• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Po co sygnalizacja na środku przejścia dla pieszych?

Dominik
12 października 2014 (artykuł sprzed 9 lat) 
Na przejściu pojawiły się sygnalizatory, które - jak twierdzą przechodnie - są umiejscowione w nietrafionym miejscu. Na przejściu pojawiły się sygnalizatory, które - jak twierdzą przechodnie - są umiejscowione w nietrafionym miejscu.

- Rozumiem, że Tristar jest potrzebny, ale nie rozumiem koncepcji, w której z tego powodu sygnalizatory stoją na środku przejścia dla pieszych, tak jak na skrzyżowaniu Armii Krajowej i Władysława IV zobacz na mapie Gdyni w Gdyni - pisze nasz czytelnik pan Dominik.



Na przejściu dla pieszych znajduje się koniec drogi rowerowej. - Po co więc sygnalizator w tym miejscu? - pyta nasz czytelnik. Na przejściu dla pieszych znajduje się koniec drogi rowerowej. - Po co więc sygnalizator w tym miejscu? - pyta nasz czytelnik.

Czy w Trójmieście często trafiasz na niezrozumiałe rozwiązania drogowe?

W ostatnich tygodniach trwał montaż nowych sygnalizatorów świetlnych na ul. Władysława IV. Stanęły tam dzięki Tristarowi. Początkowo arteria nie była przewidziana jako część systemu. Udało się dzięki zaoszczędzonym po rozstrzygnięciu przetargu kwotom.

To oznacza, że na ulicy będzie można sterować ruchem - także rowerowym. Rowerzyści są zresztą towarzyszami pieszych na trasie już od dawna. Otrzymali nawet osobne sygnalizatory, na lokalizację których denerwuje się nasz czytelnik.

Oto jego opowieść:

Po centrum Gdyni poruszam się pieszo, ale zdarza mi się także korzystać z roweru - i to nie tylko rekreacyjnie. Cieszę się z coraz większej świadomości urzędników na temat cyklistów w mieście. Widać stojaki na chodnikach i przy centrach handlowych. Choć można się spierać co do zasadności niektórych lokalizacji, generalnie to krok w dobrym kierunku, ale uwag nie brakuje.

Dzięki drodze rowerowej poprowadzonej wzdłuż Władysława IV nie trzeba spotykać się z pieszymi na chodniku, tylko można przejechać swoim wyznaczonym torem. W ostatnim czasie pojawiły się również dwa sygnalizatory na przejściach dla pieszych na krzyżowce z ul. Żwirki i Wigury oraz Armii Krajowej.

Czytaj też: Usuń z nami absurdy drogowe

O ile w pierwszym wypadku potrafię zrozumieć sens ustawienia słupa na środku przejścia, gdzie po połowie miejsca zajmują rowerzyści i piesi, to nijak nie potrafię - też jako pieszy pojąć sensu podobnego zabiegu na skrzyżowaniu z Armii Krajowej.

To jedno z centralnych przejść dla pieszych w mieście, które i tak nie było najbardziej komfortowe. Pojawia się na nim sporo ludzi, ale też i rowerzystów, którzy zgodnie z przepisami powinni zakończyć w tym miejscu jazdę rowerem.

Wielu tak nie robi i przejeżdża przez pasy,kontynuując podróż. Wielokrotnie byłem świadkiem upadków pieszych i rowerzystów z powodu tłoku, jaki panuje na pasach. Dokładając słup na środku tylko pogarsza się sytuację i prawdopodobnie będzie to przyczyną kolejnych potrąceń.

Co więcej, nie rozumiem montażu sygnalizatora dla rowerów, skoro w tym miejscu droga dla cyklistów się kończy. Po drugiej stronie jest on z kolei umiejscowiony w miejscu, gdzie trudno go z daleka dostrzec. Zresztą, obydwa są owinięte workiem, tak jakby miały zadziałać, ale jeszcze nie teraz. Czy to wszystko pomoże cyklistom? Na pewno dużo większą radość sprawiłoby im wydłużenie drogi rowerowej w kierunku ul. Batorego i dalej do 10 lutego niż takie propozycje projektantów.

