• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Plichta przejmie salon Kia w Gdańsku

mJ
18 kwietnia 2024, godz. 06:00 
Opinie (46)
Nowoczesny salon JD Kulej niebawem zmieni właściciela. Nowoczesny salon JD Kulej niebawem zmieni właściciela.

Od wielu miesięcy w kuluarach mówi się o przejęciu przez Grupę Plichta nowoczesnego salonu Kia JD KulejMapka w Gdańsku. Zdaje się, że niebawem dojdzie do oficjalnej zmiany właściciela obiektu zlokalizowanego nieopodal gdańskiego stadionu.



Zmiana w lipcu?



Przypomnijmy, że Grupa Plichta poszerzyła swoją ofertę o markę Kia w 2023 roku. Stało się to po przejęciu salonu w Olsztynie od... JD Kulej. I już wówczas coraz głośniej mówiło się o kolejnych zakupach Grupy Plichta i przejęciu także gdańskiego salonu JD Kulej.

I tak też się stanie. Nieoficjalnie, do przejęcia salonu przy ul. Uczniowskiej 30Mapka dojdzie 1 lipca tego roku.

Jak czytamy we wniosku, który 2 kwietnia wpłynął do UOKiK, koncentracja ma polegać na: nabyciu przez Plichta Auto Moto sp. z o.o., zorganizowanej części przedsiębiorstwa JD Kulej Sopot spółki z ograniczoną odpowiedzialnością oraz nabycie przez Plichta sp. j. mienia należącego do JD Kulej sp. z o. o. Koncentracja ma na celu zapewnienie możliwość świadczenia dalszych usług jako autoryzowany sprzedawca i serwis samochodów marki Kia na terenie województwa pomorskiego.



Nowoczesny salon JD Kulej niebawem zmieni właściciela. Nowoczesny salon JD Kulej niebawem zmieni właściciela.

Najnowocześniejszy salon



W Gdańsku powstał najnowocześniejszy salon Kii w Europie W Gdańsku powstał najnowocześniejszy salon Kii w Europie

Warto dodać, że otwarty w kwietniu 2022 roku salon JD Kulej w Gdańsku był pierwszym tak nowoczesnym obiektem koreańskiej marki w Europie, który został zbudowany od podstaw.

Wizytówką obiektu jest kilkudziesięciometrowa platforma, na której eksponowane są samochody. Wieża pomieści 36 egzemplarzy aut.

Kompleks o powierzchni blisko 2,5 tys. m kw. składa się z salonu sprzedaży, dużego serwisu, warsztatu blacharsko-lakierniczego, myjni i stacji kontroli pojazdów.



Co dalej z JD Kulej?



Zdaje się, że właściciel firmy wycofa się z branży motoryzacyjnej, zamieniając ją na deweloperską, pod nazwą JDK Invest.

Na koniec dodajmy, że prawdopodobnie nie jest to jedyna głośna roszada na trójmiejskim rynku dealerskim, do której dojdzie być może jeszcze w tym roku. Ale o tym będziemy informować na bieżąco.
mJ

Miejsca

Opinie (46) 3 zablokowane

  • To zła informacja . (4)

    Powstał monopol wielki kolos ,który ma za zadanie maksymalne zyski czyli dla potencjalnego klienta żle .

    • 47 3

    • Są jeszcze inni (2)

      Dealerzy Kia w PL, więc w czym problem?
      Tak to jest w tym biznesie, słaby gracz wypada.
      Silny ma duży stok pojazdów, jest w czym wybierać i można urwać rabat.

      • 1 10

      • Chcąc kupić Skodę dostałem lepszą ofertę w innym województwie. (1)

        Nawet na nie przedstawili nic lepszego w kontr ofercie.

        Pozostanie kilku dużych dealerów w PL i będą trzymać ceny, a jedyny rabat to może gumowe dywaniki które sam możesz kupić za 150zł.

        • 19 0

        • Motocentrum oglądałem jakieś susuki

          i starsze małżeństwo finalizowało zakup w ramach super rabatu sprzedawca zaproponował im pełen zbiornik płynu do spryskiwaczy. Się mnie ciśnienie podniosło trochę.

          • 3 0

    • Monopol byłby jakbyś nie miał innych dealerów, a póki co to nawet oligopol nie jest. W okolicy masz jeszcze przecież interbis i goworowskich

      • 1 1

  • (8)

    Mam pytanie. Te samochody Kja to dobre auta bo trochę tego jeździ?

    • 21 3

    • Nie ma dobrych aut, nie licz że jak kupisz do będziesz jeździł codziennie przez 10 czy 15 lat. (1)

      Teraz to są auta na czas gwarancji, a i podczas tej gwarancji coś się sypie.

