• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Ponad 30 mln za 1 km drugiego odcinka Trasy Kaszubskiej

Maciej Naskręt
20 października 2017 (artykuł sprzed 6 lat) 

10 firm złożyło oferty w przetargu na budowę 10-kilometrowego odcinka Trasy Kaszubskiej z Szemudu do Luzina. Najkorzystniejsza cenowo jest oferta włosko-polskiego konsorcjum. Gotowe jest ono zbudować trasę w 34 miesiące za kwotę 324 mln zł.



Czy po oddaniu będziesz korzystał(a) z Trasy Kaszubskiej?

Kolejny, 10-kilometrowy, odcinek Trasy Kaszubskiej - z Szemudu do Luzina - doczekał się otwarcia ofert w przetargu. Dodajmy, że we wtorek poznaliśmy potencjalnych wykonawców na fragment z Gdyni do Szemudu. W tym przypadku 1 km trasy może kosztować nawet 40 mln zł.

Chrapkę na budowę 10-kilometrowego odcinka ma 10 podmiotów. Najkorzystniejszą ofertę złożyło włosko-polskie konsorcjum firm Societá Italiana per Condotte d'Acqua (lider), INSO Sistemi per le Infrastrutture Sociali oraz sopockie NDI, które swoją pracę wyceniło na 324 mln zł. Termin realizacji ma wynieść 34 miesiące (nie licząc przerw zimowych od 15 grudnia do 15 marca). Ponadto wykonawca udziela 10 lat gwarancji na wybudowany przez siebie fragment ekspresówki.

Co ważne, najtańsza propozycja jest o 100 mln zł niższa od kwoty przeznaczonej na budowę przez inwestora, czyli gdański oddział Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.

Druga na liście najkorzystniejsza oferta należała do Budimexu, który chce wybudować 10-kilometrowy fragment ekspresówki za 335 mln zł.

Fragmenty Trasy Kaszubskiej planowane do budowy. Fragmenty Trasy Kaszubskiej planowane do budowy.
Najprostszy odcinek do realizacji

Fragment z Szemudu do Luzina jest najprostszy w realizacji spośród wszystkich odcinków Trasy Kaszubskiej. W jego ramach, oprócz jezdni, powstać ma jedno miejsce obsługi podróżnych (parking z toaletą) nieopodal miejscowości Sychowo. Na trasie przewidziano też dwa 100-metrowe mosty nad lokalnymi potokami w gminie Szemud.

Na otwarcie czeka jeszcze jeden przetarg - na budowę odcinka Trasy Kaszubskiej z Luzina do Bożegopola. Ma to nastąpić 3 listopada.

Oferty złożone w przetargu

1. Konsorcjum firm: Societá Italiana per Condotte d'Acqua S.p.A. (lider), INSO Sistemi per le Infrastrutture Sociali S.p.A., NDI sp. z o.o., NDI SA - 324 963 540,00 zł; termin realizacji: 34 miesiące; gwarancja: 10 lat.
2. Budimex SA - 335 873 785,14 zł; termin realizacji: 34 miesiące; gwarancja: 10 lat.
3. Konsorcjum firm: Porr SA (dawniej Porr Polska Infrastructure SA; lider), Porr Bau GmbH - 339 508 841,05 zł; termin realizacji: 34 miesiące; gwarancja: 10 lat.
4. Konsorcjum: Przedsiębiorstwo Budowy Dróg i Mostów Kobylarnia SA (lider), Mirbud SA - 339 999 188,81 zł; termin realizacji: 34 miesiące; gwarancja: 10 lat.
5. Mostostal Warszawa SA - 349 692 975,48 zł; termin realizacji: 34 miesiące; gwarancja: 10 lat.
6. Konsorcjum firm: Strabag sp. z o.o., Strabag Infrastruktura Południe sp. z o.o. - 367 680 565,47 zł; termin realizacji: 34 miesiące; gwarancja: 10 lat.
7. Energopol-Szczecin SA - 382 189 683,60 zł; termin realizacji: 34 miesiące; gwarancja: 10 lat.
8. POL-AQUA sp. z o.o. - 409 902 177,94 zł; termin realizacji: 34 miesiące; gwarancja: 10 lat.
9. Przedsiębiorstwo Usług Technicznych Intercor sp. z o.o. - 424 281 828,27 zł; termin realizacji: 34 miesiące; gwarancja: 10 lat.
10. Konsorcjum firm: Przedsiębiorstwo Robót Mostowych "Mosty-Łódź" SA (lider), Firma Budowlano-Drogowa MTM SA - 505 775 999,69 zł; termin realizacji: 34 miesiące; gwarancja: 10 lat.

