• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Polskie Ferrari

Marcin Tymiński
6 stycznia 2009 (artykuł sprzed 15 lat) 
Polscy inżynierowie mieli spory wkład w przygotowanie i produkcję podzespołów do słynnego Ferrari California. Polscy inżynierowie mieli spory wkład w przygotowanie i produkcję podzespołów do słynnego Ferrari California.

O polskiej, globalnej marce samochodu możemy chyba na razie zapomnieć. Na otarcie łez pozostaje nam nasz wkład w produkcję takich aut jak np. Honda, Audi, Volvo, BMW czy Bentley a nawet... Ferrari California.



Działająca pod Gdańskiem firma Delphi produkuje podzespoły samochodowe. W jej trójmiejskiej fabryce powstają m.in. dźwigienki kierunkowskazów, podnośniki szyb, przełączniki tempomatów czy automatycznych skrzyń biegów.

Produkcja może niepozorna, ale nawet za nią stoi wielki zespół badawczy. A to właśnie polscy inżynierowie z Delphi włożyli sporo wiedzy i umiejętności w produkcję podzespołów dla supersportowego Ferrari California.

Polski rodowód mają kluczowe elementy, które zamontowano w tym supersamochodzie. Nasi inżynierowie z krakowskiego Centrum Technicznego Delphi współpracowali przy przygotowaniu projektu oraz procesu produkcyjnego kabli bez-halogenowych.

Co to takiego? To wiązki elektryczne powleczone ultra-cienkościenną, bez-halogenową izolacją . Ferrari będzie pierwszym europejskim producentem samochodów, który wprowadzi te niezwykle wytrzymałe przewody samochodowe. Posiadają wyjątkową odporność na przetarcia i na nacięcia - niemal dwukrotnie większą niż tradycyjne kable. Dodatkowo te kable nadają się do recyklingu.

Z kolei w Ostrowie Wielkopolskim powstaje skraplacz i parownik do układu klimatyzacji Ferrari, a fabryka w Krośnie produkuje amortyzatory MagneRide - jeden z najnowocześniejszych na świecie, produkowany seryjnie, adaptacyjny system kontroli zawieszenia.

Opinie (38) 2 zablokowane

  • ferrari jest do d*py

    • 0 0

  • a co to jest

    bez-halogenowa izolacja???????

    • 0 0

  • Dźwigienki do kierunkowskazów ja p........ niedługo chyba General Motors przerośniemy............ (2)

    • 0 1

    • dokladnie (1)

      • 0 0

      • lepiej nie

        ...bo oni bankrutuję / zbankrutowali :P

        nie ma to jak podbudować naszą 'polskość' .. prawie jak nasze rodzime ferrari...bueheheh

        • 0 0

  • Tzw. polski akcent (4)

    istny balsam na zakompleksione polskie społeczeństwo. Choć firma nie nasza to chociaż polsko brzmiące nazwisko to juz sukces.Przy okazji - ciekawe co zdazy odpaść (wiadomo włoskie auto) od tego ferrari po 200 000 km przebiegu.

    • 0 1

    • buehehe

      bo pewnie osobnicy, których stać na ferrari będą jeździć nim 200tyś km buehehehe z pewnością! w międzyczasie wymienią na kolejne 4 inne, a jak coś odpadnie to stać na serwis. To nie są auta dla statystycznego Polaka. Tymbardziej dla ciebie...

      • 0 0

    • Ty sie golem lepiej martw co odpadnie w twojej zabytkowej drezynie do wywozki drewna ..

      • 0 0

    • (1)

      mam lepszy pomysł:
      wpuśćmy "ją" (Ferrari California jest jak sycylijska kobieta i kalifornijska strzelba razem ;) ) na nasze "drogi" i zobaczmy co zostanie po 20 000km
      Z przymrużeniem oka

      • 0 0

      • Ferrari - marzenie

        tym samochodem nie robi sie setek tysięcy km . to samochod do milego spedzania czsau. poza tym jakbyście zobaczyli fabryke ferrari to moze zmienilibyście zdanie, robi wrażenie.

