• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Pojechaliśmy Mostem Siennickim na Przeróbce

Maciej Naskręt
16 września 2015 (artykuł sprzed 8 lat) 

W środę ok. godz. 12 otwarty został dla samochodów Most Siennicki zobacz na mapie Gdańska. To oznacza, że kierowcy nie muszą już korzystać z okrężnej drogi - przez most wantowy.



Jak oceniasz modernizację linii tramwajowej na Przeróbkę?

Kierowcy, piesi i rowerzyści mogą się już poruszać po nowym Moście Siennickim. Obiekt był nieczynny przez ponad rok w związku z przebudową linii tramwajowej, łączącej centrum Gdańska ze Stogami.

Ruch tramwajowy udało się uruchomić wcześniej, w czerwcu, ponieważ inwestor przebudowy linii - miejska spółka Gdańskie Inwestycje Komunalne - zobowiązał wykonawcę do płacenia za komunikację zastępczą. W jego interesie było więc jak najszybsze zakończenie prac. Dodajmy, że przebudowa trasy na Przeróbce ma być gotowa do końca września.

Zakres inwestycji

Od czerwca 2014 r. zmodernizowana została 2,5-kilometrowa linia tramwajowa wraz z pętlą na Przeróbce. Inwestycja zapewniła nie tylko komfort podróży pasażerom komunikacji miejskiej, ale też... ciszę mieszkańcom Przeróbki, którzy dotychczas uskarżali się na hałas tramwajów. W celu utrzymania niskiego poziomu hałasu wyłonione w zamówieniu biuro projektowe wbudowało urządzenia do skutecznego smarowania szyn na łukach.

Wszystkie przejazdy przez torowisko dla samochodów i pieszych zyskały nawierzchnię z gumowych płyt typu strail. Na remontowanym odcinku projektanci zaplanowali zmianę konstrukcji przystanków. Wśród nich jest jeden z pierwszych tego typu w Gdańsku przystanków autobusowo-tramwajowych, z możliwością wjazdu autobusów na torowisko tramwajowe. Taki przystanek powstał przy ul. Głębokiej zobacz na mapie Gdańska.

Kolejnym nowym rozwiązaniem jest tzw. przystanek wiedeński, który pojawił się na ul. Lenartowicza zobacz na mapie Gdańska przy istniejących przystankach. Stosuje się go w miejscach, gdzie między tramwajem a przystankiem jest jeszcze jezdnia. Wtedy tę ostatnią wynosi się do wysokości przystanku. Na wspomnianych ulicach zostały wprowadzone elementy spowalniające ruch i poprawiające bezpieczeństwo pieszych i rowerzystów. Ma to zniechęcić do jazdy samochodem przez Przeróbkę. Niektórzy do zmian muszą się jednak przyzwyczaić. Na razie są nowością dla wielu pieszych i kierowców, co widać na naszym filmie powyżej.

Właśnie w związku z uruchomieniem przystanków wiedeńskich kierowcy proszeni są o zachowanie szczególnej ostrożności i wyrozumiałość. Podróżnym po wyjściu z tramwaju wydaje się, że są na przystanku, a faktycznie stoją na wyniesionej jezdni. Z tego powodu często nie ustępują pojazdom po odjechaniu tramwaju.

Film z 2011 r. ukazujący stan Mostu Siennickiego

Miejsca

Opinie (166) 1 zablokowana

  • Wygląda super. Teraz pora na Stogi (5)

    • 120 7

    • Przeróbka (3)

      Czy mieszkańcom ta nazwa nie przeszkadza? Co to w ogóle jest? Pół Polski się zastanawia co to za Przeróbka? Przecież ta dzielnika miała kiedyś inną nazwę, czyli Zawiśle, albo coś nowego wymyślić. Jak zmieniają nazwy ulic, to nazwy dzielnicy nie można zmienić? Na miłość Boską!

