• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Pojechaliśmy Mostem Siennickim na Przeróbce

Maciej Naskręt
16 września 2015 (artykuł sprzed 8 lat) 

W środę ok. godz. 12 otwarty został dla samochodów Most Siennicki zobacz na mapie Gdańska. To oznacza, że kierowcy nie muszą już korzystać z okrężnej drogi - przez most wantowy.



Jak oceniasz modernizację linii tramwajowej na Przeróbkę?

Kierowcy, piesi i rowerzyści mogą się już poruszać po nowym Moście Siennickim. Obiekt był nieczynny przez ponad rok w związku z przebudową linii tramwajowej, łączącej centrum Gdańska ze Stogami.

Ruch tramwajowy udało się uruchomić wcześniej, w czerwcu, ponieważ inwestor przebudowy linii - miejska spółka Gdańskie Inwestycje Komunalne - zobowiązał wykonawcę do płacenia za komunikację zastępczą. W jego interesie było więc jak najszybsze zakończenie prac. Dodajmy, że przebudowa trasy na Przeróbce ma być gotowa do końca września.

Zakres inwestycji

Od czerwca 2014 r. zmodernizowana została 2,5-kilometrowa linia tramwajowa wraz z pętlą na Przeróbce. Inwestycja zapewniła nie tylko komfort podróży pasażerom komunikacji miejskiej, ale też... ciszę mieszkańcom Przeróbki, którzy dotychczas uskarżali się na hałas tramwajów. W celu utrzymania niskiego poziomu hałasu wyłonione w zamówieniu biuro projektowe wbudowało urządzenia do skutecznego smarowania szyn na łukach.

Wszystkie przejazdy przez torowisko dla samochodów i pieszych zyskały nawierzchnię z gumowych płyt typu strail. Na remontowanym odcinku projektanci zaplanowali zmianę konstrukcji przystanków. Wśród nich jest jeden z pierwszych tego typu w Gdańsku przystanków autobusowo-tramwajowych, z możliwością wjazdu autobusów na torowisko tramwajowe. Taki przystanek powstał przy ul. Głębokiej zobacz na mapie Gdańska.

Kolejnym nowym rozwiązaniem jest tzw. przystanek wiedeński, który pojawił się na ul. Lenartowicza zobacz na mapie Gdańska przy istniejących przystankach. Stosuje się go w miejscach, gdzie między tramwajem a przystankiem jest jeszcze jezdnia. Wtedy tę ostatnią wynosi się do wysokości przystanku. Na wspomnianych ulicach zostały wprowadzone elementy spowalniające ruch i poprawiające bezpieczeństwo pieszych i rowerzystów. Ma to zniechęcić do jazdy samochodem przez Przeróbkę. Niektórzy do zmian muszą się jednak przyzwyczaić. Na razie są nowością dla wielu pieszych i kierowców, co widać na naszym filmie powyżej.

Właśnie w związku z uruchomieniem przystanków wiedeńskich kierowcy proszeni są o zachowanie szczególnej ostrożności i wyrozumiałość. Podróżnym po wyjściu z tramwaju wydaje się, że są na przystanku, a faktycznie stoją na wyniesionej jezdni. Z tego powodu często nie ustępują pojazdom po odjechaniu tramwaju.

Film z 2011 r. ukazujący stan Mostu Siennickiego

Miejsca

Opinie (166) 1 zablokowana

  • piesi

    "Właśnie w związku z uruchomieniem przystanków wiedeńskich kierowcy proszeni są o zachowanie szczególnej ostrożności i wyrozumiałość. Podróżnym po wyjściu z tramwaju wydaje się, że są na przystanku, a faktycznie stoją na wyniesionej jezdni. Z tego powodu często nie ustępują pojazdom po odjechaniu tramwaju."

    Dlaczego apel skierowany jest jedynie do kierowców? Może warto by podobną uwagę wystosować także do pieszych, żeby uświadomić im, że na nich także spoczywa obowiązek zachowania ostrożności w ruchu. Piesi, podobnie jak pozostali uczestnicy ruchu, są odpowiedzialni za jego bezpieczeństwo!!!

    A wyprzedzając pełne oburzenia riposty zbulwersowanych pieszych, chcę zaznaczyć, że po Gdańsku bardzo często poruszam się pieszo i niejednokrotnie z zażenowaniem obserwuję beztroskie zachowania pieszych, którym wydaje się, że na drodze są święci i wszystko im wolno...

