• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Po weekendzie ruszy przebudowa obwodnicy na Matarni

Maciej Naskręt
15 października 2014 (artykuł sprzed 9 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Szansa na odcinkowy pomiar prędkości na obwodnicy
Kierowców czekają w najbliższych dwóch tygodniach utrudnienia w ruchu na Matarni, ale potem pojadą tam znacznie szybciej. Kierowców czekają w najbliższych dwóch tygodniach utrudnienia w ruchu na Matarni, ale potem pojadą tam znacznie szybciej.

Kierowcy doczekają się na Matarni dodatkowego pasa ruchu, który usprawni wjazd na Obwodnicę Trójmiasta z ul. Słowackiego w kierunku Karczemek. zobacz na mapie Gdańska W poniedziałek ruszają prace przy poszerzeniu dotychczasowej jezdni.



Miejsce planowanych prac na Obwodnicy Trójmiasta na Matarni. Miejsce planowanych prac na Obwodnicy Trójmiasta na Matarni.
Skończy się dzięki temu gehenna kierowców, którzy w godzinach szczytu włączali się do ruchu z ul. Słowackiego na drogę ekspresową S6 - Obwodnicę Trójmiasta - w kierunku Karczemek. Kierujący pojazdami utykają tam w korkach z powodu ogromnego natężenia ruchu na drodze i zwężenia jezdni.

W najbliższy poniedziałek ruszają prace zmieniające organizacje ruchu w tym miejscu.

- Zastosujemy tu podobne rozwiązania, do tych które pojawiły się przed wakacjami na zjeździe z Trasy Kwiatkowskiego na Obwodnicę Trójmiasta - tłumaczy Robert Marszałek, dyrektor oddziału w Gdańsku Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.

Jaki będzie zatem efekt zmian? Kierowcy zjeżdżający na obwodnicę na Węźle Gdańsk Lotnisko w kierunku Łodzi nie będą musieli zmieniać pasa, bo ten będzie płynnie przechodził w prawy pas jezdni głównej Obwodnicy Trójmiasta.

Czy nowe rozwiązanie usprawni ruch na obwodnicy?

Będzie zwężenie drogi podczas prac

Uzyskanie trzeciego pasa ruchu będzie możliwe głównie dzięki zmianom w organizacji ruchu. Te, oprócz oznakowania poziomego i pionowego, pociągną za sobą również konieczność przestawienia oświetlenia drogowego oraz demontaż i ponowną instalacje barier ochronnych.

Do tego dojdą niewielkie prace bitumiczne. Najbardziej widoczną zmianą na drodze będzie montaż bramownicy z tablicami drogowskazowymi, po to, by kierowcy z daleka widzieli miejsce, gdzie należy zmienić pas, by zjechać z Obwodnicy Trójmiasta w kierunku centrum Gdańska, Żukowa lub centrum handlowego.

Poprawi to płynność ruchu i przyczyni się do poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego.

Wszystkie prace potrwają około dwóch tygodni. Część z nich będzie prowadzona poza jezdnią, jednak większość prac będzie musiała zostać wykonana przy zwężeniu drogi i zamknięciu jednego pasa ruchu. Z której strony dokładnie nastąpi zwężenie na razie nie wiadomo.

Drogowcy apelują do kierowców o stosowanie się do zasad zmienionej organizacji ruchu i bezpieczną jazdę w strefie robót.

Poznaj historię średniowiecznego kościoła, który stoi nieopodal obwodnicy

14:00 20 PAźDZIERNIKA 14 (aktualizacjaakt. 14:36)

PILNE! Uwaga na korki. Trwa przebudowa obwodnicy na Matarni (4 opinie)

Do godz. 15 potrwają prace, które powodują zwężenie obwodnicy na jezdni w kierunku Karczemek do Matarni. Kierowcy jadący obwodnicą powinni uzbroić się do tego czasu w cierpliwości.

- Zajęty jest lewy pas ruchu, na którym pracuje frezarka, usuwająca oznakowanie poziome z jezdni. Za kilkadziesiąt minut jednak powinna ona stamtąd zniknąć, a przejazd powinien odbywać się jak przed rozpoczęciem prac - mówi Trojmiasto.pl Piotr Michalski, rzecznik gdańskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.