Odpowiada Tomasz Krzak z Zarządu Dróg i Zieleni w Gdyni: Sygnalizator rowerowy w tym miejscu nie jest przypadkowo. Wydaje się, że stoi na środku, bowiem ma pomóc odseparować na przejściu przejazd rowerowy od chodnika. Droga rowerowa, która zlokalizowana jest w tym miejscu, zostanie niebawem przesunięta bliżej skrzyżowania. W dalszej perspektywie planowane jest jej przedłużenie, więc i tak konieczne byłoby wtedy montowanie kolejnego sygnalizatora tylko dla rowerów.
Dominik

Co Cię gryzie - artykuł czytelnika to rubryka redagowana przez czytelników, zawierająca ich spostrzeżenia na temat otaczającej nas trójmiejskiej rzeczywistości. Wbrew nazwie nie wszystkie refleksje mają charakter narzekania. Jeśli coś cię gryzie opisz to i zobacz co inni myślą o sprawie. A my z radością nagrodzimy najciekawsze teksty biletami do kina lub na inne imprezy odbywające się w Trójmieście.

Opinie (130)

  • Znaki poziome...

    Co tam w ogóle jest wymalowane na jezdni? Wygląda to jak obraz na lampowym telewizorze jak zerwał synchronizację :-) W dodatku to co wygląda jak pasy, trafia na obniżenie dla rowerów, a "przejazd rowerowy" trafia na zabudowę. Śliczne... Może by tak oznakowanie poziome poprawić?

    • 0 0

  • Panie Dominiku,rozumiem,że kredyt spłacony,dzieci dobrze wychowane,auto w stanie salonowym,zdrowie dopisuje... Pan chyba (5)

    nie masz żadnych zmartwień, skoro Pan takie wynajdujesz... Przecież na pierwszy rzut oka każdy,kto ma dwa neurony na krzyż,widzi,że tam są czerwone płyty i obniżony krawężnik pod przejazd rowerowy!

    • 73 28

    • Pod wozki dzieciece.

      • 1 0

    • Gdańszczaninie z mnóstwem neuronów - myśl!

      Obniżony chodnik jest dla niepełnosprawnych na wózkach. Jest w ciągu charakterystycznych pasów dla pieszych! Droga rowerowa jest po lewej stronie wprost na wystający krawężnik!
      No a teraz biegiem szukaj własnego neurona - chyba ci uciekł.

      • 3 0

    • (2)

      to znaczy jak? rowery jeżdżą wbrew prawu po chodnikach rozpędzając ludzi?
      co to znaczy przejazd?
      wg kodeksu rower należy przeprowadzać przez jezdnie

      • 9 10

      • wbrew prawu? (1)

        Jeżeli będzie tam wymalowany przejazd rowerowy, to wszystko będzie zgodnie z prawem. Infrastruktura jest pod przejazd przygotowana. Wiem, że Cię to boli. Spokojnie. kiedyś przejdzie.

        • 5 3

        • buta w stylu szczurkowccow

          • 3 3

  • SYGNALIZACJA ŚWIETLNA (2)

    Na Zaspie w Gdańsku na Al. Jana Pawła II - ostatnio zainstalowano gęsto ŚWIATŁA, konkretnie żeby do budynków deweloperów INPRO i ALLKON wygodnie można wjechać. Sygnalizacja wiz a wiz INPRO działa dziwnie to znaczy jak naciskam żeby przejść przez Al. Jana Pawła II od strony ul. Burzyńskiego na stronę budowanego osiedla INPRO - światła się nie zapalają od strony ul. Burzyńskiego lecz od przeciwnej strony. Z tej strony ( ul. Burzyńskiego) z której chcę przejść - światła zapalają się najpóźniej. Więc nigdy nie zdąży się przejść dwupasmowej jezdni na zielonym świetle, idąc bardzo szybkim marszowym krokiem. Od połowy drugiego pasma trzeba dokończyć przejście na czerwonym świetle. Tak jest od początku, nikt tego nie reguluje. Można by powiedzieć, że zawsze pierwszeństwo przejścia jest dla ludzi z INPRO.

    • 1 0

    • Bo to oni mają kasę i im Budyń chciał zrobić dobrze, a może sam tam przytulił kolejne mieszkanie, bo developer akurat przypadkiem miał za dużo?

      • 0 0

    • Mój Borze!

      To straszne!

      • 0 0

  • Dominik, co znaczy "powinni w tym miejscu zakończyć jazdę rowerem" ? (1)

    Wziąć go pod pachę i iść dalej piechotą ? Ja w tym miejscu nie schodzę z roweru tylko dalej jadę jezdnią - albo Władysława IV albo Armii Krajowej w stronę Świętojańskiej i z powrotem wjeżdżam tu z ulic na DR.

