- 1 Mapa pożarów aut w Trójmieście (76 opinii)
- 2 Auto wjechało w pieszych i w budynek (304 opinie)
- 3 "Podatek od aut spalinowych i tak będzie" (122 opinie)
- 4 Mieszkańcy Bojana naprawili drogę w Gdyni (202 opinie)
- 5 Nowy Ford Mustang już w Trójmieście (113 opinii)
- 6 Po ośmiu godzinach otwarto obwodnicę (378 opinii)
Południe Gdańska: ulice jak labirynt
Ulice na Południu Gdańska, wzdłuż których wyrastają co rusz nowe budynki mieszkalne, przypominają labirynt. Jedne z drugimi często wcale się nie łączą. A układ drogowy powinien wyglądać jak połączona sieć, dzięki czemu, bez zbędnego krążenia, można byłoby dojechać do każdego miejsca - uważa pan Damian, nasz czytelnik.
Oto jego spostrzeżenia:
Niestety wszystkie sprawiają wrażenie budowanych w oderwaniu od szerszego spojrzenia na rozwój dzielnicy i miasta. Są chaotyczne.
Magistrat nie zapanował nad urbanizacją południa Gdańska i nadal nic w tym kierunku nie robi. Infrastruktura drogowa nie nadąża za przyrostem liczby ludności. Południowe dzielnice są niczym labirynt Minotaura.
Piechotą kilkaset metrów, autem 2,6 km
Weźmy pod lupę okolice ulic Havla, Świętokrzyskiej, Jabłoniowej i Niepołomickiej. Dojście pieszo od kościoła na Ujeścisku do Szkoły Podstawowe to około kilkaset metrów. Dojazd samochodem to około 2,6 km (sic!) lawirowania różnymi zakorkowanymi ulicami. Dzielnica jest pełna barier.
W ostatnim czasie miasto połączyło wreszcie Ujeścisko z Lawendowym Wzgórzem [za sprawą nowego fragmentu ul. Piotrkowskiej - dop. red.]. Nadal brakuje jednak normalnego połączenia z al. Havla i z ul. Świętokrzyską.
Miasto obiecało mieszkańcom Ujeściska ulicę Nową Warszawską. Niestety obietnicy nie dotrzymało. Podobno zabrakło na to pieniędzy.
Choć można było rozważyć różne opcje. Ot, choćby ulicę jednopasmową, jednokierunkową, która byłaby sterowana światłami. W czasie porannego szczytu komunikacyjnego wyjazd z osiedla, a w czasie popołudniowego szczytu komunikacyjnego wjazd na osiedle. Wystarczyłaby droga szerokości zbudowanej drogi dla rowerów. Zabrakło dobrej woli.
Można również połączyć ulicę Płocką z Człuchowską, łącząc obie części Ujeściska. Wówczas Nowa Warszawska nie byłaby tak konieczna. Niestety tu też wystarczyło wyłącznie na schody i drogę dla rowerów.
Brak przejazdu na wprost. Objazdem ponad 1 km
Przy okazji ulicy Płockiej... czy ktoś zwrócił uwagę na to, jaka to dziwna ulica? Żeby do niej dojechać z ul. Wilanowskiej przez al. Havla, trzeba przejechać autem 1,1 km (sic!). A przecież Havla i Płocką oddziela jedynie pas zieleni. Dodatkowo całe skrzyżowanie jest sterowane sygnalizacją świetlną, więc nic nie stoi na przeszkodzie, aby umożliwić przejazd na wprost.
Kolejny element naszego labiryntu. Ulice Lawendowe Wzgórze i Oliwkowa. Połączone stanowiłyby świetną oś komunikacyjną przez osiedla. Ale po co? Wiele realizacji osiedla to również labirynt, jak schody donikąd czy liczne ślepe uliczki.
Jest labirynt, powinna być sieć pajęcza
Czy nie można wymusić na deweloperach, by nasze ulice przypominały sieć pajęczą, a nie labirynt? Czy miasto nie powinno do tego dążyć? Kiedy szybciej dotrzemy do domu, jadąc labiryntem dróg, czy mając kilka zjazdów na osiedle z głównej drogi i sieć osiedlowych dróg, czy jeden zjazd na osiedle i labirynt dróg osiedlowych?
Halo! Czy ktoś nad tym w ogóle panuje?! W matematyce, ekonomii, logistyce czy w produkcji przemysłowej znane jest pojęcie wąskiego gardła. W naszym mieście pełno jest takich wąskich gardeł komunikacyjnych. Przy planowaniu przestrzennym Gdańska nieco bardziej zaawansowane narzędzia matematyczne chyba nie są używane.
Mniej autopromocji, więcej realnych działań
Okolice Niepołomickiej i Starogardzkiej. Tam to dopiero jest labirynt. Jedna wąska Niepołomicka i niesamowity przyrost liczby mieszkańców. Gdyby dzielnica była prywatną firmą i musiała przejść odbiory straży pożarnej, nikt by tego nie odebrał. Oby nigdy w południowych dzielnicach nie doszło do żadnej masowej katastrofy.
Miasto wydaje pieniądze na banery, ulotki, reklamowanie się, ale zapomina o podstawowych zadaniach, do których jest powołane. Czy ktoś z nas, jeżeli zarywa mu się podłoga w domu, myśli o malowaniu ścian, nowych dekoracjach? Każdy zacznie od tego, co najistotniejsze.
Czy w magistracie pracują ludzie, którzy mają całościową wizję rozwoju komunikacji w naszym wspaniałym Gdańsku? Mimo wszystko mam nadzieję, że tak.
Ogłoszenia.trojmiasto.pl – Mieszkania i domy na południu Gdańska
Co Cię gryzie - artykuł czytelnika to rubryka redagowana przez czytelników, zawierająca ich spostrzeżenia na temat otaczającej nas trójmiejskiej rzeczywistości. Wbrew nazwie nie wszystkie refleksje mają charakter narzekania. Jeśli coś cię gryzie opisz to i zobacz co inni myślą o sprawie. A my z radością nagrodzimy najciekawsze teksty biletami do kina lub na inne imprezy odbywające się w Trójmieście.
Opinie (547) ponad 20 zablokowanych
-
2023-02-09 07:10
Opinia wyróżniona
Uważam że to dobre rozwiązanie (48)
Każda połączona droga osiedlowa staje się natychmiast drogą tranzytową - głośna i ze spalinami. Efekt to montowanie później szlabanów itp
Gdyby to były ostatnie dzielnice to ok, ale za nimi powstają kolejne dzielnice i rośnie natężenie ruchu samochodowego. Ujeścisko i Lawendowe mają teraz tramwaj o ruch samochodowy powinien zmniejszyć się, a gdyby połączyć z innymi osiedlami to zwiększyłby przez dojazd z Kowal, Wzgórz, Straszyna czy Otomina.- 163 346
-
2023-02-09 15:57
Kierowca (1)
Zdarza mi się jeździć po tych osiedlach.Dojazdy i drogi to jest skandal na miarę europejską !!!! Brak prostych i jasnych dojazdów, ronda i rondka a do tego progi zwalniające wcale nie poprawiają bezpieczeństwa .Argument , że to będą drogi przejezdne dla innych --świadczy o małostkowości autora .Czy jadąc np.od Huciska do Sopotu mieszkańcy Wrzeszcza i Oliwy zabraniają przejazdu swoimi ulicami???
- 8 3
-
2023-02-09 16:13
Nie ale bardzo chcieliby
Żebyś z centrum do Sopotu jeździł SKM
- 5 2
-
2023-02-09 15:18
Fizyka
Fizyka matma chemia
Przy obecnym układzie ulic, samochody jadą, dłużej i wolniej. Więc przez dłuższy okres czasu emitują spaliny. Na większym obszarze. Również niskie prędkości i wieczny rozruch nie wpływają korzystnie na emisje.- 6 4
-
2023-02-09 12:43
(1)
Dokładnie. Drogi osiedlowe powinny być tylko dla ruchu lokalnego - mieszkańcy, goście, zaopatrzenie, służby komunalne etc. A cwaniaki robią sobie skróty bo nie chcą czekać w korku na głównych ulicach.
