- 1 Auto wjechało w pieszych i w budynek (276 opinii)
- 2 Mieszkańcy Bojana naprawili drogę w Gdyni (196 opinii)
- 3 "Podatek od aut spalinowych i tak będzie" (64 opinie)
- 4 Nowy Ford Mustang już w Trójmieście (112 opinii)
- 5 Po ośmiu godzinach otwarto obwodnicę (378 opinii)
- 6 Hamowanie przed autem to bandyterka (173 opinie)
Pierwsza elektryczna Mazda zaprezentowana w Gdyni
W środę w gdyńskim salonie BMG Goworowski odbyło się wydarzenie o nazwie Mazda Experience Days. Miłośnicy tej japońskiej marki mieli okazję bliżej poznać i odbyć jazdę testową pierwszym w historii Mazdy w pełni elektrycznym modelem MX-30.
Mazda MX-30 oficjalnie zadebiutowała 23 października 2019 roku podczas targów motoryzacyjnych w Tokio. Teraz elektryczny model został zaprezentowany polskim klientom w formie jednodniowych pokazów w stacjach dealerskich. Mazda na prąd zawitała także do Trójmiasta, do gdyńskiego salonu BMG Goworowski. Pierwsze dostawy aut planowane są we wrześniu.
Za napęd Mazdy MX-30 odpowiada nowa generacja układu e-Skyactiv. Auto napędzane jest przez elektryczny silnik synchroniczny na prąd zmienny, o mocy 143 KM. Jednostka chłodzona jest cieczą i oferuje 264 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Przednie koła napędzane są za pośrednictwem jednobiegowej skrzyni redukcyjnej o stałym przełożeniu.
MX-30 zostało wyposażone w baterię litowo-jonową o pojemności 35,5 kWh, która na jednym ładowaniu pozwoli pokonać dystans około 200 km. Baterię można ładować prądem stałym (szybkie ładowanie na stacjach - 80 proc. pojemności do 40 minut) albo prądem zmiennym (ładowanie z domowego gniazdka 230 V - do 6 godzin).
Cennik elektrycznej Mazdy w bazowej wersji Kai startuje od kwoty 142 900 zł. Bogatsze warianty wyposażenia to: Kanjo, Hikari i topowa Enso.
Pierwszy w historii japońskiej marki elektryczny model mierzy 4395 mm długości, 1795 mm szerokości i 1570 mm wysokości. Rozstaw osi liczy 2655 mm. Producent zastosował sprawdzony układ zawieszenia - przednie kolumny MacPhersona i tylną belkę skrętną. Układ hamulcowy wykorzystuje standardowe hamulce tarczowe, z odzyskiwaniem energii hamowania.
Trójmiejskie salony samochodowe
Stylistyka elektrycznej Mazdy MX-30 wyraźnie nawiązuje do tej stosowanej w spalinowych modelach. Jej charakterystycznym elementem są tylne drzwi, które otwierają się w przeciwległą stronę, co drzwi przednie. To rozwiązanie zapożyczone ze sportowej Mazdy RX-8.
Wyposażenie auta obejmuje m.in. aktywne systemy bezpieczeństwa i-Activsense, cyfrowe zegary na desce rozdzielczej, system multimedialny Mazda Connect z nawigacją, automatyczną, elektronicznie sterowaną klimatyzację, systemy wsparcia pracy kierowcy z wyświetlaczem head-up na przedniej szybie czy system kontroli martwego pola w lusterkach bocznych.
Więcej o autach elektrycznych
Miejsca
Opinie (83) 6 zablokowanych
-
2020-08-13 16:39
O jeny, nie nie nie
Bleee, ale w leasingi pójdzie jak nissan jooooułke ;)
- 4 1
-
2020-08-13 15:32
zmniejszyli grill, zamiast go bez sensu powiększać
zupełnie nie tak, jak BMW, które produkuje tak, żeby podobało się Chińczykom.
- 5 1
-
2020-08-13 14:20
Jako design podoba mi sie (1)
Jeszcze te drzwi typu suicide doors, albo kurolapki jak kto woli.
Mazda ostatnimi czasy zrobiła duży krok do przodu. Np opcja deski rozdzielczej w skórze (dostępna np w 3)- 11 7
-
2020-08-13 15:30
Ale przód trochę jak Fiat Multipla, wszystkie nowe modele Mazdy, mają takie ciekawe, ładne grille, a tu taki niewypał.
- 4 2
-
2020-08-13 15:17
I super oby jak najwiecej takich w miescie
W mieście tylko takie powinny być dopuszczone do ruchu.
- 9 8
-
2020-08-13 15:17
Kto to projektował
Ale wygląd szok
- 7 5
-
2020-08-13 14:27
Wygląda troszkę jakby spadła z lawety i na szybko trzeba było ja poskładać z tego co akurat było pod reka
Tak, wiem, o gustach się nie dyskutuje.
- 14 13
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.