    I od dawna apeluję działaczom rowerowym i ZDiZ aby na styku DR chodnik wymalowano wyraźne linie oddzielające potrzebne zwłaszcza po zmroku na całej długości DR, bo nie widać jej w ciemności szczególnie przy przystankach jak zachodzi na tyły wiat i jadąc rowerem nie wiem czy jadę ścieżką czy po części pieszej.

    Jeśli są tam przypadki potrąceń pieszych to nie wiem, ja tam nigdy nie miałem takich przygód jadąc w obu kierunkach mimo iż piesi na tym przystanku bagatelizują DR często stojąc lub wchodząc na nią. Po prostu nie da się tam szybko przejechać i trzeba zwolnić jak jest tłok.

    A w ogóle to przedstawiciel miasta ma rację - trzeba myśleć perspektywicznie i po co później ponownie przestawiać sygnalizator. A DR na odcinku AK - 10 Lutego powinna być już od dawna.

    • 1 3

    • Oj niedobrze

      Król jadąc rowerem musi zwolnić, bo mu ciasno. A przecież On apelował, od dawna. Teraz już tylko kary wymierzy.

      • 0 0

  • Pan Dominik ma rację ! (5)

    Terror cyklistów trwa . My piesi musimy bardziej zdecydowanie walczyć o swoją przestrzeń do życia. Na tejże ul. Władysława IV wysiadasz z autobusu , zmęczony po pracy ( jak ją masz ) i wpadasz pod rozpędzonego rowerzystę. Czarny rower wart 2 średnie krajowe , czarny kask , ochraniacze , ciemne okulary , w uszach białe ( obowiązkowo , taki trynd ) słuchawki , 90 kg rozpędzonej masy , z którą nie masz żadnych szans , bo ... jemu wolno ponieważ część naszego chodnika jest czerwona.Podobnie jest na ul. Świętojańskiej choć tam nie ma wyznaczonych "autostrad "rowerowych na chodnikach . Dosyć tego ! Za moich czasów jeździło się jezdnią .

    • 6 5

    • A ja uznam że to ty jesteś terrorystą - mało masz tam przestrzeni ? Trzeba ci (1)

      placu wielkości boiska piłkarskiego ?

      I jeszcze taka uwaga masochisto - samochody cię nie terroryzują ? I firmy budowalne które pieszych mają w głębokim poważaniu ? Oto przykład z Pl. Górnośląskiego, z okolic poczty - coś się tam buduje i postawiono ogrodzenie spychając pieszych na ulicę gdzie jest bruk, tak zwany "koci łeb" czyli najgorszy, bo najbardziej nierówny. I co tam widzę ? Jak matka z wózkiem przepycha się z problemami między zaparkowanymi samochodami wcześniej tocząc wózek po bruku. Tak to ma wyglądać ? Budowlańcy powinni zabrać dla pieszych dwa miejsca parkingowe, na bruku ułożyć jakieś gładkie płyty (dla wózków) i przy tak zrobionym przejściu po jezdni ustawić pachołki. Ale nie, pieszych, zwłaszcza młode matki ma się gdzieś "obrońco pieszych przed rowerzystami".

      I powiem ci coś facet - przez piratów drogowych masz cyklistów na chodnikach. Więc kto tu terroryzuje..

      • 2 1

      • A terrorystów spotyka surowa kara

        Nieprawdaż Królu Wojciechu Mocny (w gębie)?

        • 0 0

    • (2)

      Pomimo, ze jestem zapalonym rowerzysta, to uwazam, ze drogi rowerowe powinny powstac w separacji od pieszych. I najlepiej jakby zabieralo sie przestrzen samochodom a nie pieszym.

      • 4 1

      • Nie wszędzie daje radę tak zrobić. I mamy wiele wspólnych odcinków jak (1)

        w Szwecji. Nie słyszałem aby tam ludzie kłócili się. A na tych wspólnych odcinkach jechałem w godzinach szczytu i Szwedzi na rowerach wolno nie jechali.

        Ale generalnie zgadzam się z tobą.

        • 2 1

        • Ty wybrańcu nie będziesz stracony

          Król Wojciech tym razem zgodził się z Tobą. Ale masz szczęście.
          A on bywa w Szwecji i jest taki mądry...

          • 0 0

  • Typowy gdyński rowerzysta (4)

    Uważa, że wszystko mu się należy.
    Wszystko mu przeszkadza.
    Wszystko krytykuje.
    W 0 na 100 przypadków ma rację :)

    • 13 9

    • Bzdet nie pisz, bo dla mnie pisząc o tym że trzeba w tym miejscu (3)

      zakończyć podróż rowerem (zejść zamiast zjechać na ulicę ?) każe wątpić w jego częste jazdy tym środkiem lokomocji. I masz mgliste pojęcie o gdyńskich rowerzystach.

