- 1 Od soboty spore utrudnienia na A1 (65 opinii)
- 2 Apel policji do kierowców aut i motocykli (72 opinie)
- 3 Mamy najdłuższą estakadę w Polsce (72 opinie)
- 4 Jechaliśmy Obwodnicą Metropolitalną (264 opinie)
- 5 Będzie łatwiej zaparkować na Świętojańskiej (359 opinii)
- 6 W sobotę półmaraton, zmiany od piątku (207 opinii)
Pierwsze skrzyżowanie za obwodnicą będzie podpięte pod Tristar
Do końca tygodnia skrzyżowanie ul. Chwarznieńskiej i Krauzego przy Węźle Chwarzno zostanie podpięte do systemu Tristar, zarządzającego ruchem w Trójmieście. Ma to zmniejszyć korki, zwłaszcza w godzinach popołudniowego szczytu. To pierwsze skrzyżowanie za obwodnicą, które zostaje dołączone do systemu.
Gdy sygnalizator do skrętu wyświetla już czerwone światło, na wprost można przejechać, bo jest zielone, ale tylko teoretycznie - często nie da się bowiem ominąć samochodów, które nie zmieściły się na pasie do skrętu w lewo.
Ma się to jednak zmienić, bo do końca tygodnia skrzyżowanie ul. Chwarznieńskiej i Krauzego zostanie podpięte do sytemu Tristar - z nazwy "inteligentnego", a w praktyce pozwalającego zdalnie przeprogramować działanie sygnalizacji świetlnej albo nawet na daną chwilę wydłużyć fazy dla poszczególnych kierunków ruchu.
Ma to sprawić, że korki znikną.
Pierwsze skrzyżowanie za obwodnicą w Tristarze
Światła przy Węźle Chwarzno to pierwsze skrzyżowanie za obwodnicą, które zostanie włączone do systemu Tristar. To wydarzenie, które otwiera drogę do kolejnych inwestycji w tym rejonie.
- Samo dojście światłowodem w ten rejon otwiera szereg nowych możliwości: monitoring miejski z kamerami na skrzyżowaniach, możliwość dotarcia planowanymi kanałami teletechnicznymi do daleko idących w "teren dzielnicy" części - wylicza radny Gdyni Jakub Ubych. - To, co jednak teraz istotne - w czasie tak zmieniających się warunków związanych z szeregiem inwestycji - możemy reagować na sytuacje dynamicznie - podkreśla Jakub Ubych.
Opinie (115)
-
2022-07-07 07:24
a jaki tam był (czy też jest) problem? (3)
samochody nie mieszczą się na lewoskręcie i blokują jazdę na wprost?
- 10 0
-
2022-07-07 08:09
Umiesz czytać? (2)
- 2 1
-
2022-07-07 15:56
umiem czytac a nawet tam mieszkam (1)
i przejzdzam tą drogą w godzinach szczytu, ani razu nie widziałem opisywanej sytuacji
- 2 0
-
2022-07-07 17:21
Aby coś tam zaobserwować to trzeba tam stanąć na dłuższy czas a nie se przejechać raz konkretnie np. o 15:46.
- 0 1
-
2022-07-07 08:19
Tristar nadaje sie do prokuratury (1)
Gruba kasa wyrzucona w błoto. Zresztą polityka Gdańska jest taka aby utrudnić życie kierowcom
- 15 1
-
2022-07-07 17:18
Utrudnić życie kierowcom kobieto ? Tunelu pod Martwą Wisłą i innych nowych ulic nie raczyłaś zauważyć ? I ty pitolisz
coś o utrudnianiu życia kierowcom ?
- 1 2
-
2022-07-07 07:54
Tristar to badziewie (3)
Każdy kto chociaż troche się tym interesował jak wchodziło to wie co to za system, skąd i za ile kasy. Zobaczcie ile ma wdrożeń na Świecie.
- 20 4
-
2022-07-07 17:14
Ty nie wiesz o czym piszesz. Tristar działa, na pewno na skrzyżowaniu Zwycięstwa / Wielkopolska / Powstania Styczniowego.
- 1 1
-
2022-07-07 08:09
Wdrożeń na świecie!? (1)
Ciekawe ile ma mieć wdrożeń na świecie system dedykowany dla Trójmiasta i opracowany przez naukowców z Politechniki Gdańskiej.
- 5 1
-
2022-07-07 11:43
Nie rozumiem zdziwienia
Gdyby działał i był super, ba nawet stworzony przez naukowców z Kambodży to byłby implementowany na świecie.
- 3 1
-
2022-07-07 09:22
Gospodarz (1)
Nasz wspaniały gospodarz powinien zabrać jeden pas i stworzyć na nim ścieżkę dla rowerów oraz bus pas , a samochody powinny jeździć wahadłowo albo do centrum w dni parzyste a z centrum w nieparzyste.
A tak serio to nawet Salomon bez budowy więcej pasów tu nic nie poradzi.- 32 9
-
2022-07-07 17:08
Co więcej pasów ? Czyim kosztem ? Chodzi mi tu o właścicieli budynków, które byś chętnie wyburzył pod swoje ego ?
Gdybyś na redłowskim odcinku chciałbyś poszerzyć Legionów to cię pogonię koleś. Od drzew na publicznym trawniku (między chodnikiem a jezdnią) i swojego ogrodu ci nie oddam.
- 0 0
-
2022-07-07 16:16
To będa musieli zatrudnić jeszcze jedna gwiazdę bo te trzy obecne nie wyrabiaja się z przełancznikami !!!!!
- 2 0
-
2022-07-07 15:37
Apollina ...
Przede wszystkim należy coś zrobić ze skrzyżowaniem Apollina z Chwarznieńską. Miejsca jest tam mało ale rondo takie jak na Sokółce ułatwiło by włączenie się do ruchu w kierunku miasta/obwodnicy z Apollina.
- 1 0
-
2022-07-07 13:40
Podpięcie skrzżowania nie ustrawni ruchu ale zwiększy koszty utrzymania systemu Tristar (1)
I o to chodzi. Tristar nie jest po to by działać tylko po to by brać za niego kasę. Tristar jeszcze niczego nie usprawnił o łapaniu piratów nawet nie warto wspominać.
- 19 4
-
2022-07-07 15:19
Generuje czerwoną falę.
- 6 1
-
2022-07-07 15:12
Przestańcie już z tym Tristarem
który nigdzie nie działa jak należy. To nie jest żaden system, tylko istny skandal.
- 2 1
-
2022-07-07 14:45
Naprawdę ale nie zauważyłem żeby ten system
Działał w Gdyni, światła są tragicznie ustawione i bezmyślnie zatrzymują ruch. W Gdańsku mam wrażenie, że światła działają sprawnie. Oczywiście mówię o dozwolonej prędkości.
- 4 2
-
2022-07-07 14:28
15 lat temu w urzedzie miasta obok gabinetu gryzonia byla makieta
Ulicy Jana Nowaka Jeziorańskiego.
Od Chwarzna przez Wiczlino do Dabrowy w systemie 2+2 . Najpierw droga później osiedla , żeby nie powielać błędów Gdańska Południa i co zrobili , ulicy nie zrobili ale ponad 100 bloków juz stoi , kolejne kilkadziesiąt powstaje i mamy powtórkę Gdańska Południe.
Brawo Gdynia , warto naśladować większego i głupszego- 6 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.