• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Pomysł na naziemne przejście przez al. Zwycięstwa do GUMedu

Maciej Korolczuk
7 lutego 2018 (artykuł sprzed 6 lat) 
  • Obecnie jedyną drogą dotarcia z przystanku tramwajowego do GUMedu jest podziemny tunel.
  • Pojawił się pomysł stworzenia naziemnego przejścia na wysokości przystanku tramwajowego.
  • Z przystanków korzystają głównie osoby starsze i chore. To głównie pacjenci UCK i studenci Gdańskiego Uniwersytetu Medycznego.
  • Budowa naziemnego przejścia oznaczałaby, że piesi nie byliby zmuszeni do korzystania z podziemnego tunelu i chodzenia po schodach.
  • Czy okolice tunelu przy al. Zwycięstwa i Trakcie Konnym będą kolejnym miejscem, gdzie powstanie naziemne przejście dla pieszych?

Radni PO zwrócili się do prezydenta Pawła Adamowicza z wnioskiem o wyznaczenie naziemnego przejścia dla pieszych przez al. Zwycięstwa i Trakt Konny zobacz na mapie Gdańska przy Gdańskim Uniwersytecie Medycznym. Na decyzję prezydenta trzeba jeszcze poczekać, ale pytani przez nas drogowcy o szansę i zasadność budowy nowego przejścia mówią, że to dobry pomysł.



Obecnie, aby przejść z przystanków tramwajowych w kierunku Gdańskiego Uniwersytetu Medycznego i Uniwersyteckiego Centrum Klinicznego piesi muszą korzystać z podziemnego tunelu. Jest to o tyle uciążliwe, że brakuje tam wind, więc pacjenci, osoby starsze i niepełnosprawne mają problemy z poruszaniem się po schodach.

Najbliższe przejście w poziomie jezdni jest 360 metrów dalej, często więc osoby, dla których schody są barierą nie do przebycia, wysiadają na przystanku przy ul. Traugutta zobacz na mapie Gdańska.

Pojawił się pomysł, by tę barierę zlikwidować. Na początku lutego radni Platformy Obywatelskiej napisali interpelację do prezydenta, by ten rozważył w tym miejscu budowę naziemnego przejścia dla pieszych.

Planowane przejście miałoby powstać na wysokości przystanku tramwajowego. Planowane przejście miałoby powstać na wysokości przystanku tramwajowego.
- Naziemne przejścia są wygodne i przyjazne pieszym, likwidują poczucie zagrożenia, jakie pojawia się przy konieczności zejścia do tunelu. To podstawowy wyznacznik komfortu korzystania przez pieszych z infrastruktury miejskiej - tłumaczą w piśmie do prezydenta.
Jak zwracają uwagę radni PO, dobrym momentem na wyznaczenie przejścia będzie planowana przebudowa Traktu Konnego zobacz na mapie Gdańska (w październiku przetarg na opracowanie dokumentacji projektowej unieważniono, postępowanie ma zostać powtórzone).

- Planowana przez DRMG modernizacja Traktu Konnego między Smoluchowskiego a Chodowieckiego i pl. Zebrań Ludowych może być doskonałym przyczynkiem do lokalizacji nowego przejścia dla pieszych. Liczymy również na to, że zaprojektowany remont uwzględni także potrzebę uspokojenia ruchu na Trakcie Konnym, na którym setki kierowców codziennie przekraczają dopuszczalne ograniczenie prędkości, ryzykując życie innych użytkowników drogi - napisali radni.

Pod interpelacją podpisało się 9 radnych: Agnieszka Owczarczak, Beata Jankowiak, Emilia Lodzińska, Magdalena Olek, Beata Wierzba, Piotr Borawski, Adam Nieroda, Mateusz Skarbek i Przemysław Ryś. Pismo trafiło już na biurko prezydenta. Ten na odpowiedź ma 14 dni (termin upłynie 16 lutego).