Niestety zakończenie prac nie oznaczają, że korki rozjadą się błyskawicznie. Na razie korki na obwodnicy sięgają Owczarni i mają ok. 4 km.
Zobacz więcej
Do godz. 15 potrwają prace, które powodują zwężenie obwodnicy na jezdni w kierunku Karczemek do Matarni. Kierowcy jadący obwodnicą powinni uzbroić się do tego czasu w cierpliwości.

- Zajęty jest lewy pas ruchu, na którym pracuje frezarka, usuwająca oznakowanie poziome z jezdni. Za kilkadziesiąt minut jednak powinna ona stamtąd zniknąć, a przejazd powinien odbywać się jak przed rozpoczęciem prac - mówi Trojmiasto.pl Piotr Michalski, rzecznik gdańskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.

Niestety zakończenie prac nie oznaczają, że korki rozjadą się błyskawicznie. Na razie korki na obwodnicy sięgają Owczarni i mają ok. 4 km.
Zobacz więcej

Opinie (144) 4 zablokowane

  • Ciągle POprawki!

    Nie można było tak od razu?

    • 0 0

  • nic się nie dzieje!!!

    Droga jest zwężona, roboty stanęły, nikogo nie ma, a śnieg zaczyna prószyć...proszę, zareagujcie!!!

    • 0 0

  • GDDKiA naprawia swoje żenujące błedy

    Do zwolnienia wszyscy z GDDKiA którzy zatwierdzili pierwotny projekt połączenia węzła Lotnisko z rozbudowywanym wtedy węzłem Karczemki. Kierowcy chcą głowy tych niedouczonych urzędników, mimo, że o wąskim gardle (200m asfaltu) trąbiono już w czasie budowy, w 2010-11 bodajże. GDDKiA - żenada po całości :(

    • 0 0

  • Kolejne ważne miejsce do przebudowy to Slowackiego i skręt w lewo w Potokowa (12)

    tu powinien powstac drugi dodatkowy pas do lewoskretu. obecnie tworza sie tu ogromne korki a i kierowcy zajmuja pasy wolno i byle jak jak by byli sami na drodze

    • 146 4

    • potokowa - temat rzeka (6)

      zauważyłam stojąc tam codziennie że do korka przyczyniają sie także jadący z potokowej - cwaniacy chcąc skręcić W prawo!!! w Słowackiego ładują się na rondo, okrążają je żeby pojechać z niego w Słowackiego do Wreszcza! Nie stoją w ten sposób na pasie do skrętu w prawo z Potokowej tylko jadą prosto na rondo! Zatem korkują i trzymają się uparcie lewego pasa na rondzie, inni też nie umieją zjechać na prawy żeby wjechać w Potokową więc czasem ze Słowackiego w lewo w Potokową przecisną się na światłach 3 samochody! Tak jak napisałeś - jakby sami byli, nikt nie zsunie się żeby ktoś jeszcze - choć jeden szczęśliwiec mógł wjechać. Pozdrawiam myślących!! fajnie że jeszcze są ;o)

      • 7 14

      • gdzie tam jes rondo? (1)

        Skrzyżowanie Słowackiego z Potokową nie jest rondem...

        • 2 3

        • Jest rondem de la Salle :)

          • 0 0

      • (3)

        To nie jest zakazany manewr

        • 21 6

        • (2)

          owszem nie zakazany ale można się tak pozsuwać żeby inni się zmieścili! nie zwalnia to z myślenia!
          poza tym może ta sytuacja oznacza że powinny być 2 pasy do skrętu w Słowackiego z Potokowej?