      • 2 2

      • Mam ceeda GT, 9 lat, coś tam naprawiałem ale bez dramatycznych awarii, żadna nie sprawiła że samochód musiał stać w serwisie dłużej niż jeden dzień roboczy. Największa to awaria dwóch wtryskiwaczy, części plus robocizna tysiąc zeta w ASO, druga to zapieczone drążki reakcyjne które trzeba było wyciąć żeby wyregulować geometrię, to kosztowało 2 tysiące w ASO. Poza tym tylko eksploatacja przez te 9 lat.

        • 2 1

    • (1)

      Mam Stonica,na razie przez 6 lat zero awarii.

      • 4 7

      • To zacznij nim jeździć trolu

        • 3 3

    • Mam Sportage IV

      4 lata bez awarii, także polecam. :)

      • 5 3

    • (1)

      Jeżdżę kia rio 2018 i gdybym nie musiał to nigdy bym nie kupil

      • 1 8

      • Dlaczego? No i jaki problem sprzedać i kupić inne?

        • 0 0

    • KIA Sportage z 2018

      Przejechane 85000 i jedna poważna awaria. Wyciek oleju ze skrzyni biegów. Naprawa gwarancyjna z wymiana sprzęgła włącznie. Auto zastępcze na ten okres. Auto 4 dni w serwisie. Ogólnie jest OK. Kupiłbym drugi raz.

      • 0 0

  • Chyba gwoździem do trumny było zakończenie współpracy z Stelantis (po zmianie z PSA)

    • 19 2

  • Za chwile przyjdzie BYD i was rozjedzie (5)

    • 12 2

    • (1)

      Już przyjechał. Ma salonik na Kartuskiej.

      • 7 1

      • pomyliłeś

        BYD z BAICem

        • 0 0

    • Ja czekam na Huwaeia (2)

      auto tak dobre i tanie, że Unia Europejska słysząc o jego premierze nałożyła specjalne cła na auta chińskie, żeby nie zmiotły europejskiej motoryzacji (czy raczej tego, co z niej zostało po dyrektywach UE)

      • 6 1

      • Ludzie boją się kupić chińskie opony (1)

        A całe samochody biorą.

        • 0 0

        • Bo samochody robią całkiem niezłe.

          Szczególnie w relacji jakość i cena.

          • 1 0

  • Plichta - multi dealer

    Bardzo się rozpycha na rynku.
    Ucierpi Klient

    • 46 0

  • Robi się nam monopol na rynku (1)

    I to jest bardzo złe dla klientów

    • 53 0

    • Salony...

      Za kilka lat tylko w necie auto będziesz mógł kupić. Plichta kafelki będzie sprzedawał w swoich salonach. Co to za monopol?

      • 0 0

  • To zła wiadomość dla klientów indywidualnych

    Nie jest tajemnicą, że Plichta preferuje klientów flotowych. Kupujesz 10 samochodów to jest rozmowa. Chcesz kupić jeden w średniej wersjii wyposażenia, nie masz po co przychodzić.

    • 52 0

  • . (1)

    Tylko nie oni, masakra, klienta mają gdzieś, nie wiem kto jeszcze kupuje tam samochody, obsługa klienta wogóle poniżej zera. Szkoda, bo salony mają fajne, ale to już monopol z dużą ilością marek samochodów :-(

    • 62 5

    • Floty zapewne

      • 2 0

  • Okropnie (1)

    Nawet nie chcą rozmawiać z klientem indywidualnym oraz też utrudniają bezpośredni kontakt telefoniczny np że oddzwonią ,że trzeba się umówić na rozmowę to są wręcz kpiny z klienta

    • 38 2

    • Byle nie w Trójmieście

      Dlatego po zakup samochodu pojechaliśmy do Wejherowa. Miła obsługa, pomocna, życzliwa i bez tych wielkomiejskich fochów, że jakiś indywidualny klient może mieć wymagania.

      • 1 0

  • Ho ho duża firma (1)

    • 0 9

    • Wielka szkoda

      Pracownicy w tej firmie są na własnej działalności. Umòwiłem się z tą firemką na przegląd na określoną kwotę potwierdzałem telefonicznie ,przyjeżdżam i koszt ma być x 2 nielubię jak ktoś pròbujmnierobić w bambuko.

      • 2 0

1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Event w Audi City Gdańsk

warsztaty, dni otwarte

Pomorska Giełda Modeli Samochodów

Wystawa amerykańskich aut zabytkowych "Made in USA 2"

zlot

Sprawdź się

Sprawdź się

Chademo to:

 

Najczęściej czytane