- 1 Jechaliśmy Obwodnicą Metropolitalną (228 opinii)
- 2 Mamy najdłuższą estakadę w Polsce (54 opinie)
- 3 W sobotę półmaraton, zmiany od piątku (192 opinie)
- 4 Światła na ostatniej zebrze na Grunwaldzkiej (146 opinii)
- 5 W trakcie jazdy odpadło mu koło (89 opinii)
- 6 OMT: bajpas nie dla ciężarówek (85 opinii)
Ponad 30 mln za 1 km drugiego odcinka Trasy Kaszubskiej
10 firm złożyło oferty w przetargu na budowę 10-kilometrowego odcinka Trasy Kaszubskiej z Szemudu do Luzina. Najkorzystniejsza cenowo jest oferta włosko-polskiego konsorcjum. Gotowe jest ono zbudować trasę w 34 miesiące za kwotę 324 mln zł.
Chrapkę na budowę 10-kilometrowego odcinka ma 10 podmiotów. Najkorzystniejszą ofertę złożyło włosko-polskie konsorcjum firm Societá Italiana per Condotte d'Acqua (lider), INSO Sistemi per le Infrastrutture Sociali oraz sopockie NDI, które swoją pracę wyceniło na 324 mln zł. Termin realizacji ma wynieść 34 miesiące (nie licząc przerw zimowych od 15 grudnia do 15 marca). Ponadto wykonawca udziela 10 lat gwarancji na wybudowany przez siebie fragment ekspresówki.
Co ważne, najtańsza propozycja jest o 100 mln zł niższa od kwoty przeznaczonej na budowę przez inwestora, czyli gdański oddział Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.
Druga na liście najkorzystniejsza oferta należała do Budimexu, który chce wybudować 10-kilometrowy fragment ekspresówki za 335 mln zł.
Najprostszy odcinek do realizacji
Fragment z Szemudu do Luzina jest najprostszy w realizacji spośród wszystkich odcinków Trasy Kaszubskiej. W jego ramach, oprócz jezdni, powstać ma jedno miejsce obsługi podróżnych (parking z toaletą) nieopodal miejscowości Sychowo. Na trasie przewidziano też dwa 100-metrowe mosty nad lokalnymi potokami w gminie Szemud.
Na otwarcie czeka jeszcze jeden przetarg - na budowę odcinka Trasy Kaszubskiej z Luzina do Bożegopola. Ma to nastąpić 3 listopada.
1. Konsorcjum firm: Societá Italiana per Condotte d'Acqua S.p.A. (lider), INSO Sistemi per le Infrastrutture Sociali S.p.A., NDI sp. z o.o., NDI SA - 324 963 540,00 zł; termin realizacji: 34 miesiące; gwarancja: 10 lat.
2. Budimex SA - 335 873 785,14 zł; termin realizacji: 34 miesiące; gwarancja: 10 lat.
3. Konsorcjum firm: Porr SA (dawniej Porr Polska Infrastructure SA; lider), Porr Bau GmbH - 339 508 841,05 zł; termin realizacji: 34 miesiące; gwarancja: 10 lat.
4. Konsorcjum: Przedsiębiorstwo Budowy Dróg i Mostów Kobylarnia SA (lider), Mirbud SA - 339 999 188,81 zł; termin realizacji: 34 miesiące; gwarancja: 10 lat.
5. Mostostal Warszawa SA - 349 692 975,48 zł; termin realizacji: 34 miesiące; gwarancja: 10 lat.
6. Konsorcjum firm: Strabag sp. z o.o., Strabag Infrastruktura Południe sp. z o.o. - 367 680 565,47 zł; termin realizacji: 34 miesiące; gwarancja: 10 lat.
7. Energopol-Szczecin SA - 382 189 683,60 zł; termin realizacji: 34 miesiące; gwarancja: 10 lat.
8. POL-AQUA sp. z o.o. - 409 902 177,94 zł; termin realizacji: 34 miesiące; gwarancja: 10 lat.
9. Przedsiębiorstwo Usług Technicznych Intercor sp. z o.o. - 424 281 828,27 zł; termin realizacji: 34 miesiące; gwarancja: 10 lat.
10. Konsorcjum firm: Przedsiębiorstwo Robót Mostowych "Mosty-Łódź" SA (lider), Firma Budowlano-Drogowa MTM SA - 505 775 999,69 zł; termin realizacji: 34 miesiące; gwarancja: 10 lat.
Opinie (194) 4 zablokowane
-
2017-10-21 17:29
MTM najdrozsze.... chca 50% wiecej niz Wlosi...
To ten sam MTM co regularnie wygrywa przetargi na roboty drogowe w Gdyni?
- 5 0
-
2017-10-21 19:08
Skoro jest 10 chętnych to dwóch najdroższych odrzucamy i to samo robimy z dwiema najtańszymi. Zostaje na 6 firm i w tym momencie bierzemy kostkę i rzucamy i spawa załatwiona.
- 3 0
-
2017-10-21 22:13
Nie !!!!!
Ja sie nie zgadzam. Prosze dalej szukac tanszej ale solidnej firmy. A dlaczego jakies żabojady maja sie tu wzbogacic? Niema polskich wykonawcow na wybrzezu????? Poza tym za co 30 baniek ???? Za 1km drogi?
- 5 0
-
2017-10-22 12:22
Jak to możliwe że...
Jak to możliwe że w Niemczech kilometrów drogi jest tańszy niż w Polsce nie dość ze solidniejszy to budowany w krótszym czasie czy nie można z tym zrobić porządku ?
- 2 1
-
2017-10-22 14:23
a basenow jak nim tak ni ma !
- 1 2
-
2017-11-03 18:17
a co?
z dojazdem do zukago?
- 0 1
-
2018-01-30 10:56
Zycie Ulicy
AHAHHAHHAH wielkie brawa dla ludzi co wybrali COndotte. Pracuje w tej firmie i na poczatku stycznia 2018r. oglosila upadlosc. I projekt na ktorym jestem w Norwegii zostal przerwany. Tylko tu szwindel byl inny firma dala najtansza oferte budowy tunelu 30km. Niestety przez przypadek zabraklo im funduszy. A tlumaczenie ich jest takie, ze to na innym projekcie umoczyli. Ale prawda jest taka , ze to na tym projekcie zarobili grube oj grube miliony. I sie zwineli.A teraz trzzeba odbudowac marke na innych rynkach bo Skandynawia juz sie dla nich skonczyla. To wzieli sie za Polske, ktos wzial pare euro w kieszen i oto mamy zwyciezce ahahha . Wlosi sprowadza rumonow tak jak tu i nie dadza zarobic polskim firma oraz pracownika. Oczywiscie jakis odsetek polakow bedzie i pewnie polscy podwykonawcy bo condotta sama moze tylko dawac w lape. By opinia publiczna byla cicho :D. Wiec Polskie pieniedze polskie firmy i nie 30mln. za 1km ahhaah smiech
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.