- 1 Rowerzyści dostali drogę, której nie chcą (399 opinii)
- 2 Maj pełen prac drogowych w Gdyni (94 opinie)
- 3 Wypadki TIR-ów i wojskowej ciężarówki (60 opinii)
- 4 Wrak nie do usunięcia przez biurokrację (214 opinii)
- 5 Chwarznieńska do obwodnicy już gotowa (136 opinii)
- 6 Burza o "nowy" parking, który już istnieje (280 opinii)
Pierwszy taki Mercedes w Trójmieście
Mocarny Mercedes AMG GT S Edition 1
Mercedes SLS skradł serce niejednemu miłośnikowi czterech kółek. Na jego temat wiemy niemal wszystko. Pora poznać jego młodszego brata, który jednak bezpośrednim następcą "skrzydlaka" nie jest. To Mercedes AMG GT, a w zasadzie jeszcze bardziej muskularny i mocarny AMG GT S w elitarnej odsłonie Edition 1. Sprawdziliśmy nieprzeciętność tego monstrum na torze Autodromu Pomorze.
Widzicie to auto po raz pierwszy? Z pewnością wielu z was pomyślało: ten nowy SLS jest cudowny. Szybko jednak wyprowadzamy was z błędu. Ten potwór - choć faktycznie częściowo bazuje na SLS-ie - jest zupełnie nowym dzieckiem w rodzinie rodem ze Stuttgartu. Nazywa się Mercedes AMG GT S. A my przedstawiamy go w najbardziej prestiżowej odsłonie Edition 1. To drugi, opracowany od podstaw model, który powstał w Affalterbach. Poznajcie go. Uwaga, grozi zauroczeniem.
Mówiąc o AMG GT S, nie sposób nie przywołać do tablicy SLS-a. Zaznaczmy jednak, że to dwa zupełnie różne samochody. Na początek pod lupę bierzemy gabaryty obu niemieckich coupe. AMG GT S jest krótszy (o 9,2 cm), wyższy (o 2,7 cm) i lżejszy (o około 80 kg) od SLS-a. Ponadto najnowszy supersamochód Mercedesa nie odziedziczył po swoim - nazwijmy go - starszym bracie charakterystycznych drzwi otwieranych do góry. Jest za to smukła, ale niezwykle dynamiczna sylwetka z wyrazistym grillem na dziobie długiego nosa. Ponadto nadwozie limitowanej serii Edition 1 wyróżnia dach z włókna węglowego, spojler, a w zasadzie statecznik zamontowany na stałe, którego główną rolą jest dociskanie tylnej osi, boczne "skrzela" z etykietą "V8 BiTurbo" na błotnikach przednich, jak również gigantyczne, 10-ramienne obręcze kół (19-calowe z przodu, 20-calowe z tyłu).
Zaglądamy pod maskę tego pełnokrwistego GT. A tutaj mała niespodzianka. Legendarną wolnossącą jednostkę 6.2 zastąpiła bardziej ekologiczna, podwójnie doładowana widlasta ósemka o pojemności 4 litrów i mocy 510 KM (650 Nm momentu obrotowego). Stado wierzgających rumaków rozpędza AMG GT S do setki w zaledwie 3,8 sekundy, a maksymalna prędkość tej maszyny wynosi 310 km/h. Pojazd został wyposażony w 7-biegową automatyczną skrzynię biegów Speedshift AMG. Już samo uruchomienie silnika i jego zaraźliwy dźwięk wywołują gęsią skórkę. Już po kilku sekundach nabieramy ogromnych chęci, żeby zasiąść za sterami tego statku albo chociaż móc w dalszym ciągu rozkoszować się niesztampowymi brzmieniami 4-litrowej V8.
Szukasz luksusowego samochodu? Sprawdź ofertę trójmiejskich salonów
Na papierze powyższe dane robią wrażenie. Postanowiliśmy to sprawdzić w praktyce. Jedynym dogodnym miejscem do przetestowania możliwości takiego samochodu jest tor. Odwiedziliśmy zatem Autodrom Pomorze, a do testów zaprosiliśmy kierowcę rajdowego Tomasza Szupryczyńskiego. Pierwsze słowa, które padły z ust młodego rajdowca po "wykręceniu" kilku kółek brzmiały: to auto jest potworem. Nie byliśmy zaskoczeni.
- Zdecydowanie czuć te 510 KM mocy, które dosłownie wgniatają w fotel. Samochód doskonale słucha się każdego ruchu kierownicy. Dzisiaj pierwszy raz zasiadłem za kółkiem tego pojazdu i od razu, bez żadnych problemów udało mi się opanować wszystkie poślizgi. AMG GT S. Samochód prowadzi się jak po sznurku, auto klei się z podłożem jakby miało napęd na cztery koła, a jest to typowa "tylnonapędówka". To niesamowite, że Mercedes zdołał skupić tyle mocy jedynie na tylnych kołach. Tym samochodem można podróżować zarówno bardzo komfortowo, ale i dynamicznie - ocenia rajdowiec Tomasz Szupryczyński.
Jak przekonują projektanci z Affalterbach - auto zostało stworzone przy pomocy kierowców wyścigowych. Jak widać po reakcji naszego testera - specom z AMG trzeba po prostu wierzyć. Nawet w trudnych technicznie zakrętach i przy dużej prędkości auto dosłownie przykleja się do podłoża. Prowadzi się je doskonale w każdych warunkach. Konstruktorzy GT Sa doskonale wyważyli samochód: 53 proc. masy przypada na tył, a 47 proc. na przód. Dzięki AMG Ride Control kierowca ma do dyspozycji trzy tryby jazdy: comfort, sport i sport plus.