- 8 4
-
2023-02-09 13:38
Sami mieszkańcy
Takiego osiedla z jednym wyjazdem stoją poyem w korku na tym wyjeździe...miodzio
- 7 2
-
2023-02-09 11:58
Oczy bolą od tych lewackich wpisów.
- 5 6
-
2023-02-09 09:57
Tych spalin jest więcej z powodu objazdu. One są wszędzie.
- 11 4
-
2023-02-09 09:23
oo, to nagle samochody przeszkadzają, jak pod moim oknem (1)
ale juz te zaszlabanowane osiedle wsiada potem w swoje i jedzie na dolny taras, gdie to mieszkancy maja zaakaceptowac parkujace im na trawnikach, chodnikach itepe samochody, bo to przeciez miasto i tak już jest.
Nie widzisz tu pewnej sprzecznosci?- 40 1
-
2023-02-09 12:27
Akurat mieszkam we Wrzeszczu
I jest na to sposób tylko zdiz zbija bąki
- 4 0
-
2023-02-09 08:48
(16)
Mieszkasz w mieście i przeszkadza ci hałas i spaliny? Rozwiązanie jest proste - wyprowadź się za miasto.
- 19 28
-
2023-02-09 12:45
Nieprawda. Na wsi zagęszczenie ludzi jest małe, więc właśnie tam można w miarę bezkarnie smrodzić. I na ogól bez auta ani rusz. W mieście masz zbiorkom, rowery, można też chodzić pieszo, tylko ludzie są leniwi i najchętniej podjechali by autem pod same drzwi.
- 6 4
-
2023-02-09 11:17
To jest osiedle, a nie centrum (1)
Każde osiedle jest tak zbudowane, że ma być dojazd do budynku, a nie przejazd przez nie. Proponuje spojrzeć na Osiedle SM Chełm. I zacząć krzyczeć czemu nie można przejechać ze szkoły Liceum nr 7 na wprost przez korty do Biegańskiego 12. Czemu np nie można z Cieszyńskiego przejechać na prost do Dragana 11 itd. Trzeba jechać na około i dobrze. To są osiedla i to są drogi wewnętrzne.
- 13 6
-
2023-02-09 12:26
Właśnie tak!
Ale samochodziarze krzywią nosy
- 5 8
-
2023-02-09 11:06
A potem codzienne dojeżdżaj do miasta dizlem (1)
- 4 1
-
2023-02-09 12:05
Ołł yea
- 2 0
-
2023-02-09 09:30
(2)
"jak ci się tu nie podoba to przestań tu być" to najgorszy możliwy argument. Zamiast zmieniać coś na lepsze każdego krytującego można spławic
- 29 6
-
2023-02-09 11:22
(1)
Czyli tam gdzie się przeprowadzisz to z automatu wszystkim narzucasz swoje obyczaje tak?
- 6 6
-
2023-02-09 11:52
Przecież napisał że jego obyczaje są lepsze od twoich
- 6 2
-
2023-02-09 09:41
To nie miasto jest głośnie i wytwarza spaliny (6)
Tylko samochody
- 12 9
-
2023-02-09 10:24
W XIX wieku, przed wynalezieniem samochodów, miasta wcale nie były głośne, brudne i wcale nie śmierdziały (2)
- 12 10
-
2023-02-09 10:53
(1)
Nie chciał byś wąchać Tamizy z tamtego okresu. No ale u nas za to w rynsztokach rosły róże i fiołki.
- 17 0
-
2023-02-09 11:24
A wykształcona ludność miast wypróżniała się do porcelanowych sedesów obmywając po wszystkim ręce.
- 5 0
-
2023-02-09 10:15
Przecież Pinokio zaraz wpuści na te osiedla milion samochodów elektrycznych i co wtedy powiesz? Że ktoś trzyma zużytą baterię pod twoim balkonem? Po co się przeprowadzacie do miast jak wszystko wam przeszkadza. Samochody nie, muzyka nie, imprezy nie, sąsiedzi nie, griil nie.
- 12 6
-
2023-02-09 10:08
(1)
Dlatego likwidujecie fabryki/przemysł?
- 5 6
-
2023-02-09 19:53
bo trują powietrze,ludzie chorują
- 0 0
-
2023-02-09 09:18
Otóż to
Przeprowadzają się takie pańcie z pieskami ze wsi do miasta i potem im przeszkadza hałas i spaliny. Miasta to smród z fabryk, zapach szadółek, spalin i spoconych panien po imprezie.
- 15 15
-
2023-02-09 07:57
W Polsce ludzie nie uczą się na błędach już popełnionych przez innych (14)
tylko testują agresywną suburbanizację na sobie. A za jakiś czas będzie płacz, że płatny wjazd do centrum ;)
- 29 7
-
2023-02-09 08:19
Nie płatny tylko ograniczony (13)
To jeden z kamieni milowych i Gdańsk jest zobowiązany do wprowadzenia SCT jak każde miasto w Polsce powyżej 100 tys mieszkańców.
Co ciekawe to SCT zgodnie z założeniami objęty będzie też Wrzeszcz i Oliwa, bo Główne Miasto objęte SOD ma i tak już większość ulic niedostępnych dla aut.- 9 13
-
2023-02-09 09:16
Niech Unia dalej wprowadza takie oderwane od rzeczywistości pomysły utrudniające życie mieszkańcom (7)
to na pewno przysporzy Unii więcej euroentuzjastów.
- 22 20
-
2023-02-09 11:05
Właśnie po to jesteśmy w EU żeby były takie wdrożenia (5)
Dzięki temu idziemy do przodu w rozwoju
- 9 14
-
2023-02-09 11:43
Nie wiem czy do przodu (2)
Mam wrażenie, że idziemy po prostu na ślepo, przyjmując różne unijne pomysły jako prawdy objawione, bez jakiejś głębszej refleksji i zastanowienia. I nie, nie jestem antyunijnym szurem, ale bezkrytycznym wyznawcą mądrości brukselskich również nie.
- 14 5
-
2023-02-09 12:25
Ale jakie głębsze refleksję? (1)
Będziesz dumał czy wąsaty Czesiek wjedzie swoim B6 na Piwna czy mu zabronić?
- 5 4
-
2023-02-09 18:51
Miałem na myśli raczej szerszy kontekst
Ja i tak się nie pcham do centrum autem bo szkoda czasu i nerwów. A Ty zaraz z Cześkiem :)
- 3 0
-
2023-02-09 11:43
Jak widać po drogach na południu Gdańska - nie idziemy tylko stoimy (1)
Swoją drogą ciekawe że pouczają nas Niemcy, które już zdążyły wybudować sieć Autobahnów, czy Holandia posiadająca jedną z najgęstszych sieci dróg dla samochodów, a przeciętny Holender rocznie pokonuje samochodem znacznie więcej kilometrów niż przeciętny Polak, o czym rowerowa propaganda zapomina wspomnieć pokazując zdjęcia z odpowiednika Długiego Targu w Amsterdamie jako dowód, że tam nie ma samochodów. No cóż, u nas na Długim Targu samochodów też nie ma, ale zdjęć Einsteinweg już nie pokażą.
- 12 5
-
2023-02-10 08:50
warto współczuć osobom, które twierdzą, że "rowerowa propaganda" sugeruje brak samochodów w Amsterdamie
Warunki poruszania się samochodem w Holandii są bardzo dobre, ponieważ zapewniona jest dobra, ciągła infrastruktura dla pieszych i rowerzystów i w tym kraju kierowcy nie muszą konkurować o przestrzeń z innymi kierowcami, którzy nie realizują wielu niepotrzebnych przejazdów samochodem na krótkie odległości. To przecież nadmiar samochodów na drogach
Warunki poruszania się samochodem w Holandii są bardzo dobre, ponieważ zapewniona jest dobra, ciągła infrastruktura dla pieszych i rowerzystów i w tym kraju kierowcy nie muszą konkurować o przestrzeń z innymi kierowcami, którzy nie realizują wielu niepotrzebnych przejazdów samochodem na krótkie odległości. To przecież nadmiar samochodów na drogach jest głównym źródłem utrapień kierowców w Polsce. Teza, że przeciętny Holender przejeżdża samochodem więcej kilometrów niż przeciętny Polak jest trudna do obronienia: w Holandii jest bardzo dobrze rozwinięta sieć połączeń kolejowych oraz systemów "Bike and Ride" - darmowe i strzeżone parkingi dla rowerów przy wszystkich stacjach nie tylko lokalnych linii kolejowych.
