• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Po co sygnalizacja na środku przejścia dla pieszych?

Dominik
12 października 2014 (artykuł sprzed 9 lat) 
Na przejściu pojawiły się sygnalizatory, które - jak twierdzą przechodnie - są umiejscowione w nietrafionym miejscu. Na przejściu pojawiły się sygnalizatory, które - jak twierdzą przechodnie - są umiejscowione w nietrafionym miejscu.

- Rozumiem, że Tristar jest potrzebny, ale nie rozumiem koncepcji, w której z tego powodu sygnalizatory stoją na środku przejścia dla pieszych, tak jak na skrzyżowaniu Armii Krajowej i Władysława IV zobacz na mapie Gdyni w Gdyni - pisze nasz czytelnik pan Dominik.



Na przejściu dla pieszych znajduje się koniec drogi rowerowej. - Po co więc sygnalizator w tym miejscu? - pyta nasz czytelnik. Na przejściu dla pieszych znajduje się koniec drogi rowerowej. - Po co więc sygnalizator w tym miejscu? - pyta nasz czytelnik.

Czy w Trójmieście często trafiasz na niezrozumiałe rozwiązania drogowe?

W ostatnich tygodniach trwał montaż nowych sygnalizatorów świetlnych na ul. Władysława IV. Stanęły tam dzięki Tristarowi. Początkowo arteria nie była przewidziana jako część systemu. Udało się dzięki zaoszczędzonym po rozstrzygnięciu przetargu kwotom.

To oznacza, że na ulicy będzie można sterować ruchem - także rowerowym. Rowerzyści są zresztą towarzyszami pieszych na trasie już od dawna. Otrzymali nawet osobne sygnalizatory, na lokalizację których denerwuje się nasz czytelnik.

Oto jego opowieść:

Po centrum Gdyni poruszam się pieszo, ale zdarza mi się także korzystać z roweru - i to nie tylko rekreacyjnie. Cieszę się z coraz większej świadomości urzędników na temat cyklistów w mieście. Widać stojaki na chodnikach i przy centrach handlowych. Choć można się spierać co do zasadności niektórych lokalizacji, generalnie to krok w dobrym kierunku, ale uwag nie brakuje.

Dzięki drodze rowerowej poprowadzonej wzdłuż Władysława IV nie trzeba spotykać się z pieszymi na chodniku, tylko można przejechać swoim wyznaczonym torem. W ostatnim czasie pojawiły się również dwa sygnalizatory na przejściach dla pieszych na krzyżowce z ul. Żwirki i Wigury oraz Armii Krajowej.

Czytaj też: Usuń z nami absurdy drogowe

O ile w pierwszym wypadku potrafię zrozumieć sens ustawienia słupa na środku przejścia, gdzie po połowie miejsca zajmują rowerzyści i piesi, to nijak nie potrafię - też jako pieszy pojąć sensu podobnego zabiegu na skrzyżowaniu z Armii Krajowej.

To jedno z centralnych przejść dla pieszych w mieście, które i tak nie było najbardziej komfortowe. Pojawia się na nim sporo ludzi, ale też i rowerzystów, którzy zgodnie z przepisami powinni zakończyć w tym miejscu jazdę rowerem.

Wielu tak nie robi i przejeżdża przez pasy,kontynuując podróż. Wielokrotnie byłem świadkiem upadków pieszych i rowerzystów z powodu tłoku, jaki panuje na pasach. Dokładając słup na środku tylko pogarsza się sytuację i prawdopodobnie będzie to przyczyną kolejnych potrąceń.

Co więcej, nie rozumiem montażu sygnalizatora dla rowerów, skoro w tym miejscu droga dla cyklistów się kończy. Po drugiej stronie jest on z kolei umiejscowiony w miejscu, gdzie trudno go z daleka dostrzec. Zresztą, obydwa są owinięte workiem, tak jakby miały zadziałać, ale jeszcze nie teraz. Czy to wszystko pomoże cyklistom? Na pewno dużo większą radość sprawiłoby im wydłużenie drogi rowerowej w kierunku ul. Batorego i dalej do 10 lutego niż takie propozycje projektantów.