    • 0 0

  • Podróżny wysiadający z tramwaju na ulicę ma pierwszeństwo przed autami (6)

    Panie redaktorze... To samochód powinien zatrzymać się przy końcu składu tramwaju, by pasażerowie mogli swobodnie wysiąść z wagonów i przekroczyć jezdnię

    • 65 39

    • ale nie spacerować po niej do woli, gdy tramwaj odjeżdża (4)

      • 81 6

      • ja to będę musiał trąbić (1)

        bo hybrydy nikt nie słyszy

        • 1 0

        • Do T

          Oby się przyzwyczaili, że to przystanek wiedeński i z tramwaju od razu na chodnik trzeba iść. ZTM mógłby dać nalepki informacyjne w wiatach przystankowych i w tramwajach kursujących na tej linii w trosce o bezpieczeństwo swoich klientów.

          • 0 0

      • kilka sekund spaceru nie musi irytować każdego kierowcy (1)

        może to mu wyjdzie na zdrowie?

        • 2 13

        • Stanie w korku wyjdzie na zdrowie?

          • 4 1

    • Podróżny

      Masz rację tylko że ma zejść na chodnik a nie zasuwać ulicą jak ta zakręcona kobieta. Obejrzyj film jeszcze raz.

      • 11 0

  • ??

    1:28
    Barierka z prawej strony - facet na kolanach majstruje cos przy slupie.
    Ja sie pytam gdzie jest BHP??

    • 1 0

  • obiecanki cacanki (2)

    kiedy przestana jezdzic na tej trasie stare gruchoty.Po co ten remont torow...Place takie same pieniadze za bilet miesieczny a komfort jazdy nic lepszy.

    • 8 4

    • wszystkie od razu nie znikną, żeby tylko były wycofywane stopniowo:)

      • 1 0

    • Dokładnie!

      Stare graty powinny trafić już na złom. Miało być podobno ciszej, a wcale nie jest bo generują one taki sam hałas jak wcześniej przed remontem. Do tego jeszcze telepią się strasznie. Po takiej modernizacji powinny tu jeździć Pesy!

      • 8 2

  • Przeróbka (3)

    Kiedy pojawia się swingi na 9? Chyba już najwyższy czas? ;-)

    • 9 4

    • No właśnie ja też tego chcę najlepiej jakby była inałguracja pierwszego października;)

      • 1 1

    • Nigdy (1)

      A to z powodu oddawania moczu i kału na siedzenia w komunikacji publicznej przez pasażerów z przeróbki i stogów w stanie po spożyciu alkoholu.

      • 1 4

      • Skąd wiesz z jakiej dzielnicy ten mocz i kał? Próbowałeś, macałeś, cokolwiek?

        • 2 1

  • Przystanek (16)

    00:43 Kobieta się trochę zakręciła :-)

    • 108 7

    • (4)

      Oj to nie tylko ona jechałam dzisiaj a ludzie stoiom na ulicy bo czekają na tramwaj.Stalam czekałam aż zejdę więc zaczęłam trabic a dziadek na mnie z morda że jadę po chodniku

      • 29 3

      • Bo to wyglada jak chodnik wiec im sie nie dziwie

        • 0 0

      • Stojem sobie

        Bo jak stoiom to drą mordę - proste!

        • 0 0

      • to było do przewidzenia (1)

        • 23 2

        • Wygląda to jak najnormalniejszy chodnik więc ludzie stoją myśląc że samochody pojadą po torowisku albo w ogóle nie myśląc.

          Mam nadzieje że pojawią się tam wymalowane pasy.

          • 9 1

    • Czekamy też na pierwszych "wisielców" (5)

      Tak jak to we Wrocławiu jest, takie same zrobili przystanki i kolega mówi, że co chwilę jakieś auto na tym wisi i je ściągają. Kto takie cuda wymyśla?? Piesi na jezdni i samochody wiszące :)

      • 7 2

      • A no właśnie... (4)

        ...kolega mnie wyprzedził. Nie widziałem takiego rozwiązania nigdy wcześniej, ale po obejrzeniu tego filmu wydaje me się że dość często będzie tam miało miejsce takie zdarzenie.

        • 3 2

        • jak ktoś nie umie jeździć to ma problem (3)

          nikt nie robiłby wyniesionych przystanków, gdyby buractwo nie zastawiało samochodami obszaru przystanku wyznaczonego z jezdni. Tymczasem do zatrzymania na takim obszarze uprawniony jest najwyżej autobus bądź służby w trakcie działań operacyjnych. Inne pojazdy, jeśli za przystankiem jest zator - muszą zatrzymać się przed linią przystankową.

