- 1 Wandale niszczą "auta na minuty" (94 opinie)
- 2 Nietypowy remont ulicy. Prace w nocy i weekendy (71 opinii)
- 3 Nie było ofert na przebudowę Świętojańskiej (237 opinii)
- 4 138 policjantów z drogówki na torze (31 opinii)
- 5 Wrak nie do usunięcia przez biurokrację (218 opinii)
- 6 Burza o "nowy" parking, który już istnieje (283 opinie)
Z polskim akcentem. Peugeot 508 SW.
Sam o sobie pewnie chętnie mówi "król lew" i zgodnie z ostatnią modą dzielnie udaje samochód o klasę wyższy. Lepiej jednak poczuje się w nim urzędnik niż król. Peugeot 508 doskonale sprawdzi się jako auto korporacyjne.
Ze względów wizerunkowych naturalnym otoczeniem nowego 508 wydają się budynki ze stali i szkła. W swojej ojczyźnie lepiej poczułby się w paryskiej dzielnicy La Defence niż w Luwrze. U nas świetnie "dogadał się" z budynkiem gdańskiego oddziału Intela. W pewien sposób są nawet do siebie podobni. Intel już cieszy oko z zewnątrz, chociaż jeszcze nie "ożył", 508 mimo iż jest już w sprzedaży, bardzo rzadko pojawia się na naszych drogach.
Wnętrze auta również uporządkowane jest niczym korporacyjny biurowiec. Wszystko dobrej jakości i na swoim miejscu. Zastrzeżenia można mieć jedynie do ergonomii. O ile kierowca przeciętnego wzrostu znajdzie dla siebie odpowiednią pozycję za kierownicą, to osoby bardzo wysokie będą miały z tym problem. Fotele mogłby by być też usadowione odrobinę niżej. Świetnie za to zaprojektowano nawigację. Wskazówki jak jechać, możemy obserwować na dwóch ekranach - na konsoli środkowej i między zegarami. Komunikaty podawane są w graficznie oszczędny, lecz bardzo przejrzysty sposób. Podarować sobie za to można wyświetlacz HUD - w innych samochodach komunikaty wyświetlane są na szybie, w Peugeocie na czymś w rodzaju lusterka chowanego za kierownicą. Dziwne rozwiązanie, w dodatku nieco tandetnie wygląda. Wszystkie wskaźniki i oświetlenie wykonano w technologii ledowej. Przez to wnętrze samochodu sprawia bardzo techniczne i zimne wrażenie.
Długością nadwozia 508 ustępuje tylko Oplowi Insigni. Pod względem wielkości bagażnika konkurencja jest jednak nieco lepsza. Miejsca wewnątrz, nawet z tyłu, spokojnie wystarczy za to dla trzech pasażerów słusznego wzrostu.
Jeden tytuł królewski z pewnością się jednak peugotowi należy. Śmiało możemy nazwać go królem oszczędzania paliwa na trasie. Dwulitrowy diesel o mocy 140 KM podczas podróży z Warszawy do Gdańska spalił zaledwie 4,8 litra oleju. To naprawdę świetny wynik. W mieście spalanie wynosi ok. 9 litrów na każde 100 km. Wielki plus za kulturę pracy silnika.
508 może mieć dwa rodzaje zawieszenia. Inne jest w zwyczajnych wersjach, inne w topowej GT. To podstawowe jest nieco twarde i sprężyste. Układ kierowniczy pracuje w charakterystyczny dla francuskich aut koncernu PSA w nieco "gumowy" sposób, jest jednak wystarczająco precyzyjny.
Charakter samochodu sprawia, że Peugeot 508 może stać się popularnym autem wśród pracowników korporacji i urzędników "podszczypując" niezwykle popularnego w tych kręgach chociażby VW Passata. Ów korporacyjny design już się zresztą spodobał przedstawicielom biurokracji. Ponad 50 tych peugotów pojawi się we flocie aut podczas prezydencji Polski w Radzie UE.
Ceny 508 SW? Do wyboru mamy cztery różne wersje wyposażenia: Access (ceny od 78 800 zł), Active (od 90 900 zł), Allure (od 100 000 zł) oraz GT (139 000 zł).
Opinie (88) 4 zablokowane
-
2011-05-17 09:48
spalil 4,8 l/100km czy to wg wskazan komp pokladowego czy wg przeliczenia po zatankowaniu (1)
komp pokladowy zawsze zaniża conajmniej 0,4 do 0,7 litra /100km. Rzeczywiste zuzycie tylko po tradycyjnym przliczeniu po zatankowaniu versus liczba przejechanych kilometrow. Tylko redaktor Amator nie precyzuje tej informacji , alboi artykul sponsorowany
- 2 8
-
2011-05-17 10:53
jak dla mnie bzdura, skad taki przepal w dieslu? 4,8 na trasie a w miescie 9l/100km?? mialem juz kilka diesli i roznica trasa-miasto nigdy nie przekroczyla 1-2l/100km, tym wlasnie wygrywa diesel z benzyna...