      • 1 2

      • Za to Wojciech to król rowerzystów

        znający wszystkich swych poddanych w 3mieście, piszący odezwy od Orunii po Gdynię Chylonię. Nierozumiejący Króla na szafot za zbyt niską inteligencję, a przeciwnicy na szubienicę.

        • 0 0

      • Nie rozumiem nic z tego zdania... (1)

        Może ktoś przetłumaczyc ten bełkot?

        • 1 2

        • Nie będę ci nic tłumaczył. Jak nie rozumiesz to trudno, nic nie poradzę

          na twoją niską inteligencję.

          • 1 2

  • A ja przechodzę na czerwonym (4)

    i nie mogę uwierzyć, jak ludzie stoją, jak te osły, jak nic nie jedzie. Zupełnie jakby sygnalizacja myślała za nich.

    • 30 38

    • I tak powinno być - tylko, że Władza musi uzasadniać wszystko bezsensownymi przepisami...

      a na dodatek światła czynne całą dobę - jaki to ma sens???? Czy Ci od świateł mają więcej kasy jak działają całą dobę, czy o co chodzi??

      • 3 0

    • (1)

      Nie ma takiego przepisu zezwalającego przechodzenie na czerwonym gdy nic nie jedzie. Widziałem wielu takich śmiałków w czarnych workach. Też wydawało im się, że nic nie jedzie. Takich jak ty powinno się karać bez dyskusji 500 złotowym mandatem.

      • 2 4

      • Panie kierowca - 50km/h w miescie a na skrzyzowaniach zachowanie "szczegolnej ostroznosci" - i Twoje zachowanie jest do przewidzenia. nie ma workow, nie ma mandatow, nerwow... Troche zrozumienia dla innych i nieco powsciagliwosci dla siebie :)

        • 5 1

    • dostaniesz mandat i będziesz wiedział, ze nie jesteś w Anglii

      tylko w postkomunistycznym kraju

      • 16 4

  • Ta blaszana ohyda z warzywami i owocami (10)

    jest bardziej bezsensowna i szkodliwa niż słup pod sygnalizator.

    • 27 23

    • (1)

      Uważam, że w tym miejscu właściciele budek powinni zadbać o bardziej estetyczne punkty usługowe! Trochę wstyd szanowni Państwo... Co było do przyjęcia w 1990 roku teraz już nie koniecznie...

      • 6 0

      • Jakbyś miał perspektywę, że w dowolnym momencie Władza powie WON to byś inwestował?

        Pomyśl zanim coś napiszesz jeden z drugim.

        • 1 1

    • (6)

      ta blaszana "ohyda" to uczciwie pracujący przedsiębiorca którego urzędnicy, bezmyślni jak i ty doją z każdej złotówki
      rozwalcie i jego działalność i wyślijcie kolejnych kilku ludzi na bezrobocie

      • 22 10

      • niestety juz niedługo go nie będzie... (3)

        gadałem z właścicielem, mają to wypieprzyc, ma być tam park,nie kumam tego.

        • 6 3

        • (1)

          To chyba dobrze. Proponuję przenieść pawilony nieco dalej lub na drugą stronę

          • 4 0

          • To jezioro damy tutaj...

            • 0 0

        • Jaki, kurka blaszka, park?

          Przecież tam jest może z 300 m^2 terenu...
          Chyba, że to ma być rekompensata za obs*anie placu przy Pomniku Harcerza i planowaną likwidacje Skweru Plymouth. Taki cudowny deal i mieszkańcy maja się cieszyć...

          • 0 0

      • (1)

        Skoro tak go doją to po co tam jeszcze tkwi?
        Prowadzenie działalności tylko na pokrycie kosztów jej funkcjonowania jest idiotyzmem, i oznacza że jest NIEOPŁACALNA. aZtem trzeba ją zlikwidować albo zmienić branżę, przekształcić (na przykład zmieniając ten zlepek blach ze złomu na estetyczny pawilon.
        To jest wolny rynek Panie. Jak Ci smutno za komunizmem, to jedź do Korei albo Rosji. Tam mają lepiej.

        • 5 17

        • Nie za bardzo rozumiesz pojęcie "wolny rynek", więc to ty bardziej nadajesz się

          do wyjazdu do Korei Płn.

