• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Pomysł na naziemne przejście przez al. Zwycięstwa do GUMedu

Maciej Korolczuk
7 lutego 2018 (artykuł sprzed 6 lat) 
  • Obecnie jedyną drogą dotarcia z przystanku tramwajowego do GUMedu jest podziemny tunel.
  • Pojawił się pomysł stworzenia naziemnego przejścia na wysokości przystanku tramwajowego.
  • Z przystanków korzystają głównie osoby starsze i chore. To głównie pacjenci UCK i studenci Gdańskiego Uniwersytetu Medycznego.
  • Budowa naziemnego przejścia oznaczałaby, że piesi nie byliby zmuszeni do korzystania z podziemnego tunelu i chodzenia po schodach.
  • Czy okolice tunelu przy al. Zwycięstwa i Trakcie Konnym będą kolejnym miejscem, gdzie powstanie naziemne przejście dla pieszych?

Radni PO zwrócili się do prezydenta Pawła Adamowicza z wnioskiem o wyznaczenie naziemnego przejścia dla pieszych przez al. Zwycięstwa i Trakt Konny zobacz na mapie Gdańska przy Gdańskim Uniwersytecie Medycznym. Na decyzję prezydenta trzeba jeszcze poczekać, ale pytani przez nas drogowcy o szansę i zasadność budowy nowego przejścia mówią, że to dobry pomysł.



Obecnie, aby przejść z przystanków tramwajowych w kierunku Gdańskiego Uniwersytetu Medycznego i Uniwersyteckiego Centrum Klinicznego piesi muszą korzystać z podziemnego tunelu. Jest to o tyle uciążliwe, że brakuje tam wind, więc pacjenci, osoby starsze i niepełnosprawne mają problemy z poruszaniem się po schodach.

Najbliższe przejście w poziomie jezdni jest 360 metrów dalej, często więc osoby, dla których schody są barierą nie do przebycia, wysiadają na przystanku przy ul. Traugutta zobacz na mapie Gdańska.

Pojawił się pomysł, by tę barierę zlikwidować. Na początku lutego radni Platformy Obywatelskiej napisali interpelację do prezydenta, by ten rozważył w tym miejscu budowę naziemnego przejścia dla pieszych.

Planowane przejście miałoby powstać na wysokości przystanku tramwajowego. Planowane przejście miałoby powstać na wysokości przystanku tramwajowego.
- Naziemne przejścia są wygodne i przyjazne pieszym, likwidują poczucie zagrożenia, jakie pojawia się przy konieczności zejścia do tunelu. To podstawowy wyznacznik komfortu korzystania przez pieszych z infrastruktury miejskiej - tłumaczą w piśmie do prezydenta.
Jak zwracają uwagę radni PO, dobrym momentem na wyznaczenie przejścia będzie planowana przebudowa Traktu Konnego zobacz na mapie Gdańska (w październiku przetarg na opracowanie dokumentacji projektowej unieważniono, postępowanie ma zostać powtórzone).

- Planowana przez DRMG modernizacja Traktu Konnego między Smoluchowskiego a Chodowieckiego i pl. Zebrań Ludowych może być doskonałym przyczynkiem do lokalizacji nowego przejścia dla pieszych. Liczymy również na to, że zaprojektowany remont uwzględni także potrzebę uspokojenia ruchu na Trakcie Konnym, na którym setki kierowców codziennie przekraczają dopuszczalne ograniczenie prędkości, ryzykując życie innych użytkowników drogi - napisali radni.

Pod interpelacją podpisało się 9 radnych: Agnieszka Owczarczak, Beata Jankowiak, Emilia Lodzińska, Magdalena Olek, Beata Wierzba, Piotr Borawski, Adam Nieroda, Mateusz Skarbek i Przemysław Ryś. Pismo trafiło już na biurko prezydenta. Ten na odpowiedź ma 14 dni (termin upłynie 16 lutego).

To nie pierwsza tego typu inicjatywa radnych. W ubiegłym roku podobny wniosek o wytyczenie naziemnego przejścia przy Bramie Wyżynnej spotkał się z akceptacją prezydenta. Przypomnijmy, że przejścia dla pieszych w poziomie jezdni mają też powstać na przebudowanym Podwalu Przedmiejskim.