Zaglądamy do środka auta. Będziemy nudni, ale wnętrze auta to zbiór doskonale spasowanych ze sobą elementów bardzo wysokiej jakości. W kokpicie testowanego egzemplarza dominuje czerń z czerwonymi, bardzo eleganckimi akcentami oraz metalicznymi elementami ozdobnymi. Zasiadamy w fotelu kierowcy pokrytym skórą nappa. Siedzimy bardzo nisko, ale czujemy doskonale dopasowany fotel. Przed nami bardzo przyjemna w dotyku, wykończona mikrofazą kierownica. Oba fotele rozdziela rozbudowana konsola środkowa, w której znajdziemy całą masę przydatnych opcji. Jak na sportowy samochód, AMG GT S posiada całkiem pojemny, 350-litrowy bagażnik.
Obok tego samochodu nie można po prostu przejść obojętnie. To aktualnie flagowy sportowiec Mercedesa, którego niemiecki producent desygnował do rywalizacji z takimi tuzami, jak Porsche 911 Turbo S czy Jaguar F-type R. Nie mam jednak wątpliwości, że to auto to aktualnie jeden z lepszych samochodów klasy GT na motoryzacyjnym rynku.
Testowany przez nas samochód został udostępniony przez salon używanych aut luksusowych Unique Cars. Auto pochodzi z 2015 roku i zostało sprowadzone z Niemiec. Aktualny przebiegu pojazdu wynosi 5 tys. km. Pojazd wciąż posiada fabryczną gwarancję. Właściciele firmy wyceniają Mercedesa na 699 tys. zł.
Miejsca
Zobacz także
Opinie (78) 1 zablokowana
-
2015-08-28 12:01
dziedkowoz (2)
jak bede stary o sobie taki kupie
- 2 0
-
2015-08-29 11:46
dziadek nie wsiądzie do tak niskiego auta
nie ma szans,
sam się całkiem sprawnie wśliguję
ale limuzyna to zdecydowanie nie jest,
to jest wersja sport, nie dla dziadków- 0 0
-
2015-09-01 11:08
Chyba jako resoraka
Januszu
- 0 0
-
2015-08-28 12:27
Trojmiasto ??? Chyba ten artykul pan dla Siebie pisal...! (3)
Nie pisze pan, czy w gdansku, gdyni czy sopocie...! Nie pisac slowo trojmiasto to bedzie wiadomo gdzie...!
- 2 8
-
2015-08-28 14:05
ale że o co chodzi? :D
- 1 0
-
2015-08-28 17:11
(1)
Wytłumaczyć ci? To pierwszy taki model w CALYM TROJMIESCIE. Nie ma drugiego takiego auta ani w Gdansku, ani w Gdyni, ani w Sopocie.
- 1 0
-
2015-08-29 11:47
hahahaha
przez okno takie widzę codziennie,
ba, Bentleye też, mnóstwo tego tu bzyka,
no ale ja jestem gdzie indziej .....:)))- 0 0
-
2015-09-01 11:06
Zawijacz asfaltu
Drobne "ale" - ta wersja nie nadaje się do jazdy na codzień. To samochód na tor.
Miałem okazję pojeździć SLS-em dzięki uprzejmości pewnego kolegi...pojeździć jako pasażer oczywiście. I nawet "zwykły" SLS wyrywa do przodu jak dziki...ledwo się rozpędzisz do 1/3 możliwości wozu a tu stop. I tak co chwila. Silnik się nudzi i meczy w mieście, poza miastem nie depniesz bo CIA FBI i inne policjmajstry a drogi nie nadają się do szybkiej jazdy...Nie wspomnę o tym, że auto jest z natury "dzikie" i nawet z odpalonymi abs esp itp itd potrafi uciekać kierowcy. A jak jest dużo wody, nierówna nawierzchnia to trzeba powoli i z rozmysłem :) I co z tego że wyjedziesz na obwodnice i - o ile słynny lewy pas jest wolny - to w kilka sekund wciagniesz wszystkich na drodze i wydymasz ich bez mydła...jak obwodowa zaraz się kończy :) A z drugiej strony jechać szybko niebezpiecznie, bo inni kierowcy tez są nieprzewidywalni a takiego SLSa przerysować czy poobijać to trochę słabo :) Więc w efekcie jedziesz powoli, ostrożnie, paździochy w audicach tdi cię wyprzedzają, a ty delikatnie i ostrożnie bo samochód szeroki, zrywny, niestabilny, jeden zły ruch i artykuł w gazecie plusz szpital albo kaplica gotowe.
Z tym tutaj elitarnym super merolem jest jeszcze gorzej. To wyśrubowane cacko an tor, aby kręcić lapy i wyrabiać sekundy a nie jeździć na mieście. Zawieszenie poleci, lakier poleci, i samochód poleci :D Tam lekki gaz = wypierdzielatorium a nie lekkie przyspieszenie...moment i masz 200 na budziku. O ile masz gdzie się rozpędzić. Dodaj do tego samochód który ma wybitnie sportową duszę i nie wybacza błędów = total na najbliższym drzewie albo latarni.
Ale pooglądać można...a i jak da radę przejechać się po torze, z instruktorem oczywiście.- 2 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.