- 0 1
-
2023-02-09 09:39
Entuzjaści są gotowi się poświęcić w imię unii
Najgorzej, że innych też.
- 14 13
-
2023-02-09 08:46
pytania z logiki: (4)
czy taka blokada centrum przyśpieszy czy spowolni suburbanizację?
Jeżeli jesteś mieszkańcem osiedli mieszkaniowych/przedmieść/innych części aglomeracji i nie możesz zaspokoić pewnych potrzeb gospodarczych/ społecznych/kulturalnych z uwagi na zablokowany dostęp do centrum to czy rezygnujesz z tych potrzeb czy realizujesz je gdzieczy taka blokada centrum przyśpieszy czy spowolni suburbanizację?
Jeżeli jesteś mieszkańcem osiedli mieszkaniowych/przedmieść/innych części aglomeracji i nie możesz zaspokoić pewnych potrzeb gospodarczych/ społecznych/kulturalnych z uwagi na zablokowany dostęp do centrum to czy rezygnujesz z tych potrzeb czy realizujesz je gdzie indziej, gdzie nie ma blokad dostępu?
Jeżeli jesteś inwestorem inwestujesz tam gdzie jest nieograniczony dostęp klientów czy tam gdzie jest ograniczony i celowo zmniejszany dostęp klientów?
Jeżeli jesteś mieszkańcem "centrum' na przykład masz mieszkanie na Starym mieście po babci ale pracujesz np w Kokoszkach albo w rafinerii albo w Gdyni wybierasz dalsze mieszkanie w starej kamienicy bez parkingu czy decydujesz się na dom w Baninie skąd z prywatnego garażu dojeżdżasz do pracy w Kokoszkach/Gdyni/rafinerii samochodem po obwodnicach i ekspresówkach?
Czy jeżeli jesteś matką z małym dzieckiem, rodzicem odwożącym dziecko do szkoły, dojrzałym człowiekiem dojeżdżającym do pracy, osobą starszą/ o ograniczonej sprawności/ niepełnosprawną jazda rowerem/hulajnogą/na piechotę jest dla Ciebie realną alternatywą dla samochodu?- 33 9
-
2023-02-10 08:45
dowożenie dzieci do szkoły samochodem rodziców jest formą zabierania im normalnego dzieciństwa
właśnie dlatego w mieście trzeba dbać przede wszystkim o zapewnienie wygodnych i bezpiecznych korytarzy ruchu pieszych i rowerzystów do wszystkich szkół. Dopiero wtedy można się pytać czy jazda rowerem czy hulajnogą jest realną alternatywą dla samochodu. Ten ostatni pojazd nie może być uważany za jedyny sensowny środek poruszania się po dobrze zaprojektowanym mieście.
- 1 0
-
2023-02-09 09:06
Nie ma związku (2)
Może dojechać komunikacją miejską
- 16 30
-
2023-02-09 12:49
Tak oczywiscie lub wigry 3 cargo (1)
- 5 5
-
2023-02-09 13:19
Dostawcy i tak nie mają jak dojechać, bo wszystko zastawione.
Strzelaj dalej :)
- 6 1
-
2023-02-09 07:42
Nie, jeżeli nie trzeba zjechać z trasy szybszej, to się nie zjeżdża
- 12 3
-
2023-02-09 07:28
Ostatnio zmniejszyły się korki na Ujeścisku (5)
Bo na kilka dni zamknięta była Człuchowska.
Niesety otwarcie Piotrowskiej znowu napędza kolejne auta.- 20 5
-
2023-02-09 22:47
Były ferie dlatego zmniejszył się ruch samochodowy
- 2 0
-
2023-02-09 08:57
przy pętli na zjeździe z Havla widać jeszcze kawałek lasu, dzisiaj już prawie całego wycięli bandyci (3)
jedyny kawałek lasu i zieleni w tej części miasta... gdzie zieloni?!
- 36 13
-
2023-02-09 10:00
Zapłacili im, więc wszystko ok. Można budować.
- 9 1
-
2023-02-09 09:19
to miasto (1)
jedz do lasu na wieś
- 10 39
-
2023-02-09 09:34
dokończ bełta i idź spać
- 22 9
-
2023-02-09 07:08
Opinia wyróżniona
Bubel urbanistyczny (51)
Południe Gdańska sprawia wrażenie, jakby projektował to ktoś na rauszu. Wszystko bez ładu i składu, oddalone od siebie i poprzedzielane łąkami i pustkowiami przy braku pożądanych drug dojazdowych, a połączone jakimiś krętymi uliczkami. Ewenement na skalę kraju! Totalny odlot!
- 564 28
-
2023-02-10 13:56
Przepraszam, co robił? Tego nikt nie projektował, jak zwykle samo-się.
- 0 0
-
2023-02-10 06:03
Słoiki płaczą i zarazem stadami pchają się do Gdańska. Czyżby cierpieli na schizofrenię?
- 2 1
-
2023-02-10 05:19
XD
Dróg -> Droga
- 0 1
-
2023-02-09 13:54
Nasza Mała Sycylia
- 6 5
-
2023-02-09 12:28
Nowe poludniowe osiedla
To prawda,projektowanie ulic na nowych osiedlach i ogólna chaotyczna zabudowa nowych dzielnic to robota ludzi nieodpowiedzialnych,albo będących stałe pod wpływem.
- 11 0
-
2023-02-09 12:02
NIKT tego nie projektoweał, każdy deweloper sam sobie
a urbanista tylko klepnął, bo przecież drogi są, nie? A, że bez ładu i składu i czasem straż pożarna czy karetka nie może przejechać albo zapitala dookoła to już nieważne
- 14 1
-
2023-02-09 11:50
jakby projektował to ktoś na rauszu.
Błąd w myśleniu. Tego nikt nie projektował. Dlatego właśnie Południe wygląda jak wygląda, że święty kolekcjoner mieszkań i realizatorka jego testamentu mieli na to serdecznie wylane! 20 lat wolnej amerykanki nie mogło skończyć się niczym innym.
- 10 1
-
2023-02-09 10:53
problem jest znany i rozwiązany już bardzo dawno - tylko u nas brakuje specjalistów od urbanistyki
sieć drogowa przypominająca kalafiora została opisana jako patologia bardzo dawno temu - ale Gdańsk jest jak zwykle 100 lat za murzynami...
ktoś mi wytłumaczy po co sortownia do plastików? pod koniec roku i tak mają trafiać do spalarni więc gdzie tu sens jeśli i tak nie trafią do powtórnego przetworzenia tylko do pieca?- 9 1
-
2023-02-09 10:24
Błąd.
Tego nikt nie projektuje, developerzy kupują działki bez planu zagospodarowania przestrzennego i jadą jak im wygodnie.
- 19 0
-
2023-02-09 09:27
Błąd. Tam nikt niczego nie projektował, nawet na rauszu by wyszło lepiej niż jest teraz. (4)
Deweloper dostawał działkę, robił tam co chciał, doprowadzał dojazd na budowę od najbliższej utwardzonej ulicy. Przemnożyć to przez liczbę osiedli. Cyk, mamy to co mamy.
- 36 0
-
2023-02-09 19:58
czy mowa o Nowej Letnicy?
- 2 2
-
2023-02-09 09:32
(2)
I obowiązkowo otoczył płotem, bo przecież i tak wszyscy mają dwa auta. Potem wyjazd z osiedla 40 min.
- 28 0
-
2023-02-09 09:57
(1)
albo 15 min z buta na pętlę autobusowo-tramwajową? Problem solve
- 6 3
-
2023-02-09 11:41
Niekoniecznie
Czasami trzeba obejść osiedle, żeby dojść do najbliższego przystanku, bo Polskich obozów mieszkaniowych się zachciało. Grodzenie osiedli to tez wyższa szkoła patodeweloperki.