To nie pierwsza tego typu inicjatywa radnych. W ubiegłym roku podobny wniosek o wytyczenie naziemnego przejścia przy Bramie Wyżynnej spotkał się z akceptacją prezydenta. Przypomnijmy, że przejścia dla pieszych w poziomie jezdni mają też powstać na przebudowanym Podwalu Przedmiejskim.

Drogowcy: jesteśmy na tak



Co o ewentualnym przejściu myślą drogowcy? Według Mieczysława Kotłowskiego, dyrektora Gdańskiego Zarządu Dróg i Zieleni, w pierwszym etapie mogłoby powstać przejście tylko na jezdni w kierunku centrum Gdańska, bo tam są największe potoki pieszych.

- Jeśli wytyczenie przejścia nie pogorszy warunków dla kierowców, a poprawi sytuację pieszych - to jesteśmy za. A to można osiągnąć właśnie poprzez wytyczenie przejścia i instalację jednokierunkowej sygnalizacji świetlnej. Można ją wówczas ustawić w dowolny sposób, tak aby piesi mieli możliwość przejścia, gdy kierowcy będą stać na czerwonym świetle na wcześniejszym skrzyżowaniu przy Traugutta. Trzeba też będzie zadbać o przejście między torowiskiem a peronami, by tramwaje nie musiały się dwa razy zatrzymywać - najpierw przed wjazdem na przystanek, a potem na samym przystanku - tłumaczy Kotłowski.

Miejsca

Opinie (237) 2 zablokowane

  • Świetny pomysł!!

    Tak jest uspokoić ruch. Proponuję zrobić 6 przejść dla pieszych na obwodnicy i dodatkowo na A1 do Torunia z 10 będzie ...ujowo ale wesoło.

    • 3 1

  • Wraca cywilizacja (4)

    nie do wiary...

    • 90 70

    • Raczej jej brak bo takie rozwiązania miałyby dużo negatywnego oddziaływania na miasto. Tam
      dużo karetek jezdzi a jak będą tam światła to się zrobi korek przez co karetki dojadą pózniej na miejsce i nie zdążą pomóc komuś. Większe korki to większy smog a piesi obok na światłach stojąc bedą wdychać go. Już nie wspomne o tym ,że mogą zostać ochlapani przez samochody stojąc w zimnie i czekając na zielone światło. Większa ilość wypadków bo samochody po grunwaldziej jadą dość szybko. Z tego tunelu korzystają i tak głównie studenci którym przejście pod tunelem jest lepszym rozwiązaniem bo nie tracą czasu na stanie na światłach ,żeby przejść.

      • 1 0

    • (1)

      Co to ma wspólnego z cywilizacją? Drogi, tunele, samochody- to jest oznaka cywilizacji. Chodzenie po powierzchni ziemi trwa od zarania dziejów.

      • 16 9

      • Oddychanie i jedzenie też

        A mimo to można oddychać smogiem, bo sąsiad oszczędza na opale, albo względnie świeżym powietrzem.

        Można jeść na śmietniku, a można sztućcami

        • 3 1

    • się okaże

      Na razie puka do drzwi. Czy ktoś otworzy - zobaczymy.

      • 8 6

  • Tragedia. odremontować przejście pod ziemią. nie róbym korków!! (8)

    • 193 90

    • Korki już (2)

      dawno sa i będa jeszcze większe.....wiec jedne czy drugie światła wiecej nic już nie zmienią

      • 35 24

      • Tam dużo karetek jezdzi a jak będą tam światła to się zrobi korek przez co karetki dojadą pózniej na miejsce niż obecnie - świetne rozwiązanie.

        • 1 1

      • Jedne nie ale za tym pójdą następne - następne itd i przez to sie korki tworzą jeszcze większe , jest tunel to niech nim chodzą i już

        • 4 3

    • odremontuj (1)

      sobie sam cwaniaczku z za kierownicy.Jak bedziesz to robil to zamontuj ruchome schody dla pieszych i bedzie ok

      • 19 14

      • no problem

        beda schody i remoncik - temat zamkniety

        • 3 2

    • (1)

      W tych tunelach i windach tylko moczem wali. Zasypać to badziewie na amen!