      • 11 11

      • Na Przeróbce w latach świetności miasta przebywali Flisacy i przerabiali zboże. Od tego początkowo była nazwa Przerabka, która została po wojnie zmieniona na Przeróbka. "Za niemca" dzielnica nazywała się Troyl.

        • 1 0

      • Tyle lat poszło się gonić ... Wystarczyło, zamiast wzywania sił nadprzyrodzonych, przeczytać o tym w jednej z wielu dostępnych lektur, że to jedna z najstarszych polskich nazw w naszym mieście. Zachęcam do bardziej wnikliwych poszukiwań. Samemu chyba już nic nie wymyślisz.

        • 0 1

      • Trojan a nie żadne Zawiśle.

        • 11 1

    • nie wygląda super...

      ...wygląda beznadziejnie, może projekt był ok ale wykonawstwo pozostawia bardzo, bardzo dużo do życzenia... Wystarczy popatrzeć z bliska na żywo...

      • 3 4

  • Do pierwszych wypadków....

    Kilka przemyśleń po wczorajszym przejeździe przez Przeróbkę:

    1) brak przejść dla pieszych połączony z brakiem barierek powoduje, że piesi traktują teraz ulicę jak strefę zamieszkania, gdzie mają pierwszeństwo. Wchodzą na jezdnie bez sprawdzenia czy coś nie jedzie - wczoraj wpakował mi się pod koła człowiek, który miał jeszcze pretensje, że musiałem ostro hamować.
    2) kierowcy nie rozumieją pojęcia przystanku wiedeńskiego i starają się je omijać po torach
    3) pasażerowie również nie rozumieją pojęcia przystanku wiedeńskiego, gdyż regularnie stają na nim, gdy nie ma tramwaju nie zdając sobie sprawy z tego że stoją na jezdni, a na zwrócenie uwagi reagują agresją.

    Podsumowując, rozwiązania bardzo ciekawe, ale bez akcji informacyjnej i edukacji uczestników ruchu tylko czekać na pierwsze wypadki :(

    • 7 1

  • Pojadę mostem wantowym. (1)

    Uwzględniając szykany drogowe i możliwość spacerowania pieszych tym deptakiem jakm stał się most Siennicki, to szybciej i bezpieczniej dojade trasą objazdową.

    • 4 4

    • i o to chodzi ofiaro szykan

      • 3 0

  • piesi nie będą widzieć róznicy miedzy przystankiem, a ulicą. (5)

    wysepka powinna zostać odpowiednio i jaskrawo oznakowana

    • 176 14

    • jak przyzwyczaimy ludzi do zwyczajów jak w Boże Ciało, to się potem będzie działo.

      • 0 0

    • Z nosem w smartfonie to i Tira nie zauważą.

      • 2 0

    • najważniejsze, by kierowcy wiedzieli

      piesi sami zejdą

      • 0 2

    • Dokładnie! Brak czytelnego, poziomego oznakowania jezdni, wysepek, wyniesień..

      Przecież to nie może być drogie! Namalowanie linii na asfalcie....

      • 6 2

    • przyzwyczają się

      • 12 10

  • No dobra ale dlaczego Bajki i Sienna cały czas pozostają dwukierunkowe?

    • 3 0

  • BHP nade wszystko

    1m 27s

    • 4 0

  • Pytanie - do ilu wypadków musi dojść żeby "przystanki typu wiedeńskiego" (1)

    zostały przerobione na normalne

    • 3 3

    • Przystanki wiedeńskie akurat same w sobie złe nie są - tylko że wykonanie jest do kitu. Jechałem w Toruniu Warszawską dzień po otwarciu, i żaden pieszy mi na jezdni nie stał. Tylko że tam to jest inaczej wykonane - z pomyślunkiem. A u nas jest jak zwykle.