- 21 1
-
2023-02-09 09:24
Sycylia
Taka mała
- 12 6
-
2023-02-09 09:13
Jak czytam takie farmazony to się tylko załamać można (4)
Problemem jest, że ludzie wszędzie chcą jechać samochodem i na skuśkę i nawet jak mają do przejścia 500m. Co pokazuje trasa kościół- szkoła. Zapomina, że to uczyniłoby z Płockiej trasę tranzytową, a ruch na człuchowskiej wzrósłby 4 krotnie. Ta trasa jest akurat jedną z gorszych pomysłów. Na osiedlu Chełm wygląda to podobnie i jakoś nikt nie kwiczy,
Problemem jest, że ludzie wszędzie chcą jechać samochodem i na skuśkę i nawet jak mają do przejścia 500m. Co pokazuje trasa kościół- szkoła. Zapomina, że to uczyniłoby z Płockiej trasę tranzytową, a ruch na człuchowskiej wzrósłby 4 krotnie. Ta trasa jest akurat jedną z gorszych pomysłów. Na osiedlu Chełm wygląda to podobnie i jakoś nikt nie kwiczy, że musi objechać połowę osiedla i mógłbym pokazać takich pomysłów bardzo dużo. Podobnie Zaspa i Przymorze. Oczywiście brakuje kilku tras zbiorczych, ale na pewno nie tych co wskazał autor, a jedynie z tego co się mowi to trasa nr 3 jest robiona, czyli przedłużenie Lawendowego Wzgórza.
- 17 17
-
2023-02-09 10:57
jechanie autobusem który potrzebuje 40 minut żeby dojechać do pętli tramwajowej bo objeżdża wszystkie osiedla... (2)
w takim czasie pomimo korków bedę u celu a nie na pętli z której mogę rozpocząć podróż...
południe to chaos nikt nie ma wizji wszystko robione najniższym kosztem...- 17 2
-
2023-02-09 19:57
(1)
dlatego wprowadzili bilety na 75 minut
- 4 2
-
2023-02-09 21:44
Co za dziwna demagogia
Jakoś nie wszyscy mieszkają na tych peryferiach, a podwyżka obejmie wszystkich gdańszczan, z wyjątkiem tych co mają zagwarantowane darmowe przejazdy.
- 1 3
-
2023-02-09 09:31
Brakuje ścieżek, chodników i bram w płotach
Oczywiście, że ludzie wsiadają w auto, jeśli do przejście w linii prostej w jedną stronę jest 200m a zgodnie z prawem własności i kretyńskim planowaniem 1200m.
- 25 3
-
2023-02-09 08:54
Projektanci miejscy..
mają swoje firmy pod które "projektują"
- 10 2
-
2023-02-09 08:25
Najważniejsze , że w Gdańsku nie rządzi (8)
PIS . A miasto jest tolerancyjne
- 37 11
-
2023-02-09 10:18
POkemony znowu w natarciu jak tam Fala podwyzka cen biletów na 200 zl nie wazne by pis nie rzadził bo niema inne opcji :) (2)
dla bezmózgowców jest tylko plcja PO lub nienawisc dlatego mozna ich okradac na maksa :) a oni jesszce POdziekuja :)
- 14 12
-
2023-02-09 11:05
a żebyś wiedział, że ważne. Pisowiec tu rządził kiedyś, wyleczył Gdańszczan z PiS skutecznie. (1)
- 14 7
-
2023-02-09 11:53
A sam skończył na Kurkowej.
- 8 1
-
2023-02-09 10:09
Oto motto miłościwie nam panującej od ponad 20 lat ekipy.
- 11 2
-
2023-02-09 09:39
Byłoby jeszcze gorzej (2)
Dla pis tematy takie jak urbanistyka i planowanie przestrzenne nie istnieją. Wystarczy spojrzeć jak wygląda Podhale, ich bastion. Jedna wielka samowolka do tego naćpana banerozą.
- 28 12
-
2023-02-09 13:56
haha akurat prezydentami miast są głównie ludzie z PO lub z PO związani
- 6 3
-
2023-02-09 11:45
Ciekawe info
bo do tej pory bastionem pis było podkarpacie
- 5 2
-
2023-02-09 09:32
I serdeczne :-)
- 18 1
-
2023-02-09 08:05
To nieograniczona wolność gospodarcza zaprojektowała poludnie (10)
Każdy deweloper mógł robić na swojej ziemi co chciał i jak chciał.
- 61 5
-
2023-02-09 14:08
jak myślisz dlaczego niektórzy urzędnicy po 10 mieszkań mają choć z zarobków ledwo na jedno by starczyło ?
- 8 1
-
2023-02-09 14:06
Od pilnowania porządku urbanistycznego, choćby zgrubnie, jest mpzp. Tylko musiałby być nieprzekupny (1)
- 13 0
-
2023-02-10 01:51
Podacie nawiska lub inicjały dla prokuratury
- 0 1
-
2023-02-09 13:55
Bzdura, miasto robi plan zagospodarowania
- 2 7
-
2023-02-09 09:41
Dokładnie. Budowano osiedla, a drogi... No kto o tym myślał. Grunt to zarobić. A ludzie.. (5)
Niech czekają 20 lat na drogę, na tramwaj. Ale będzie fala, utrzymanie 25mln rocznie, po 10 latach 250mln. Byłaby droga i to nie jedna.
- 36 3
-
2023-02-10 06:08
Na Chełmie ludzie czekali ćwierć wieku na tramwaj to i wy możecie 20 lat !!!
- 0 3
-
2023-02-09 22:05
ludzie mogą poruszać się po mieście nie tylko samochodem
- 0 3
-
2023-02-09 09:55
(2)
25mln na kilkadziesiąt miast
rezygnacja z kosztownych automatów i papierowych (lub at least znacząca redukcja)
można zrezygnować z koncepji miesiecznych - kupujesz bilety na bieżąco przykładając kartę - dopóki masz rachunek za mniej niz 117zł - to ok, powyżej to wbije ci miesięczny
co więcej w 3 city będzie można oddzielne piony biletowe wyelminować i zintegrować w jedną.- 1 18
-
2023-02-10 06:59
i za takie skromen rozwiazania placic 130 mln i miliony na utrzymanie tego co rok? Nie ma to najmniejszego sensu.
- 0 0
-
2023-02-09 17:27
Likwidacja okresowych = koniec rządów
Sposób, który opisałeś niestety byłby zbyt prosty aby zrobić ludzi w balona.
- 7 1
-
2023-02-09 07:41
Tak właśnie wygląda wasz Gdańsk, trzeci świat (9)
- 48 19
-
2023-02-10 10:44
Skoro "wasz",
to dlaczego się wypowiadasz?
- 1 0
-
2023-02-09 08:17
Jak tam Pcim? (7)
Zdaje się że jakieś wille tam z podatków ostatnio kupiono...
- 26 32
-
2023-02-09 10:16
Jak tam Radek z Chobielina dostał znowu jakas łapówke od Putina ile tym razem milion euro czy wiecej? (2)
W Gdańsku tylko marne 8milionów wydali na premie dla swoich a na POrtal Gdańsk tylko 20 milionów z kasy wszystkich mieszkanców jest tak POpularny ze urzednicy jak chca cos ogłosic to płacą tutaj za publikacje!
- 16 8
-
2023-02-09 14:07
100 koła euro z ZAE
to na waciki starczy
- 4 2
-
2023-02-09 11:03
osiem milionów?
Tyle to jedna pisiacka willa kosztuje. A tu roczne nagrody dla wielu osób za ciężką pracę w trudnym czasie.
- 12 16
-
2023-02-09 09:50
(3)
Ciekawe, że jak ktoś wypowiada się przeciw gdańskiej władzy to od razu PIS, Pcim i cholera wie co jeszcze. Nie można mieć własnych poglądów oderwanych od jakiejkolwiek polityki?