albo faktycznie to spalanie z trasy to z katalogu albo wyswietlacza (bez wyjazdu w trase moze nawet) a miejskie podane juz rzeczywiste...- 3 0
-
2011-05-17 15:00
4,8 litra???
chyba na torze constans 90 km/h. inaczej nie ma wogole takiej opcji
- 2 6
-
2011-05-17 17:00
citroen c5 ładniejszy
- 3 4
-
2011-05-17 21:21
W grupie popularnych marek to dobra oferta, jednak nie mam przekonania do.... (1)
W grupie popularnych marek to dobra oferta, jednak nie mam przekonania do Peugeotów. Wole chyba jednak Avensisa, Accorda czy Mazde 6. Inna niezawodność. Choć ten 508 prezentuje się ciekawie, nie powiem.
- 1 9
-
2011-05-18 09:02
Nic się nie bój
peugeot jeszcze szybciej skoroduje niż mazda 6 :-) spali więcej niż accord i po paru latach będzie wyglądał podobnie jak awensis jak niedzielne auto rodziny z prowincji :-)
- 2 4
-
2011-05-18 12:48
owa francuska propozycja w klasie średniej może stanowić zagrożenie dla niemieckich liderów segmentu
Pierwszy test sedana (Peugeot 508: czy jeździ tak samo jak wygląda?) wykazał duży potencjał modelu, a przejażdżka kombi utwierdziły nas w przekonaniu, że mamy do czynienia z ciekawą alternatywą dla VW Passata, Opla Insignii czy Toyoty Avensis.
Zgrabna sylwetka 508 SW przyciąga wzrok pełną elegancji opływową linią, która nadaje autu lekkość i zarazem dynamiczny charakter. Co ważne, atrakcyjne kształty nadwozia nie wpłynęły negatywnie na funkcjonalność wnętrza. Wysoko otwierana tylna klapa (opcjonalnie może być wyposażona w zdalnie sterowane siłowniki elektryczne) i nisko położony próg załadunkowy ułatwiają pakowanie bagażu.
REKLAMY GOOGLE
Pojemność bagażnika przy standardowym ustawieniu siedzeń sięga 560 l, a po ich złożeniu (wystarczy pociągnąć za uchwyt na ściance bocznej) wzrasta do 1598 l. Pod podłogą wygospodarowano miejsce na dodatkowy, 42-litrowy schowek na drobiazgi.
Przydatnym rozwiązaniem jest ponadto możliwość wykorzystania sztywnego dywanika do podziału przestrzeni ładunkowej na mniejsze strefy. Specjalne haki i elastyczna siatka zapobiegają przesuwaniu się przedmiotów. Ilość miejsca dla pasażerów zarówno na przednich, jak i tylnych siedzeniach, nie budzi większych zastrzeżeń.
>>> Zobacz również: Peugeot 508 kontra 504
W topowej wersji modelu – 508 SW GT – źródłem napędu jest wysokoprężny silnik 2.2 HDI o mocy 204 KM (to znacznie więcej niż proponują główni konkurenci), współpracujący z 6-biegowym „automatem”. Takie połączenie idealnie sprawdza się podczas dynamicznej jazdy po autostradzie, gdzie przy prędkości 130 km/h jednostka osiąga 2100 obr./min i we wnętrzu jest właściwie niesłyszalna.
Nawet przy 160 km/h do uszu kierowcy dociera tylko szum powietrza opływającego nadwozie. Potężny moment obrotowy – 450 Nm – gwarantuje z jednej strony doskonałą elastyczność, a z drugiej, podczas gwałtownego ruszania, buksowanie przednich kół i angażowanie pokładowej elektroniki (zwłaszcza na śliskiej nawierzchni). W tym jednak przypadku od nadmiaru głowa nie boli.
Zawieszenie (w GT z podwójnymi wahaczami z przodu) zapewnia wysoki komfort jazdy i bezproblemowe pokonywanie nierówności.
Gama 508 SW obejmie 6 wersji silnikowych. Polskie ceny i specyfikacje wyposażenia poznamy w lutym.
Podsumowanie: Nowe kombi Peugeota to bardzo udany samochód, może bardziej komfortowy i elegancki niż sportowy, ale z pewnością godny uwagi. Na pochwałę zasługują: precyzyjny układ kierowniczy, dopracowane zawieszenie i wysoka jakość wykończenia. Otwarta jest jeszcze kwestia cen, ale te z rynku niemieckiego są atrakcyjne na tle konkurencji.
Auto Świat TV
Prezentacje
Chevrolet Spark - Mały, ale wariat!
Prezentacje
Lancia Delta - Arystokratka wśród kompaktów
Porady
Jak zamontować hak w aucie?
Porady
Auto Świat TV - Co robić gdy przegrzewa się silnik?
Prezentacje
Mazda 3 MPS - Turbo i 260 KM w hatchbacku!
