- 1 Od soboty spore utrudnienia na A1 (61 opinii)
- 2 Mamy najdłuższą estakadę w Polsce (72 opinie)
- 3 Apel policji do kierowców aut i motocykli (71 opinii)
- 4 Jechaliśmy Obwodnicą Metropolitalną (257 opinii)
- 5 Będzie łatwiej zaparkować na Świętojańskiej (359 opinii)
- 6 W sobotę półmaraton, zmiany od piątku (207 opinii)
Ponad miesiąc utrudnień w rejonie tunelu pod Martwą Wisłą
Ponad miesiąc potrwają utrudnienia w przemieszczaniu się tunelem pod Martwą Wisłą i w jego bezpośrednim sąsiedztwie. Pierwsze całkowite wyłączenie przeprawy z użytku zaplanowano na noc z 17 na 18 kwietnia w godz. 22-6. Następnie ruch obustronny wróci do tunelu, ale tylko na jednej nitce. Zmiany obowiązywać będą także w komunikacji miejskiej.
Czytaj także: Rysy i spękania piętrowego ronda w Letnicy. Konieczna naprawa
Zabezpieczenie przed korozją
W trakcie cyklicznych przeglądów oceniających stan techniczny obiektów zauważono pojawienie się zarysowań.
- Wystąpienie rys i pęknięć związane jest z pracą elementów konstrukcji. To naturalna ich cecha i obecność zarysowań jest dopuszczalna - mówi Magdalena Kiljan, rzecznik prasowy Gdańskiego Zarządu Dróg i Zieleni.
Trzeba je jednak zabezpieczyć, by nie dopuścić do przeniknięcia wody i innych szkodliwych czynników atmosferycznych przez beton oraz żeby zabezpieczyć stal zbrojeniową przed korozją.
Prace będą prowadzone na siedmiu obiektach
- W ramach gwarancji wykonawca obiektów - firma OHL - usunie powstałe zarysowania. Prace polegać będą na oczyszczeniu powierzchni betonowych, zamknięciu zarysowań, zaszpachlowaniu oraz malowaniu powierzchni - dodaje Magdalena Kiljan.
Prace gwarancyjne na trzypoziomowym rondzie znajdującym się przy wjeździe do tunelu pod Martwą Wisłą prowadzone będą łącznie na siedmiu obiektach inżynierskich - dwóch wiaduktach drogowych, dwóch przejściach dla pieszych, dwóch wiaduktach technologicznych oraz wiadukcie tramwajowym.
Ruch w obu kierunkach jedną nitką
W związku z pracami serwisowymi przez ponad miesiąc w tunelu i jego rejonie występować będą utrudnienia w ruchu. Prace na obiektach inżynierskich w obrębie ronda przy ul. Marynarki Polskiej będą prowadzone w dwóch etapach, które potrwają łącznie od 16 kwietnia do 24 maja.
- Podczas I etapu prac rura T1 tunelu pod Martwą Wisłą (w stronę Letnicy) będzie zamknięta. Ruch dwukierunkowy poprowadzony będzie jezdnią rury T2 (w stronę Stogów) na odcinku od łącznika al. Płażyńskiego z ul. Uczniowską do węzła Ku Ujściu. Kierowcy jadący od strony Stogów, jadąc rurą T2 "pod prąd", nie będą mieli możliwości bezpośredniego wjazdu na rondo Marynarki Polskiej - będą musieli jechać prosto do al. Hallera, a następnie zawrócić - wyjaśnia Magdalena Kiljan.
II etap remontu obiektów w kierunku Stogów nie zakłada utrudnień w tunelu pod Martwą Wisłą. Ruch odbywać się będzie obiema rurami. Jednak kierowcy jadący z Brzeźna w kierunku Stogów będą mogli wjechać do tunelu tylko z poziomu ronda (górą). Niemożliwy będzie wjazd do tunelu bezpośrednio z al. Płażyńskiego.
Dopuszczalna prędkość w tunelu będzie obniżona do 50 km/h.
Zmiany w komunikacji miejskiej
Linie 158, 258 zmienią trasę oraz uruchomiona zostanie linia tymczasowa 958. Od piątku, 16 kwietnia, do odwołania będzie trwał pierwszy etap robót remontowych na al. Płażyńskiego, pod rondem Mazowieckiego.
Autobusy linii 158 i 258 jadące z kierunku Stogów w stronę Wrzeszcza, wyjeżdżając z tunelu, nie będą mogły obsłużyć Letnicy, stadionu i AmberExpo. Dla tego rejonu zostanie uruchomiona zastępcza linia autobusowa 958.
Linia 158:
Trasa i rozkład jazdy w kierunku Stogów bez zmian.
Godziny odjazdów wybranych kursów ze Stogów w kierunku Wrzeszcza zostaną opóźnione o 3-4 minuty.
Autobusy ze Stogów jadące do Wrzeszcza nie będą zatrzymywać się na przystankach: "Stadion" 06, "Stadion" 04, "Żaglowa - AmberExpo" 04, "AmberExpo" 01, "Węzeł Harfa" 01.