Opinie (194) 4 zablokowane

  • bez sensu jest podawanie cen do groszy a nawet tysięcy przy wartości rzędu 300 mln!

    Powinni zastrzec, aby ceny podawano w zaokrągleniu do pół miliona lub do jednego promila (tu 300 tys. zł).

    • 6 2

  • akurat 3miastu bardziej jest potrzebna trasa (2)

    ze wschodu na zachód tj. dwupasmowa trasa która połączy obwodnice z Kościerzyną przez Żukowo i dalej do Bytowa (btw: Kościerzyna już obwodnicę ma), tak aby łatwiej można było wyjechać z trójmiasta na weekend lub dojechać z Kaszub do 3miasta (sporo ludzie mieszka już poza trójmiastem Żukowo itd).
    A tak jest budowana trasa dla tirów, po to aby mogły łatwiej wyjechać/dojechać do Gdyni.

    • 10 6

    • Zarabia się na tirach (1)

      a nie na wozeniu d*py...

      • 1 0

      • ale aby jechał tir

        musi go jedna d prowadzić?

        • 0 0

  • budowę dróg, w tym autostrad (1)

    powinno prowadzić się w trybie wojskowym. Spece i maszyny wojskowe oraz kierownictwo wojskowe. Koszty powinny być atrakcyjnie niskie. Kontrole nawierzchni pod rygorem odpowiedzialności wojskowej. A nie, jak ongiś - laboratoria skorumpowane!

    • 7 4

    • Ten znowu się poci..

      • 0 0

  • 34 miesiące i jeszcze plus okres zimowy..

    Ponad 4 lata będą 10 km drogi robić? Misiek z Antkiem przy pomocy jednego szpadla bedą to robić?

    • 8 0

  • czemu tylko 2 pasy a nie 3

    będzie tak samo jak obecnie na obwodnicy - korki i wypadki

    • 4 1

  • czyli 40tys zł za metr (1)

    40tys zł za metr bieżący drogi (i to bez wykupu gruntów).
    Niezły interes

    • 7 0

    • ile to za 1 m kw?

      to jest wartość średniego/tańszego auta i roczna pensja przeciętnego Polaka

      • 2 0

  • Czyżby Trasę Kaszubską maiło budować MTM?

    stad takie ceny?

    • 2 0

  • Priorytety Chwaszczyno - Żukowo oraz trasa S6 (1)

    Jedne z najbardziej newralgicznych miejsc w transporcie drogowym w województwie pomorskim to Chwaszczyno i Żukowo oraz trasa S6 - to powinny być priorytety

    • 7 1

    • Trasa Kaszubska to jest właśnie trasa S6

      • 0 0

  • ile na

    skrętów będzie miała ta trasa?

    • 1 1

  • a gdzie jest t obwodnica metropolitarna?

    a gdzie jest obwodnica metropolitarna?

    • 6 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Gdańska Liga Rallycross Modeli RC

30 zł
zawody / wyścigi

Distinguished Gentleman's Ride (1 opinia)

(1 opinia)
w plenerze, zlot, imprezy i akcje charytatywne

Event w Audi City Gdańsk

warsztaty, dni otwarte

Sprawdź się

Sprawdź się

Levante to pierwszy SUV w historii marki:

 

Najczęściej czytane