- 52 5
-
2023-02-09 10:07
(2)
W Gd. nie można, bo wyznawcom jedynie słusznej linii politycznej wszystko kojarzy się z pisem. Taka natura i pomysł na utrzymanie władzy przez kolejne 20 lat. To zdaje się, we współczesnej nowomowie, nazywa koryto +.
- 32 7
-
2023-02-10 06:05
(1)
Wolę gdański układ niż hołotę z partii władzy!
- 2 1
-
2023-02-10 11:12
Tym wpisem potwierdziłeś w pełnej okazałości słowa gościa powyżej:)
- 0 1
-
2023-02-09 07:06
Opinia wyróżniona
przecież oba ujesciska nie są nawet chodnikiem połączone (16)
w takie dni jak dziś przejście jest tylko w kaloszach albo na około wzdłuż nowych torów tramwajowych
- 438 19
-
2023-02-10 11:00
W sumie to prawda
Jest jedno sensowne przejście na końcu Płockiej, a drugie powstało dopiero teraz wzdłuż nowej linii tramwajowej. Są inne niby "wąwozem", ale nie wszędzie można się tam dostać.
- 1 0
-
2023-02-09 18:52
Przecież
To dla zdrowia
- 5 0
-
2023-02-09 17:54
Co za bzdury wypisujesz? Mieszkasz w ogóle w Gdańsku czy siejesz specjalnie ferment
- 5 1
-
2023-02-09 11:01
Podobnie np. Myśliwska/Wołkowyska z Matemblewem, piesi i roweżyści nie maja żadnego priorytetu dla miasta Gdansk, niech se w błocie grzęzną
- 6 1
-
2023-02-09 10:12
Deweloper (2)
Te osiedla stawia deweloper a pretensje o chodnik do miasta.na dolnych tarasach też są mieszkańcy.jak dolne tarasy postawią szlabany to do pracy będziesz jechał przez Karlskronę.myslenie nie boli,nie kupuje się mieszkania bez dogodnego dojazdu.ja kupując mieszkanie poświęciłem dzień na sprawdzenie dojazdu,i wyszło mi 3 godziny w te i spowrotem.deweloper twierdził że dojazd 8 minut
- 12 4
-
2023-02-10 07:04
Zostaw kluczyki w domu jak te trasy robisz po 3h.
- 0 0
-
2023-02-09 13:26
Nigdy nie miałem potrzeby żeby przejechać "tranzytem" przez osiedle na dolnym tarasie...
- 5 1
-
2023-02-09 10:06
Wierutna bzdura
albo jesteś dziad co nie wychodzi z domu, albo dziad co nie mieszka w tej dzielnicy od lat
- 2 7
-
2023-02-09 07:52
(7)
Na końcu ul. Płockiej masz ciąg pieszo rowerowy, którym można zejść do Człuchowskiej
- 24 4
-
2023-02-09 08:36
To jest grubo na około i do pokonania są dwie "góry" (5)
byleś tam kiedykolwiek?
- 12 7
-
2023-02-09 17:58
Góry? to akurat jest zaleta. Bo to są piękne Wzgórza Morenowe, z bardzo ładnymi widokami. Gdańsk nigdy nie był płaski i ma doskonałe warunki do treningów właśnie na górkach o ponad 150 m różnicy wysokości. Nie masz kondycji, to zacznij ćwiczyć :) i nie jest dookoła, zależy gdzie się idzie. To jest na środku osiedla!
- 7 1
-
2023-02-09 09:24
Oczywiście że są połączone. Jak wyżej ciąg pieszo rowerowy, na płockiej oraz obok kościoła schodami w dół i Jarem. Można w górę (3)
- 8 6
-
2023-02-09 10:04
(2)
idź zobacz w jakim stanie są te schody i ile ich jest.
tu chodzi o to że nie ma połączenia przemyskiej z ostrołecką/wadowicką która byłaby na płasko bez pokonywania dwóch wzniesień.- 17 3
-
2023-02-09 18:02
To chyba musiałbyś dwa piękne wzgórza zniwelować. Kiedyś też byli tacy "turyści" w Zakopane co weszli by na szczyt Rysy, gdyby był płaski. Żenada co się dzieje z ludźmi, zero kondycji, tylko pilot i TV a brzucho rośnie
- 5 4
-
2023-02-09 17:32
Obok tramwaju będzie chodnik, z przemyskiej właśnie.
Schody, no cóż. Spółdzielnia okradana przez lata...
- 6 0
-
2023-02-09 08:15
Pomijam, że na długości 3km są zlepione razem
Zabudową przylegają komunikacyjnie klif
- 4 4
Wszystkie opinie
-
2023-03-07 20:44
Akurat od szkoły do kościoła jest rzut beretem z buta no ale trzeba autem podjechać pod same wrota
- 1 0
-
2023-02-11 21:40
Słowa prawdy
W końcu ktoś napisał kilka słów prawdy. Miasto promuje tylko rowery i bus pasy - każdy kawałek ulicy lub chodnika dla rowerzystów! Ale wybory już niedługo i wtedy każdy będzie mógł podsumować przy urnie jak mu się żyje i pracuje w Gdańsku!
- 0 0
-
2023-02-11 19:47
Dojazd do Płockiej
Prawie 12lat mija od wybudowania Havla i nadkładamy codziennie drogi żeby dojechać na Płocką z dołu od Świętokrzyskiej i z Wilanowskiej, 12 lat temu było spotkanie urzędników UM z udziałem sp. Prezydenta Adamowicza z mieszkańcami, usłyszeliśmy że nie będzie dojazdu do Płockiej na wprost z Wilanowskiej bo są tramwaje i byłoby to niebezpieczne !!!!! Skręt w lewo z Havla na Płocką też niebezpieczny!!!
- 0 0
-
2023-02-11 11:50
Południe Gdańska to przykład nieudolnego zarządzania miastem.
urbanistyczna porażka
- 1 0
-
2023-02-11 09:43
Odciąć Havla i Armii Krajowej, a miasto odetchnie od słoiczej dziczy !!!
- 0 0
-
2023-02-11 03:58
"Piechotą kilkaset metrów, autem 2,6 km"
I tak powinno być. Na takich odległościach piechota to powinien być podstawowy sposób komunikacji. Piechota i rower. Promowanie samochodu na takich odległościach to aberracja.
- 2 1
-
2023-02-09 07:08
Opinia wyróżniona
Bubel urbanistyczny (51)
Południe Gdańska sprawia wrażenie, jakby projektował to ktoś na rauszu. Wszystko bez ładu i składu, oddalone od siebie i poprzedzielane łąkami i pustkowiami przy braku pożądanych drug dojazdowych, a połączone jakimiś krętymi uliczkami. Ewenement na skalę kraju! Totalny odlot!
- 564 28
-
2023-02-10 13:56
Przepraszam, co robił? Tego nikt nie projektował, jak zwykle samo-się.
- 0 0
-
2023-02-09 07:41
Tak właśnie wygląda wasz Gdańsk, trzeci świat (9)
- 48 19
-
2023-02-09 08:17
Jak tam Pcim? (7)
Zdaje się że jakieś wille tam z podatków ostatnio kupiono...
- 26 32
-
2023-02-09 09:50
(3)
Ciekawe, że jak ktoś wypowiada się przeciw gdańskiej władzy to od razu PIS, Pcim i cholera wie co jeszcze. Nie można mieć własnych poglądów oderwanych od jakiejkolwiek polityki?
- 52 5
-
2023-02-09 10:07
(2)
W Gd. nie można, bo wyznawcom jedynie słusznej linii politycznej wszystko kojarzy się z pisem. Taka natura i pomysł na utrzymanie władzy przez kolejne 20 lat. To zdaje się, we współczesnej nowomowie, nazywa koryto +.
- 32 7
-
2023-02-10 06:05
(1)
Wolę gdański układ niż hołotę z partii władzy!