          • 1 1

          • (1)

            ja codziennie widzę, jak kierowcy z środkowego pasa z Potokowej , z którego można tylko na wprost, lub w lewo jechać, skręcają sobie w prawo na Słowackiego. I to chyba by wcale nie było takie głupie, gdyby można było faktycznie z 2 pasów legalnie skręcać w prawo, bo czasem tylko 2-3 samochody zdążą skręcić prawidłowo na zielonym .... a jak jest tam mój ulubiony kierowca w srebrnym yarisie z Matemblewa to już na 100% tylko on jeden przejedzie na zielonym...taki ma refleks

            • 4 0

            • Zjeżdzanie w prawo wcalenie jest takie banalne :)

              Skręcanie w prawo, z jednego pasa w ulicę gdzie są dwa pasy to temat bardzo słaby wśród kierowców. Notorycznie zauważam jak ludzie zjeżdżający np. z Kołobrzeskiej w Rzeczypospolitej (prawo skręt od strony reala) zajmują prawy skrajny pas a zaraz jest przejście i mieszczą się tylko 3 samochody.. jakby zając dwa pasy to na spokojnie zmieści się 5 samochodów.. niby tylko 2 więcej ale zawsze korek mniejszy :) podejrzewam że podobna sprawa jest przy zjeździe z potokowej w słowackiego.

              • 0 0

    • w mieście poruszają się nie tylko kierowcy (2)

      dodawanie prawo i lewo skrętów w celu "rozładowania korków" robi pod górkę pieszym, chcącym np. dotrzeć do przystanku komunikacji publicznej i miasto coraz bardziej uzależnia się od samochodów, tak jak już uzależnieni od niego mieszkańcy przedmieść

      • 9 39

      • minusujący chyba nie potrafią zrozumieć prostych faktów

        samochód naprawdę nie jest jedynym sposobem poruszania się po mieście.

        • 0 2

      • eee? yyy?

        • 19 1

    • Jakby "kierowy" nieumiejętnie nie zostawiali po cztery metry miejsca przed sobą,tylko dojeżdżali do poprzedzającego pojazdu,to

      nagle okazało by się,że pasy do skrętu wcale nie są "za krótkie" i auta wcale nie zatykają skrzyżowań,wystając na pas do ruchu na wprost. Przykładem takiej sytuacji są lewoskręty na węźle AK

      • 10 1

    • a jak bedzie za mało to jeszcze ze 2 pasy

      • 2 3

  • po przebudowie wzrośnie sprzedaż gazu pieprzowego (1)

    zanim kierowcy na nowo ustalą, kto jak ma jechać zgodnie z przepisami....

    • 68 4

    • ?

      to tacy tępi są kierowcy w Trójmieście?

      • 0 0

  • Puknijcie się w puste czaszki !

    " Zastosujemy tu podobne rozwiązania, do tych które pojawiły się przed wakacjami na zjeździe z Trasy Kwiatkowskiego na Obwodnicę Trójmiasta - tłumaczy Robert Marszałek"
    Pięknie: na środku obwodnicy w jednym najbardziej zatłoczych fragmentów całej trasy zwężą dwa ostatnie pasy w jeden, który potem połączy się z tym wyjeżdzającym. Więc podobnie jak w Gdyni 3 pasy na krótkim odcinku połączą się w jeden, aby ten prawy, powolny przejeźdżał bez zmiany pasa.

    Zabrakło wam wyobraźni przy Estakadzie, ale po efektach w Gdyni mozna się spodziewać co będzie w Gdańsku. Zatory kilometrowe i mnóstwo stłuczek. tylko po to aby pan dyrektor się po 2 latach zreflektował i wybudował dodatkowy pas na tych 100 brakujacych metrach.
    Pan dyrektor dostanie więc zamiast jednej 2 premię: pierwszą za zmianę pasów, i za 2 lata drugą za przywrócenie stanu pierwotnego z wybudowaniem pasa.

    • 4 0

  • Wcześniej było to niemożliwe?!

    "Najbardziej widoczną zmianą na drodze będzie montaż bramownicy z tablicami drogowskazowymi, po to, by kierowcy z daleka widzieli miejsce, gdzie należy zmienić pas, by zjechać z Obwodnicy Trójmiasta w kierunku centrum Gdańska, Żukowa lub centrum handlowego."

    • 0 1

  • Trzy pasy

    Już powinno budować się trzeci pas na całej długości obwodnicy,aby za kilka lat nie było jak na Gunwaldzkiej.

