• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Podziemny parking ma powstać przy SKM Chylonia

Patryk Szczerba
5 maja 2015 (artykuł sprzed 9 lat) 
Plac Dworcowy przejdzie przemianę, jednak prace budowlane będą mogły się rozpocząć najwcześniej na przełomie 2016/2017 roku. Niewykluczone, że przy wsparciu UE. Plac Dworcowy przejdzie przemianę, jednak prace budowlane będą mogły się rozpocząć najwcześniej na przełomie 2016/2017 roku. Niewykluczone, że przy wsparciu UE.

Podziemny parking dla samochodów oraz naziemny, zadaszony dla rowerów, a także nowe zatoki dla taksówek, autobusów - to najważniejsze elementy, które mają znaleźć się na terenie pl. Dworcowego zobacz na mapie Gdyni przy stacji SKM Chylonia. Za kilka tygodni rozpoczną się prace projektowe.



Czy uporządkowanie pl. Dworcowego to potrzebna inwestycja?

O nowym węźle przesiadkowym mówi się w mieście od kilku lat. W 2012 roku urzędnicy przystąpili nawet do przygotowania nowego planu zagospodarowania przestrzennego dla tego terenu, który miał pomóc w jego zrealizowaniu. Dokument zostanie uchwalony do końca roku, ale prace projektowe rozpoczną się wcześniej. Zmiany są konieczne, bowiem obecnie rządzi tam chaos.

Nie ma ani porządnego parkingu, ani przystanku komunikacji miejskiej. Brakuje też jasno wyznaczonych ciągów pieszych i dróg rowerowych. W zeszłym roku udało się uporządkować teren. Prawdziwe zmiany są jednak w najbliższym czasie wreszcie prawdopodobne. Pierwszym etapem będzie zaprojektowanie nowych rozwiązań, do których przystępuje miasto.

Wśród nich jest podziemny parking, z którego będzie można wyjść na peron stacji lub bezpośrednio na placu Dworcowym. Powstaną również zatoki dla taksówek oraz parkujących na krótko samochodów. Autobusy i trolejbusy będą mogły zatrzymać się przy specjalnych zatokach. Z kolei rowerzyści będą mogli zostawić swoje pojazdy na zadaszonym parkingu. Określono, że budowa miejsc postojowych naziemnych, parkingu i infrastruktury towarzyszącej nie może przekroczyć powierzchni użytkowej 0,5 ha.

Do tego konieczne będzie odwodnienie terenu oraz budowa oświetlenia. Udogodnieniem dla pasażerów ma być tablica informacyjna zamontowana w ramach Tristara, wskazująca też godziny odjazdu i przyjazdu pojazdów komunikacji miejskiej oraz nowe toalety publiczne.

- To centralne miejsce w dzielnicy, więc powinno znacząco się zmienić i dobrze, że po kilku latach przygotowań, wreszcie będzie szansa na rozpoczęcie inwestycji - wyjaśnia Andrzej Bień, radny rządzącej Gdynią Samorządności.

Wykonawca, który zostanie wybrany prawdopodobnie na początku czerwca będzie miał rok na opracowanie dokumentacji projektowo-kosztorysowej. Z decyzji o przystąpieniu do prac remontowych zadowoleni są radni opozycji, jednak nie ukrywają przy tym zaskoczenia.

- Sprawą pl. Dworcowego zajmuję się od wielu lat i zawsze do tej pory w oficjalnym stanowisku urzędu była ona odsuwana na bliżej niesprecyzowaną przyszłość. Miejmy nadzieję, że mamy do czynienia z przełomem i teraz kolejne etapy od projektowania do wykonawstwa zostaną zrealizowane szybko i sprawnie. Różnie z tym w Gdyni bywa, wystarczy wspomnieć ciągnącą się latami bez skutku rewitalizację Zamenhofa i Opata Hackiego - mówi Marcin Horała, radny Prawa i Sprawiedliwości.

Miasto na dokumentację planuje przeznaczyć blisko 475 tys. zł.

Czytaj też: Rewitalizacja Chylonia przeciąga się

Miejsca

Opinie (120)

  • W pierwszej kolejności przedłużyć obwodnicę do Hutniczej (OPAT)!!! (1)

    - Wielopoziomowy parking wraz z dojazdem od strony "Meksyku" i pętla dla autobusów obecnie zawracających przy Krzywoustego!
    - Węzeł przesiadkowy z prawdziwego zdarzenia na placu dworcowym!
    - Tunel na Puckiej, przynajmniej taki jak w Sopocie na "monciaku"!

    • 11 0

    • Popieram - tunel dla ruchu lokalnego

      o skrajni pionowej 3,6 m (3,1 na znaku) posłuży autobusom miejskim, a powstrzyma TIR-y - niech jeżdżą dwujezdniowym tunelem (lub wiaduktem) OPAT-u.