      • 16 24

      • akurat tamten jest dość estetyczny

        zwłaszcza, że większość lokalnej patologii się wyprowadziła w ciągu ostatnich kilku lat, a grafitti było 'systemowe' więc graficiarze go nie zamalowują swoimi pomysłami. oświetlenie też ok- jeden z lepszych tuneli w gdańsku.

        • 6 0

    • Tragedia to twoja głupota to ty te korki tworzysz! I takich jak ty powinno sie sprowadzac do tuneli!

      • 9 7

  • Jeżeli piesi tak bardzo walczą o przejście naziemne, to jedynym rozwiązaniem jest budowa kładki nad jezdną ,która zadowoli obie strony-jest to rozwiązanie często stosowane w cywilizowanych krajach

    • 2 2

  • (12)

    Banda idiotow co by tu jeszcze zrobić żeby WKU... Kierowców!!!

    • 165 109

    • Lobby rowerowe (4)

      To wcale nie chodzi o pieszych, "rowerowy" musi znieść rower, po schodach żeby znaleźć się po drugiej stronie ulicy. Po to cała akcja z przejściami dla pieszych. Tunel przy akademii to optymalne, bardzo dobre rozwiązanie.

      • 31 30

      • gracjan: jakie kryteria optymalności stosujesz?

        to co jest korzystne dla jednych, nie musi być korzystne dla innych.

        Jak na razie to granica kompromisu była zwykle przesuwana na rzecz poprawy warunków jazdy samochodem.

        Od pewnego czasu zaczyna być przesuwana w dobrą stronę. Oby tak dalej.

        • 0 1

      • (1)

        Jak ktoś jedzie rowerem, to można przejechać na drugą stronę albo na Traugutta albo na Choowieckiego, więc cała twoja teoria spiskowa jest w o kant...

        • 12 5

        • Niekoniecznie

          • 2 2

      • Z załączonego obrazka wynika, że przejście będzie tylko przez połowę drogi.

        Skucha

        • 4 0

    • zamknij sie

      i kiedys i tobie naziemne przejscie sie może przydać

      • 3 5

    • Do wszystkich (2)

      mandatów dopisać co najmniej jedno zero na końcu by nauczyć ich przestrzegania przepisów,uspokoić ruch i zwiekszyć tym samym bezpieczeństwo ich samych i innych uczestników ruchu drogowego.Kierowcy to nie są świete krowy....o czym oni sami dobrze wiedzą np przekraczając granice na Odrze.....

      • 54 21

      • zazwyczaj 'świete krowy'

        pozostają nimi obojętnie w jaki sposób się poruszają- ci kierowcy, którzy nie ustępują pieszym, są zwykle tymi samymi osobami, które jako piesi włażą prosto pod nadjeżdżajacy samochód i na czerwonym, 'bo ja mogę'. i są tymi samymi, którzy sie wpychają do tramwaju autobusu, rozmawiają przez telefon godzinami na cały pojazd w komunikacji miejskiej, palą na przystankach rozrzucając pety, nie sprzątają po psach itd. skąd pomysł na podział piesi/kierowcy? przecież to prawie zawsze te same osoby, cham pozostanie chamem.

        • 11 2

      • Ale ty

        Piexxxxsz farmazony!!!

        • 8 13

    • Przed napisaniem komentarza powinien być test na czytanie ze zrozumieniem (1)

      "Można ją wówczas ustawić w dowolny sposób, tak aby piesi mieli możliwość przejścia, gdy kierowcy będą stać na czerwonym świetle na wcześniejszym skrzyżowaniu przy Traugutta."