          • 3 2

          • Zobaczysz jak przejedziesz się nocą. (2)

            Albo i nie zobaczysz i zawiśniesz, a na bank zawiśnie ten, który nie będzie o tym wiedział i będzie chciał ominąć wybiegającego kota , albo wychodzącego z przystanku podróżnego , który spacerując po ulicy będzie myślał , że jest na chodniku.

            • 7 1

            • przy dozwolonej prędkości staniesz na pięciu metrach (1)

              chyba, że jesteś szybki i wściekły - to sam się prosiłeś

              • 1 2

              • ale tam nie masz 5 m szerokości

                • 2 2

    • (4)

      Niestety, ktoś nie pomyślał i nawierzchnia "przystanku wiedeńskiego" jest podobna do nawierzchni chodnika. A powinna być podobna do jezdni (tak jak np. w Toruniu na Warszawskiej).

      • 35 2

      • Ktoś pomyślał (3)

        to prosty przekaz - kierowco, w tym miejscu jesteś gościem. Tyle, że dla wielu to nie do pomyślenia :)

        • 4 16

        • powiedziałbym: dla wielu jest to trudne do pomyślenia (1)

          z czasem pomyślą i będzie OK.

          • 0 1

          • poprawka

            Dopóty nie zmienią nawierzchni garbów przy przystankach, to zapomnij..

            • 0 0

        • Tak się składa że goście to tam jest pieszy - pieszy jest u siebie na chodniku. Na wzniesieniu na przystanku jest tylko tranzytem celem wejścia bądź opuszczenia tramwaju. Ale do niektórych prosta zasada - jezdnia dla aut, chodnik dla pieszych - nie dociera.

          • 18 0

  • Co to za remont skoro już dziś rozkopali na Siennickiej nówki chodniki. Pewnie kabla zapomnieli położyć.

    • 1 0

  • Czy nowe tramwaje dojadą w końcu chociaż do Przeróbki? (2)

    Stan torowiska na Podwalu Przedmiejskim jest na pewno lepszy od pętli w Oliwie i Wita Stwosza. Jak dojedzie Swing do Pasanilu to normalnie zdarzy się cud nad Motławą.

    Stare Konstale mogą również jeździć na linii 4 (Siedlce-Zaspa), niech będzie w miarę po równo dla wszystkich!

    • 29 3

    • Nowe tramwaje nie powinny jeździć do dzielnicy w której napada się na motorniczą aby zrabować jej drobniaki (1)

      Na stogach sprawdzają się tylko tramwaje z plastikową tapicerką którą można łatwo wyczyścić po pijanych brudnych pasażerach oddających mocz i kał na nie.

      • 0 3

      • Co ty z tym kałem i moczem? Największego polichlora jakiego widziałem w tramwaju w Gdańsku to widziałem w.... 12 do Wrzeszcza. I niby kto kiedy napadł motorniczą, gdzie o tym niby pisali?

        • 1 0

  • Komfort pasażera (2)

    ,,Inwestycja zapewniła nie tylko komfort podróży pasażerom komunikacji miejskiej''... Jazdy czterdziestoletnimi tramwajami (a takie jeżdżą na tamtej trasie) nie nazwałabym komfortem

    • 3 0

    • Nigdzie na świecie do biednej dzielnicy peryferyjnej nie kieruje się nowoczesnych pojazdów (1)

      pasażerowie z przeróbki i stogów często niszczą tapicerkę z powodu nie trzymania moczu w stanie upojenia alkoholowego. Do tego mają miejsce napady nawet na panie motornicze w celu zrabowania drobniaków.
      Tam tylko i wyłącznie sprawdzaja się stare solidne i łatwe do umycia tramwaje. A dzielnica jest tak niebezpieczna że podobno można śmiało jechać na gapę bo kontrolerzy nie sprawdzają tam biletów bo się boją.

      • 1 3

      • Brednie opowiadasz. Po czym poznajesz że mocz pochodzi akurat od mieszkańca tej czy innej dzielnicy? Zresztą - widuję narąbanych pasażerów na liniach, które ani na Stogi, ani nawet na Przeróbkę nie jeżdżą. I co teraz?

        • 2 1

  • a co z autobusem 111? (1)

    Czy ktoś wie, kiedy autobus 111 wróci na starą trasę? Kiedyś podróż od dworca na Górki Zachodnie trwała 25 minut - teraz 40 minut.

    • 1 1

    • W sobotę

      • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Bezpłatne badania dla kierowców zawodowych (1 opinia)

(1 opinia)
badania

Premiera MINI Cooper F66

Premiera MINI Cooper F66

Sprawdź się

Sprawdź się

Jakiej kolorystyki są autobusy nr 171?

 

Najczęściej czytane