      • 0 0

  • Przejazd na Puckiej (12)

    Tam by się przydało zrobić tunel.

    • 132 5

    • (3)

      nie puckiej tylko północnej!
      czy wy w ogóle tam byliście głupi klikacze???
      przejazd na puckiej skończy się w korku na chylońskiej!
      a po zrobieniu przejazdu pod/nad torami na odcinku północna południowa będzie można od razu wyjechać na obwodnicę lub morską

      • 10 3

      • (1)

        Dlatego nigdy nie będzie tunelu w Puckiej :)

        • 3 1

        • w ogóle najlepiej zostawić tak jak jest...

          przecież 30 minut stania na szlabanie to w końcu nie tak tak długo ,
          a jak już ludzie spokój dadzą sobie z tym tematem,
          to wybudujemy piękną kolej linową w stronę Pogórza
          i będziemy mieli jedyne w swoim rodzaju dwupoziomowe skrzyżowanie kolejowe

          W Gdańsku już mają na Podwalu jedyne na świecie trójpoziomowe skrzyżowanie kolizyjne , więc my też możemy czymś zadziwić świat.

          • 0 0

      • Tu i tu, a nawet za Przemysłową w ciągu Puckiej, skoro kiedyś ma tu jeździć

        PKM. Ambicji nie masz ?

        • 1 1

    • (4)

      Pewnie że mógłby być tunel na Puckiej, ale po co? i dla kogo? ile osób jedzie z cisowej i chyloni na pogórze dolne? To nie są jakieś masy że połowa Gdyni codziennie tam przejeżdża.

      • 4 28

      • A ile jeździ naokoło przez estakadę ? Nie każdy ma czas stać przed szlabanami

        przesadnie zamykanymi 5 minut przed przejazdem pierwszego pociągu i minutę po przejeździe ostatniego. Czy PLK może nauczyć się zamykać szlabany minutę przed i natychmiast po ? Na Zachodzie zamykają 20 sekund jak na tym wyścigu kolarskim Paryż - Roubaix, gdzie po zamruganiu czerwonych świateł, dzwonka i opuszczeniu półrogatek część motorów (w tym z operatorem Eurosportu) i kolarzy nie zatrzymała się. Skład TGV pojawił się dokładnie w 22 sekundy po opuszczeniu szlabanów (wtedy już pozostali kolarze zatrzymali się, dzięki czemu nic się nie stało przykrego). U nas nie musi być 20 sekund, ale minuta to powinien być max, a nie 5 minut. Wtedy tunel na Puckiej nie musiałby być taki pilny pod warunkiem, że SKM nie będzie zainteresowana zwiększeniem częstotliwości. Jednak jakby jej pociągi miałyby jeździć co 2 minuty w obu kierunkach to tunel na Puckiej jest konieczny. Nie wiem czy nie z powodu właśnie tego przejazdu i regulaminowych 5 minut, SKM w szczytach jeździ co 7,5 a nie 6 minut, bo inaczej przejazd na Puckiej powinien być o tych porach praktycznie zamknięty non-stop.

        • 5 0

      • a z obwodnicy jak dostać się np. na Hutniczą?

        • 5 0

      • Będzie alternatywa dojazdu do portu kiedy coś się stanie na estakadzie, np. jak remont.

        • 7 0

      • Nie dla tych co na pogorze, ale dla tych co na hutnicza i do/z Rumunii i Meksyku

        • 16 0

    • Szkoda pieniędzy tunel albo estakada potrzebne na północnej żeby połączyć obwodnicę z Hutniczą

      • 4 0

    • przestańcie pitolić o tym tunelu ! chyba nie macie zielonego pojęcia o budownictwie, geologii, a także planach PKP

      • 1 11

    • mokry sen Horały

      • 6 6

  • Chaos to rządzi w Gdyni a konkretnie to samorządność szczurka. Będziemy widzieli tę inwestycję zrealizowaną tak jak można oglądać garbate aniołki. Kolejne opowieści z mchu i paproci ... bez pokrycia w rzeczywistości. Zresztą jak już coś stempa dotyka - takm jak TriStar - to na pewno się to nie wydarzy... szybko. Raczej sobie poglądamy samolociki na bulwarze. Oni niczego innego nie potrafią jak tylko dmuchać propagandowy balonik

    • 4 0

  • (2)

    Dlaczego w Gdansku nie buduje sie podziemnych parkingow?Taki parking moglby powstac. np. pod Targiem Weglowym. pod pomnikiem Sobieskiego w rejonie dworca pkp miedzy bastionem sw.Elzbiety a dawna przychodnia lekarska pod domami na ul. Kowalskiej tam sa pietrowe piwnice miedzy ulicami Stolarska i Mniszki. A nawet pod domami na ul Dlugiej trzeba tylko chciec nie sa to zadne skomplikowane problemy techniczne potrzebna dobra wola wladz miasta.