- 2 1
-
2023-02-10 11:12
Tym wpisem potwierdziłeś w pełnej okazałości słowa gościa powyżej:)
- 0 1
-
2023-02-09 10:16
Jak tam Radek z Chobielina dostał znowu jakas łapówke od Putina ile tym razem milion euro czy wiecej? (2)
W Gdańsku tylko marne 8milionów wydali na premie dla swoich a na POrtal Gdańsk tylko 20 milionów z kasy wszystkich mieszkanców jest tak POpularny ze urzednicy jak chca cos ogłosic to płacą tutaj za publikacje!
- 16 8
-
2023-02-09 14:07
100 koła euro z ZAE
to na waciki starczy
- 4 2
-
2023-02-09 11:03
osiem milionów?
Tyle to jedna pisiacka willa kosztuje. A tu roczne nagrody dla wielu osób za ciężką pracę w trudnym czasie.
- 12 16
-
2023-02-10 10:44
Skoro "wasz",
to dlaczego się wypowiadasz?
- 1 0
-
2023-02-09 08:05
To nieograniczona wolność gospodarcza zaprojektowała poludnie (10)
Każdy deweloper mógł robić na swojej ziemi co chciał i jak chciał.
- 61 5
-
2023-02-09 09:41
Dokładnie. Budowano osiedla, a drogi... No kto o tym myślał. Grunt to zarobić. A ludzie.. (5)
Niech czekają 20 lat na drogę, na tramwaj. Ale będzie fala, utrzymanie 25mln rocznie, po 10 latach 250mln. Byłaby droga i to nie jedna.
- 36 3
-
2023-02-09 09:55
(2)
25mln na kilkadziesiąt miast
rezygnacja z kosztownych automatów i papierowych (lub at least znacząca redukcja)
można zrezygnować z koncepji miesiecznych - kupujesz bilety na bieżąco przykładając kartę - dopóki masz rachunek za mniej niz 117zł - to ok, powyżej to wbije ci miesięczny
co więcej w 3 city będzie można oddzielne piony biletowe wyelminować i zintegrować w jedną.- 1 18
-
2023-02-10 06:59
i za takie skromen rozwiazania placic 130 mln i miliony na utrzymanie tego co rok? Nie ma to najmniejszego sensu.
- 0 0
-
2023-02-09 17:27
Likwidacja okresowych = koniec rządów
Sposób, który opisałeś niestety byłby zbyt prosty aby zrobić ludzi w balona.
- 7 1
-
2023-02-10 06:08
Na Chełmie ludzie czekali ćwierć wieku na tramwaj to i wy możecie 20 lat !!!
- 0 3
-
2023-02-09 22:05
ludzie mogą poruszać się po mieście nie tylko samochodem
- 0 3
-
2023-02-09 14:06
Od pilnowania porządku urbanistycznego, choćby zgrubnie, jest mpzp. Tylko musiałby być nieprzekupny (1)
- 13 0
-
2023-02-10 01:51
Podacie nawiska lub inicjały dla prokuratury
- 0 1
-
2023-02-09 14:08
jak myślisz dlaczego niektórzy urzędnicy po 10 mieszkań mają choć z zarobków ledwo na jedno by starczyło ?
- 8 1
-
2023-02-09 13:55
Bzdura, miasto robi plan zagospodarowania
- 2 7
-
2023-02-10 06:03
Słoiki płaczą i zarazem stadami pchają się do Gdańska. Czyżby cierpieli na schizofrenię?
- 2 1
-
2023-02-10 05:19
XD
Dróg -> Droga
- 0 1
-
2023-02-09 09:13
Jak czytam takie farmazony to się tylko załamać można (4)
Problemem jest, że ludzie wszędzie chcą jechać samochodem i na skuśkę i nawet jak mają do przejścia 500m. Co pokazuje trasa kościół- szkoła. Zapomina, że to uczyniłoby z Płockiej trasę tranzytową, a ruch na człuchowskiej wzrósłby 4 krotnie. Ta trasa jest akurat jedną z gorszych pomysłów. Na osiedlu Chełm wygląda to podobnie i jakoś nikt nie kwiczy, że musi objechać połowę osiedla i mógłbym pokazać takich pomysłów bardzo dużo. Podobnie Zaspa i Przymorze. Oczywiście brakuje kilku tras zbiorczych, ale na pewno nie tych co wskazał autor, a jedynie z tego co się mowi to trasa nr 3 jest robiona, czyli przedłużenie Lawendowego Wzgórza.
- 17 17
-
2023-02-09 10:57
jechanie autobusem który potrzebuje 40 minut żeby dojechać do pętli tramwajowej bo objeżdża wszystkie osiedla... (2)
w takim czasie pomimo korków bedę u celu a nie na pętli z której mogę rozpocząć podróż...
południe to chaos nikt nie ma wizji wszystko robione najniższym kosztem...- 17 2
-
2023-02-09 19:57
(1)
dlatego wprowadzili bilety na 75 minut
- 4 2
-
2023-02-09 21:44
Co za dziwna demagogia
Jakoś nie wszyscy mieszkają na tych peryferiach, a podwyżka obejmie wszystkich gdańszczan, z wyjątkiem tych co mają zagwarantowane darmowe przejazdy.
- 1 3
-
2023-02-09 09:31
Brakuje ścieżek, chodników i bram w płotach
Oczywiście, że ludzie wsiadają w auto, jeśli do przejście w linii prostej w jedną stronę jest 200m a zgodnie z prawem własności i kretyńskim planowaniem 1200m.
- 25 3
-
2023-02-09 09:27
Błąd. Tam nikt niczego nie projektował, nawet na rauszu by wyszło lepiej niż jest teraz. (4)
Deweloper dostawał działkę, robił tam co chciał, doprowadzał dojazd na budowę od najbliższej utwardzonej ulicy. Przemnożyć to przez liczbę osiedli. Cyk, mamy to co mamy.
- 36 0
-
2023-02-09 19:58
czy mowa o Nowej Letnicy?
- 2 2
-
2023-02-09 09:32
(2)
I obowiązkowo otoczył płotem, bo przecież i tak wszyscy mają dwa auta. Potem wyjazd z osiedla 40 min.
- 28 0
-
2023-02-09 09:57
(1)
albo 15 min z buta na pętlę autobusowo-tramwajową? Problem solve
- 6 3
-
2023-02-09 11:41
Niekoniecznie
Czasami trzeba obejść osiedle, żeby dojść do najbliższego przystanku, bo Polskich obozów mieszkaniowych się zachciało. Grodzenie osiedli to tez wyższa szkoła patodeweloperki.
- 21 1
-
2023-02-09 08:25
Najważniejsze , że w Gdańsku nie rządzi (8)
PIS . A miasto jest tolerancyjne
- 37 11
-
2023-02-09 09:39
Byłoby jeszcze gorzej (2)
Dla pis tematy takie jak urbanistyka i planowanie przestrzenne nie istnieją. Wystarczy spojrzeć jak wygląda Podhale, ich bastion. Jedna wielka samowolka do tego naćpana banerozą.
- 28 12
-
2023-02-09 13:56
haha akurat prezydentami miast są głównie ludzie z PO lub z PO związani
- 6 3
-
2023-02-09 11:45
Ciekawe info
bo do tej pory bastionem pis było podkarpacie
- 5 2
-
2023-02-09 10:18
POkemony znowu w natarciu jak tam Fala podwyzka cen biletów na 200 zl nie wazne by pis nie rzadził bo niema inne opcji :) (2)
dla bezmózgowców jest tylko plcja PO lub nienawisc dlatego mozna ich okradac na maksa :) a oni jesszce POdziekuja :)
- 14 12
-
2023-02-09 11:05
a żebyś wiedział, że ważne. Pisowiec tu rządził kiedyś, wyleczył Gdańszczan z PiS skutecznie. (1)
- 14 7
-
2023-02-09 11:53
A sam skończył na Kurkowej.
- 8 1
-
2023-02-09 10:09
Oto motto miłościwie nam panującej od ponad 20 lat ekipy.
- 11 2
-
2023-02-09 09:32
I serdeczne :-)
- 18 1
-
2023-02-09 13:54
Nasza Mała Sycylia
- 6 5
-
2023-02-09 12:28
Nowe poludniowe osiedla
To prawda,projektowanie ulic na nowych osiedlach i ogólna chaotyczna zabudowa nowych dzielnic to robota ludzi nieodpowiedzialnych,albo będących stałe pod wpływem.