Odpowiada Tomasz Krzak z Zarządu Dróg i Zieleni w Gdyni: Sygnalizator rowerowy w tym miejscu nie jest przypadkowo. Wydaje się, że stoi na środku, bowiem ma pomóc odseparować na przejściu przejazd rowerowy od chodnika. Droga rowerowa, która zlokalizowana jest w tym miejscu, zostanie niebawem przesunięta bliżej skrzyżowania. W dalszej perspektywie planowane jest jej przedłużenie, więc i tak konieczne byłoby wtedy montowanie kolejnego sygnalizatora tylko dla rowerów.
Dominik

Co Cię gryzie - artykuł czytelnika to rubryka redagowana przez czytelników, zawierająca ich spostrzeżenia na temat otaczającej nas trójmiejskiej rzeczywistości. Wbrew nazwie nie wszystkie refleksje mają charakter narzekania. Jeśli coś cię gryzie opisz to i zobacz co inni myślą o sprawie. A my z radością nagrodzimy najciekawsze teksty biletami do kina lub na inne imprezy odbywające się w Trójmieście.

Opinie (130)

  • tunel

    Tunel wydrążyć i po kłopocie.

    • 1 0

  • Uzasadnienie przyjęte , czekamy na ścieżkę rowerową

    • 0 1

  • słoń Dominik ma zawsze swoje problemy.

    • 2 0

  • " Droga rowerowa, która zlokalizowana jest w tym miejscu, zostanie niebawem przesunięta bliżej skrzyżowania." (2)

    Tylko nie to!!! Przecież tuż przed tym przejściem jest długi, wielostanowiskowy przystanek autobusowy, bardzo uczęszczany, ludzie przechodząc przez to przejście masowo idą na przystanek nieraz spiesząc się na autobus i w takim miejscu ma krzyżować się ścieka rowerowa z chodnikiem dla pieszych? Ktoś chyba nie ma wyobraźni, albo to miejsce zna tylko z map i nigdy w życiu tam nie był. Jeszcze jest czas żeby zmienić te chore plany a nie płakać po i tłumaczyć że po zrobieniu kolejnego bubla nie ma pieniędzy na zmianę czy nawet wyrzucać NASZE pieniądze, z NASZYCH podatków na poprawianie czegoś co już w zamysłach jest złe.

    • 11 3

    • A ty poznałeś już projekt że biadolisz jak Dominik ? (1)

      • 1 1

      • Projektu nie poznałam, ale doskonale znam to miejsce

        i w przeciwieństwie do niektórych mam wyobraźnię. Żeby ścieżkę rowerową poprowadzić bliżej skrzyżowania ona musi się tuż przy przystanku krzyżować z ciągiem pieszych, sugeruje to również sygnalizator - piesi po lewej, rowerzyści po prawej. No chyba, że ścieżka będzie poprowadzona przez przystanek, co będzie jeszcze "lepsze". Ale może projektu nie znam i wybudują tam estakadę, wówczas odszczekam wszystko ;)

        • 1 0

  • (2)

    Pan Dominik to przykład typowego buca. Najlepiej, żeby za jakiś czas znów rozkopali przejście gdy pociągną dalej ścieżkę rowerową.

    • 44 18

    • problemem jest to ze nie wiadomo kiedy bedzie to przedluzenie. Kasa w budzecie i obietnice politykierow wielokrotnie okazywaly sie niewystarczajacymi zabezpieczeniami dla startu prac. I dlatego pojawia sie - wg. mnie zasadne pytanie. Na marginesie, jak zacznie byc budowana sciezka to i tak wszystko bedzie rozkopane i przejscie poprawione. Wg. mnie slup powinien stanac jak bedzie droga rowerowa.

