biały pasek domaluj.

      • 0 2

      • Joo. Domaluję

        Dzięki za radę, stylisto.

        • 1 1

    • Skrzynia ta sama (Aisin)

      Ale oprogramowanie inne - każdy producent wgrywał własne, różniące się nawet między modelami i wersjami silnikowymi. Ja sobie tę skrzynię chwalę w Insignii, jest bardzo płynna w trybie Tour, choć leniwa. Natomiast w trybie Sport GSi jest odpowiednio szybka i fajnie redukuje przy hamowaniu. Kwestia oprogramowania. A sama konstrukcja bardzo solidna i zapewniająca możliwość płynnej pracy - o ile ktoś nie wstawi skopanego softu.

      • 2 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Bezpłatne badania dla kierowców zawodowych (1 opinia)

(1 opinia)
badania

Premiera MINI Cooper F66

Premiera MINI Cooper F66

Sprawdź się

Sprawdź się

Chademo to:

 

Najczęściej czytane