Drogowcy: jesteśmy na tak



Co o ewentualnym przejściu myślą drogowcy? Według Mieczysława Kotłowskiego, dyrektora Gdańskiego Zarządu Dróg i Zieleni, w pierwszym etapie mogłoby powstać przejście tylko na jezdni w kierunku centrum Gdańska, bo tam są największe potoki pieszych.

- Jeśli wytyczenie przejścia nie pogorszy warunków dla kierowców, a poprawi sytuację pieszych - to jesteśmy za. A to można osiągnąć właśnie poprzez wytyczenie przejścia i instalację jednokierunkowej sygnalizacji świetlnej. Można ją wówczas ustawić w dowolny sposób, tak aby piesi mieli możliwość przejścia, gdy kierowcy będą stać na czerwonym świetle na wcześniejszym skrzyżowaniu przy Traugutta. Trzeba też będzie zadbać o przejście między torowiskiem a peronami, by tramwaje nie musiały się dwa razy zatrzymywać - najpierw przed wjazdem na przystanek, a potem na samym przystanku - tłumaczy Kotłowski.

Miejsca

Opinie (237) 2 zablokowane

  • a nie można zrobić kładki z windami?

    bezkolizyjnie, bezproblemowo itp.
    Jak budujemy za miliony kładki nad Motławą dla frajdy spacerku nad wodą, to zbudujmy kładki dla pieszych tam, gdzie są one potrzebne.
    Zadziwia mnie sposób myślenia "drogowców" - ja bym raczej ich nazwał światłowcami. Złota dewiza bowiem brzmi: Więcej świateł, więcej świateł, więcej świateł!!!
    Kup se jeden z drugim chińskie ledy po 7 zł i powieś w domu tyle, ile chcesz i mrugaj, kiedy chcesz...
    Ilość świateł na Grunwaldzkiej od Abrahama do Kołobrzeskiej znacząco usprawniła ruch na tym odcinku - WSZYSTKO STOI.
    A może o to chodzi...

    • 11 1

  • tylko naziemne !!!

    podkopy to poroniony pomysł a tym co są przeciwni niech sie nie wydaje że zawsze będą sprawni fizycznie trach ciach..... i juz może byc problem z chodzeniem po schodach...jak to sie mów nie wiesz co tobie sie przytrafi

    • 3 9

  • Ilu "starszych i schorowanych"..

    ..dokona żywota na tym ewentualnym "przyjaznym naziemnym" przejściu w ciągu wewnętrznej drogi BARDZO szybkiego ruchu, jakim jest aleja tzw. Zwycięstwa..?

    • 7 2

  • 360 m różnicy to fikcja

    Odległość 360 m do najbliższego przejścia to fikcja. Jeśli zakładamy, że faktycznie przejście miałoby służyć pacjentom, to należy sprawdzić drogę do głównej bramy GUMed. Jak widać na mapie ulice Smoluchowskiego i Curie-Skłodowskiej zbiegają się. Z przystanku Traugutta do GUMedu jest 450 m, z przystanku z tunelem jest 400 m. To taka ogromna różnica usprawiedliwiająca dodanie kolejnych świateł i dodatkowe korkowanie miasta?

    • 8 0

  • zamontowac cztery windy dla niepełnosprawnych i po kłopocie ,

    oszczedzi sie na sygnalizacji swietlnej , zdrowiu i zyciu pieszych przebiegajacych na czerwonym swietle ( nieuniknione) i ekologii ( ruszajace auta =wiecej spalin )

    • 6 3

  • I w tym miejscu... (2)

    ... jak najbardziej się zgadzam. Szkoły, urzędy, szpitale, itd. powinny mieć przejście na jednym poziomie, aby KAŻDY mógł bez przeszkód dotrzeć do ww. miejsc. autobusy tam tak naprawdę nie jeżdżą, a tramwaje i tak stoją na światłach na przejazdach, więc jedno światło w tą czy w inną wiosny nie zrobi. Powiem więcej, dla samochodów też nic to nie zmieni bo i tak w godzinach szczytu utkniesz kilometr dalej.
    Jednakże przejściu dla pieszych przy dworcu mówię zdecydowanie NIE. Już jest zbyt ciasno na przystankach tramwajowych, a to są tylko Ci co czekają na komunikację. Dodajcie jeszcze te tłumy z tunelu czekających, aby przejść. Przejście rodem z Tokio, ale My mamy inną mentalność. Każdy musi stanąć w pierwszej linii (albo przy drzwiach autobusu bo dalej to przecież mordor wessie i nie wypuści aż do końcowego). Ten teren pomiędzy ulicami jest zbyt mały aby pomieścić takie tłumy.