      • 2 0

    • pewnie "realniak"

      • 4 2

  • Co za bzdura i bezmyślność. (13)

    Z kolei studzienki kanalizacyjne zamiast na środku jezdni są dokładnie tam gdzie być nie powinny. Potem są ciągłe remonty studzienek i samochodu. Polska domena.

    • 210 7

    • widuje tez czesto tzw. studzienki lecz wystajace ponad jezdnie :) to jest paradoks ! (1)

      studzienka do ktorej ngdy nie splynie woda to jest pomysl naszych polskich myslicieli .

      • 23 7

      • sznowny "gieniuszu" - to co opisujesz to akurat wykonawstwo. Nie istnieja (mam nadzieje) projekty gdzie jest napisane cos w stylu "studzienka 30mm powyzej nawierzchni" Te nasze budzetowe kryterium "100%cena" powoduje budowanie bubli i niekonczace sie remonty. Niektorzy wiedza jak sie potoczyly sprawy personalne przy budowie obwodnicy trojmiasta.

        • 2 0

    • Niech beda i na srodku ,ale rowno z asfaltem. Bylem na wakacjach w Chorwacji i tam umieja,chociaz tez postkomuna. (6)

      • 37 1

      • PRECZ ! ! ! ! ! (5)

        z rowerzystami w centrum na chodnikach. Wypad na ulicę.

        • 25 40

        • rowerzyści na chodniki (1)

          precz z rowerzystami na jezdni!!!

          • 5 7

          • hehe - precz z rowerzystami z rowerów - niech prowadza je pieszo po ulicy :)

            • 10 0

        • To jedź grzecznie samochodem 50 km/h. Jedziesz więcej to nie dziw się że dają (1)

          dyla na chodniki.

          • 11 8

          • Ale panie

            jo mom opla insygnię firmowom bo jestem warznom osobom świata byznesu rynku konserw i mnie przepisy nie obowiązujom

            • 8 2

        • precz z preczem

          • 47 3

    • Zdecydowanie studzienki to największa zmora naszych dróg....

      Najlepsze ze owe studzienki nie są ułożone w jednej lini wzdłuż drogi tak aby moc mijac je miedzy kołami samochodu tylko przeważnie tworzą "tor przeszkód" skutecznie wymuszajac jazde po nich:/ czy kanały rury kanałów sa kladzione slalomem czy jak??

      • 19 1

    • Zapraszam do Szwecji

      Brak studzienek na drogach.

      • 23 1

    • asdf (1)

      Studzienki są z boku jezdni, żeby spływała do nich woda.

      • 7 26

      • nie o tym mowa

        • 22 2

  • Nawet nie musiałem zaglądać do artykułu, od razu zgadłem, że jakiemuś cykliście znowu coś nie pasi. :/

    • 1 1

  • Rowerzyści bez świateł (1)

    Pytanie do policji i straży miejskiej. Dlaczego nie karani są rowerzyści za jazdę po zmroku bez świateł. Wyskakują z nieoświetlonego chodnika na przejście dla pieszych, są nie widoczni dla kierowców skręcających w prawo.

    • 3 1

    • nie popieram rowerzystów bez świateł

      ale czy nieoświetlonych pieszych widzisz?

      • 2 3

  • hehe, przecież na sygnalizacja nie jest na środku przejścia - w życiu bym nie wpadła na pomysł, aby biadolić na takie coś :)

    • 0 2

  • Ooooo! - twórca to widać wysokiej klasy specjalista !!!

    ciekawe co on za i gdzie szkoły kończył?

    • 3 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Gdańska Liga Rallycross Modeli RC

30 zł
zawody / wyścigi

Distinguished Gentleman's Ride (1 opinia)

(1 opinia)
w plenerze, zlot, imprezy i akcje charytatywne

Event w Audi City Gdańsk

warsztaty, dni otwarte

Sprawdź się

Sprawdź się

Jimny to terenówka marki:

 

Najczęściej czytane