• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Pierwsze skrzyżowanie za obwodnicą będzie podpięte pod Tristar

Michał Sielski
7 lipca 2022 (artykuł sprzed 1 roku) 
Światłowód przy skrzyżowaniu otwiera drogę do kolejnych inwestycji w tym rejonie. Światłowód przy skrzyżowaniu otwiera drogę do kolejnych inwestycji w tym rejonie.

Do końca tygodnia skrzyżowanie ul. Chwarznieńskiej i KrauzegoMapka przy Węźle Chwarzno zostanie podpięte do systemu Tristar, zarządzającego ruchem w Trójmieście. Ma to zmniejszyć korki, zwłaszcza w godzinach popołudniowego szczytu. To pierwsze skrzyżowanie za obwodnicą, które zostaje dołączone do systemu.



Samochody nie mieszczą się na pasie do skrętu i nie możesz jechać prosto. Co robisz?

W ostatnich miesiącach lewoskręt w ul. Krauzego w godzinach popołudniowych permanentnie jest zapchany. W efekcie auta, które chcą skręcić, blokują też pas do jazdy na wprost i tworzy się korek.

Gdy sygnalizator do skrętu wyświetla już czerwone światło, na wprost można przejechać, bo jest zielone, ale tylko teoretycznie - często nie da się bowiem ominąć samochodów, które nie zmieściły się na pasie do skrętu w lewo.

Ma się to jednak zmienić, bo do końca tygodnia skrzyżowanie ul. Chwarznieńskiej i Krauzego zostanie podpięte do sytemu Tristar - z nazwy "inteligentnego", a w praktyce pozwalającego zdalnie przeprogramować działanie sygnalizacji świetlnej albo nawet na daną chwilę wydłużyć fazy dla poszczególnych kierunków ruchu.

Ma to sprawić, że korki znikną.

Pierwsze skrzyżowanie za obwodnicą w Tristarze



Światła przy Węźle Chwarzno to pierwsze skrzyżowanie za obwodnicą, które zostanie włączone do systemu Tristar. To wydarzenie, które otwiera drogę do kolejnych inwestycji w tym rejonie.

- Samo dojście światłowodem w ten rejon otwiera szereg nowych możliwości: monitoring miejski z kamerami na skrzyżowaniach, możliwość dotarcia planowanymi kanałami teletechnicznymi do daleko idących w "teren dzielnicy" części - wylicza radny Gdyni Jakub Ubych. - To, co jednak teraz istotne - w czasie tak zmieniających się warunków związanych z szeregiem inwestycji - możemy reagować na sytuacje dynamicznie - podkreśla Jakub Ubych.

Opinie (115)

  • (2)

    Tristar nie istnieje. Nie działa. Korki jak były tak są. Zielona fala nie istnieje. Grube miliony euro przytulone

    • 16 4

    • A miala byc zielona fala? (1)

      Nigdy nikt czegoś takiego nie obiecywał. A jak chcesz taka, to kolo molo w Sopocie właśnie jest. Od glonów

      • 3 4

      • miał być płynny ruch. tzw. zielona fala, której skutkiem miało być obniżenie emisji spalin i czasu przyjazdu. cofnij sie do tekstów z czasu wdrażania systemu. głośno było to komunikowane. a glony to Ci polecam w sushi. są bardzo smaczne i zdrowe

        • 3 1

  • Tristar

    rak trójmiejskich dróg.

    • 3 1

  • to jest wszystko jeden wielki przekręt

    Jakub Ubych i jego kolesie niedługo zabetonują wszystko w tamtej okolicy. Jest już plan na budowę przestrzeni handlowo-usługowej czy czegoś w tym stylu a tak naprawdę ostatecznie deweloper wybuduje tam setki nowych mieszkań. Bedzię wielkie blokowiski a wykończeniami zajmą się zaprzyjaznione firmy i każdy zgarnie pełno siana.

    • 3 1

  • tristar - pieniądze wyrzucone w błoto, o przepraszam do kieszeni znajomych króliczka

    • 1 1

  • Tristar

    Wyłączyć i dać sekundowe wyświetlanie wszędzie względem zmiany światła.