Linia 258:
Trasa i rozkład jazdy w kierunku Stogów bez zmian.
Autobusy ze Stogów w stronę Wrzeszcza nie będą zatrzymywać się na przystanku "Stadion" 06. Godziny odjazdów z pozostałych przystanków nie zmienią się.
Linia 958:
Specjalnie dla mieszkańców Letnicy uruchomiona zostanie tymczasowa linia zastępcza na trasie: Hallera - Płażyńskiego - Stadion - Marynarki Polskiej - Żaglowa - Pokoleń Lechii Gdańsk - Węzeł Harfa - Płażyńskiego - Hallera. Przystankiem końcowym dla wysiadających będzie "Grudziądzka" 03, początkowym "al. Płażyńskiego" 04. Linia ta umożliwi wyjazd z Letnicy i przesiadki przy al. Hallera, na przykład na linie: 124, 148, 158 i 258.
Bilet jednoprzejazdowy
Zgodnie z uchwałą Rady Miasta Gdańska w sprawie ustalenia zasad taryfowych - w przypadku wprowadzenia zastępczej komunikacji bilet na jeden przejazd zachowuje ważność w innym, najbliższym pojeździe zmierzającym w kierunku przystanku końcowego po stałej linii. Zasada ta dotyczy wszystkich przypadków, gdy organizowana jest komunikacja zastępcza lub występuje awaria pojazdu. Na przykład pasażer, który skasował bilet na jeden przejazd w autobusie linii 958, może kontynuować podróż na tym samym bilecie autobusem linii 158 lub 258 do przystanku końcowego.
Marynarki Polskiej (3 opinie)
Dzięki za pomoc!
Dzięki za pomoc!
Miejsca
Opinie (120) ponad 10 zablokowanych
-
2021-04-18 10:17
Centrum
To teraz wszystkim wyjdzie bokiem "usprawnienie ruchu pieszych" w centrum. Przejścia naziemne itp.
- 10 3
-
2021-04-18 10:33
Pęknięcia i rysy.
Zaszpachlować to można sufit i ściany ale w mieszkaniu.
- 15 0
-
2021-04-18 16:43
Ponad miesiąc czasu?? jaki kraj, takie standardy, Niemcy opanowaliby w tydzień. (4)
- 9 3
-
2021-04-18 16:50
No tutaj akurat się mylisz (2)
Niemcy robili by taki remont przez rok ale kolejny byłby za 10 lat a nie jak tutaj, po 2 latach.
- 2 1
-
2021-04-18 17:46
Mieszkam, pracuję, widzę człowieku. A1 Piotrków-Częstochowa cały czas przebudowie, w tym czasie wymieniono wszystkie wiadukty (1)
na ringu Monachium, rozszerzono jezdnię do 4 pasów, mało tego wybudowano w 3 lata ponad 50 km nowej autostrady A94 koło mnie. W Niemczech drogowe przedsięwzięcia dzieją się 4 razy szybciej, niż w Polsce, wiem, bo mieszkam, pracuję i obserwuję.
- 4 0
-
2021-04-19 10:35
To dobrze ze mieszkasz w Niemczech . Kibic z dala niech się nie w.......la
- 0 0
-
2021-04-19 12:12
Niemcy nie wydaliby miliard na inwestycję,
która kosztuje budżet miasta 4 000 000 rocznie i którą po 5 latach trzeba remontować.
- 0 0
-
2021-04-19 09:12
Pytanie do prawnikow - specow od odszkodowań (1)
Czy przedsiębiorcy różnych branż, którzy w związku z tym poniosą nadmierne koszty i będą w stanie to wykazać (czas, paliwo, logistyka etc.) mogą domagać się od operatora - gdańskiego ZDiZ - odszkodowania po zakończeniu prac?
- 1 3
-
2021-04-19 13:58
Idź do prawnika zapłać mu to się dowiesz. Za głupotę trzeba zapłacić .
- 1 0
-
2021-04-19 10:22
(1)
Kurde nie dobrze że to się zaczyna walić, za 15 lat będzie grozić powodzią.
- 1 3
-
2021-04-19 10:34
Nic się nie wali i nie wiem skąd te "nie dobrze". Niedobrze ze piszesz dyrdymały.
- 0 0
-
2021-04-19 10:31
Teraz kiedy są jakieś zakłócenia nawet te wynikające z normalnej eksploatacji widać jak ważna to jest przeprawa.
- 5 0
-
2021-04-19 12:39
Tunel
Parchy to nie ludzie by tak utrudniac szmundziakom wjazd do Gdańska
- 0 1
-
2021-04-22 14:52
Ohoho
Ohoho, ii etap zapowiada się ciekawie, to dopiero będzie się działo, zatęsknimy jeszcze za tym co jest teraz.
''Jednak kierowcy jadący z Brzeźna w kierunku Stogów będą mogli wjechać do tunelu tylko z poziomu ronda (górą).''- 0 0
-
2021-05-12 12:45
Panowie , tkz eksplantacja tunelu jak i skrzyżowania. Nie oszukujmy się pewne newralgiczne elementy trzeba na bieżąco naprawiać/modernizować.
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.