- 11 0
-
2023-02-09 12:02
NIKT tego nie projektoweał, każdy deweloper sam sobie
a urbanista tylko klepnął, bo przecież drogi są, nie? A, że bez ładu i składu i czasem straż pożarna czy karetka nie może przejechać albo zapitala dookoła to już nieważne
- 14 1
-
2023-02-09 11:50
jakby projektował to ktoś na rauszu.
Błąd w myśleniu. Tego nikt nie projektował. Dlatego właśnie Południe wygląda jak wygląda, że święty kolekcjoner mieszkań i realizatorka jego testamentu mieli na to serdecznie wylane! 20 lat wolnej amerykanki nie mogło skończyć się niczym innym.
- 10 1
-
2023-02-09 10:53
problem jest znany i rozwiązany już bardzo dawno - tylko u nas brakuje specjalistów od urbanistyki
sieć drogowa przypominająca kalafiora została opisana jako patologia bardzo dawno temu - ale Gdańsk jest jak zwykle 100 lat za murzynami...
ktoś mi wytłumaczy po co sortownia do plastików? pod koniec roku i tak mają trafiać do spalarni więc gdzie tu sens jeśli i tak nie trafią do powtórnego przetworzenia tylko do pieca?- 9 1
-
2023-02-09 10:24
Błąd.
Tego nikt nie projektuje, developerzy kupują działki bez planu zagospodarowania przestrzennego i jadą jak im wygodnie.
- 19 0
-
2023-02-09 09:24
Sycylia
Taka mała
- 12 6
-
2023-02-09 08:54
Projektanci miejscy..
mają swoje firmy pod które "projektują"
- 10 2
-
2023-02-09 07:04
Proponuje zmienić miejsce zamieszkania (29)
Widziały gały co brały. Poza tym czy ja muszę tłumaczyć, czemu nie ma łącznika między ulicami wewnętrznymi?
- 37 179
-
2023-02-09 07:29
Zmień rozumowanie (15)
Przestań myśleć tylko o sobie i postaw się na miejscu innych. Może zrozumiesz. A jak nie to jesteś stracony.
Ludzie chcą mieszkać na południu. Opłaca podatki tak samo jak Chełm czy Wrzeszcz. Chcą, żeby miasto tak samo dbało o ich dobro. Drugi za budowane z naszych podatków, a nie z pieniędzy, które wydajesz na mieszkanie. Łatwo iść na gotowe i kupić mieszkanie w system dzielnicy.- 32 10
-
2023-02-09 07:57
(4)
Mieszkańcy innych dzielnic też płacą podatki i nie chcą finansowawać zachcianek mieszkańców południa. Chcą inwestycji w swoich dzielnicach.
- 9 18
-
2023-02-10 11:25
To Gdańsk
i tamto też Gdańsk, więc???
- 0 0
-
2023-02-09 08:44
(2)
Akurat poludnie od.dekad jest niedoiwestowane a od kiedy narobilo sie tam osiedli- jest problem
- 8 2
-
2023-02-09 10:40
(1)
Inwestycji na południu jest więcej niż w innych dzielnicach. I wiecznie w mało.
- 5 4
-
2023-02-09 12:07
Ano mało
Przez niemal 20 lat praktycznie nie było tam inwestycji, poza Havla i przedłużeniem linii tramwajowej z Chełmu. Dopiero w ostatnich latach coś się ruszyło.
- 8 1
-
2023-02-09 07:52
Problem w tym, że miasto dba o ich dobro lepiej niż o dobro mieszkańców normalnie położonych dzielnic (4)
Strumień podatków z południa to ułamek kosztów rozwoju infrastruktury południa.
- 9 13
-
2023-02-10 11:24
Sprecyzuj
"normalnie położonych". Przypominam, że to są dzielnice położone w granicach miasta.
- 0 0
-
2023-02-10 07:06
"normalnie polozone" ale gruby kompleks mniejszosci hrabii z betonozy XD
- 3 0
-
2023-02-09 14:24
"Na południu" władze miasteczka sprzedawały ziemię deweloperom a finalnie płacili za to nabywcy mieszkań. To były/są ogromne pie
Na co POszły te środki? Na konta szwagrów i pociotków.
- 4 0
-
2023-02-09 08:58
o normalnie położonych.... już czuć ze jesteś wyjątkowy. A jam nam takie pytanie? Kto wybudował ci te wszystkie drogi i za czyje? Za twoje podatki to chyba nie?
- 14 5
-
2023-02-09 07:51
(3)
Podatki płacą wszyscy, ale wydatki powinnt być tylko u nas. Taka to logika muszkańców południa. Słyszałeś żeby mieszkańcy innych dzieknic mieli tyle oczekiwań finansowych od miasta?
- 11 26
-
2023-02-10 11:22
Tutaj
chodzi o meldunek a nie o płacenie podatków. Gmina widząc taką ilość zameldowanych osób jaka jest obecnie stwierdza, że nie ma powodu budować czy modernizować dróg skoro nie ma dla kogo. Cała rzesza ludzi mieszkających w południowych dzielnicach Gdańska nadal jest zameldowanych w swoich rodzinnych wioskach. Tutaj jest problem. Magistrat natomiast nie wymusza na ludziach meldunku, a powinien. Owszem, obecnie można być właścicielem wielu mieszkań, ale duża większość ludzi zamieszkująca omawiany obszar ma tylko jedno i pracują tutaj, więc według ustawy o ewidencji ludności już dawno powinni sie zameldować.
- 2 0
-
2023-02-09 08:57
bo wam komuna te ulice i komunikacje wybudowała i tyle. Bez tego mielibyście to samo co na południu.
- 12 4
-
2023-02-09 08:13
Tak, słyszałem.
Oczekiwania finansowe skończyły się, jak skończyło się zabudowywanie bagien na dolnym tarasie.
Mieszkańcy Południa nie chcą ani grama więcej :)- 8 5
-
2023-02-09 12:26
chcą - bo nie mają wyboru w praktyce
miasto w morze nie wejdzie- 7 2
-
2023-02-09 07:29
nie ma co tracić sił (1)
ogromna większość z tego portalu nie rozróżnia zarządców dróg, a co dopiero jak mamy wchodzić w przepisy budowlane hah
- 10 18
-
2023-02-10 11:16
Skoro
już powstają nowe osiedla w granicach miasta, to wszystko powinno mieć przysłowiowe ręce i nogi, a nie jeden wielki chaos jak ma to miejsce. Rozbudowa infrastruktury liniowej i deweloperki powinny iść równolegle lub paralelnie, żeby Pan biegły w przepisach zrozumiał...
- 1 0
-
2023-02-09 11:07
Nawet nie przeczytałeś artykułu, a już do komentowania. (1)
W treści jest zaznaczone, że to deweloper może być zmuszony do budowy dróg i łączników. Spokojnie z tych 30% marży na sprzedanych mieszkaniach by wystarczyło. Albo ktoś z magistratu śpi, albo dokładnie wie co robi w porozumieniu z deweloperem :)))
- 7 2
-
2023-02-10 05:56
Ale wiesz że nie poświęci marży - podniesie cenę mieszkań. Tylko mu owa marża nominalnie wzrośnie :) (30% od 1mln a 30% od 1,2mln)
- 1 0
-
2023-02-09 07:32
brak połączenia bardziej przeszkadza "tranzytowcom" (8)
niż mieszkańcom. ja jestem przeciw! droga taka to tylko smród i hałas na osiedlu.
Jak człuchowską zamknęli to była bajka. samochody w ogóle nie powinny mieć wjazdu na osiedla. parking powinien być przed. komfort życia znacznie by się podniosl- 18 23
-
2023-02-09 07:55
(6)
Jak nigdy nie opuszczasz osiedla i jesteś przypisany jak chłop pańszczyźniany do ziemi to możesz tak myśleć. Poza tym oskarżanie samochodów o robienie smrodu w okolicy Szadółek jest trochę nietrafione.
