• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Pojechaliśmy Mostem Siennickim na Przeróbce

Maciej Naskręt
16 września 2015 (artykuł sprzed 8 lat) 

W środę ok. godz. 12 otwarty został dla samochodów Most Siennicki zobacz na mapie Gdańska. To oznacza, że kierowcy nie muszą już korzystać z okrężnej drogi - przez most wantowy.



Jak oceniasz modernizację linii tramwajowej na Przeróbkę?

Kierowcy, piesi i rowerzyści mogą się już poruszać po nowym Moście Siennickim. Obiekt był nieczynny przez ponad rok w związku z przebudową linii tramwajowej, łączącej centrum Gdańska ze Stogami.

Ruch tramwajowy udało się uruchomić wcześniej, w czerwcu, ponieważ inwestor przebudowy linii - miejska spółka Gdańskie Inwestycje Komunalne - zobowiązał wykonawcę do płacenia za komunikację zastępczą. W jego interesie było więc jak najszybsze zakończenie prac. Dodajmy, że przebudowa trasy na Przeróbce ma być gotowa do końca września.

Zakres inwestycji

Od czerwca 2014 r. zmodernizowana została 2,5-kilometrowa linia tramwajowa wraz z pętlą na Przeróbce. Inwestycja zapewniła nie tylko komfort podróży pasażerom komunikacji miejskiej, ale też... ciszę mieszkańcom Przeróbki, którzy dotychczas uskarżali się na hałas tramwajów. W celu utrzymania niskiego poziomu hałasu wyłonione w zamówieniu biuro projektowe wbudowało urządzenia do skutecznego smarowania szyn na łukach.

Wszystkie przejazdy przez torowisko dla samochodów i pieszych zyskały nawierzchnię z gumowych płyt typu strail. Na remontowanym odcinku projektanci zaplanowali zmianę konstrukcji przystanków. Wśród nich jest jeden z pierwszych tego typu w Gdańsku przystanków autobusowo-tramwajowych, z możliwością wjazdu autobusów na torowisko tramwajowe. Taki przystanek powstał przy ul. Głębokiej zobacz na mapie Gdańska.

Kolejnym nowym rozwiązaniem jest tzw. przystanek wiedeński, który pojawił się na ul. Lenartowicza zobacz na mapie Gdańska przy istniejących przystankach. Stosuje się go w miejscach, gdzie między tramwajem a przystankiem jest jeszcze jezdnia. Wtedy tę ostatnią wynosi się do wysokości przystanku. Na wspomnianych ulicach zostały wprowadzone elementy spowalniające ruch i poprawiające bezpieczeństwo pieszych i rowerzystów. Ma to zniechęcić do jazdy samochodem przez Przeróbkę. Niektórzy do zmian muszą się jednak przyzwyczaić. Na razie są nowością dla wielu pieszych i kierowców, co widać na naszym filmie powyżej.

Właśnie w związku z uruchomieniem przystanków wiedeńskich kierowcy proszeni są o zachowanie szczególnej ostrożności i wyrozumiałość. Podróżnym po wyjściu z tramwaju wydaje się, że są na przystanku, a faktycznie stoją na wyniesionej jezdni. Z tego powodu często nie ustępują pojazdom po odjechaniu tramwaju.

Film z 2011 r. ukazujący stan Mostu Siennickiego

Miejsca

Opinie (166) 1 zablokowana

  • (8)

    No i już to co przewidziałem. Ludzie wysiadają z tramwaju i idą ulicą.

    • 93 7

    • jaką ulicą? (2)

      pani z siatkami poruszała się cały czas w obrębie przystanku. to jest "przestrzeń wspólna" z pierwszeństwem pieszego

      • 6 15

      • Jezdnia jest wyniesiona do wysokości przystanku! Czy wcześniej (przed remontem) ktokolwiek spacerował wzdłuż jezdni po "wspólnej przestrzeni"? Nie! Każdy szedł prosto na chodnik.

        • 4 0

      • To jest fragment jezdni który pieszy może pokonać tylko w ramach wsiadania/wysiadania z tramwaju. Dreptanie wzdłuż już się nie kwalifikuje.

        • 15 3

    • Tramwaje są od czerwca a samochodów nie było to każdy łaził jak chciał i nawyki już się wyrobiły.

      • 2 0

    • Nauczą się .Trzeba wierzyć w ludzi.

      • 3 0

    • (1)

      Bo to ich ulica. Masz hamulce?

      • 4 7

      • Masz chodnik? To idź posłuchaj płyt.

        • 9 3

    • A czemu się tramwaj na przystanku Lenartowicza nie zatrzymał?

      • 17 3

  • Rowerzysta (11)

    Standardowo, zamiast jechac sciezka rowerowa, jedzie ulica. Te sciezki rowerowe to strata piniedzy!

    • 24 14

    • zgadzam się. (4)

      Rowerzysci powinny jeździć ulicami razem z samochodami. Po jakims czasie wszyscy by się przyzwyczaili a oszczędności mogly by pójść na modernizację zaniedbanego Śródmieścia.

      • 5 8

      • (3)

        Najważniejsze jest to, że rowerzyści nie jeżdżą samochodami i DLATEGO zasługują na szacunek.

        • 5 6

        • (2)

          Jak nie stac to nie jezdza autami proste

          • 2 6

          • Niejeden rower droższy od samochodu (1)

            A ja jeżdżę rowerem dla przyjemności a samochodem z konieczności (gdy trzeba coś przewieźć lub aura nie sprzyja)

            • 3 0

            • Jeden na tysiąc.

              • 0 1

    • (1)

      Jeszcze ścieżek rowerowych nie zrobili to gdzie ma jechać?