    • 1 1

  • Najgłupszy pomysł Cały czas że tristar za grube miliony można wyrzucić na śmietnik

    • 2 2

  • Podobno ma ograniczać wjazd do centrum. (4)

    Plan jest taki żeby w godzinach porannego szczytu nie wpuszczać za dużo aut z obwodnicy.

    • 11 2

    • Jak na to wpadłeś. (3)

      • 1 0

      • Nie wpadłem. (2)

        Mówi o tym od jakiegoś czasu. Ponad 50% aut w mieście jest spoza, więc jedyny skuteczny sposób na korki to zablokowanie wjazdów do miasta w godzinach szczytu. Niech korkują się dojazdy za miastem.

        • 1 1

        • No to zaraz wszyscy będą z Gdańska. (1)

          Skoro ja mogłem zarejestrować tu samochód, jak jeszcze nie byłem zameldowany, to mieszkaniec Żukowa też może.

          • 1 1

          • Ale rejestracja nie ma wpływu na to skąd jedziesz.

            • 0 0

  • co z tego...

    Tristar to kamery pokazujące obraz w trybie rzeczywistym- nie są zapętlone, nie nagrywają obrazu. System do poprawy, usprawnienia ruchu. Wydawane jest tyle pieniędzy, kamery są na każdym większym, główniejszym skrzyżowaniu, ale nic nie nagrywają. Miałem kolizję drogową w Gdyni jadąc z dziećmi. Zanim zjechałem w bezpieczne miejsce zobaczyłem jak sprawca kolizji ucieka. Rozejrzałem się po skrzyżowaniu i widząc tyle kamer, pomyślałem że wszystko jest na kamerach. nic bardziej mylnego. Kamery nie nagrywają, pokazują obraz rzeczywisty operatorom tristara. Wydac tyle pieniędzy i nie wpiąc kamer w system zapętlonego nagrywania, dla poprawienia bezpieczeństwa w miescie...nie rozumiem. Sa oczywiście kamery miejskie, ale jest ich mało a ich jakość pozostawia dużo do życzenia, podobnie zresztą jak gdyńska policja.

    • 4 1

  • Zróbcie coś z tym 3 minutowym czasem oczekiwaania na przejsciu

    To jest niezgodne z przepisami o pierwszeństwie pieszych przed autami i niehumanitarne w złych warunkach atmosferycznych

    • 6 3

  • Opinia wyróżniona

    Skrzyżowanie (8)

    Skrzyżowanie działa kilka lat, ale zostało zbudowane bez głowy .
    Gdynia Zachód to w niedalekiej przyszłości 60.000 tysięcy mieszkańców .
    Żaden Tristar nie pomoże.
    To wszystko wymaga gruntownej przebudowy , a na to nie ma pieniędzy .
    Ale najpierw obwodnica Witomina
    Kolejny projekt w realizacji , ale nie wiadomo kiedy się skończy

    • 78 11

    • Dokladnie (3)

      Nowe osiedle i jeden pas smiechu warte

      • 8 4

      • Jak świadomie decydujesz się na zakup mieszkania w polu (2)

        to tylko i wyłącznie Twoja sprawa

        • 8 4

        • a w centrum masz mozliwość kupna? (1)

          • 1 4

          • Oczywiście

            • 3 2

    • na razie, to jeszcz sie nie zaczęła.

      • 2 0

    • Chcesz Pan Panie Jakubie zachęcać ludzi do jazdy drogą która prowadzi w środek osiedla? (1)

      Za mało tam aut na gościnnych występach mających w nosie ze to strefa "Tempo 30" ?

      • 8 1

      • Ta jasne.... Zawsze winni są oni , ci obcy. A to nosy za długie i pejsy noszą, a to za dużo hektarów mają.

        • 2 5

    • Czyzby obwodnica Witomina byla realizowana?

      Raczej tylko w gadkach WS bo na jakakolwiek faktyczna realizacje nie ma co liczyc.

      • 4 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Gdańska Liga Rallycross Modeli RC

30 zł
zawody / wyścigi

Distinguished Gentleman's Ride (1 opinia)

(1 opinia)
w plenerze, zlot, imprezy i akcje charytatywne

Event w Audi City Gdańsk

warsztaty, dni otwarte

Sprawdź się

Sprawdź się

Który z tych polskich samochodów był produkowany w XXI wieku?

 

Najczęściej czytane