    • 4 3

    • (1)

      Gdzie w rejonie dworca PKP jest pomnik Sobieskiego?

      • 0 2

      • pomnik

        oczywiscie pomnik stoi na targu drzewnym ale z wpisu wynika ze chodzi o tereny obok bastionu i bylej przychodni kolo dworca pkpi ulice za dawnym zakiem. ale to sprawa gdanska a nie gdyni.

        • 0 0

  • Pierwszy w kolejności powinien być tunel lub kładka na puckiej !

    Po co nam tu podziemny parking??? Targowisko Chylonia niebawem zniknie , nie mamy tu galerii handlowej, tylko biedronkę !
    Jak to się niby ma w odniesieniu do usprawnienia ruchu w Chyloni?
    Ludzie... No dajcie się lubić :/

    • 5 1

  • (4)

    gdyby zamiast na absurdalny parking podziemny w tamtym miejscu
    przeznaczyć tę kasę na przejazd pod/nad torami na osi ulic północna-południowa wraz z budową kilkuset metrów drogi jako łącznika z obwodnicą i morską to spora część problemów komunikacyjnych Gdyni by się rozwiązała
    ale to dla tej ekipy nigdy nie był priorytet co pokazuje marne planowanie i los OPAT
    za to ma"my" takie misie jak muzeum emigracji, parafilmówkę, lotnisko w sąsiedniej gminie, infobox, kolejkę na kamienny wierch oraz polsatowe fanaberie no i tnie"my" komunikację miejską...

    • 14 4

    • anonimie całe szczęscie, że się nie podpisałes (1)

      bo pewnie wstydzisz się swojej głupoty co nabazgroliłeś bez żadnego merytorycznego porządku ładu i składu o ustawie kompetencyjnej Samorządu nawet nie wspominając

      • 1 3

      • jeden "mądry" się odezwał

        • 2 1

    • dalej głosuj na Szczurka (1)

      nie narzekaj

      • 2 4

      • bardzo "twórczy" i "trafiony" komentarz

        • 1 3

  • To odrazu wykopać tunel pid torani i polaczyz z hutnica za miast info nocy czy heinkeny stawiac niechcemy takiego prezydenta

    • 5 0

  • (2)

    Tyle pisaniny ale ani słowa na temat orientacyjnej wielkości parkingu podziemnego.

    • 18 2

    • (1)

      Bo to jest ściema. Ktoś chlapnął jęzorem, żeby uciszyć krytykę Chyloniaków wobec władzy miasta, która notorycznie zapomina o tej dzielnicy.

      • 14 0

      • Pewnie ktoś z UM wcisnął takie info dziennikarzom trojmiastapl w kontrze do wczorajszego artykułu o braku rewitalizacji Opata/Zamena. I tyle w temacie.

        • 3 0

  • A co na to dr Stępa ?

    • 0 0

  • dajcie tę kasę na tunel, tuż obok, pod Północną (3)

    I wybudujcie duży wielopoziomowy parking pod drugiej stronie stacji. Na placu dworcowym nie ma opcji parkingu, który rozładuje ten wielki osobowy paraliż. Zbyt duża to dzielnica i za dużo aut tutaj przyjeżdża. Do tego północne dzielnice miasta oraz mieszkańcy gminy Kosakowo potrzebują punktu przesiadkowego. Dlatego tym bardziej potrzeba nam wszystkim wielokondygnacyjnego dużego parkingu za stacja, a nie przed stacja.

    • 19 0

    • dokładnie (2)

      Plac dworcowy urządzić dla ludzi, dla pieszych, dla mieszkańców i w części dla komunikacji zbiorowej.
      Żadnych parkingów ani aut. Tam nie ma na to miejsca.,

      • 0 0

      • (1)

        Nie wiem co za osio.l chce na tym małym placyku wciskać parking podziemny. Oj miejscu projektanci zeszli na psy....

        • 1 0

        • Wpierw tunel na Północnej, póżniej parking, ale z tyłu za dworcem kolejowym

          każde dziecko to wie, tylko nie władze miasta

          • 2 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Pomorskie Targi Autokosmetyki 2024

10 - 25 zł
targi

Dni testowe w promotocykle chwaszczyno

dni otwarte

Pomorska Giełda Modeli Samochodów

kiermasz

Sprawdź się

Sprawdź się

Ecoboost to silniki produkowane przez:

 

Najczęściej czytane