    • 0 0

  • CIAGŁA LINIA KONIECZNA

    Nie namalowanie ciagłej linii miedzy skrajnym lewym pasem a środkowym w miejscu połączenia z wjazdem w tym miejscu prawdopodobnie i tak nie zapobiegnie korkom które występowały w maksymalnym natężeniu w sezonie. Chodzi o to ,ze jadący lewym pasem obwodnicy z grzeczności wpuszczaja zirytowanych kierowców z pasa prawego co jest główną przyczyna obecnych korków. DROGOWCY NA PEWNO WIEDZA O CO CHODZI. Dziękuję i prosze o zastanowienie sie nad tym problemem.

    Autor: Codziennie przejeżdzajacy tamtymn odcinkiem po południu.

    • 0 0

  • Jeśli to ma funkcjonowac tak jak zjazd z EK na Obwodnicę, to lepiej zostawcie to tak jak jest (11)

    Będzie bezpieczniej

    • 60 30

    • Masz rację

      • 0 0

    • W Gdyni (9)

      nie dobudowano nowego pasa a jedynie przeorganizowano istniejące.
      W Gdańsku dobudowany zostanie nowy pas, więc to zupełnie inna zmiana.
      Bezpieczniej będzie właśnie po przebudowie.

      • 24 7

      • (8)

        Niemniej jednak, dyrektor wypowiada takie oto słowa:
        - Zastosujemy tu podobne rozwiązania, do tych które pojawiły się przed wakacjami na zjeździe z Trasy Kwiatkowskiego na Obwodnicę Trójmiasta - tłumaczy Robert Marszałek, dyrektor oddziału w Gdańsku Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.

        • 18 6

        • (4)

          Dokładnie, piszą również że zostaną wykonane NIEWIELKIE prace bitumiczne. Czuli NIE BĘDZIE nowego pasa.

          • 10 12

          • Dokładnie (3)

            Na to wygląda, zamiast dobudować te kilkaset metrów to wyleją kawałek asfaltu tak żeby sprytnie zmienić malowanie pasów - rozwiązanie do d..y, nic to nie zmieni, a tylko swpowoduje zagrożenie!

            • 6 12

            • Linia ciągła (2)

              Najprościej wymalować linię ciągłą na wysokości węzła pomiędzy prawym a lewym pasem na obwodnicy i problem korków zniknie. Korek tworzy się bo wjeżdżający ze słowaka od razu chcą sie wbić na lewy pas a z lewego hamują i wpuszczają i korek gotowy.

              • 11 6

              • Przez "linia ciągła" masz na myśli "rząd kolców"? Inaczej skuteczność będzie znikoma... (1)

                • 14 0

              • pole minowe

                • 3 0

        • Widzę, że jest problem z myśleniem. (2)

          Owo podobne rozwiązanie oznacza samą ideę, czyli to, że pas zjazdu zamienia się w pełnoprawny pas ruchu.
          Tyle tylko, że w Gdańsku dobudowany będzie nowy pas, a w Gdyni przemalowano jedynie znaki.
          Wciąż nie widać różnicy?

          • 18 10

          • Powiedz mi jedno, czy Ty potrafisz dyskutować, czy tylko atak jest sensem Twojego życia? (1)

            Ja nie mam problemów z myśleniem.

            To raczej Ty masz problem. napisałem "Jeśli to ma funkcjonować tak jak zjazd z EK na Obwodnicę, to lepiej zostawcie to tak jak jest"

            Zatem wyraziłem przypuszczenie. W Gdyni tez mieli przebudować, a jedynie przemalowali. Podobna sytuacja może mieć miejsce tez i w tym przypadku. Może, nie musi. Ale znając podejście inżynierów drogownictwa czy ruchu, jest to wielce prawdopodobne

            Sugeruję zluzowani gumy w majtach, bo chyba coś Cie uciska i wylewasz swoją żółć.

            • 13 13

            • Trzeci pas połączy

              węzeł Matarnia z węzłem Karczemki na całej długości. Obecnie trzeci pas jest na pewnym odcinku i pełni funkcję zjazdu.

              • 7 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Bezpłatne badania dla kierowców zawodowych (1 opinia)

(1 opinia)
badania

Premiera MINI Cooper F66

Premiera MINI Cooper F66

Sprawdź się

Sprawdź się

Która edycja Verva Street Racing odbyła się w Gdyni w 2019 roku?

 

Najczęściej czytane