• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Polskie Ferrari

Marcin Tymiński
6 stycznia 2009 (artykuł sprzed 15 lat) 
Polscy inżynierowie mieli spory wkład w przygotowanie i produkcję podzespołów do słynnego Ferrari California. Polscy inżynierowie mieli spory wkład w przygotowanie i produkcję podzespołów do słynnego Ferrari California.

O polskiej, globalnej marce samochodu możemy chyba na razie zapomnieć. Na otarcie łez pozostaje nam nasz wkład w produkcję takich aut jak np. Honda, Audi, Volvo, BMW czy Bentley a nawet... Ferrari California.



Działająca pod Gdańskiem firma Delphi produkuje podzespoły samochodowe. W jej trójmiejskiej fabryce powstają m.in. dźwigienki kierunkowskazów, podnośniki szyb, przełączniki tempomatów czy automatycznych skrzyń biegów.

Produkcja może niepozorna, ale nawet za nią stoi wielki zespół badawczy. A to właśnie polscy inżynierowie z Delphi włożyli sporo wiedzy i umiejętności w produkcję podzespołów dla supersportowego Ferrari California.

Polski rodowód mają kluczowe elementy, które zamontowano w tym supersamochodzie. Nasi inżynierowie z krakowskiego Centrum Technicznego Delphi współpracowali przy przygotowaniu projektu oraz procesu produkcyjnego kabli bez-halogenowych.

Co to takiego? To wiązki elektryczne powleczone ultra-cienkościenną, bez-halogenową izolacją . Ferrari będzie pierwszym europejskim producentem samochodów, który wprowadzi te niezwykle wytrzymałe przewody samochodowe. Posiadają wyjątkową odporność na przetarcia i na nacięcia - niemal dwukrotnie większą niż tradycyjne kable. Dodatkowo te kable nadają się do recyklingu.

Z kolei w Ostrowie Wielkopolskim powstaje skraplacz i parownik do układu klimatyzacji Ferrari, a fabryka w Krośnie produkuje amortyzatory MagneRide - jeden z najnowocześniejszych na świecie, produkowany seryjnie, adaptacyjny system kontroli zawieszenia.

Opinie (38) 2 zablokowane

  • (3)

    wow
    teraz po tym newsie czuje sie dumnym Polakiem
    ohh yeee mamy prawie polskie Ferrari, ciekawe czy czasem nie mamy wkładu też w produkcję Porsche (może jakiś korek wlewu paliwa produkowany jest u nas a nie w Chinach).

    • 0 0

    • Podobno syn kumpla tego co zaprojektował kierunkowskazy do Porsche wiedział gdzie jest Polska na mapie, tak więc można mówić, że Porsche jest nasze polskie.

      • 0 0

    • hahaahah

      • 0 0

    • fotele do porsche robi groklin

      • 0 0

  • Polacy mają welki wkład w naukę

    Np. profesor Czochralski - to on opracował sposób hodowli monokryształów, które służą do produkcji układów scalonych - czyli pamięci półprzewodnikowych, procesorów, mikrokontrolerów. I to w 20-leciu międzywojennym. Podobnie niebieski laser został opracowany w Polsce...

    NIEUKI DO SZKÓŁ a nie głupoty na forum wypisywać!

    • 0 0

  • co ma piernik do wiatraka

    nieuk to ty jestes co ma prof. czochr. i blue laser do smierdzacej fabryki przelacznikow glabie jeden naucz sie pisac posty na temat i o temacie prawda jest taka jezeli fabryka ferrari bedzie miala zwiekszone zapotrzebowanie na okablowanie i przelaczniki a gdanska filia nie bedzie nadazala to inna fabryka np w chinach bedzie produkowala identyczne produkty i nikogo nie bedzie obchodzilo czy wykonaly to polskie czy chinskie rece........................

    • 0 0

  • zawsze cos

    ktos

    • 0 0

  • właśnie wyobraziłem sobie Ferrari na amortyzatorach Delphi... aaaahahaha!

    • 0 0

  • Do autora

    weź ty sie puknij w łysy łeb zanim napiszesz bzdury o kluczowych komponentach itd :D

    • 0 0

  • a co to jest

    bez-halogenowa izolacja???????

    • 0 0

  • ferrari jest do d*py

    • 0 0

2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Bezpłatne badania dla kierowców zawodowych (1 opinia)

(1 opinia)
badania

Premiera MINI Cooper F66

Premiera MINI Cooper F66

Sprawdź się

Sprawdź się

W którym mieście znajduje się siedziba Porsche?

 

Najczęściej czytane