- 1 Auto wjechało w pieszych i w budynek (215 opinii)
- 2 Mieszkańcy Bojana naprawili drogę w Gdyni (179 opinii)
- 3 Nowy Ford Mustang już w Trójmieście (109 opinii)
- 4 Po ośmiu godzinach otwarto obwodnicę (377 opinii)
- 5 Hamowanie przed autem to bandyterka (173 opinie)
- 6 Nie będzie podatku od aut spalinowych (170 opinii)
Pierwsza elektryczna Mazda zaprezentowana w Gdyni
W środę w gdyńskim salonie BMG Goworowski odbyło się wydarzenie o nazwie Mazda Experience Days. Miłośnicy tej japońskiej marki mieli okazję bliżej poznać i odbyć jazdę testową pierwszym w historii Mazdy w pełni elektrycznym modelem MX-30.
Mazda MX-30 oficjalnie zadebiutowała 23 października 2019 roku podczas targów motoryzacyjnych w Tokio. Teraz elektryczny model został zaprezentowany polskim klientom w formie jednodniowych pokazów w stacjach dealerskich. Mazda na prąd zawitała także do Trójmiasta, do gdyńskiego salonu BMG Goworowski. Pierwsze dostawy aut planowane są we wrześniu.
Za napęd Mazdy MX-30 odpowiada nowa generacja układu e-Skyactiv. Auto napędzane jest przez elektryczny silnik synchroniczny na prąd zmienny, o mocy 143 KM. Jednostka chłodzona jest cieczą i oferuje 264 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Przednie koła napędzane są za pośrednictwem jednobiegowej skrzyni redukcyjnej o stałym przełożeniu.
MX-30 zostało wyposażone w baterię litowo-jonową o pojemności 35,5 kWh, która na jednym ładowaniu pozwoli pokonać dystans około 200 km. Baterię można ładować prądem stałym (szybkie ładowanie na stacjach - 80 proc. pojemności do 40 minut) albo prądem zmiennym (ładowanie z domowego gniazdka 230 V - do 6 godzin).
Cennik elektrycznej Mazdy w bazowej wersji Kai startuje od kwoty 142 900 zł. Bogatsze warianty wyposażenia to: Kanjo, Hikari i topowa Enso.
Pierwszy w historii japońskiej marki elektryczny model mierzy 4395 mm długości, 1795 mm szerokości i 1570 mm wysokości. Rozstaw osi liczy 2655 mm. Producent zastosował sprawdzony układ zawieszenia - przednie kolumny MacPhersona i tylną belkę skrętną. Układ hamulcowy wykorzystuje standardowe hamulce tarczowe, z odzyskiwaniem energii hamowania.
Trójmiejskie salony samochodowe
Stylistyka elektrycznej Mazdy MX-30 wyraźnie nawiązuje do tej stosowanej w spalinowych modelach. Jej charakterystycznym elementem są tylne drzwi, które otwierają się w przeciwległą stronę, co drzwi przednie. To rozwiązanie zapożyczone ze sportowej Mazdy RX-8.
Wyposażenie auta obejmuje m.in. aktywne systemy bezpieczeństwa i-Activsense, cyfrowe zegary na desce rozdzielczej, system multimedialny Mazda Connect z nawigacją, automatyczną, elektronicznie sterowaną klimatyzację, systemy wsparcia pracy kierowcy z wyświetlaczem head-up na przedniej szybie czy system kontroli martwego pola w lusterkach bocznych.
Więcej o autach elektrycznych
Miejsca
Opinie (83) 6 zablokowanych
-
2020-08-13 14:04
(4)
Niby zaprezentowana w Gdyni ale na niemieckich blachach...
- 14 8
-
2020-08-13 16:03
(2)
Na polskich blachach mają jakąś inną specyfikację?
- 5 0
-
2020-08-13 16:22
breloczek z Krzysztofem w kratce nawiewu (1)
- 2 0
-
2020-08-13 19:50
i pewnie wersja LPG
- 5 0
-
2020-08-13 14:11
no i na lawecie pewnie wożona była na prezentacje- weź tym dojedź z Niemiec - urlopu nie starczy na między-ładowania.
- 20 1
-
2020-08-13 19:34
ochyda
- 1 0
-
2020-08-13 19:00
Jest mazda, jest jazda.
- 3 1
-
2020-08-13 18:00
Świat zwariował (1)
Albo przynajmniej Europa.
Era brzydoty. Tłustych bab, mizernych pochorowanych chłopców. I brzydkich pudełek zwanych samochodami.- 14 0
-
2020-08-13 18:35
Umyj ręce po jedzeniu, to nie będą tłuste.
- 0 2
-
2020-08-13 18:00
(1)
Zdjęcie 10. Co to jest? Silnik? Przecież tego nie powinno być w ogóle widać. Tesla z przodu ma bagażnik, reszta jest pod podłogą oraz na osiach i nie dotykać.
- 1 2
-
2020-08-13 18:34
To bier pan Teslę i nie marudź.
- 0 1
-
2020-08-13 15:11
mazda (1)
Jakoś mi się nie podoba, na co dzień jeżdżę 3ką, CX-30 jest super, a tu dizajn jak skrzyżowanie cx-30 z ładą :)
- 15 2
-
2020-08-13 18:22
masz racje,jakas taka nijaka, tez jedze 3 i cx5 ale ta nie przypadła mi do gustu
- 0 0
-
2020-08-13 18:17
elektryk
Wszyscy w tych komentarzach i opiniach zapomnieli że to auto i wiele innych elektryków nie jest na kieszeń Kowalskiego a nawet średniaka.
- 3 0
-
2020-08-13 14:48
Jeszcze długo długo nie , do momentu ładowania w max 5 -10 min (4)
- 10 4
-
2020-08-13 16:07
(2)
Poza tym ile jest stacji w Trójmieście? Jeździć gdzieś przez pół miasta żeby doładować, trochę bez sensu.
- 4 0
-
2020-08-13 18:11
elektryka generalnie nie ładuje się w ładowarkach miejskich
Ładuje się w garażu albo jakimś parkingu podziemnym o ile się da.
Jak nie masz jednego albo drugiego, to wogóle zapomnij o elektryku.- 6 0
-
2020-08-13 16:12
Chyba że ładowarka jest przy miejscu parkingowym i sobie na noc podłączasz.
- 1 0
-
2020-08-13 15:17
hehehheheh
samo bedzie sie ąłdować w 1 sek
- 1 4
-
2020-08-13 15:52
Dopóki nie będzie zasięgu 600-800 km, szkoda kasy i czasu (1)
- 6 2
-
2020-08-13 18:05
Codziennie trzepiesz 600-800 km? Przy 150kW można w 30 minut napompować 75kWh minus straty i obniżenie mocy ładowania, powiedzmy niech będzie 60kWh. Normalnie starcza to na 300-350km. Sprawdź przy najbliższym postoju na stacji w trasie na ile faktycznie się zatrzymałeś.
Fakt, problemem są ładowarki na trasie (ma być 100kW, jest 55 - Olsztynek Południe), ale to wynika z durnego prawa energetycznego i opłat wygórowanych za przyłącza.- 0 3
-
2020-08-13 17:53
Brzydka mazda...
do tego tunel środkowy wielki prawie jak w ogórku (autobusie) można dziecko posadzić...sam siadałem w dzieciństwie
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.