    • 18 14

    • przy dworcu niepowinno byc wogle zadnego ruchu blachosmrodów poza komunikacją miejksą i autobusach elektrycznych (1)

      • 2 4

      • niestety...

        ... tak wygląda schemat infrastruktury i ukształtowanie terenu. Mamy w Gdańsku wzniesienia morenowe i przez nie trzeba się przebijać. Dlatego Słowak, Spacerowa, Armii są często i gęsto obłożone ponad swoje siły. A Grunwaldzka / Zwycięstwa to jedyna arteria łącząca całość miasta w linii A-B. Nie zniwelujesz wzgórz, nie zasypiesz morza. Dzięki władzom, inżynierom i opatrzności za TUNEL, ale jedną drogą aglomeracji do której dojeżdżają tysiące osób każdego dnia nie zbawisz. Komunikacja zbiorowa dla mieszkańców Kartuz, Kościerzyny? Przyległych pomniejszych wiosek? Sfera marzeń, a co zakażesz im? Komunikacja ludzi to nie tylko osiedle praca 5-10km

        • 0 0

  • Zrobcie porzadna kladke dla pieszych zamiast zatrzymywac 8 (slownie OSIEM) pasow ruchu!

    Smrod spalin juz jest trudny do zniesienia w ciagu Zwyciestwa/Grunwaldzkiej, a urzedasy jeszcze dowalaja kolejne swiatla pogarszajac plynnosc ruchu.

    • 11 0

  • co z abzdura z tymi setkami kierowców przekraczającymi tam prędkość (7)

    tam cieżko jechać 50 km/h a co dopiero szybciej - dziury i garby takie, że jazda jest ale jak w lunaparku.

    • 108 64

    • (3)

      Bo tam jest 70 km/h

      • 9 3

      • (2)

        nie na Trakcie Konnym, a to tam są takie dziury i nierówności

        • 8 1

        • tak, ale przejście musi być przez przynajmniej jedna nitkę al. zwycięstwa (1)

          przejście przez sam trakt konny nic Ci nie da- tramwaj jest za kolejną ulicą:)
          zresztą dziury nie są aż takie straszne w tej okolicy, o wiele gorsze są od wysokości tuwima. a jak ktoś chce jechać szybko, to dziury absolutnie przeszkodą w tej okolicy nie są.

          • 5 3

          • w tekscie mowa o przekraczaniu prędkosci na Trakcie, a przejście przy Tuwima juz istnieje.

            "Liczymy również na to, że zaprojektowany remont uwzględni także potrzebę uspokojenia ruchu na Trakcie Konnym, na którym setki kierowców codziennie przekraczają dopuszczalne ograniczenie prędkości"

            • 3 4

    • ciekawe (2)

      bo jezdnia w stronę wrzeszcza jest tam akurat gładka jak stół i samochody faktycznie zapie*da la ają

      • 11 22

      • ale tam prawie nikt nie przechodzi:)

        99,9(9) % ruchu odbywa sie od/do przystanków tramwajowych- po drugiej stronie jest tylko czołg:)
        (i przystanek dla autobusów nocnych)

        • 11 2

      • tu chodzi o Trakt Konny w stronę Gdańska - w stronę Wrzeszcza przejścia nie będzie

        • 6 2

  • Poprawa bezpieczeństwa?

    Do tej pory w tym miejscu żaden pieszy nie został potrącony przez samochód lub tramwaj, po tej genialnej zmianie pewnie się to zmieni.....

    • 9 2

  • a w tle gruba koperta

    czy który z podpisanych radnych bronił przejścia na wysokości Teatru Miniatura? Nie! bo kto tam miał dać kopertę z wypełnieniem

    • 6 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Gdańska Liga Rallycross Modeli RC

30 zł
zawody / wyścigi

Distinguished Gentleman's Ride (1 opinia)

(1 opinia)
w plenerze, zlot, imprezy i akcje charytatywne

Event w Audi City Gdańsk

warsztaty, dni otwarte

Sprawdź się

Sprawdź się

Jaką długość ma Obwodnica Trójmiasta?

 

Najczęściej czytane