Więcej wideo na: AutoŚwiat.tv »
Dodaj komentarz
Nick:
Komentarz:
CAPTCHA
Przepisz kod z obrazka
Image CAPTCHA
Treść kodu z obrazka: *
Tu wpisz znaki pokazane na obrazku powyżej.
Komentarze
Nie ma jeszcze komentarzy do tego artykułu. Możesz być pierwszy!
KUP SAMOCHÓD
Peugeot Partner
15900
PLN
Peugeot 307
15600
PLN
Peugeot 206
15900
PLN
Peugeot 307
17900
PLN
Więcej
TANIE KREDYTY SAMOCHODOWE
We współpracy z TotalMoney.pl
NAJNOWSZE WIADOMOŚCI
Opel ma za dużo zamówień
AKTUALNOŚCI
Opel ma za dużo zamówień
Taki jest Opel Zafira Tourer
AKTUALNOŚCI
Taki jest Opel Zafira Tourer
Lamborghini Aventador już doczekało się modyfikacji
AKTUALNOŚCI
Lamborghini Aventador już doczekało się modyfikacji
Suzuki Swift kontra Nissan Micra i Skoda Fabia: poznaj nowy wymiar małego auta
TESTY, PORÓWNANIA
Suzuki Swift kontra Nissan Micra i Skoda Fabia: poznaj nowy wymiar małego auta
Jak wybrać instalację LPG: czyli, zapłać mniej na stacji
Eksploatacja instalacji LPG
Jak wybrać instalację LPG: czyli, zapłać mniej na stacji
Zmiany w polskiej ofercie Seata
AKTUALNOŚCI
Zmiany w polskiej ofercie Seata
NAJNOWSZE GALERIE
Taki jest Opel Zafira Tourer
Taki jest Opel Zafira Tourer
206club.net: 50 Peugeotów w jednym miejscu
206club.net: 50 Peugeotów w jednym miejscu
Autobusy Scania mają już 100 lat
Autobusy Scania mają już 100 lat
Jaki jest naprawdę Chevrolet Spark?
Jaki jest naprawdę Chevrolet Spark?
Zobacz wszystkie
Nasze akcje:
Samochodem po Europie
Auta od A do Z
Poznaj opinie kierowców- 1 7
-
2011-05-18 15:11
Spokój w polsce tylko co 10 auto jest nowe wliczajac w to auta służbowe
a jeśli ktoś ma kupić nowy to nie będzie to peugeot bo:
Sąsiad będzie się śmiał
Żona gdy usłyszy o francuskiej technologii to dostanie ataku śmiechu
Syn gdy usłyszy od ojca taką nowine to powie "żal"
suma sumarum tatuś kupi zamiast nowej skody fabii prawie nówkję audi A3 A4 golfa lub passata no chyba że zaszaleje i kupi kiję ale to tylko gdy żona zobaczy w odpowiednim kolorze na ulicy (autentyk sąsiadów)- 2 5
-
2011-05-18 15:16
Wiecie jaki był największy obciach w moim życiou?
Gdy mój ojciec wyprzedził naszym peugotem 605 mojego kolegę z klasy w jego oplu corsie i następnię zgasł silnik i ojciej wjechał w inne auto.
Nigdy więcej nie mieliśmy już peugota- 1 7
-
2011-05-19 01:11
Wyświetlacz HUD
HUD zainstalowany jako dodatkowy wyświetlacz przezierny to doskonały pomysł, wprost z samolotów. Wg mnie lepsze rozwiązanie od projekcji na szybie. Pewnie, w razie wymiany, szyba umożliwiająca projekcję, jest droższa. Więc plus dla HUD-a montowanego niezależnie.
- 1 2
-
2011-05-19 18:41
"podczas podróży z Warszawy do Gdańska spalił zaledwie 4,8 litra oleju."
To jest jakieś 1.3 litra na 100km. No, nieźle, nieźle...
- 2 0
-
2011-05-21 13:38
Co za bzdury !!!
Mam juz dosc kiedy czytam te wasze komentarze, ze to najlepsze auta, te wasze vw i audi a w rzeczywistosci to wielki szajs, kupujecie je bo sasiad ma lub po to by sie popisac ze macie niemieckeie auto hahaha, mialem kiedys audi a4 i w zyciu juz nie kupie tego badziewia :D wolalbym 20 letniego Peugeota :)
A teraz to druga sprawa, nie rozumiem po co jeden z drugim wchodza na strone z Peugeotami, i wychwalaja te swoje niemieckie padliny, przeciez to nikogo nie interesuje, jezeli nie lubisz Peugeotow to nie odwiedzaj stron na ktorych sa i tyle, zatrzymaj swoja opinie dla siebie, mnie te wasze niemieckie marki nie interesuja i nie pisze na forach jakie to dobre sa te audi i vw ja jzu sie raz przejechalem na audi i juz mam dosc :)- 2 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.