      • 8 7

      • no nie da się,

        bo wtedy jadą wyjeżdżający w prawo ze smoluchowskiego. gdy oni się zatrzymają na światłach- zrobi się korek, zanim dojadą ci, którzy ruszyli z czerwonego na zwycięstwa. a dodatkowo wiele osób skręca w skłodowskiej (a zakręt dosyć ostry+ przejscie z aswaltu na kostkę brukową, wiec wiele osób zwalnia wręcz do zatrzymania) co powoduje, że prawy pas jest często bardziej zajęty niż lewy. będzie to dawało dodatkowe wydłużenie korka i blokadę wyjazdu ze smoluchowskiego (gdzie często też się robi zator). i teraz gwóźdź programu: jedyna sensowna droga dojazdowa dla karetek na sor przy smoluchowskiego od każdej strony z wyjątkiem moreny to właśnie przez skłodowskiej lub smoluchowskiego pod prąd. teraz wyobraź sobie korek w tej okolicy (bo zwykle nie ma, tworzy się bliżej bramy oliwskiej) i co się stanie z tymi wszystkim karetkami :D

        • 5 5

    • Ty jestes najwiekszym idiotą burakju w 20letnim blachosmrodzie

      • 5 12

  • (3)

    Pewnie..... kolejne światła! napewno będą !

    • 101 31

    • naziemne ? (1)

      Chyba ich po....o. Taka stara osoba wyjdzie na czerwonym i już tragedia. Nie od dziś wiadomo że starym się ciągle spieszy i nie czekają na zielone światło. Będziecie mieć krew na rękach biednych kierowcow.

      • 9 8

      • tragedia będzie jak kierowca wjedzie na czerwonym

        rocznie takich wypadków jest sporo w naszych miastach.

        Piesi giną na chodnikach, deptakach, przejściach dla pieszych i na przystankach autobusowych.

        Rowerzystki na drogach dla rowerów.

        • 3 0

    • radna Jankowiak moglaby sie wziac do roboty

      I nauczyć swoją siostrunie parkowania.
      Od razu będę bezpieczniej.

      • 7 3

  • Zmodernizować układ przystanków

    Oba przystanki Traugutta i przejście dla pieszych przenieść za skrzyżowanie w kierunku Gdańska i zrobić podwójny długi przystanek tramwajowy - "UCK - SMOLUCHOWSKIEGO".
    Tym samym zlikwidować przystanki Akademia Medyczna. Najprostsze rozwiązanie. Będzie jedno skrzyżowanie z przejściem i nawet tramwaje szybciej pojadą.

    Podobnie można zrobić z przystankami Chodowieckiego. Przesunąć w stronę Gdańska i zrobić jeden długi wspólny podwójny przystanek dla Chodowieckiego i Bramy Oliwskiej.

    Bo jak naklepią tych przejść naziemnych co 100 m to rzeczywiście może niech deptak tam zrobią.

    • 2 0

  • Jak to jest

    Skoro tunele są rzekomo niebezpieczne to dlaczego na Zaspie w 2 tunelach ustawiono automaty do kart miejskich ? Żeby łatwiej było kogoś napaść ?
    Dlaczego zbudowano nowe tunele pod Wyklętych ? Może żeby je za chwilę zlikwidować ?

    • 3 1

  • Narzekacie, że będziecie dłużej jechać przez ten prosty odcinek drogi. (1)

    A trzeba było po prostu nie kupować tylu aut, które teraz tylko i wyłącznie zapychają nasze betonowe miasto.

    • 0 7

    • Absurdalna demagogia.

      Wystarczy to przejscie zrobic w formie kladki z rampami i obie strony zadowolone.

      • 2 1

  • Może w ogóle niech zrobią deptak z alei Zwycięstwa?

    Tunel wystarczy wyremontować, oświetlić i regularnie sprzątać. Poczucie zagrożenia zniknie.

    • 4 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Pomorskie Targi Autokosmetyki 2024

10 - 25 zł
targi

Dni testowe w promotocykle chwaszczyno

dni otwarte

Pomorska Giełda Modeli Samochodów

kiermasz

Sprawdź się

Sprawdź się

Pasjonat zabytkowych aut, Witold Ciążkowski, jest twórcą:

 

Najczęściej czytane