          • 3 5

    • Ale Batory jest bardziej szklany, niż blaszany

      • 4 1

  • Gdynia

    takie rzeczy tylko w Gdyni :)

    • 2 1

  • W 3miescie uwielbiają stawiać wszędzie sygnalizatory, ktoś niezłą kasę trzepie... (19)

    • 118 16

    • Masz rację,bez sensu,gdy ktos trzepie kase na sygnalizacji. Lepiej,gdy rozpedzone auta trzepia pieszych na pasach. (14)

      • 11 28

      • koszty (11)

        Wystarczy zapoznać się z comiesięcznymi kosztami utrzymania sygnalizacji w mieście aby zrozumieć sens tak oszałamiającej ilości świateł.Ktoś po prostu zbija na tym fortunę.Jesteśmy na pierwszym miejscu w europie w ilości świateł ustawianych niemal co 100m.W żadnym rozwiniętym kraju nie ma ich aż tyle.I wcale nie chodzi o poprawę bezpieczeństwa.

        • 39 4

        • (9)

          W krajach rozwiniętych nie potrzeba tylu świateł. Tam pieszego nawet na trzypasmowkach z miejsca przepuszczą. Nasi miszczowie tak nie potrafią, więc muszą być co 100 m światła.

          • 30 19

          • Policz sygnalizatory na tym skrzyżowaniu

            https://www.google.pl/maps/@51.5031099,-0.2231104,3a,90y,326.96h,90.62t/data=!3m4!1e1!3m2!1stcuz0IgYbezHg319Em28Nw!2e0

            • 1 0

          • przez takich cymbałów jak ty nigdy nie będzie lepiej w tym kraju (6)

            wiecznie tłumaczycie nieudolność i zepsucie władzy swoimi kompleksami

            • 9 3

            • (5)

              Spróbuj, miszczu, przejść u nas przez trzypasmówkę bez świateł po pasach. Potem powtórz eksperyment na Hyde Park Road i dajmy na to na 17 Juni Allee. Będziesz wiedział, jak wygląda kulturalna jazda samochodem.

              • 16 8

              • haha światowiec się znalazł (2)

                ok już jadę przejść przez te ulice, jak wrócę to napiszę jak było

                • 10 3

              • (1)

                O, nie napisał jak było. Wszystko jasne... *.*

                • 6 1

              • Nie napisał,bo w drodze na "Zachód" trafił go zaraz pod domem na osieedlowej drodze seat drący stówą ;)

                • 0 0

              • ... (1)

                Skoro tam wszyscy kierowcy tacy kulturalni, to kim są ci piesi, którzy próbują przechodzi w niedozwolonym miejscu przez 3pasmówkę?
                Oni już kulturalni nie są w ogóle czy jak?

                • 9 5

              • Nie umiesz czytać? Napisane jest "PO PASACH"!

                • 10 0

          • Minusujcie, furmani. Sami jesteście sobie winni, miszczowie każdej prostej.

            • 4 11

        • Proszę podaj link do tego rankingu ilości sygnalizatorów w Europie,o którym piszesz.

          • 6 0

      • słyszałeś kiedyś o rondzie ?? (1)

        • 0 0

        • Piesi mają dyrdać po rodzie? OLOL.

          • 1 0

    • Stawianie to tylko jednorazowy wydatek , za to potem ile się kasuje za utrzymanie, naprawę (1)

      regulację i wymianę...

      • 12 1

      • Duzo wiecej kosztuje wypadek, przyjazd policji, strazy, karetki, rehabilitacja, lub nawet smierc pieszego.

        • 5 3

    • To zmora naszego kraju. (1)

      Ekrany akustyczne wzdłuż każdej nowej drogi, setki tysięcy zbędnych znaków drogowych, kilkanaście sygnalizatorów na jednym skrzyżowaniu...

      Teraz policzcie sobie ile kosztuje taki sygnalizator, ile kosztuje taki ekran, ile kosztuje taki znak.

      Potem sprawdźcie kto jest producentem tych znaków, sygnalizatorów i ekranów.

      • 18 4

      • Ty lepiej się martw przychodami dostawców nie dziurawych tłumików i lamp do świateł zewnetrznych... Na polskich drogach

        Ty lepiej się martw przychodami dostawców nie dziurawych tłumików i lamp do świateł zewnetrznych... Na polskich drogach widać,że cienko oni przędą...

        • 2 3

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Bezpłatne badania dla kierowców zawodowych (1 opinia)

(1 opinia)
badania

Premiera MINI Cooper F66

Premiera MINI Cooper F66

Sprawdź się

Sprawdź się

W którym roku odbył się pierwszy przejazd przez Trójmiasto Mikołajów na motocyklach?

 

Najczęściej czytane