- 21 8
-
2023-02-09 08:14
Są osiedla gdzie samochody wjazdu nie mają. (3)
Aż miło popatrzeć na deptaki zamiast szrotu na szrocie pod oknami...
- 11 7
-
2023-02-09 09:51
Małe osiedla to tak. Osiedla przy Piotrkowskiej - położone wzdłuż długiej ulicy. Kawał drogi do sklepów, przystanków. Uliczki (2)
Wyjątkowe źle zaplanowane osiedle. Dwa wyjazdy na końcach osiedla. Teraz jeszxze na Lawendowe. Gdyby zamiast ścieżki rowerowej na nowej warszawskiej była droga jednokierunkowa mielibyście dużo lepiej. A tak zrobili ścieżkę rowerową używaną kilka miesięcy w roku. Bezmyślność czy głupota? Nie wiem
- 6 6
-
2023-02-09 13:30
Wiadomo, jeszcze mało ludzi zniechęcił do chodzenia na piechotę i jeżdżenia rowerem chodnik na Warszawskiej...
Przejście obok tunelu to zbrodnia, ale droga 20m od istniejącej drogi już jest ok?
- 0 1
-
2023-02-09 12:28
nie tłumacz - ludki tego nie zrozumieją :)
dla nich w białostockiem to luxus- 2 0
-
2023-02-09 08:35
(1)
osiedle można opuszczać także na pieszo człowieku przyspawamy do fotela samochodu
- 6 11
-
2023-02-09 09:52
Pieszo to emeryci na spacerek.
- 4 7
-
2023-02-09 12:27
i kury jeszcze
kur brakuje ewidentnie :)- 4 0
-
2023-02-09 07:03
(10)
W Polsce zawsze najpierw budowało się domy a potem (ewentualnie) drogi.
Problem w rym, że domy buduje prywatny biznes a drogi to sprawa gminy.
Deweloperzy powinni ponosić koszty budowy dróg, skoro chcą budować domy .- 154 8
-
2023-02-09 08:45
ale deweloper nie buduje według samowolek budowlanych. musi mieć zgody i decyzje. (1)
- 3 1
-
2023-02-10 11:10
Ma
od ludzi przyjmujących łapówki.
- 0 0
-
2023-02-09 08:02
(4)
Od zawsze tzn. od kiedy? Jakoś komuniści w latach '70 potrafili zaplanować armii krajowej zanim rozbudowano chełm. To samo przymorze i zaspa, najpierw szerokie drogi a później bloki i to w latach kiedy na 1000 mieszkańców przypadało 20 samochodów.
- 28 1
-
2023-02-09 08:12
Tylko jakimś cudem największe korki są właśnie na tych "szerokich drogach planowanych za PRL"... (1)
- 1 18
-
2023-02-10 11:09
Ponieważ
obecnie prowadzą do jednopasmowych, jeszcze bardziej zakorkowanych i chaotycznie rozłożonych dróg, gdzie zakwitła patodeweloperka.
- 0 0
-
2023-02-09 08:47
tak planowali, a z planów mało co budowali. widzisz taka witosa miała mieć po dwa pasy w kazda stronę (1)
sikorskiego miała miec po dwa pasy az do orunii gornej i dalej. tyle bylo tych planów, pięciolatek, a jak doszło co do czego, to estakady kwiatkowskiego nie mogli latami wykonczyc
- 2 6
-
2023-02-09 17:34
Pewnie i by dokończyli, ale w międzyczasie komuna padła i zaczęła się patodeweloperka. Adamowicze i Szczurki plany dróg z lat '80 wywalili do kosza.
- 4 0
-
2023-02-09 12:02
Deweloperzy powinni ponosić koszty budowy dróg
Wg obecnego stanu prawnego, budowa dróg lokalnych to zadania własne każdej gminy. Aczkolwiek w pełni zgadzam się z poglądem, że devy powinni w tym partycypować.
- 5 0
-
2023-02-09 07:23
(1)
Deweloperzy ponoszą już koszty budowy dróg do swoich osiedli
- 5 25
-
2023-02-09 07:28
nie dróg a drogi. sztuk jeden. i w tym problem.
- 27 1
-
2023-02-09 07:06
Opinia wyróżniona
przecież oba ujesciska nie są nawet chodnikiem połączone (16)
w takie dni jak dziś przejście jest tylko w kaloszach albo na około wzdłuż nowych torów tramwajowych
- 438 19
-
2023-02-10 11:00
W sumie to prawda
Jest jedno sensowne przejście na końcu Płockiej, a drugie powstało dopiero teraz wzdłuż nowej linii tramwajowej. Są inne niby "wąwozem", ale nie wszędzie można się tam dostać.
- 1 0
-
2023-02-09 10:12
Deweloper (2)
Te osiedla stawia deweloper a pretensje o chodnik do miasta.na dolnych tarasach też są mieszkańcy.jak dolne tarasy postawią szlabany to do pracy będziesz jechał przez Karlskronę.myslenie nie boli,nie kupuje się mieszkania bez dogodnego dojazdu.ja kupując mieszkanie poświęciłem dzień na sprawdzenie dojazdu,i wyszło mi 3 godziny w te i spowrotem.deweloper twierdził że dojazd 8 minut
- 12 4
-
2023-02-10 07:04
Zostaw kluczyki w domu jak te trasy robisz po 3h.
- 0 0
-
2023-02-09 13:26
Nigdy nie miałem potrzeby żeby przejechać "tranzytem" przez osiedle na dolnym tarasie...
- 5 1
-
2023-02-09 18:52
Przecież
To dla zdrowia
- 5 0
-
2023-02-09 07:52
(7)
Na końcu ul. Płockiej masz ciąg pieszo rowerowy, którym można zejść do Człuchowskiej
- 24 4
-
2023-02-09 08:36
To jest grubo na około i do pokonania są dwie "góry" (5)
byleś tam kiedykolwiek?
- 12 7
-
2023-02-09 09:24
Oczywiście że są połączone. Jak wyżej ciąg pieszo rowerowy, na płockiej oraz obok kościoła schodami w dół i Jarem. Można w górę (3)
- 8 6
-
2023-02-09 10:04
(2)
idź zobacz w jakim stanie są te schody i ile ich jest.
tu chodzi o to że nie ma połączenia przemyskiej z ostrołecką/wadowicką która byłaby na płasko bez pokonywania dwóch wzniesień.- 17 3
-
2023-02-09 18:02
To chyba musiałbyś dwa piękne wzgórza zniwelować. Kiedyś też byli tacy "turyści" w Zakopane co weszli by na szczyt Rysy, gdyby był płaski. Żenada co się dzieje z ludźmi, zero kondycji, tylko pilot i TV a brzucho rośnie
- 5 4
-
2023-02-09 17:32
Obok tramwaju będzie chodnik, z przemyskiej właśnie.
Schody, no cóż. Spółdzielnia okradana przez lata...
- 6 0
-
2023-02-09 17:58
Góry? to akurat jest zaleta. Bo to są piękne Wzgórza Morenowe, z bardzo ładnymi widokami. Gdańsk nigdy nie był płaski i ma doskonałe warunki do treningów właśnie na górkach o ponad 150 m różnicy wysokości. Nie masz kondycji, to zacznij ćwiczyć :) i nie jest dookoła, zależy gdzie się idzie. To jest na środku osiedla!
- 7 1
-
2023-02-09 08:15
Pomijam, że na długości 3km są zlepione razem
Zabudową przylegają komunikacyjnie klif
- 4 4
-
2023-02-09 17:54
Co za bzdury wypisujesz? Mieszkasz w ogóle w Gdańsku czy siejesz specjalnie ferment
- 5 1
-
2023-02-09 11:01
Podobnie np. Myśliwska/Wołkowyska z Matemblewem, piesi i roweżyści nie maja żadnego priorytetu dla miasta Gdansk, niech se w błocie grzęzną
- 6 1
-
2023-02-09 10:06
Wierutna bzdura
albo jesteś dziad co nie wychodzi z domu, albo dziad co nie mieszka w tej dzielnicy od lat
- 2 7
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.