      • 5 2

      • wg życzenia miszcza prostej - najlepiej wcale

        • 6 0

    • He...? (2)

      Przecież ścieżka jeszcze nie jest gotowa...

      • 13 2

      • Jakby jechał samochodem to miałbyś mniej miejsca.

        • 2 0

      • kierowcy widzą to, co chcą widzieć

        • 4 1

    • ścieżką rowerową, która jest obecnie tłuczniem przygotowanym do zalania asfaltem?

      nie każdy rowerzysta utrudnia pracę ludziom remontującym infrastrukturę. Poza tym ta "ścieżka" kolego jest na filmie założona paletami z kostką - więc przestań jątrzyć.

      • 13 2

  • Piesi na jezdni (3)

    W poprzednim artykule pisaliście, że piesi będą mogli bez konsekwencji wchodzić na jezdnię w dowolnym miejscu. Chciałam zapytać gdzie jest w takim razie odpowiednie oznakowanie, informujące o tym fakcie kierowców? Czy kodeks drogowy przewiduje taką sytuację? Czy można przekraczać jezdnię (i torowisko) w dowolnym miejscu, jeśli nie jest to odpowiednio oznakowana strefa zamieszkania?

    • 3 4

    • (2)

      Jest strefa 30

      • 2 2

      • (1)

        Strefa 30 oznacza, że samochody mogą jechać maksymalnie 30 km/h, a nie, że pieszy może się władować pod samochód w dowolnym miejscu.

        • 3 1

        • i tak i nie

          pieszy może przejść w dowolnym miejscu odległym co najmniej o 100m od istniejącego przejścia, a jeżeli jest w pobliżu skrzyżowanie - to przy tym skrzyżowaniu w dowolnej odległości. Dodatkowo zaleca się w strefie tempo30 oraz strefie zamieszkania "odpuszczenie" malowania PdP. Wyjątkiem, gdy pieszy nie może przejść - jest istnienie WYDZIELONEGO z jezdni torowiska tramwajowego lub urządzeń bezpieczeństwa ruchu drogowego - których tutaj nie ma. Oczywiście nie w każdym miejscu pieszy będzie miał pierwszeństwo - ale skończy się stanie z bloczkiem i polowanie na frajera.

          • 2 0

  • (2)

    Przydałoby się lepsze oznakowanie poziome wspomnianych przystanków weneckie, piesi będą jezdnię traktować jako element chodnika przy przystanku.

    • 9 1

    • (1)

      Weneckie to są lustra... Przystanki są wiedeńskie. :)

      • 4 1

      • wiedeński to jest placek :P przystanki są zrąbane

        • 6 1

  • A może sygnalizacja przed przystankiem? (2)

    Widziałam takie przystanki w Toruniu, ale tam jest sygnalizacja świetlna przed przystankiem i w momencie jak jedzie tramwaj to zapala się czerwone dla samochodów. Nie podoba mi się, że na naszych przystankach wiaty stoją zbyt blisko ulicy, bo jak się zjawi jakiś wariat to może wjechać w ludzi, więc z tym bezpieczeństwem to zobaczymy. Ogólnie jest ok tylko musimy dojrzeć do takich nowości.

    • 11 3

    • Przypadkowo dałem łape w dół. (1)

      Ale pomysł bardzo dobry i nie wydaje mi się aby był trudny i drogi do wykonania. Tymbardziej że takie światła funkcjonują już na Chełmnie.

      • 2 3

      • W Chełmnie nie ma tramwajów.

        • 3 0

  • Krecik.. (1)

    A zejscie po schodach w strone kanalu to kto posprzata totalny syf?..... kto odbiera zakonczenie robot

    • 7 1

    • Pan i pani z zdiz, nawet nie wiedzący gdzie są stogi, przeróbka. Mają plany komputry autocada i kawę oraz fotel z biurkiem

      • 4 0

  • (1)

    Przejechali samochodem czyli redaktorzy przylaczaja sie do ogolnego trendu stygmatyzowania osob wybierajacych alternatywne srodki transportu.

    • 11 4

    • uwaga na trolla prowokatora pracowicie kradnącego nicki

      • 1 0

  • nie można takiego mostu (1)

    zbudować na Wyspę Sobieszewską zamiast jakiegoś zwodzonego ( tym samym wymagającego obsługi ) dziwadła i to tego absurdalnie drogiego

    • 5 3

    • nie bo parówa tam mieszka, i nie będzie mieć alibii na spóźnienia do roboty :)

      a tak - a to ponton zatonął, a to barierki rozkradli a to woda nocą zeszła i most leży na dnie... i tak od lat.

      • 2 0

  • to jakaś masakra tyle czasu i takie g.

    • 7 2

  • (2)

    Przeróbka zrobiona..... spoko tylko co z tego jak za "chwile" nie będzie można z niej dojechać na Stogi bo dwa przystanki dalej są tory w tak opłakanym stanie, że tramwaj ledwie jedzie.
    Zamiast zrobić to naraz jak i tak było T3 i T8 z Pasanilu to nie..... najpierw to a za jakiś czas znowu zamkną dojazd na Stogi. Bez sensu

    • 26 3

    • (1)

      O ile w ogóle zamkną. Z tego, jak władze miasta traktują Stogi i stożan, na remont w najbliższym ćwierćwieczu to bym nie liczył.

      • 1 2

      • stonogan :P stonożan hahahha

        • 2 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Event w Audi City Gdańsk

warsztaty, dni otwarte

Pomorska Giełda Modeli Samochodów

Wystawa amerykańskich aut zabytkowych "Made in USA 2"

zlot

Sprawdź się

Sprawdź się

Za przekroczenie prędkości w terenie zabudowanym o 50 km/h kierowca straci prawo jazdy na okres:

 

Najczęściej czytane