      • 3 0

  • (3)

    Jechałem autem od strony Stogów ul. Lenartowicza w kierunku Gdańska. Coś mi się wydaje, że sama jezdnia od krawężnika do torowiska jest trochę za wąska.

    • 4 5

    • (2)

      Jak będziesz jechał z dozwoloną tam prędkością poniżej 30km/h to jest ok. Chyba, że ciężarówką jeździsz, wtedy jedziesz na most wantowy.

      • 1 4

      • on jeździ SUVEM, bogacki, jego nie obowiązują znaki - są tylko informacją, że "mógł by" zwolnić jaśnie panicz... (1)

        podobno tacy skarżą się na przeglądach aut, że mają przy kierownicy niepotrzebny przełącznik z lewej strony, oraz wskaźnik na wprost. Brakuje za to systemu aut trąbienia na tych dziwnych ludków przed szybą, co wchodzą na takie pomalowane w białe pasy przestrzenie na jezdni...

        • 1 5

        • Gdzie ty ta Przeróbce teraz masz białe pasy? A jezdnia jest za wąska - jak straż pożarna będzie miała problem z dojazdem, to wtedy oczywiście ktoś obudzi się z ręką w nocniku.

          • 0 2

  • .... (1)

    Ogólnie powiem d... nie urywa. Zwykły remont, i wygląda tak jak po remoncie. Mnie zastanawia jak to możliwe, że ten remont trwał tak długo. No cóż wiadomo Polska.

    • 3 2

    • widziałeś chociaż jak to wyglądało w trakcie remontu?

      czy tylko oceniasz ten asfalcik na wierzchu?

      • 1 0

  • nie takie bezpieczne jak się wydaje.... (6)

    Jechałam dziś ok godziny 13, gdzie o tej porze nie ma zbytnio ruchu tylko jeżdżą tramwaje i szczerze mówiąc wcale nie jest to wszystko takie piękne i bezpieczne jak się wydaje. Poza tym wydaje mi się, że samochód powinien ominąć przystanek wjeżdżając na tory. Bynajmniej tak jechały auta przede mną, i tak było wczoraj opisane na trójmieście w artykule opisującym otwarcie mostu. Brak przejść dla pieszych i możliwość chodzenia dosłownie wszędzie, też nie wydaje mi się zbyt dobrym pomysłem tym bardziej, że jest tam przedszkole.
    Wszystko wyjdzie w praktyce....

    • 7 21

    • wydaje mi się... (4)

      To słowo klucz w twoim komentarzu. Auta nie maja jechać po torach, tylko po wyniesionej powierzchni. jelenie nie wiedzą jak jechać to omijają po torach.

      • 19 3

      • Bynajmniej - słownik (1)

        bynajmniej - partykuła wzmacniająca przeczenie zawarte w wypowiedzi, np. Nie twierdzę bynajmniej, że jest to jedyne rozwiązanie

        • 8 1

        • "... zwłaszcza złośliwie zaś wyszydziła
          użycie słowa 'bynajmniej' ..."

          • 0 0

      • (1)

        To niech te barany dwunożne czekają na tramwaj na chodniku, nie na jezdni.

        • 2 4

        • Bo barany maja obowiazek czekać na chodniku, a wleźć na wyniesioną część jezdni/przystanku dopiero, jak nadjedzie i zatrzyma się

          karoca 105N

          • 3 2

    • Na tory to ma wjechać tylko autobus jak będzie się zatrzymywał na przystanku.

      • 9 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Gdańska Liga Rallycross Modeli RC

30 zł
zawody / wyścigi

Distinguished Gentleman's Ride (1 opinia)

(1 opinia)
w plenerze, zlot, imprezy i akcje charytatywne

Event w Audi City Gdańsk

warsztaty, dni otwarte

Sprawdź się

Sprawdź się

Co roku na terenie Trójmiasta odbywają się Górskie Samochodowe Mistrzostwa Polski. Jak nazywa się to wydarzenie?

 

Najczęściej czytane