        • 0 0

  • Do autora

    weź ty sie puknij w łysy łeb zanim napiszesz bzdury o kluczowych komponentach itd :D

    • 0 0

  • Polscy naukowcy na zawsze wpisali sie w histore tworzenia nowoczesniej (3)

    technologi izolacji na kablach do ferrari ! co za wiadomosc !

    A takze zaprojektowali najnowoczesniejsza kratke do wywietrzników. Kratka ta jest kratką 9 generacji. Przodująca technologia w ktorej naukowcy z instytutu badań w parzęczewie przodują.

    Kazdy wolak w tej ferrari bedzie sie jak u siebie ... w Króżewnikach.



    Nius w stylu rosyjscy naukowcy po wielu sekundach badań odkryli ze dupa i oko ludzkie maja bezposrednie połaczenie nerwowe gdy ochotnikowi wbito igłe w dupe to sie popłakał gdy tą samą igłe wbito mu w oko to sie z******.

    • 0 1

    • popłakałem się ze śmiechu :D

      jak w temacie, poza tym popieram Twoją wypowiedź..
      Pozdrawiam!

      • 0 0

    • Aleś Ty głupi... (1)

      • 0 0

      • Noooo ale nie bardziej niż Ty

        • 0 0

  • (5)

    chyba sobie takie kupię.

    • 0 0

    • mózg sobie kup ;p (4)

      to w końcu będziemy mądrzejsze Twoje posty czytać ;p

      • 0 0

      • (3)

        a co zazdroscisz, ze bede miala takie autko?

        • 0 0

        • ehh...gratuluję cierpliwości ;p (2)

          nie zazdroszczę, z chęcią bym się przejechał :P

          • 0 0

          • mi juz tata kupił (1)

            Własnie sie scigałem na obwodnicy trójmiasta z policją ; D cieniasy... zostaiwlem ich daleko w tyle!

            • 0 0

            • jasne...

              ...pewnie zatrzymałes sie na tirze, który utknął na podjeździe :P

              • 0 0

  • właśnie wyobraziłem sobie Ferrari na amortyzatorach Delphi... aaaahahaha!

    • 0 0

  • srolski akcent (3)

    firma delphi polska raczej nie jest produkty jej nie skazone sa polska mysla techniczna a umeijscowiona jest w polsce bo pracownicy tyraja za pol darmo a od kolezki ktory ma tam nieprzyjemnosc pracowac wiem ze panuje tam faszystowski system zazadzania pracownikami wiec do autora artykulu daruj se pan tan polski akcent

    • 0 1

    • co, jak co, ale kolega ma racje, praca tam wygląda jak w chinach

      • 0 0

    • swiadomy -twoj kolezka nie musi tam pracowac jak nie chce. Prawda ze proste rozwiazanie. A jak chce wiecej zarabiac to niech sobie poszuka takiej pracy gdzie wiecej placa. Do roboty a nie tylko narzekac.

      • 0 0

    • świadomy... Naucz się pisać, bo żal patrzeć na takie posty.

      • 0 0

  • (3)

    wow
    teraz po tym newsie czuje sie dumnym Polakiem
    ohh yeee mamy prawie polskie Ferrari, ciekawe czy czasem nie mamy wkładu też w produkcję Porsche (może jakiś korek wlewu paliwa produkowany jest u nas a nie w Chinach).

    • 0 0

    • fotele do porsche robi groklin

      • 0 0

    • hahaahah

      • 0 0

    • Podobno syn kumpla tego co zaprojektował kierunkowskazy do Porsche wiedział gdzie jest Polska na mapie, tak więc można mówić, że Porsche jest nasze polskie.

      • 0 0

1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Bezpłatne badania dla kierowców zawodowych (1 opinia)

(1 opinia)
badania

Premiera MINI Cooper F66

Premiera MINI Cooper F66

Sprawdź się

Sprawdź się

"Gelenda" to popularny przydomek którego modelu?

 

Najczęściej czytane